2019-03-17, 17:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag förstår ingenting. Det var ju jag som skrev att kvinnor köper mindre bilar för att de har mindre kroppar? Du är så upprörd att du inte längre läser vad jag skriver.

Jag vet sedan länge att din förmåga att förstå är väldigt begränsad så du behöver inte tala om det för mig.
Citera
2019-03-17, 17:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Läs vad jag skrivit här: (FB) Är kvinnor bättre än män på något?.

Både Norge och Island har låga antal mord per capita. De är ju mer jämställda länder. Om man bortser från gängens dödsskjutningar i Sverige kommer mordfrekvensen givetvis att minska drastiskt, nästan ända ner till japansk nivå.

Varför skulle man bortse från dödsskjutningar? De är de värsta morden som skapar flest vågor i samhället i övrigt. Man vågar ju inte ens vittna till mord då man själv kan bli mördad. Stora delar av våra stadsdelar är ju kontrollerade av kriminella gäng, med butiksägare som måste betala en del av vinsten eller bli vandaliserade eller värre.

Så, hur fan kan man bortse från gängens dödsskjtningar?

Citat:
Anledningar till Japans låga mordfrekvens kan du läsa om här.

[/quote]

Skitsnack, vapen är illegala i Brasilien (var det tills just detta år) och det fungerade ju inte så bra. De flesta mord i USA sker genom folk som köpt vapen illegalt. Schweiz har liberala vapenlagar och under hälften av Sveriges mord per capita.

Det är alltså inte den avgörande variabeln.

Citat:
Synen på varje laglydig medborgares konstitutionella rättighet att bära vapen och försvara sig själv och sin familj är ett typiskt uttryck för manligt tänkande. Skjut först och tänk sen.

Japanerna är kloka som förstår vikten av att anamma mer kvinnligt tänkande i den rättskipande apparaten.

Har du sett hur Japans regering och parlament ser ut? Det är +90% män.

Du kan kalla vad du vill för kvinnligt givetvist, men denna form av ordningstänk som japanerna står för kallar jag för en vis dimension inom maskulinitet (den planerande, systematiska och logiska). Det var män som reste apollianska civilisationsidealet i Grekland, där man skulle sluta exempelvis hämnas fram och tillbaka grupper emellan (något som ofta eggades av kvinnor som förlorat söner av fiendens klaner, osv) och lagar skulle sättas upp för att samhället i stort skulle finna mer harmoni. Så, även ifall maskulinitet både har en vild element (och Dionysos är här den mer sensuella mannen som kvinnor ofta söker tillbaka till) så är den logiska, självkontrollerande och långsiktstänkande maskuliniteten en motpol som är minst lika maskulint, och som ofta gör sig mer självständigt från kvinnor och känslornas Värld. Detta är både judiska patriarkala Guden, och grekernas metafysik och buddistiska avståndstagandet från naturen, än längre tillbaka: Hammurabis lagar, etc.

Självkontroll och stoicism är ju maskulint, vad skulle man annars kalla det?

I Schweiz har annars varje man skyldighet att ha vapen för att skydda sin familj, vilket gjorde att Hitler helst gärna inte tog steget in i Schweiz. Där har de nästan lika låg mordantal som i Japan.

Schweizarna är kloka de också i att de också ska kunna försvara sig mot tyrannisk stat ifall det så skulle behöva (här tycker jag de var klokare än japanerna som mer tänker kollektivt som myror och därmed plötsligt kunde bli extremt våldsamma ifall staten gav sådan direktiv under andra Världskriget).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-17 kl. 17:41.
Citera
2019-03-17, 17:29
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Kan jag tolka det som att du inte brydde dig om att läsa artikeln jag länkade till? Som visade att jag hade rätt. Nåja, jag läser aldrig dina länkar heller.

Läste du inte att mer kvinnligt tänkande inom polis- och rättsväsendet minskar mordfrekvensen och våldet i mer jämställda länder? T ex mycket mer strikta vapenlagar som i Japan. Nästan ingen japan bär vapen.
Citera
2019-03-17, 18:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har haft bil i 40 år. Jag byter inga däck, bor i Skåne. Ingen bil har gått sönder på 40 år, jag har nya bilar. Serviceintervallet på nya bilar är 2 år och jag få en helt ny bil som lånebil. Du sprider myter som bygger på okunskap. Inte helt ovanligt från din sida.

