2019-03-17, 16:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
USA är ett specialfall, amerikaner verkar tro att de är kvar i vilda västern och det är därför fri tillgång till vapen. Därför har de massor med skjutningar. Det är svarta som skjuter svarta i knarkaffärer i stor grad.

Finns massor med statistik om hur man minskat brottsligheten i USA med mer manligt tänkande som statistik och hårdare lagar. Läs, lär och begrunda.

Det är faktiskt det testosteronstinna manliga tänkandet som lett till den fria tillgången till skjutvapen. Män uppfinner dödsbringande handeldvapen, missiler och bomber.

Det är ett mer kvinnligt tänkande (som de flesta män besitter) som ligger bakom minskad brottslighet i USA. Under den stora immigrantperioden 1850 till början 1900-talet var brottsligheten mycket högre än vad den är idag. Rena Vilda Västern-mentaliteten rådde på den tiden då enbart män styrde med sitt destruktiva manliga tänkande.

Både svenska och internationella studier hävdar för övrigt att våldet i Sverige minskat kraftigt de senaste 500 åren och att medeltiden var extremt våldsam. I Stockholm för 500 år sedan var antalet mord och dråp uppemot 80 per 100 000 invånare och år. Jämför detta tal med dagens 20 i afrikanska länder och på den amerikanska kontinenten. I Mellanöstern är siffran strax under 10. I dagens Sverige ligger nivån på en ganska oförändrad nivå - cirka ett fall per år och 100 000 invånare. Sedan 1750 har antalet fall av våldsam död per 100 000 invånare fluktuerat mellan 0,4 och 1,8.

Mordfrekvensen är lägre och barn utsätts för mindre våld i mer jämställda samhällen. Mer kvinnligt tänkande inom polis- och rättsväsendet där.

Så lille pojkvaskern, du har mycket kvar att läsa, lära dig och begrunda.
Citera
2019-03-17, 16:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ptja, vem vet?

Om jag säger att jag tycker att svenska kvinnor är värdelösa, är jag sexistisk då?

Den frågan får du själv svara på.
Citera
2019-03-17, 16:17
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det var därför jag vände på ditt barnsliga citat ”Krasst behövs kvinnor inte till något annat än att föda barn, allt annat görs lika bra eller bättre av män: Så den omvända tanken vore dödsstöten för mänskligheten liksom för FB. Ett FB med bara kvinnor = inget FB.

För att visa hur mycket ditt resonemang saknar verklighetsförankring. Skulle alla världens invånare av kvinnligt kön på något mystiskt sätt försvinna över en natt, då skulle männen inte räcka till för att överta kvinnornas arbetsuppgifter både inom samtliga yrkeskategorier och i hemmen. Det kommer att bli dödsstöten för mänskligheten.

Det finns svarta européer (t ex afrosvenskar), vita asiater (t ex i Iran) och vita afrikaner (t ex i Sydafrika) så ditt citat om vita och afrikaner är så urbota korkat.

Så korkat att klockorna stannar.
Googla på "Krasst" om du inte förstår ordet, helst innan du uttalar dig.
Citera
2019-03-17, 16:19
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Förstår du nu hur imbecillt du resonerar?
Jag förstår ingenting. Det var ju jag som skrev att kvinnor köper mindre bilar för att de har mindre kroppar? Du är så upprörd att du inte längre läser vad jag skriver.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-17 kl. 16:21.
Citera
2019-03-17, 16:21
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Så lille pojkvaskern, du har mycket kvar att läsa, lära dig och begrunda.
Kan jag tolka det som att du inte brydde dig om att läsa artikeln jag länkade till? Som visade att jag hade rätt. Nåja, jag läser aldrig dina länkar heller.
Citera
2019-03-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det märks varken på tennisplanen eller när man tittar på den yttersta spetsen på kurvan över polyglotter - som i princip alla är män.

Den här tråden handlar om snittet inte eliten.
Citera
2019-03-17, 16:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Mordfrekvensen är lägre och barn utsätts för mindre våld i mer jämställda samhällen. Mer kvinnligt tänkande inom polis- och rättsväsendet där.
Japan skulle jag kategorisera som ett av världens minst jämställda länder. Det är även ett av världens minst brottsliga länder. Tydligen finns inte den koppling du hittat på.

Läs artikeln jag länkade till istället för hittepå, bara ett tips. Med manligt förbuds-tänkande har New Yorks brottslighet sjunkit med 80%.
Citera
2019-03-17, 16:26
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Kan så vara. Men det måste vara världens minsta sport, så statistiken blir skev och svår att jämföra. Och det är egentligen inte mannen eller kvinnan som gör den största insatsen, det är hundarna. Bland proffs-jockeys finns flera prisvinnande kvinnor t.ex, en betydligt större sport. Men de är inte i närheten av 50%, trots att 90% av alla som jobbar med hästar är kvinnor.

Efter en enda googling så hittar jag https://www.sleddogsport.net/. Tydligen har man oftast separata grenar för kvinnor och män. Om det är som du säger borde det inte behövas, någonting stämmer inte i dina siffror. Men jag bryr mig inte jag googla mer efter detta halmstrå.

Med ditt resonemang försvinner all motorsport, det är maskinen som gör jobbet.

Det var länk till en annan sport. Pulk och skidtolkning efter hund.

Globalt en liten sport, lokalt en stor och mycket seriös sport.
Citera
2019-03-17, 16:29
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Den här tråden handlar om snittet inte eliten.
Det blir naturligtvis löjligt att diskutera "den genomsnittlige tennisspelaren". För han finns inte, ingen vet hur bra hanhon är. Men man vet hur bra eliten är. Så den här tråden handlar om eliten, det går inte att diskutera något annat.

Det finns exempel på att kvinnor i genomsnitt är bättre än män på något manligt område, t.ex i matematik på gymnasiet. Men bland matematik-eliten är 80-90% män. Alltså är "kvinnor sämre än män på matematik". Inte alla, men majoriteten, bland eliten.
Citera
2019-03-17, 16:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Med ditt resonemang försvinner all motorsport, det är maskinen som gör jobbet.
Nej, alla kör med "samma" bilar, man har klasser och begränsningar för motorstorlek osv. Den som vinner biltävlingen är därför föraren, inte bilen. Några få undantag finns, t.ex utser man vinnaren i Formel-1, både föraren och fordonsteamet.
Citera
2019-03-17, 17:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hur ser det ut med mord per capita i mer mansdominerade samhällen som Japan och Sydeuropa gentemot Sverige?

Läs vad jag skrivit här: (FB) Är kvinnor bättre än män på något?.

Både Norge och Island har låga antal mord per capita. De är ju mer jämställda länder. Om man bortser från gängens dödsskjutningar i Sverige kommer mordfrekvensen givetvis att minska drastiskt, nästan ända ner till japansk nivå.

Anledningar till Japans låga mordfrekvens kan du läsa om här.

Synen på varje laglydig medborgares konstitutionella rättighet att bära vapen och försvara sig själv och sin familj är ett typiskt uttryck för manligt tänkande. Skjut först och tänk sen.

Japanerna är kloka som förstår vikten av att anamma mer kvinnligt tänkande i den rättskipande apparaten.
Citera
2019-03-17, 17:21
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Googla på "Krasst" om du inte förstår ordet, helst innan du uttalar dig.

Det är du som inte förstår ordet ”krasst”. Slå upp det själv.

Om du inte kan bemöta mina argument utan att tramsa och raljera, då drar jag den korrekta slutsatsen att du inte har något vettigt att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in