Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Fast du har ju bara tagit dig an rollen som djävulens advokat för att predika för allt som talar för MJs fördel. Finns ju många i tråden som påstår att Robson och Safechuck är lögnare medan MJ är offret så om du nu är så osäker i detta fall kan du ju börja med att ifrågasätta dessa pro-MJ inlägg med. Du har ju även bestämt dig för att Robson och Safechuck ljuger inte sant? Du menar att Safechucks familj hade ekonomiska problem och att han drivs av pengar men det finns inga konkreta bevis. Att han skulle ha ett sådant motiv är ju bara spekulationer. I sådana fall skulle man kunna säga att alla som anklagar kändisar eller rika personer alltid bara är ute efter pengar.

Jag är inte ensam om att se dem som lögnare nej.
Domstolen och åklagare vill inte ens röra vid Robson och hans berättelser. Det säger en hel del.

Alla stämmer inte kändisar för pengar. Absolut inte. Men i detta fallet är jag tämligen övertygad om att männen ljuger. De har ljugit för mycket, undanhållit för mycket. Och även efter 2013 har deras versioner och berättelser ändrats så många gånger så att det inte är trovärdigt alls.

Hör bara Robsons ord i dokumentären.
"Michael ville få oss att hata kvinnor och tjejer"
"Han ville inte att vi skulle ha flickvänner"
"Han pratade illa om tjejer i vår egen ålder"
"Han pratade om hur fula tjejer är, speciellt utan smink"
"Michael fick mig att äcklas av tjejer"
"Vi skulle inte ha flickvänner"

När sanningen är:
Robson bad MJ arrangera så att han fick träffa Brandi Jackson, eftersom han var kär i henne.
Michael ordnade så att de fick vara på Neverland i en vecka, för att "tycke skulle uppstå".
Från 12 års ålder upp till 18-19 var de ett par.
De var tillsammans, hade sex. Osv.
Allt i Michaels vetskap. Han uppmuntrade deras förhållande, såg till att de fick vara
på Neverland tillsammans så mycket de ville.
Michael köpte en bil som Robson och Brandi skulle ha på en resa till Rosies sommarhus i SF

Herrarnas lögner är så uppenbara och så sjuka. Och att folk går på det övergår mitt förstånd.
Citera
2019-03-16, 19:53
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Chandler Sr sa att han var avundsjuk på MJ. Chandler Sr fick inte umgås med sin son så mycket som han ville. Han tyckte inte om att sonen hellre ville vara med MJ än med sin egen far.

Nej, det är inte vanligt att hoppa i säng med andras småpojkar. Det är udda.
Det lättaste är att döma MJ rakt av - "Det är ju udda, han måste vara pedofil".
Jag är gärna djävulens advokat och säger att det inte behöver vara så enkelt. Det KAN faktiskt vara så att han, som det barn han var, tog igen sin egen barndom i detta. Han hade aldrig sleepovers som liten, hade inga riktiga kompisar eller pojkliv när han själv var pojke. Med tiden fick han alla möjligheter i världen att ta igen detta. Han var barnslig och ville vara barnslig. Han gillade det barnsliga i livet.

Som hans advokat sa; folk måste förstå Michael som person.
Han var ett barn, ville vara ett barn. Ville umgås med barn.
Som när man själv var pojke i 10års åldern och sov över hos kompisar.
Det var inget sexuellt, det var det barnsliga, oskyldiga och oförställsamma han ville ha.
Jag säger inte att det var så - men det är MÖJLIGT! Om man ska tro MJ och hans vänner.
Även hundratals barn och deras familjer stödjer denna "tes".

Bara för att han gjorde nåt som vi alla anser vara "udda, konstigt och onormalt" (sov med barn tex)
så betyder det inte per automatik att han var en pedofil eller våldtäktsman.
Vi övriga; som hade sleep overs när vi var 10 år, vi har vuxit ifrån det. Michael var kvar i det.
Det var detta han kanske ville åt - inte något sexuellt.

Man måste våga tänka tanken på att det faktiskt var så som MJ sa. Att hundratals barn och barnfamiljer faktiskt har rätt; att Michael inte gjorde något sexuellt.

Han kan ha varit pedofil, det är också fullt möjligt.

Vad jag menar är att man måste ha ett öppet sinne - försöka se saker objektivt, se fakta och bevis. Inte låta känslor och fördomar ta över.