Kul att du bedömer att kvinnor och män tänker olika, när det gäller bilar. Ibland kan jag få för mig att du bli arg när jag också påstår det.

Jag har haft bil i två omgångar. Med sannolikhet inte såna bilar som du haft, utan något litet begagnade.
Skaffar man en ny bil som man lämnar in för däckbyte samt service regelbundet så är det säkert inga problem. Men det kostar, och då kommer din fattighetsaspekt in. Kvinnor prioriterar inte att lägga inkomst på det antagligen, eftersom de ofta har mindre inkomst än mannen. Dock betyder det inte att kvinnor är fattiga, man kan ha en helt okej inkomst utan att prioritera att lägga mycket pengar på bilen.

Så valet är en lite sämre bil som riskerar att gå sönder, eller ingen bil alls. Om en man har samma val väljer han antagligen en sämre bil då han oftast är mer intresserad av att hantera den om det uppstår problem, samt prioriterar att kunna färdas med bil mer än kvinnor.

Jag upplever att ha bil som ett stressmoment och tror inte att jag är ensam.
Plötsligt blir det punktering, eller så lyser någon lampa i panelen, eller så ska däcken pumpas, spolarvätska bytas, ja alltid är det nånting. Då väljer en hellre att cykla eller vid behov åka buss/tåg.

Nej jag blir inte arg för att män och kvinnor är olika, har olika egenskaper och intressen, eller för att du påtalar det.
Jag blir illa berörd av att läsa hur du nedvärderar kvinnors val, egenskaper och intressen i många sammanhang. Det är möjligt att du inte är av den åsikten egentligen men det är så det framstår när man läser. Du är väldigt noga med att påtala att det är typiskt kvinnliga egenskaper så fort det är någonting du anser dåligt.
Flertalet gånger har du till exempel skrivit till mig i denna tråden om hur jag uppvisar den ena dåliga kvinnliga egenskapen efter den andra. Det kan då vara bra för dig att jag alltså inte ser det som en förolämpning. Jag tycker om den skepnad jag är född i och bedömer mitt tänkande mer vettigt och förankrat till verkligheten än ditt. Och du är då man. Så, vad säger det?
Så de patetiska försök till förolämpningar fungerar alltså inte, så vet du det. Överhuvudtaget har du väldigt lätt att ta till angrepp mot skribent, det är inte särskilt god debatteknik och för med sig att du sjunker avsevärt för säkert fler än mig.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-17 kl. 19:21.
Citera
2019-03-17, 18:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Män som beter sig som kvinnor (vilket muslimer nästan alltid gör) är "kvinnotänkande" enligt mig.

Du menar att kvinnor har lite hett temperament, liksom människor från Mellanöstern tenderar att ha.
I övrigt ser jag inte någon slående likhet mellan gruppen svenska kvinnor och muslimer, men du får gärna rada upp det du ser som likheter.
Citera
2019-03-17, 19:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu parodierar du kvinnligt tänkande.

Först klagar du på ett forskningsresultat, som även publicerats i stora dagstidningar. "Det är inte 100% säkertställt". Trots att 1.000-tals barn i Stockholm ingår i studien.

Sedan påstår du att du vet bättre själv. För du vet ju hur pojkar är. Din åsikt byggd på 100(?) pojkar är tydligen "100% säkerställd".

Jag hänvisar till forskning. Det kallar du halvsanningar. Vad är en helsanning kan man undra.

Inte undra på att politiker med fast hand måste förbjuda dig att sätta betyg. Du är inte lämplig. Sannolikt finns det många kvinnor till i skolan som tänker som du. Ovetenskapligt och utan kvalitet. Värre än så. Du är hånfull mot vetenskap och kunskap. På FB är du hånfull mot män vilket sannolikt påverkar dina betyg till pojkar. Du är ett ypperligt exempel på fördomsfull person.

Vore spännande att höra när du gick ut lärarhögskolan, och vilka betyg du hade när du kom in på den.

