Citat:
Ursprungligen postat av
jimmie7997
Jag tror inte på detta. Varför kommer det ut nu och inte för 10 år sedan? Varför kommer det ut nu när MJ är död? Får man inte vara bästa vän med barn utan att kallas för pedofil?
Det förklaras i dokumentären.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Det som gjorde extra ont i hjärtat var den förfärliga beskrivningen av hur MJ iskallt svek den aktuelle pojken, och hela hans familj som lockats av MJ att flytta från Australien till USA med allehanda löften.
Men då hade han ju hittat en ny gudaskön liten pojke, en ny favorit. Den lille killen från Australien var förkrossad, inte minst sedan han frågat MJ om han inte kunde få följa med på den nya turnén, men MJ svarat att han "not was allowed" att ta med sig barn.
Och så fick pojken på TV se MJ kela och gulla med den nya lilla kärleken, på turnén.
MJ var totalt hänsynslös, tänkte bara på sig själv och sina lustar.
Obehagligt var också att se hans vänslande med en cancersjuk gosse, ännu en ny "favorit". Gav kanske en extra kick åt pedofilen.
Det här har jag också reagerat starkt på. Även om han inte var utövande pedofil, var han en skithög som slängde sina små vänner på sophögen när de blev för gamla för hans smak. Och det är alldeles för mycket peddobeteende för att jag ska tro på hans oskuld.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Det där stämmer ju inte. De som har hand (allt ifrån barnpassning, annan service till förmyndare) om MJ barn får också mycket pengar. Det är inte så att barnen får leva lyxliv och sedan de som tar hand om dem ett vanligt liv. Likadant de som förvaltar musiken mm får lön för att göra det.
Har läst att det är MJs mamma som förvaltar arvet och hon börjar bli gammal med dålig hälsa. Hon har haft vårdnaden om MJs barn, mammorna har mot betalning skrivit bort sin vårdnads- och umgängesrätt.
Vi kan förvänta oss arvstvister framöver, när MJs mamma dör.
Precis som du säger är det många i kretsen kring Jacksons stora släkt som lever gott på MJs pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Att barn (nästan) alltid ljuger och totalförnekar att de utsatts för pedofili vet man. Orsakerna till detta är flera,och enkla, men det behöver inte vara en världsstjärna, superidol och "gud" som barnet skyddar.
Att MJ groomade och manipulerade familjerna och barnen är ingen tvekan om i mitt sinne. Han följer mönstret man läst peddos gör. Men i filmen fick man reda på så mycket mer, en omskakande upplevelse. Med pengar och makt kan man få allt man vill.
I filmen beskrivs hur Wade blev drillad av MJs advokater vad han skulle säga i rättegången och i intervjuer.
Citat:
Ursprungligen postat av
RainbowHash
Var det inte South Park som började med det som ett skämt och alla tog det som fakta? xd
Jag har för mig att anklagelserna började som ett skämt för hans stora barnasinne som sedan plockades upp och tog som fakta.
Rykten: fanns redan under 80-talet, innan det gått så långt som till domstol. Det var ingen som blev förvånad när han stämdes. MJ omgav sig med barn och barnsaker, den enda kvinna han verkade bry sig om var Diana Ross som var förebilden för plastikoperationerna osv. Sen pang bom gifte han sig med Elvis Presleys dotter för att motverka peddo-ryktena. De skilde sig snabbt. Strax dök det upp en gravid sjuksköterska och nytt giftemål. Omtvistat ifall han är far till de två barnen. Det tredje kom till via en surrogatmamma som inseminerades.
South Park fanns inte när ryktena började komma. Dessutom är det en satirisk ungdomskomedi som driver med allt och alla, ingen Stor Sanningssägare.