Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-15, 13:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Att barn (nästan) alltid ljuger och totalförnekar att de utsatts för pedofili vet man. Orsakerna till detta är flera,och enkla, men det behöver inte vara en världsstjärna, superidol och "gud" som barnet skyddar.

Det vanligaste är nog att det handlar om en familjemedlem, t ex styvpappa. Först grav grooming med mycket "kärlek", presenter och uppskattning, sedan hotelser:

"Om du berättar för någon kommer jag att åka i fängelse, jag mister mitt arbete, hyran kommer inte att kunna betalas ni måste flytta, mamma kommer inte att tro dig (obs viktigt!) och sen gråta ihjäl sig.

Och allt kommer då att vara ditt fel lille vän, kom ihåg det!" ...
Citera
2019-03-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att barn (nästan) alltid ljuger och totalförnekar att de utsatts för pedofili vet man. Orsakerna till detta är flera,och enkla, men det behöver inte vara en världsstjärna, superidol och "gud" som barnet skyddar.

Det vanligaste är nog att det handlar om en familjemedlem, t ex styvpappa. Först grav grooming med mycket "kärlek", presenter och uppskattning, sedan hotelser:

"Om du berättar för någon kommer jag att åka i fängelse, jag mister mitt arbete, hyran kommer inte att kunna betalas ni måste flytta, mamma kommer inte att tro dig (obs viktigt!) och sen gråta ihjäl sig.

Och allt kommer då att vara ditt fel lille vän, kom ihåg det!" ...

Den logiken fungerar tills barnet är runt 15-18 år, därefter förstår varenda person att man inte åker i fängelse när man är ett offer.

Robson var över 30 år när han vittnade för domstolen. Inte ens då berättade han något.

Först när han blev av med flera anställningar och hamnade i ekonomisk kollaps - DÅ minsann kom han ut med sina anklagelser. Och efter anklagelserna har han ändrat sina versioner, gång på gång - något FBI-experten menar är det största beviset för att Robson ljuger. När Robsons löger uppdagades ändrade han sina stories på hemsidan. Han nekade att han ändrat - ända tills CBS reporter konfronterade honom.

Att barn väntar med att säga saker - ja, det stämmer. Men Robson var över 30 år när han skulle vittna senast. Och därtill alla hans lögner och ändringar i versionerna EFTER anklagelserna. Det skriker lögn om det hela! Åklagaren vill inte ta i vittnesmålet, bokförläggarna vill inte ta i hans stories, juryer vill inte ta i hans stories. Han är utdömd av FBI:s beteendevetare och kroppsspråksexperter, vilket framgår i Zieglers dokumentär.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 13:23.
Citera
2019-03-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Som jag skrev; MJs syskon och föräldrar har ingen del av MJs dödsbo. Förmyndare för barnen osv får samma lön oavsett utslag i detta ärende så att säga. I slutändan är det barnens pengar, alltihop.
Du verkar inte förstå att alla som är en del av barnen även lever som barnen. Tror du att alla varit lika intresserade att bli en del av barnen om det inte samtidigt fanns en massa pengar i det? Sen om förmögenheten skulle försvinna eller väldigt kraftigt minskas så kommer det även att påverka både barnen och de som tar hand om dem.
Citera
2019-03-15, 13:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Den logiken fungerar tills barnet är runt 15-18 år, därefter förstår varenda person att man inte åker i fängelse när man är ett offer.

Robson var över 30 år när han vittnade för domstolen. Inte ens då berättade han något.

Först när han blev av med flera anställningar och hamnade i ekonomisk kollaps - DÅ minsann kom han ut med sina anklagelser.
Varför han vittnade än en gång till MJ:s fördel framgår tydligt av dokumentären.

Varför så många här så ivrigt rusar till pedofilers försvar är faktiskt skrämmande.

Försök hålla isär världsstjärnans fantastiska framträdanden, verkligen absolut fantastiska! - och hans sjuka begär efter småpojkar!
Citera
2019-03-15, 13:26
Medlem
Citat:

Först när han blev av med flera anställningar och hamnade i ekonomisk kollaps - DÅ minsann kom han ut med sina anklagelser. Och efter anklagelserna har han ändrat sina versioner, gång på gång - något FBI-experten menar är det största beviset för att Robson ljuger. När Robsons löger uppdagades ändrade han sina stories på hemsidan. Han nekade att han ändrat - ända tills CBS reporter konfronterade honom.

