Citat:
Fast du har ju bara tagit dig an rollen som djävulens advokat för att predika för allt som talar för MJs fördel. Finns ju många i tråden som påstår att Robson och Safechuck är lögnare medan MJ är offret så om du nu är så osäker i detta fall kan du ju börja med att ifrågasätta dessa pro-MJ inlägg med. Du har ju även bestämt dig för att Robson och Safechuck ljuger inte sant? Du menar att Safechucks familj hade ekonomiska problem och att han drivs av pengar men det finns inga konkreta bevis. Att han skulle ha ett sådant motiv är ju bara spekulationer. I sådana fall skulle man kunna säga att alla som anklagar kändisar eller rika personer alltid bara är ute efter pengar.
Jag är inte ensam om att se dem som lögnare nej.
Domstolen och åklagare vill inte ens röra vid Robson och hans berättelser. Det säger en hel del.
Alla stämmer inte kändisar för pengar. Absolut inte. Men i detta fallet är jag tämligen övertygad om att männen ljuger. De har ljugit för mycket, undanhållit för mycket. Och även efter 2013 har deras versioner och berättelser ändrats så många gånger så att det inte är trovärdigt alls.
Hör bara Robsons ord i dokumentären.
"Michael ville få oss att hata kvinnor och tjejer"
"Han ville inte att vi skulle ha flickvänner"
"Han pratade illa om tjejer i vår egen ålder"
"Han pratade om hur fula tjejer är, speciellt utan smink"
"Michael fick mig att äcklas av tjejer"
"Vi skulle inte ha flickvänner"
När sanningen är:
Robson bad MJ arrangera så att han fick träffa Brandi Jackson, eftersom han var kär i henne.
Michael ordnade så att de fick vara på Neverland i en vecka, för att "tycke skulle uppstå".
Från 12 års ålder upp till 18-19 var de ett par.
De var tillsammans, hade sex. Osv.
Allt i Michaels vetskap. Han uppmuntrade deras förhållande, såg till att de fick vara
på Neverland tillsammans så mycket de ville.
Michael köpte en bil som Robson och Brandi skulle ha på en resa till Rosies sommarhus i SF
Herrarnas lögner är så uppenbara och så sjuka. Och att folk går på det övergår mitt förstånd.