I denna tråd tar jag mig rollen som djävulens advokat. Det betyder inte att jag tror att MJ är oskyldig. Men det betyder inte heller att jag tror han är skyldig. Jag är helt enkelt osäker. Vilket jag tycker att alla bör vara. Det finns inga som helst nya bevis sedan rättegångarna. Bara två, bevisat lögnaktiga, herrars ord. Inget annat. Inga nya "bevis".
Jag vet inte med dig, men själv så kommer jag inte ihåg att min barndom bestod av att sova med jämnåriga.
I den mån jag kände mig osäker så sökte jag mig förmodligen till en trygg vuxen, och pyjamaspartyn bestod knappast av att sova i samma säng som mina kompisar.
Det är väl dags att inse att Tok Micke hade lite udda intressen?
Citera
2019-03-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag vet inte med dig, men själv så kommer jag inte ihåg att min barndom bestod av att sova med jämnåriga.
I den mån jag kände mig osäker så sökte jag mig förmodligen till en trygg vuxen, och pyjamaspartyn bestod knappast av att sova i samma säng som mina kompisar.

Jag sov ofta över hos kompisar i 10-års åldern. Ibland delade man säng, ibland sov man på en madrass på golvet. Man brydde sig inte om vad, bara kul att sova i samma rum! Så kan Michael också ha sett det.
Han var kvar i barndomen. Han ville vara med barn och vara ett barn. Behöver inte betyda att det var sexuellt bara för att VI tror eller TYCKER det.
Citera
2019-03-16, 20:04
Medlem
Citat:
Jag är inte ensam om att se dem som lögnare nej.
Domstolen och åklagare vill inte ens röra vid Robson och hans berättelser. Det säger en hel del.

Alla stämmer inte kändisar för pengar. Absolut inte. Men i detta fallet är jag tämligen övertygad om att männen ljuger. De har ljugit för mycket, undanhållit för mycket. Och även efter 2013 har deras versioner och berättelser ändrats så många gånger så att det inte är trovärdigt alls.

Hör bara Robsons ord i dokumentären.
"Michael ville få oss att hata kvinnor och tjejer"
"Han ville inte att vi skulle ha flickvänner"
"Han pratade illa om tjejer i vår egen ålder"
"Han pratade om hur fula tjejer är, speciellt utan smink"
"Michael fick mig att äcklas av tjejer"
"Vi skulle inte ha flickvänner"

När sanningen är:
Robson bad MJ arrangera så att han fick träffa Brandi Jackson, eftersom han var kär i henne.
Michael ordnade så att de fick vara på Neverland i en vecka, för att "tycke skulle uppstå".
Från 12 års ålder upp till 18-19 var de ett par.
De var tillsammans, hade sex. Osv.
Allt i Michaels vetskap. Han uppmuntrade deras förhållande, såg till att de fick vara
på Neverland tillsammans så mycket de ville.
Michael köpte en bil som Robson och Brandi skulle ha på en resa till Rosies sommarhus i SF

Herrarnas lögner är så uppenbara och så sjuka. Och att folk går på det övergår mitt förstånd.

Och hur kan du vara så säker på att Brandis och Wades relation såg ut så? Vem påstår det? Det är ju också bara ord. Även om han hade en relation med Brandi Jackson som MJ uppmuntrade utesluter det ju inte heller att MJ skulle ha kunnat förgripa sig på Wade.

Jag håller 100% med om att man inte ska döma personer utan bevis men är inte så konstigt att folk har svårt att se MJ som oskyldig då han hade en konstig fäbless för pojkar (sexuellt eller "bara" som vänner), han betedde sig som ett barn, han ljög om sina plastikoperationer och sa att han endast opererat näsan 2 ggr för att kunna andas bättre (allt annat var bara ett resultat av att bli äldre och naturlig förändring) samt mystiken kring hans egna barn och mamman till barnen.
Citera
2019-03-16, 20:14
Medlem
Citat:
Och hur kan du vara så säker på att Brandis och Wades relation såg ut så? Vem påstår det? Det är ju också bara ord. Även om han hade en relation med Brandi Jackson som MJ uppmuntrade utesluter det ju inte heller att MJ skulle ha kunnat förgripa sig på Wade.