Har du fler förolämpningar att förmedla till en anonym skribent på nätet?
Jag tänker överhuvudtaget inte sänka mig till nivån av att kommentera en enda av dem.
Citera
2019-03-17, 19:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
De visar dock ständigt sina känslor, vilket är feminismens recept på mycket som de finner fel med svenska stoiska män, och "ensam är stark"-tänket som de hatar så mycket.

Arabiska män, som ständigt måste vandra i grupp och har total brist på förmåga att hålla tillbaka känslor, det ska visst vara nya mansidealet.

Utöver att visa känslor finns det ingen koppling som jag kan se.
Är det något samhälle känslor ges utlopp i är det i det svenska samhället.
Citera
2019-03-17, 20:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Japan skulle jag kategorisera som ett av världens minst jämställda länder. Det är även ett av världens minst brottsliga länder. Tydligen finns inte den koppling du hittat på.

Läs artikeln jag länkade till istället för hittepå, bara ett tips. Med manligt förbuds-tänkande har New Yorks brottslighet sjunkit med 80%.

Norge och Island är ett av världens mest jämställda länder. Där är mordfrekvensen 0,50 (Norge) respektive 0,30 (Island) per 100 000 invånare. Du har alltför stark övertro på manligt tänkande. Det är detta tänkande som tillåtit gemene man att bära vapen som i USA. Förresten kom jag just på att det är kvinnor som är mest pådrivande och kräver kraftigt skärpta vapenlagar (källa).

Länderna med högst mordfrekvens ligger i Latinamerika med Venezuela i toppen (81,5 per 100 000 invånare) (källa). ”Manligt förbuds-tänkande” fungerar tydligen inte så bra där.

En liten fråga bara: vad har du emot kvinnligt tänkande? Motivera gärna.
Citera
2019-03-17, 20:41
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nu missuppfattar du, grovt. Sovjetunionen och andra kommunistiska länder är snarast den absoluta motsatsen till vad jag förespråkar. Jag förespråkar England/USA-modellen där den bästa, intelligentaste lösningen används, korad med vetenskapliga mätsystem. Där den elev som kan svara på flest frågor i ett formulär är "bäst" och den skola som släpper ut flest sådana barn är "bäst". I Nordkoreas skola är de barn bäst som kan Kim Il Jongs böcker utantill. Sovjet/Nordkorea bygger på en dogm som byggde på en dröm som byggde på falsk information om hur människor fungerar. Sovjet styrdes med den absoluta motsatsen till vetenskap. Svensk skola ligger mitt emellan. Världens bästa skolor finns i t.ex Finland och Singapore. De satsar enbart på att lära och mäta lärande.
Och så blir nordens länder många år efter varandra att bli utsedda till världens bästa länder att leva i.

Usa och England är jättebra för de som har, medan norden är bra gör alla.
Citera
2019-03-17, 20:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Norge och Island är ett av världens mest jämställda länder. Där är mordfrekvensen 0,50 (Norge) respektive 0,30 (Island) per 100 000 invånare. Du har alltför stark övertro på manligt tänkande. Det är detta tänkande som tillåtit gemene man att bära vapen som i USA. Förresten kom jag just på att det är kvinnor som är mest pådrivande och kräver kraftigt skärpta vapenlagar (källa).

Länderna med högst mordfrekvens ligger i Latinamerika med Venezuela i toppen (81,5 per 100 000 invånare) (källa). ”Manligt förbuds-tänkande” fungerar tydligen inte så bra där.

En liten fråga bara: vad har du emot kvinnligt tänkande? Motivera gärna.

Schweiz ska alla ha vapen enligt själva konstitutionen och mordfrekvensen är 0,54.

I större delen av Latinamerika är vapeninnehav förbjudet.

USA har förövrigt samma mordfrekvens som Malmö, och olikt Sverige minskar mordfrekvensen för varje år, här har du en graf som visar att vapeninnehav inte förljer mordfrekvens i USA:

https://www.ammoland.com/2016/08/per-capita-firearms-vs-murder-rates-u-s-1950-2014/

Du siktar på helt fel variabel alltså.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-17 kl. 20:53.
Citera
2019-03-17, 20:56
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag ställer mig frågande till hur du får länder som Afghanistan, Iran, Egypten osv. till att vara "manstänkande". Det är de inte: kulturen där handlar väldigt mycket om hastiga, känslomässiga, kortsiktiga beslut och total brist på empati (eller snarare: fejkad empati), vilket bägge är kvinnliga attribut. Europa däremot, speciellt de norra delarna, domineras (än så länge) mer av typisk manliga attribut som att tänka efter före, strukturera, planera, arbeta tillsammans inom hierarkin eller tävla mot andra, osv.

