Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-12, 08:22
Medlem
FishDocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vart är alla bevis då?
Foton? De kan ej presentera ett vettigt bevis som håller i rätten.

Du vet att de har stämt Jacksons förvaltare på flera hundra miljoner dollar som ej gått igenom?

Du vet att Wade robson ej fick Jacksons oas Vegas show och helt plötsligt efter de hade han blivit utsatt?

Culkim förnekar övergrepp. Ge mig ett enda trovärdigt bevis som håller i rätten så har du rätt.

Jag har inte sagt att det finns bevis. Jag håller med om att dessa berättelser ej håller i rätten som enda bevisning. Det hade blivit ord mot ord, som så vanligt i liknande fall.

Jag har sagt vad jag tror. Och jag är, som sagt, stort gammalt MJ fan, precis som du. Som vägrat tro på detta tidigare. Men detta fick bägaren att rinna över. Och det är jävligt tragiskt på alla sätt.

Faktumet att han vid hundratals tillfällen sov ensam med pojkar talar, som jag nämnde innan, inte till hans fördel direkt.
Senast redigerad av FishDoc 2019-03-12 kl. 08:26.
Citera
2019-03-12, 08:24
Medlem
Hur kunde detta pågå i alla år att MJ gick hand i hand med unga pojkar, olika pojkar, utan att han åkte fast? Han köpte sig fri...?

Det där symboliska handskrevandet i koreografin borde ha varit en väckarklocka, han var helt fixerad dåren. Kan han ha gett sig på sina egna söner också? Hade han några gränser alls? Oerhört skrämmande att ta del av hur naiva föräldrarna var på grund av stjärnglansen, unga mammor som också uppskattade ett spännande liv. Pedofiler påstås känna av i vilka familjer de kan nå framgång och komma åt barnen, här blev det verkligen bevisat.

Undrar vad som hände med pappan som blev lämnad, ska se del 2 i dag, men det tar emot. Så äcklad. Kan tillägga att jag var ett stort MJ-fan i många, många år men detta tog slut när han lyfte ut sitt barn i det där fönstret och började täcka för ansiktet. En dokumentär för många år sedan som visar hysterisk shopping, helt planlös och iskall, och övertrasserade konton visar på att MJ var tom inombords. En psykopat bakom alla volter. Han ville bara komma åt barn...

När MJ avled kom jag snabbt tillbaka till hysterin kring MJ, det han gjorde som var så bra, men nu är det över, för gott. Tänker aldrig mer spela något av MJ. Jag kräks.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-12 kl. 08:29.
Citera
2019-03-12, 08:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Runt Michael finns La Toya och människor som vill tjäna pengar. Resten backar upp Michael.

La Toyas karriär gick i sank omedelbart efter hon avslöjade att MJ var pedofil redan på 90-talet och den har aldrig återhämtat sig. Hon blev dessutom utkastade från Jackson-klanen.

Resten av familjen värnar desperat om guldkalven som göder dem, till alla pris.

Samma sak när övergreppen pågick, klart folk runt om kring hade sina misstankar men samtidigt tjänade de pengar på MJ så de kollade åt andra hållet. MJ var nog inte sen med att dela ut generösa "bonusar" till de som råkade se lite för mycket heller, plus advokater, NDA:s och annat smått och gott för att få dem att hålla käften livet ut.
Citera
2019-03-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
La Toyas karriär gick i sank omedelbart efter hon avslöjade att MJ var pedofil redan på 90-talet och den har aldrig återhämtat sig. Hon blev dessutom utkastade från Jackson-klanen.

Resten av familjen värnar desperat om guldkalven som göder dem, till alla pris.

Samma sak när övergreppen pågick, klart folk runt om kring hade sina misstankar men samtidigt tjänade de pengar på MJ så de kollade åt andra hållet. MJ var nog inte sen med att dela ut generösa "bonusar" till de som råkade se lite för mycket heller, plus advokater, NDA:s och annat smått och gott för att få dem att hålla käften livet ut.

Bra att offren kan tala ut nu, de behöver läka. MJ verkar ha trasat sönder familjer, han fullkomligt invaderade hem. Hjärntvättade barn och föräldrar.
Citera
2019-03-12, 08:30
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
OK - Hata är ett starkt ord. Men MJ gillade inte pedofiler, (även om han inte rakt ut sa det i någon intervju). Ironiskt va? Och det är ganska känt bland fans att de inte drog jämt.

Här är en artikel: http://edition.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Music/03/04/leisure.jackson.reut/index.html

Och kapten klänning gillade inte övergrepp mot kvinnor...samtidigt som han pissade på fastbundna 14-åringar med gag-ball i käften.
Citera
2019-03-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Har jag fattat det rätt med att en av dessa killar ska blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad av Michael Jackson. Långt senare ska han dejtat en av Michael Jacksons syskonbarn (kvinnlig) och nu som vuxen man kommer han ihåg och anklagar Michael Jackson för pedofili?

Aningen skumt måste jag skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av llrosell
Fyra timmar lång ensidig dokumentär filmad med en drönare. Seg och inte trovärdig alls.

