Krasst behövs män inte till något annat än att befrukta kvinnor, allt annat görs lika bra eller bättre av kvinnor: Så den omvända tanken vore dödsstöten för mänskligheten liksom för FB. Ett FB med bara män = inget FB eller i bästa fall debattnivån på en efterbliven fånes nivå.
Precis den nivå som du befinner dig på.
Ideologiska skygglappar. Lika sant som att skriva "europeer behövs inte, afrikaner kan göra allt lika bra". Duh. I själva verket dominerade afrikaner den tidiga dataåldern.
Nej, du har fel! I de familjer som har bil är det oftast männen som tar bilen till jobbet även om de har kortare sträcka dit än sina fruar som istället får ta antingen cykeln, bussen eller apostlahästarna.
Det är möjligt att lika många amerikanska kvinnor som män har bil, men de kör i större utsträckning japanska bilar. T ex små energisnåla miljöbilar som Toyota Prius eller Nissan Leaf.
Om du ska impa på kvinnor så kör en liten miljöbil. Då kommer du att uppfattas som samvetsgrann och intelligent. Fast du egentligen inte är det. Men det är en annan femma.
Det är alltid roligt när du som riktigt gammal man talar vad kvinnor gör eller tycker. Själv hade jag mest kvinnor runt mig när jag körde en Porsche.
Jag vet inte om det är så att USA-kvinnor kör mer japanska bilar än USA-bilar, du länkar inte till några fakta och är FBs mest fördomsfulla gubbe. Men kvinnor är fysiskt mindre än män, tjänar mindre än män, och köper därför mindre bilar.
Gåta som jag ställt tidigare på FB, som lurar nästan alla. Varför är damparaplyer mindre än herrpaparplyer?
Dina argument håller alltså inte. Du får gärna länka till en vetenskaplig studie som styrker ditt påstående att endast manligt styre inom rättsväsende och politik skulle leda till mindre våldsbrott.
Jag väntar med stor iver.
USA är ett specialfall, amerikaner verkar tro att de är kvar i vilda västern och det är därför fri tillgång till vapen. Därför har de massor med skjutningar. Det är svarta som skjuter svarta i knarkaffärer i stor grad.
Finns massor med statistik om hur man minskat brottsligheten i USA med mer manligt tänkande som statistik och hårdare lagar. Läs, lär och begrunda.
Citat:
https://www.svd.se/olle-wastberg-sverige-kan-lara-av-new-yorks-brottsbekampning
Polisen började att systematiskt gripa plankare. Dessa dömdes av jourdomstol till böter. Men man visiterade dem och det visade sig att var femte antingen var efterlyst eller hade narkotika på sig. Och var tionde var beväpnad. Detta var första steget till att minska antalet vapen i New York.
New York har lika strikta vapenlagar som Sverige, samtidigt som det går att resa någon timme och komma till en vapenbutik i en annan delstat. Men straffen för olaga vapeninnehav och beskjutning är långt hårdare och kontrollen fungerar bättre än den gör i Sverige i dag.
Bratton blev fyra år senare chef för hela New York-polisen och introducerade då CompStat – ett statistiksystem som fortfarande fungerar och där man vecka för vecka noterar antalet brott inom sju centrala kategorier. Statistiken är uppdelad på de 123 polisdistrikten och varje lokal polischef ställs till svars om brottsligheten ökar i distriktet. Dessutom kan invånarna prenumerera på statistiken i sitt bostadsområde, vilket leder till ett folkligt tryck på åtgärder om utvecklingen är dålig. De som främst har gynnats av den minskade brottsligheten är minoritetsgrupper och människor som bor i utsatta områden.
osv.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-17 kl. 12:29.
Kvinnor är bättre anpassade att leva i det moderna samhället än män, samtidigt som det moderna samhället också är mer anpassat efter kvinnor (på bekostnad av män). Rent intelligensmässigt vet vi att män och kvinnor ligger på samma nivå i genomsnitt. Skillnaden ligger snarare i hur kvinnor tänker och uppfattar tillvaron. Att IQ-nivån är likvärdig innebär inte att de kognitiva skillnaderna är fundmentala.
Varför tror ni t.ex. att det moderna samhället är så genomsyrat av regler och föreskrifter, samt en allt tilltagande byråkratisk tvångsmässighet? Detta kan tillskrivas den feminina impulsen, ett sätt att snabbt anpassa samhället åt det faktum att kvinnor numer deltar på samma villkor som män i det offentliga livet.
Den viktigaste faktorn blir därmed säkerhet. Kvinnan är inte bara fysiskt svagare och mer biologiskt skör, utan har också en sämre rumsuppfattning, koordination och förmåga att mentalisera omgivningen än män. Lösningen blir såklart att skapa fyrkantiga pannkaksstäder med lyktstolpar överallt, och så få skrymslen och grönområden som möjligt. Allt för att säkerställa att kvinnor ska kunna "härja" omkring på samma villkor som män. Insyn överallt, både privat och offentligt.