Jag håller 100% med om att man inte ska döma personer utan bevis men är inte så konstigt att folk har svårt att se MJ som oskyldig då han hade en konstig fäbless för pojkar (sexuellt eller "bara" som vänner), han betedde sig som ett barn, han ljög om sina plastikoperationer och sa att han endast opererat näsan 2 ggr för att kunna andas bättre (allt annat var bara ett resultat av att bli äldre och naturlig förändring) samt mystiken kring hans egna barn och mamman till barnen.

Brandis berättelse bekräftas ju av verkligheten. Hon visade upp mängder av foton av dem, hennes vänner, Robson. Hade MJ varit emot deras förhållande hade de inte varit på Neverland, de hade knappast fått en bil tillsammans, Robson hade aldrig fått fira högtidsdagar på Neverland med henne osv... Hade Michael hatat att killarna hade tjejer, på det sätt som männen påstår, så hade verkligheten definitivt inte sett så ut.

Att han ljög om sina plastikoperationer stämmer inte. MJ har öppet berättat om alla sina näsoperationer. 1991 skrev Taraborrelli och Jackson om Jacksons totalt sex näsoperationer, och hur två av dessa fick göras om när han var orolig att det påverkade sångprestationen.

1988 skrev Michael i sin biografi Moonwalker att han i tillägg till sina näsoperationer opererade in en grop i hakan. 1997 skrev han om hur han har tatuerat delar av skalpen mörk; som ett resultat av när håret delvis brann upp vid inspelningen av Pepsi-reklamen. Rättsläkaren kunde vid rättsundersökningen inte finna några belägg för fler operationer än just hakan och alla näsoperationerna, samt tatueringen av skalpen, ögonbrynen och läpparna.

Däremot är jag övertygad om att han använde sig av botox/fillers. Men det är inga kirurgiska ingrepp i denna mening.

Summa; från 1988 och framåt berättade Michael själv om åtta näsoperationer, skalptatuering och hakoperation. Vad han förnekar i "Living with Michael" är kindbensoperationer. Rättsläkaren fann inget som tydde på att han hade opererat kindbenen. Däremot kunde rättsläkaren konstatera och bekräfta de operationer MJ själv bekräftat. Ingenting i detta avseende tyder alltså på att MJ ljög.

Och ja, han gillade att umgås med barn, speciellt pojkar. Han saknade en egen barndom och egna kompisar när han var i den åldern. Han ville ta igen detta - MJ är en av få som hade möjligheten att göra det! För oss vanliga ser det jävligt konstigt ut; men det kan faktiskt vara så som hundratals barn vittnar om; det var lek, tjo och skoj - inget sexuellt.

Att döma en person som pedofil och våldtäktsman bara för att "ja men det är ju jävigt udda att vilja umgås med barn och att sova med dem", nej det tänker jag inte göra. Sanning och rättvisa betyder mer för mig!

Vi har inte mer bevis nu än vid rättegångarna - och då frikändes MJ på alla punkter av eniga juryer!
Att döma honom nu- enkom på vad två, konstaterat serie-ljugande män säger - det är inte bara ovärdigt utan riktigt, riktigt sjukt!

Folk härinne kör över alla dessa rättegångar, vittnesmål, 3 års FBI-utredning och övervakning, Chandler-fallet, polisutredningar - rubbet! Enbart på grund av dessa två mäns ORD. Man trycker sig veta bättre än domstol, jury och FBI - för att dessa män "ser ju så trovärdiga ut. De kan inte vara så kalla och ljuga så här..."
Senast redigerad av Endryt 2019-03-16 kl. 20:30.
Citera
2019-03-16, 20:53
Medlem
Citat:
Brandis berättelse bekräftas ju av verkligheten. Hon visade upp mängder av foton av dem, hennes vänner, Robson. Hade MJ varit emot deras förhållande hade de inte varit på Neverland, de hade knappast fått en bil tillsammans, Robson hade aldrig fått fira högtidsdagar på Neverland med henne osv... Hade Michael hatat att killarna hade tjejer, på det sätt som männen påstår, så hade verkligheten definitivt inte sett så ut.

Att han ljög om sina plastikoperationer stämmer inte. MJ har öppet berättat om alla sina näsoperationer. 1991 skrev Taraborrelli och Jackson om Jacksons totalt sex näsoperationer, och hur två av dessa fick göras om när han var orolig att det påverkade sångprestationen.