Nä den borde ju ha filmats med helikopter och haft en produktion på 100 miljoner dollar,då skulle den varit mer trovärdig🤔 alla gånger han har blivit anmäld, så har han förlikat sig med offrena och det för att det skulle ha blivit dyrare att gå igenom en rättegång.... Det trots att han var miljardär. Nä nån som sover med barn är det nått fel på. Bsra rika och mäktiga som kommer undan med sånt
Citera
2019-03-12, 09:26
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Kanske du skulle kunna presentera lite fakta som visar att MJ var skyldig.
Snarare är det så att alla fakta tyder på att han är oskyldig.

Ingen kan på allvar tro att han var oskyldig. Han var en intelligent pedofil som ägnade månader åt att lära känna offret och offrets mor för att till slut kunna ha sex med förpubertala pojkar. Det krävs mycket planering och pengar för att göra något sådant.
Citera
2019-03-12, 09:28
Medlem
Durochmolls avatar
Det som jag tycker talade mest för att han var en pedofil är;
När den första anklagelsen kom, går denna ”man” som beteer sig som en 9-åring, plötsligt och gifter sig med en kvinna.

Även skumt med så otroligt mycket orörd porr och alla försvar ”Men han hade i alla fall ingen barnporr!”. Varför skulle han köpa barnporr när han hade tillgång till ett barn i sin säng i princip varje natt?

Har man mycket pengar kommer man undan med allt.
Citera
2019-03-12, 10:00
Medlem
Har man läst Patrik sjöbergs bok om hans uppväxt med övergrepp från sin tränare /styvfar. Så ser man slående likheter.

Även sjöberg ville inte erkänna förens långt senare vad han blivit utsatt för. Och försvarade viljo trots att han innerst inne hatade honom. . Och Jackson och viljo var båda som barn i sinnet. Många likheter.

Om mj var pedo? Definitivt
Flera kärleksbrev om dagen till pojkarna. Telefonsamtal 7 timmar om dagen. Man har hittat nakenbilder på pojkar i hans hem som visserligen är lagligt men ni kan ju själva räkna ut varför mj hade nakenbilder på småpojkar?
Citera
2019-03-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Det som jag tycker talade mest för att han var en pedofil är;
När den första anklagelsen kom, går denna ”man” som beteer sig som en 9-åring, plötsligt och gifter sig med en kvinna.

Även skumt med så otroligt mycket orörd porr och alla försvar ”Men han hade i alla fall ingen barnporr!”. Varför skulle han köpa barnporr när han hade tillgång till ett barn i sin säng i princip varje natt?

Har man mycket pengar kommer man undan med allt.

Bra logiskt tänkande. Jag undrar om alla de personer som försvarar Michael Jackson skulle låta sina egna barn sova med en främmande man som ger barnen lite lyx och skoj.

Med eller utan direkta sexuella gärningar är detta oacceptabelt. Jag ryser när gubbar dreglar över barn, och berör dem olämpligt med sina blickar och händer. Inget jag utsätter barn för.

Risken att ett barn sover i samma säng som Michael Jackson ger mig rysningar. Oavsett detaljer om vad som explicit har pågått.

De brottsoffer som nu berättar om övergreppen, har en hemlighet som tyngt dem. De måste bli hörda för att kunna leva vidare. De har blivit svikna av sina föräldrar, av rättsväsendet och vuxenvärlden, från den dag deras föräldrar lät sig korrumperas av en rik pedofil.

Michel Jacksons familj har tur att han är död. Eftersom det är pengar saken handlar om när man inte kan vrida klockan tillbaka, och göra dessa gärningar ogjorda. I levande skick hade pengarna plockats av denne pedofil, och han hade skakat galler i gott sällskap med alla andra predatorer som nu döms på löpande band i ett USA som tar tag i en massa byk.
Citera
2019-03-12, 10:19
Medlem
Sinnpajjens avatar
MJ var ju kungen av grooming! Jag minns hur folk försvarade honom på 90-talet, det låter ju för fan likadant från vissa här fortfarande. Killen byggde en lekpark med avsikt att locka barn. Han sa sig vara godhjärtad (vilket han garanterat på riktigt tyckte) men han kunde inte förstå eller brydde sig inte om konsekvenserna av sitt sexuella handlande mot de här pojkarna. MJ kan mycket väl ha tänkt att det var äkta kärlek men nu kan hela världen se hur förödande det varit för alla inblandade. Otroligt tragiskt.
Citera
2019-03-12, 10:55
Medlem
Undrar hur många av er som försvarar MJ som ens bemödat er att titta på dokumentären. Så jävla tragiskt hur han totalt trasat sönder familjer och barns liv, knappast några solskenshistorier för de offer som valt att tala ut.

"Handlar om pengar" argumentet är helt befängt. Klart som fan det är ett rimligt alternativ att acceptera en settlement där man får 100 miljoner kronor än att chansa i rätten och eventuellt bli begraven i skulder (se hur det gick för städerskan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in