Ett tydligt exempel i hur detta urartar sig i praktiken är bilkörning och trafikregler. Statistiken visar att män kör ihjäl sig oftare än kvinnor, som kör mycket säkrare. Detta betyder inte att kvinnor kör "bättre" än män, det betyder att kvinnor - i egenskap av sin begränsade rumsupfattning och koordinationsförmåga - är bättre på att följa regler än män. Detta eftersom de behöver ett större element av förutsägbarhet i tillvaron. Män är mer spontana och villiga att ta risker i sitt sätt att navigera omgivningen, eftersom de har bättre spatial omdömesförmåga. För att kvinnor ska kunna delta i trafiken på samma villkor som män, måste de veta vad som händer i förväg, i form av oändliga trafikregler och en komplett byråkratisk styrning av trafiken.
Av samma anledning gör kvinnor också bättre ifrån sig i skolan än män. De älskar att "plugga" och utbilda sina preskriptiva hjärnor. Biologiskt sätt mognar de fortare än män, och är inte lika oroliga samt äventyrslystna som pojkar i tonåren. Dessutom är de socialt grupporienterade av sin natur. Dagis och skola är således anpassad efter flickor, medan pojkar alltid kommer vara mer benägna till resistans.
Det moderna samhällets beroende av säkerhet och regler går alltså tillbaka på det feminina sinnets suktande efter hemtrevlig förutsägbarhet. Som resultat har det västerländska samhället blivit ett legalistiskt matriarkat - där lagarna tänker åt oss och ingen längre behöver tänka eller göra något själv.
Men vem bryr sig? Kvinnorna vann, och allt är fortfarande patriarkatets fel.
Senast redigerad av Saauron 2019-03-17 kl. 13:39.
”I internationellt perspektiv ligger Sverige liksom andra länder i Nordvästeuropa på mycket låga siffror när det gäller mord och dråp. Allt tyder på att våldet i Sverige har minskat kraftigt de senaste 500 åren. Medeltiden var extremt våldsam. Det hävdas i såväl svenska som internationella studier. Längre fram i tiden sjönk siffrorna. Under de drygt 250 år som vi har haft rimligt säker statistik har antalet mord och dråp legat påfallande stilla. Det har legat kring ett fall per år och 100 000 invånare – i afrikanska länder och på den amerikanska kontinenten ligger siffran runt 20, enligt WHO. I Europa liksom i Mellanöstern är siffran strax under 10. Men i Stockholm för 500 år sedan var antalet mord och dråp uppemot 80 per 100 000 invånare och år, enligt försiktiga beräkningar.” (källa)
Uppenbarligen fungerar ”kvinnotänkande samhällen” alldeles utmärkt. Mycket bättre än i mindre utvecklade och ”manstänkande samhällen” i Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran, Egypten och så vidare. USA har det högsta antalet fångar per invånare i hela världen. Trots det höga antalet fängelsedomar (inklusive dödsstraff) är det amerikanska samhället mindre tryggt än i Sverige och andra ”kvinnotänkande samhällen”. Nästan var tredje masskjutning (31 procent) sker i USA. T ex Las Vegas där 59 människor massakrerades av kulor från en 64 år gammal dåres vapenarsenal. Ta reda på andelen kvinnor bland presidenterna, senatorerna, kongressledamöterna, guvernörerna och övriga toppar inom politiken och rättsväsendet. Peka sedan ut de kvinnor som enligt dig besitter flathet.
Dina argument håller alltså inte. Du får gärna länka till en vetenskaplig studie som styrker ditt påstående att endast manligt styre inom rättsväsende och politik skulle leda till mindre våldsbrott.
Jag ställer mig frågande till hur du får länder som Afghanistan, Iran, Egypten osv. till att vara "manstänkande". Det är de inte: kulturen där handlar väldigt mycket om hastiga, känslomässiga, kortsiktiga beslut och total brist på empati (eller snarare: fejkad empati), vilket bägge är kvinnliga attribut. Europa däremot, speciellt de norra delarna, domineras (än så länge) mer av typisk manliga attribut som att tänka efter före, strukturera, planera, arbeta tillsammans inom hierarkin eller tävla mot andra, osv.
Det är alltid roligt när du som riktigt gammal man talar vad kvinnor gör eller tycker. Själv hade jag mest kvinnor runt mig när jag körde en Porsche.
Jag vet inte om det är så att USA-kvinnor kör mer japanska bilar än USA-bilar, du länkar inte till några fakta och är FBs mest fördomsfulla gubbe. Men kvinnor är fysiskt mindre än män, tjänar mindre än män, och köper därför mindre bilar.
Gåta som jag ställt tidigare på FB, som lurar nästan alla. Varför är damparaplyer mindre än herrpaparplyer?
Kvinnor har mindre händer.
Jag har bott i USA och Kanada en längre tid, det är ju så att män ansvarar traditionellt för veckovis storköp av exempelvis mat och prylar som man ska frakta hem, och brukar därmed äga större bilen för just sådana sysslor.
Vidare så har de fortfarande många hushåll där kvinnor är hemmafruar och män är olika slags hantverkare som måste bära saker fram och tillbaka.