1988 skrev Michael i sin biografi Moonwalker att han i tillägg till sina näsoperationer opererade in en grop i hakan. 1997 skrev han om hur han har tatuerat delar av skalpen mörk; som ett resultat av när håret delvis brann upp vid inspelningen av Pepsi-reklamen. Rättsläkaren kunde vid rättsundersökningen inte finna några belägg för fler operationer än just hakan och alla näsoperationerna, samt tatueringen av skalpen, ögonbrynen och läpparna.

Däremot är jag övertygad om att han använde sig av botox/fillers. Men det är inga kirurgiska ingrepp i denna mening.

Summa; från 1988 och framåt berättade Michael själv om åtta näsoperationer, skalptatuering och hakoperation. Vad han förnekar i "Living with Michael" är kindbensoperationer. Rättsläkaren fann inget som tydde på att han hade opererat kindbenen. Däremot kunde rättsläkaren konstatera och bekräfta de operationer MJ själv bekräftat. Ingenting i detta avseende tyder alltså på att MJ ljög.

Och ja, han gillade att umgås med barn, speciellt pojkar. Han saknade en egen barndom och egna kompisar när han var i den åldern. Han ville ta igen detta - MJ är en av få som hade möjligheten att göra det! För oss vanliga ser det jävligt konstigt ut; men det kan faktiskt vara så som hundratals barn vittnar om; det var lek, tjo och skoj - inget sexuellt.

Att döma en person som pedofil och våldtäktsman bara för att "ja men det är ju jävigt udda att vilja umgås med barn och att sova med dem", nej det tänker jag inte göra. Sanning och rättvisa betyder mer för mig!

Vi har inte mer bevis nu än vid rättegångarna - och då frikändes MJ på alla punkter av eniga juryer!
Att döma honom nu- enkom på vad två, konstaterat serie-ljugande män säger - det är inte bara ovärdigt utan riktigt, riktigt sjukt!

Folk härinne kör över alla dessa rättegångar, vittnesmål, 3 års FBI-utredning och övervakning, Chandler-fallet, polisutredningar - rubbet! Enbart på grund av dessa två mäns ORD. Man trycker sig veta bättre än domstol, jury och FBI - för att dessa män "ser ju så trovärdiga ut. De kan inte vara så kalla och ljuga så här..."

Jag förstår fortfarande inte hur Brandis och Wades relation skulle vara något slags bevis på att MJ aldrig antastat honom? Du måste förstå att även Brandi har en agenda.

Kolla på dokumentären Living with Michael Jackson. Där säger MJ rakt ut att han endast gjort två operationer (näsan) för att kunna andas och sjunga bättre. Resten av de fysiska förändringarna är enligt honom pga att han helt enkelt blev äldre dvs naturlig förändring.

Grejen är den att hade en vanlig gubbe sagt att han låter småpojkar sova över hos honom och att han älskar barn för att han aldrig hade en barndom så hade han blivit stämplat som äckelpedofil direkt. Inte konstigt att många inte köper att MJ var genomgod rakt igenom.
Citera
2019-03-16, 22:16
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund

Hur var pyjamaspartyn då? När vi var små och man sov över så var det oftast säng + madrass. Något äldre och man var fler (villa) så var det madrasser på golvet.

Finns det bilder från platserna där detta ska ha skett? Man kan väl knappast anta att "Neverland" är annat än superlyxigt med sängar så stora att hela familjer hade kunnat sova där. När man lever ett sådant liv så blåser man inte upp madrasser på golvet, det är iaf vad jag tror.

Kombinationen av ingen barndom, lite udda och enorm rikedom så kan det nog slå ut på ett sätt vi inte kan tänka oss.
Citera
2019-03-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så tragiskt!

Förjävligt att detta tas upp till ytan nu efter MJ:s död, dessa människor vilka nu tjänar stora pengar på detta borde skämmas ögonen ur sej.
Ta upp det medans han levde eller låt det vara, hoppas de sover gott om nu det skulle sluta illa för MJ :s dotter.