Att barn väntar med att säga saker - ja, det stämmer. Men Robson var över 30 år när han skulle vittna senast. Och därtill alla hans lögner och ändringar i versionerna EFTER anklagelserna. Det skriker lögn om det hela! Åklagaren vill inte ta i vittnesmålet, bokförläggarna vill inte ta i hans stories, juryer vill inte ta i hans stories. Han är utdömd av FBI:s beteendevetare och kroppsspråksexperter, vilket framgår i Zieglers dokumentär.
Vad sägs om att det tog den tiden innan det var moget för ett erkännande för sig själv. Helt enkelt förträngning. Kan man inte erkänna för sig själv kan man knappast heller göra det för andra.
Citera
2019-03-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du verkar inte förstå att alla som är en del av barnen även lever som barnen. Tror du att alla varit lika intresserade att bli en del av barnen om det inte samtidigt fanns en massa pengar i det? Sen om förmögenheten skulle försvinna eller väldigt kraftigt minskas så kommer det även att påverka både barnen och de som tar hand om dem.

Det är så oerhört stora pengar det handlar om. Dödsboet är värt 5-8 miljarder i olika uppskattningar. Låt säga att männen skulle få hälften eller en max en tredjedel; det är inte så att barnen och de runtomkring dem skulle stå på bar backe. Det är inte så att städarna skulle få ett sämre liv, ej heller rådgivarna. Det är enorma pengar vi snackar om. Jag förstår hur du menar; men jag vill påstå att det problemet är det minsta i det här fallet. Och barnen är nog allra mest angelägna om att rädda pappas anseende och legacy.
Citera
2019-03-15, 13:31
Medlem
Citat:
Vad sägs om att det tog den tiden innan det var moget för ett erkännande för sig själv. Helt enkelt förträngning. Kan man inte erkänna för sig själv kan man knappast heller göra det för andra.

Självfallet. Och det är vanligt.

Men att hundratals barn skulle vänta på detta sätt i över 30 års tid; dessutom ljuga för polis och domstol osv... Nej. I synnerhet när vi ser på att allt annat talar för att Robson ljuger. Han har ljugit ofantligt till och med EFTER sina anklagelser, och försökt dölja sina lögner genom ännu fler lögner. Han erkände att han ljugit i texter först när CBS konfronterade honom.
Det finns en anledning till varför ingen vill ens ta i hans berättelser.

Därtill; Att 99,9% av alla barn som MJ skulle ha sex med skulle tiga, efter alla polisförhör och domstolsförhandlingar, i över 30-35 år. Ens när stigmat försvann med Chandler, Barnes, Arvizo - och nu senast dessa herrar Nej - jag köper det inte. Att några barn skulle göra det, absolut - men inte alla!
Citera
2019-03-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
nä inte klart
Nog inte många som vill va med på tv ändå sitt barn blivit offer.
Inte syskon heller

Du verkar tro att va med på tv , speciellt i en dokumentär som kommer spridas över hela världen ställer man upp på hur lätt som helst.

visst man stöttar en familjemedlem i att finnas där , men gå ut i tv är en helt annan grej. Du har sett för mycket på dokusåpor !

Okej så varför väljer de att gå ut i tv enligt dig?
Citera
2019-03-15, 14:19
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Självfallet. Och det är vanligt.

Men att hundratals barn skulle vänta på detta sätt i över 30 års tid; dessutom ljuga för polis och domstol osv... Nej. I synnerhet när vi ser på att allt annat talar för att Robson ljuger. Han har ljugit ofantligt till och med EFTER sina anklagelser, och försökt dölja sina lögner genom ännu fler lögner. Han erkände att han ljugit i texter först när CBS konfronterade honom.
Det finns en anledning till varför ingen vill ens ta i hans berättelser.

Därtill; Att 99,9% av alla barn som MJ skulle ha sex med skulle tiga, efter alla polisförhör och domstolsförhandlingar, i över 30-35 år. Ens när stigmat försvann med Chandler, Barnes, Arvizo - och nu senast dessa herrar Nej - jag köper det inte. Att några barn skulle göra det, absolut - men inte alla!
Som liten sjuårig tös utsattes jag för försök till sexuellt övergrepp av en jättesnäll, charmig farbror som var min mammas nye kavaljer. Men jag lyckades klara mig undan, av flera skäl.