Män bedöms rentav av kvinnor, i dejtingmarknaden, efter hur stor bil han har, speciellt typ i Mellanvästern och Södra USA där det hänvisar till hur bra provider han kommer vara. I USA kan man ofta inte överleva utan bil, det är långa sträckor mellan ställen och dåligt med offentlig transport.
Ofta har familjen en riktigt stor jävla Chrysler och en mellanstor bil (japanska bilar är vanligare i storstäderna).
Kvinnorna eftertraktar män med stora bilar, alla har enligt mig gemensam skuld i frågan. Ifall män skulle försvinna i Mellanvästern så skulle givetvis frugan ta över familjens stora bil, storköp i Walmart skulle fortfarande vara något som måste göras varje helg (det är ofta kvinnan som skriver långa listor av vad mannen måste köpa).
”I internationellt perspektiv ligger Sverige liksom andra länder i Nordvästeuropa på mycket låga siffror när det gäller mord och dråp. Allt tyder på att våldet i Sverige har minskat kraftigt de senaste 500 åren. Medeltiden var extremt våldsam. Det hävdas i såväl svenska som internationella studier. Längre fram i tiden sjönk siffrorna. Under de drygt 250 år som vi har haft rimligt säker statistik har antalet mord och dråp legat påfallande stilla. Det har legat kring ett fall per år och 100 000 invånare – i afrikanska länder och på den amerikanska kontinenten ligger siffran runt 20, enligt WHO. I Europa liksom i Mellanöstern är siffran strax under 10. Men i Stockholm för 500 år sedan var antalet mord och dråp uppemot 80 per 100 000 invånare och år, enligt försiktiga beräkningar.” (källa)
Uppenbarligen fungerar ”kvinnotänkande samhällen” alldeles utmärkt. Mycket bättre än i mindre utvecklade och ”manstänkande samhällen” i Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran, Egypten och så vidare. USA har det högsta antalet fångar per invånare i hela världen. Trots det höga antalet fängelsedomar (inklusive dödsstraff) är det amerikanska samhället mindre tryggt än i Sverige och andra ”kvinnotänkande samhällen”. Nästan var tredje masskjutning (31 procent) sker i USA. T ex Las Vegas där 59 människor massakrerades av kulor från en 64 år gammal dåres vapenarsenal. Ta reda på andelen kvinnor bland presidenterna, senatorerna, kongressledamöterna, guvernörerna och övriga toppar inom politiken och rättsväsendet. Peka sedan ut de kvinnor som enligt dig besitter flathet.
Hur ser det ut med mord per capita i mer mansdominerade samhällen som Japan och Sydeuropa gentemot Sverige?
Nu missuppfattar du, grovt. Sovjetunionen och andra kommunistiska länder är snarast den absoluta motsatsen till vad jag förespråkar. Jag förespråkar England/USA-modellen där den bästa, intelligentaste lösningen används, korad med vetenskapliga mätsystem. Där den elev som kan svara på flest frågor i ett formulär är "bäst" och den skola som släpper ut flest sådana barn är "bäst". I Nordkoreas skola är de barn bäst som kan Kim Il Jongs böcker utantill. Sovjet/Nordkorea bygger på en dogm som byggde på en dröm som byggde på falsk information om hur människor fungerar. Sovjet styrdes med den absoluta motsatsen till vetenskap. Svensk skola ligger mitt emellan. Världens bästa skolor finns i t.ex Finland och Singapore. De satsar enbart på att lära och mäta lärande.
OK, men Sovjet styrdes med ett vetenskapligt synsätt. Att vetenskapen sedan var bristfälligt är något annat.
USA/UK styrs med en modell där den enskilde själv fattar beslut, dessa beslut kan vara både känslomässiga och felaktiga.
Svenska kvinnor är inte klimatsmarta. De är bara för fattiga för att ha bil. I USA har lika många kvinnor som män bil.
Snarare så att kvinnor inte känner ett så stort behov av att ha bil. Finns cykel, buss och tåg. Bilar går sönder, ska bytas däck på, hållas under ständig service m.m. Eftersom kvinnor generellt inte verkar ha så stort intresse för bilar så är det rätt naturligt att de inte äger en egen med tanke på allt som kommer med det. Alla som ägt en bil vet detta.
Jag ställer mig frågande till hur du får länder som Afghanistan, Iran, Egypten osv. till att vara "manstänkande". Det är de inte: kulturen där handlar väldigt mycket om hastiga, känslomässiga, kortsiktiga beslut och total brist på empati (eller snarare: fejkad empati), vilket bägge är kvinnliga attribut. Europa däremot, speciellt de norra delarna, domineras (än så länge) mer av typisk manliga attribut som att tänka efter före, strukturera, planera, arbeta tillsammans inom hierarkin eller tävla mot andra, osv.
De länderna styrs av män. Förvisso även Allah, vilket är en bidragande orsak naturligtvis. Vilka egenskaper som är typiska för könen är ovidkommande i sammanhanget då det är hur verkligheten ser ut som spelar roll. Och i Afghanistan, Iran etc är det enbart män som bestämmer.
Så hur du kan få dessa stollars egenskaper till kvinnliga egenskaper, när kvinnor inte får säga ett pip där, är lite underligt.