Du har förväxlat de manliga och kvinnliga egenskaperna. Så jag rättar dig här:

Manliga egenskaper: fatta hastiga/känslomässiga/kortsiktiga beslut, ha brist på empati, tävla bara för skojs skull.

Kvinnliga egenskaper: tänka efter före, fatta långsiktiga beslut, strukturera, planera, arbeta tillsammans inom hierarkin, ha empati, tävla när det verkligen behövs.

Rätt ska vara rätt.
Citera
2019-03-17, 22:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vi kan sammanfatta med detta svar Lupacs anförande om att "äta kakan och behålla kakan ändå".

Kvinnor kan! Säger Lupac. Varför kan inte kvinnor även gå runt och skjuta varandra i droghandel och liknande (ungefär hälften av alla drogkonsumenter är ju kvinnor)? Varför kan inte kvinnor fortsätta Israel-Palestina konflikten när män försvunnit?

Nej då, kvinnor kan ta över hur enkelt som helst allt som har med konstruktiv manlighet att göra (teknologisk know-how, bygg, infrastruktur, etc.) men det där med våld, kriminalitet och militära konflikter kommer aldrig kvinnor förstå sig på.

Därmed så skulle all destruktiv manlighet magiskt försvinna i Lupacs Solana utopi medan kvinnor hur enkelt som helst skulle ta över allt som innefattar konstruktiv maskulinitet.

Dubbelt så många män som kvinnor missbrukar droger. 90 % av alla mord och dråp begås av män så könsskillnaden är alldeles för stor för att man ska kunna uppnå fullständigt jämn könsfördelning på denna punkt. Men senare forskning slår fast att stenålderskvinnor minsann kunde både jaga och slåss samt att de starkaste männen i en grupp sällan varit den högst stående ledaren i den. Till exempel kejsar Augustus som var en tanig och klen stackare men som kunde regera över romarriket.

http://genusfokus.se/man-kvinnor-och-vald/

Det har visat sig att stenålderskvinnor både jagade och slogs och att de starkaste männen i en grupp sällan varit den högst stående ledaren i den. Det kan man se genom alla tider: romarrikets främste kejsare, Augustus, var ett strategiskt geni och en enormt begåvad samhällsskapare men samtidigt fysiskt svag och värdelös på att slåss. Det samma gäller dagens världsledare då de flesta knappast skulle klara en minut på slagfältet.

Citat:
Jo, och jag känner även till kvinnliga psykopatmördare som Johana Möller, vad är ditt argument? Finns det procentuellt exempelvis fler kvinnliga tenikinnovatörer jämfört med procenten kvinnliga brottslingar? Verkar inte som det...

Mitt argument är att psykopati är genetiskt och betydligt vanligare hos män än kvinnor. Ungefär 9 män på 1 kvinna. 1 % av befolkningen är psykopater.

Är det fler manliga teknikinnovatörer än manliga brottslingar? Verkar inte så. Det finns ett ansenligt antal kvinnliga innovatörer inom flera områden, inte bara inom teknologi.

Citat:
Vem ska bygga tågrälsen? Hur ska du enkelt byta ut de 90% ingenjörer och byggare som är män och plötsligt försvunnit? Vem ska gruva efter järn för att bygga järnvägen? Vem ska vara skogshuggare som hanterar tung maskineri?

Jo...kvinnor kan allt det där hur enkelt som helst, det gäller bara att mannen flyttar på sig? Då säger jag att kvinnor även KAN! fortsätta skicka bomber till Syrien och Irak, det var väl Hillary Clinton speciellt inne på att göra ifall hon blev president?