Det har gått nästan sjuttio år sedan jag utsattes för försöket, pedofilen hann bara kladda runt lite innanför mina trosor innan jag slet mig loss och sprang.
Jag berättade inte för någon.
Min ensamstående mamma var djupt förälskad i den här barnkäre mannen, och äntligen så lycklig och glad!

Jag skulle hellre dött än orsakat henne smärtan, hon skulle blivit förkrossad, deras förhållande skulle ta slut och mamma skulle blivit lika ledsen som efter skilsmässan från pappa igen.
Inte ett ljud sa jag om detta, under hela hennes återstående livstid. (Pedofilen försvann av sig själv efter ett tag).
-Jag vet att jag skulle bli trodd av henne, vår lilla familj var stabil och mamma visste att jag aldrig fabulerade om någonting.

Många, många barn som utsatts för övergrepp berättar inte för någon.
Citera
2019-03-15, 14:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Jag tror inte på detta. Varför kommer det ut nu och inte för 10 år sedan? Varför kommer det ut nu när MJ är död? Får man inte vara bästa vän med barn utan att kallas för pedofil?

Det förklaras i dokumentären.

Citat:
Det som gjorde extra ont i hjärtat var den förfärliga beskrivningen av hur MJ iskallt svek den aktuelle pojken, och hela hans familj som lockats av MJ att flytta från Australien till USA med allehanda löften.

Men då hade han ju hittat en ny gudaskön liten pojke, en ny favorit. Den lille killen från Australien var förkrossad, inte minst sedan han frågat MJ om han inte kunde få följa med på den nya turnén, men MJ svarat att han "not was allowed" att ta med sig barn.
Och så fick pojken på TV se MJ kela och gulla med den nya lilla kärleken, på turnén.

MJ var totalt hänsynslös, tänkte bara på sig själv och sina lustar.

Obehagligt var också att se hans vänslande med en cancersjuk gosse, ännu en ny "favorit". Gav kanske en extra kick åt pedofilen.

Det här har jag också reagerat starkt på. Även om han inte var utövande pedofil, var han en skithög som slängde sina små vänner på sophögen när de blev för gamla för hans smak. Och det är alldeles för mycket peddobeteende för att jag ska tro på hans oskuld.

Citat:
Det där stämmer ju inte. De som har hand (allt ifrån barnpassning, annan service till förmyndare) om MJ barn får också mycket pengar. Det är inte så att barnen får leva lyxliv och sedan de som tar hand om dem ett vanligt liv. Likadant de som förvaltar musiken mm får lön för att göra det.

Har läst att det är MJs mamma som förvaltar arvet och hon börjar bli gammal med dålig hälsa. Hon har haft vårdnaden om MJs barn, mammorna har mot betalning skrivit bort sin vårdnads- och umgängesrätt.

Vi kan förvänta oss arvstvister framöver, när MJs mamma dör.

Precis som du säger är det många i kretsen kring Jacksons stora släkt som lever gott på MJs pengar.

Citat:

Att MJ groomade och manipulerade familjerna och barnen är ingen tvekan om i mitt sinne. Han följer mönstret man läst peddos gör. Men i filmen fick man reda på så mycket mer, en omskakande upplevelse. Med pengar och makt kan man få allt man vill.

I filmen beskrivs hur Wade blev drillad av MJs advokater vad han skulle säga i rättegången och i intervjuer.

Citat:
Ursprungligen postat av RainbowHash
Var det inte South Park som började med det som ett skämt och alla tog det som fakta? xd

Jag har för mig att anklagelserna började som ett skämt för hans stora barnasinne som sedan plockades upp och tog som fakta.

Rykten: fanns redan under 80-talet, innan det gått så långt som till domstol. Det var ingen som blev förvånad när han stämdes. MJ omgav sig med barn och barnsaker, den enda kvinna han verkade bry sig om var Diana Ross som var förebilden för plastikoperationerna osv. Sen pang bom gifte han sig med Elvis Presleys dotter för att motverka peddo-ryktena. De skilde sig snabbt. Strax dök det upp en gravid sjuksköterska och nytt giftemål. Omtvistat ifall han är far till de två barnen. Det tredje kom till via en surrogatmamma som inseminerades.