Instämmer! Att folk köper de här två lögnarnas sagor är helt otroligt. En modern korsfästning att låta allmänheten döma någon som inte kan försvara sig. Dokumentären visar också bara männens hittepå- berättelser. När försvann pressetiken? Finns inga ord hur jäkligt MJ:s egna barn måste känna nu. Sorgligt!
Citera
2019-03-16, 22:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Jag förstår fortfarande inte hur Brandis och Wades relation skulle vara något slags bevis på att MJ aldrig antastat honom? Du måste förstå att även Brandi har en agenda.

Kolla på dokumentären Living with Michael Jackson. Där säger MJ rakt ut att han endast gjort två operationer (näsan) för att kunna andas och sjunga bättre. Resten av de fysiska förändringarna är enligt honom pga att han helt enkelt blev äldre dvs naturlig förändring.

Grejen är den att hade en vanlig gubbe sagt att han låter småpojkar sova över hos honom och att han älskar barn för att han aldrig hade en barndom så hade han blivit stämplat som äckelpedofil direkt. Inte konstigt att många inte köper att MJ var genomgod rakt igenom.

Brandis och Wades romans började inte förrän Wade var lite för gammal för MJ, av vad jag kommit fram till. Dessutom undrar jag om det var ett sätt att försäkra sig om hans fortsatta lojalitet mot Jackson-klanen i sin helhet.

Edit: Det var fler näsoperationer än två. Han höll ju på tills han knappt hade nån näsa kvar. Rykten gick att han hade fått operera ett slags stag för den inte skulle ramla ihop och att det var därför han hade mask på sig. Han fick injektioner i näsan mm.

Dessutom har han opererat in en grop i hakan. Han ser ju väldigt stel och konstig ut i ansiktet när han blev äldre, slät i hyn. Man kan misstänka lyft och kanske implantat.

Här är en sammanställning med bilder, där man ser hur ansiktet förändras från liten söt unge till ett vrak 2009.

https://www.allure.com/gallery/michael-jackson

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur var pyjamaspartyn då? När vi var små och man sov över så var det oftast säng + madrass. Något äldre och man var fler (villa) så var det madrasser på golvet.

Finns det bilder från platserna där detta ska ha skett? Man kan väl knappast anta att "Neverland" är annat än superlyxigt med sängar så stora att hela familjer hade kunnat sova där. När man lever ett sådant liv så blåser man inte upp madrasser på golvet, det är iaf vad jag tror.

Kombinationen av ingen barndom, lite udda och enorm rikedom så kan det nog slå ut på ett sätt vi inte kan tänka oss.

Har aldrig haft nåt pyjamasparty själv, men min son har. Det var aldrig fråga om att nån skulle dela säng med föräldrarna. För övrigt var det gästsängar och madrasser/liggunderlag.

Kan faktiskt inte påminna mig en enda gång där barn och vuxna som inte varit släkt har delat säng. Släktskap är väl iofs ingen garanti det inte tafsas men ni förstår hur jag menar.

MJ däremot har sagt i en intervju att pojkarna sov i sängen och han själv sov i samma rum, på bara golvet eller i en sovsäck. Finns en video om det på YT.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-16 kl. 22:58.
Citera
2019-03-16, 22:43
Medlem
Nu sett del 2 av dokumentären. Blev ännu mer övertygad om att Jackson faktiskt var skyldig.

Fem olika pojkar som förr eller senare kommit med anklagelser om jag förstår saken rätt är: Jason Francia, Gavin Arvizo, Wade Robson, Jimmy Safechuck och Jordan Chandler.

Ska bli intressant om fler kommer att berätta framöver...
Citera
2019-03-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Det fanns fingeravtryck från båda pojkarna och mj på flera av porrtidningarna enligt dokumentet (s 5/ r28)

Kan du länka till dokumentet ? Om det är möjligt.
Citera
2019-03-16, 23:05
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu sett del 2 av dokumentären. Blev ännu mer övertygad om att Jackson faktiskt var skyldig.

Fem olika pojkar som förr eller senare kommit med anklagelser om jag förstår saken rätt är: Jason Francia, Gavin Arvizo, Wade Robson, Jimmy Safechuck och Jordan Chandler.

Ska bli intressant om fler kommer att berätta framöver...

Gavins och Jordans familjer är ju dock bluff om du läser på. De ljög om det hela vilket framkom redan när det begav sig. Men Wade tar sig friheten i filmen att påstå att de var sexuella offer de också vilket jag inte fattar hur han inte kan bli ifrågasatt för. Du låter dig luras av en skicklig sociopat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in