Kvinnor kan arbeta som rallare, byggjobbare, gruvarbetare och skogshuggare genom styrkehjälp i form av diverse lyftanordningar. Kvinnor är både intellektuellt kapabla och kreativa för att kunna uppfinna effektiva hjälpmedel som kan hantera tunga maskiner.

Det bör även noteras att de starkaste 20 procenten av kvinnor kan med lätthet svinga en yxa och hugga ner träd så att flisorna ryker.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-kvinnorna-som-hugger-ihjal-fordomar/

Citat:
Sedan ska svenska kvinnor magiskt vilja producera sina egna kläder bara för att män försvunnit, sluta köpa kläder som producerats i Indien för att...ja, varför? För att kvinnor är magiska väsen som är goda och bara konsumerar U-landsproducerat skit för att onda män tvingar på de shopingkultur genom propaganda? Alla dessa bortskämda 80-talist och 90-talisttjejer ska visst sätta sig ner och sy sina egna kläder plötsligt från intet ifall bara män försvinner, varför? Hmmm...snacka om att verkligen inte kunna se sin egen skugga.

Inte heller ska de ha något att göra med pälsindustrin säger han:

Men ska bara svenska kvinnor existera i din Värld? Världen är större än så, eller hur?

https://www.nytimes.com/2015/07/05/fashion/fur-is-back-in-fashion-and-debate.html

Och det är kvinnor som främst köper päls från massa utrotningshotade djur (samt några kinesiska män som inte kan få stånd), så byter vi ut exempelvis 3,5 miljarder män mot 3,5 miljarder kvinnor till så lär utrotningen av alla djur förutom noshörningar öka och inte minska.

Handel med pälsar från utrotningshotade djur är faktiskt förbjuden, inte bara i Sverige. Har du sett kvinnor trippa omkring på stan iklädda leopardpälsar? Kina har förbjudit handeln med elfenben. Med männen borta ur bilden kommer efterfrågan på noshörningshorn att minska till nästan noll. För de lär inte fungera som ett kvinnligt afrodisiakum och är för övrigt i princip helt verkningslösa mot sjukdomar och krämpor.

Kvinnor kan faktiskt skjuta av några älgar, björnar, vildsvin och vargar för att hålla beståndet nere. Då får kvinnorna sina behov av både ekologiskt viltkött och värmande pälsar tillgodosedda. Tro det eller inte, men kvinnor kan faktiskt hantera jaktvapen i snitt lika bra som män.

https://minadjur.com/senaste-nytt/antligen-att-fa-ett-slut-pa-palshandeln/

Citat:
Trollkarlen Lupac borde ges chansen att starta sin kvinnliga utopi i någon del av Norrland där det ska vara mansfritt, hur många kvinnor skulle skriva under på att stå där och plöja med händer och spadar (inga tunga traktorer och olja!) och få till närodlat grönt? Och sitta och sy i Lupacs textilfabriker för att konkurera mot Indien? Hugga skog och gå ner i järngruvor för att sedan bygga snabbtåg som ska frakta exportvarorna till omvärlden? Allt givetvis helt utan hierarkier, den kvinnliga ingenjören som skriver under ska få samma lön som kvinnliga skogshuggaren i Lupacs utopi, givetvis kommer kvinnliga ingenjörer joina för att tjäna 80% mindre - ingenjörer är ju så ideologiska som vi alla vet!

Sammanfattning för feministiska doktrinen:

Kvinnor KAN! Allt det bra som män gör, Kvinnor kan ABSOLUT INTE utföra allt det där hemska som män håller på med.

Årdrar och plogar är båda 2000-3000 år gamla uppfinningar, så det finns ingen anledning för kvinnor att krafsa i jorden med bara händerna. Istället för traktorer som draghjälp kan man använda sig av robusta arbetshästar.

Inhemska tekofabriker ska användas till att möta samtliga kvinnliga invånares hela behov av kläder och övriga textilier. Någon import från Indien eller annat asiatiskt land är därför onödig.

Varför tror du att kvinnor inte är kapabla till att skapa teknologisk know-how, konstruera byggnader och bygga ut infrastrukturer? Skillnaden i intelligens mellan män och kvinnor är försumbar.

Lägg bara ner dina unkna fördomar om kvinnor. Du blir så löjlig annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in