South Park fanns inte när ryktena började komma. Dessutom är det en satirisk ungdomskomedi som driver med allt och alla, ingen Stor Sanningssägare.
Citera
2019-03-15, 14:29
Medlem
Citat:
Som liten sjuårig tös utsattes jag för försök till sexuellt övergrepp av en jättesnäll, charmig farbror som var min mammas nye kavaljer. Men jag lyckades klara mig undan, av flera skäl.

Det har gått nästan sjuttio år sedan jag utsattes för försöket, pedofilen hann bara kladda runt lite innanför mina trosor innan jag slet mig loss och sprang.
Jag berättade inte för någon.
Min ensamstående mamma var djupt förälskad i den här barnkäre mannen, och äntligen så lycklig och glad!

Jag skulle hellre dött än orsakat henne smärtan, hon skulle blivit förkrossad, deras förhållande skulle ta slut och mamma skulle blivit lika ledsen som efter skilsmässan från pappa igen.
Inte ett ljud sa jag om detta, under hela hennes återstående livstid. (Pedofilen försvann av sig själv efter ett tag).
-Jag vet att jag skulle bli trodd av henne, vår lilla familj var stabil och mamma visste att jag aldrig fabulerade om någonting.

Många, många barn som utsatts för övergrepp berättar inte för någon.

Självfallet. Jag har aldrig förnekat det du skriver. Men man måste se hela bilden i detta! Se alla omständigheter. Vi har sett hur många som i tidigare fall oskyldigt blivit anklagade och dömda, men som senare har kunnat frias. FBI-experten tar upp detta - och säger som både du och jag säger att det är vanligt. MEN, experten säger samtidigt att Robsons agerande i samband med och efter anklagelserna gör just att han är mycket opålitlig. Att några barn, eller säg 70% skulle hålla käft - det skulle jag kunna köpa. Men att 99,9% skulle göra det, och efter alla poliskontakter, domstolskontakter, olika förhörsledare m.m. Nej - det är inte troligt. I synnerhet inte med tanke på att stora pengar skulle hägrat för dessa människor i 30-35 års tid. Skillnaden mellan dig och dessa barnen är dessutom att förhörsledare och föräldrar aktivt frågade dem.

Grattis till dina 77 år förresten, kul att se äldre här på forumet =)
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 14:38.
Citera
2019-03-15, 14:49
Medlem
Jag är rädd att vi kommit till punkten då kritiskt tänkande och att ifrågasätta propaganda inte längre betyder något.

Jag är inte speciellt förvånad ,jag har snarare väntat på dagen.

Nu styr istället pöbelmentalitet på allvar.

En bättre dramaturgiskt skolad person skulle kanske uttryckt sig
"Icke längre skall en kritisk tanke (som går emot det "officiella narrativet" i detta fallet propaganda-dokumentären) yttras, ty då du är, om inte sämre, minst lika dålig som den anklagade och du skall på ditt eget svärd falla! "

Är det så ni majoriteten vill ha det? Det får ni men då kan ni inte räkna med att någon ställer sitt kritiska tänkande, och ifrågasättande av tveksamma bevis, till förfogande, när och om det är ni som är anklagade.

Vi är några stycken som kan lägga vår tid på bättre saker än att stå upp för sånt trivialt skit som rättvisa och fakta för er skull.

"After watching this propaganda I'm certainly convinced"

Fattar inte ni att det är precis såhär det gick till när Massor av människor helt plötsligt blev kallade rasister och nazister till höger och vänster och förlorade jobb,vänner och familjer. Ja allt möjligt,bara för att några griniga jävlar satt och "tyckte" en massa, helt utan vare sig belägg, bevis eller tillstymmelse till kritisk tanke ?

Eller som Bill Hicks skulle ha sagt:
“Go back to bed, America. Your government has figured out how it all transpired. Go back to bed, America. Your government is in control again. Here. Here's American Gladiators. Watch this, shut up. Go back to bed, America. Here is American Gladiators. Here is 56 channels of it! Watch these pituitary retards bang their fucking skulls together and congratulate you on living in the land of freedom. Here you go, America! You are free to do what we tell you! You are free to do what we tell you!”
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-15 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in