[quote=Strix m/94|66999869]
Du menar grönas arbete med att ex. statstrafik ska drivas på biogas, för att detta gynnar miljön och klimatet och därmed allas vår framtid ska jämställas med royalisitsk fnoskeri?
VAD gynnas av att man ägnar tid och pengar och energi på att skjuta salut för att nån knug eller nån i familjen knug...har gjort nått?
Det är helt ok med en kungafamilj...men! de ska inte ha nån reell makt, vi ska inte ha ett samhälle där man kan ärva makt, bara för att. Kungen ska bara vara där som den prydnad och PR maskin han och hans familj nu är.
Nej Socialism så som den sett ut och ser ut i världen idag, vilka frågor den prioriterat etc etc
delar mycket mycket lite med nazism eller fascism. PUNKT.
Vad som utgör en ideologis praktiska arbete, historia etc ska rendera dess politiska hemvits inte vad nån PR intresserad snubbe i nån urtid valde att sätta för namn.
nazister ocvh fascister har prioriterat....nationalism, rasism, auktoritär dyrkan, massans underkastelse, krig, kvinnor hårt begränsade till att enkom existera för mäns eller den rakt igenom manliga nationens behov och just det där mumbojumbot du själv älskar så mycket...flaggor, raka led, parader, precision, ritualer hur fåniga de än är, militärer, löjliga saluter etc.
Många av dessa ritualer enkom där för att liksom dölja hur ynkligt innehållslöst resten är.
Socialister och liberaler ovans värsta fiender och motståndare har prioriterat helt andra saker, allt det som fascister hatat mest.
nej jag hade valt Clinton alla gånger över Trump och apan. Jag är inte konservativ förstår du.
jag gillar 2.an, förmodligen sant. Använder man skallen och börjar TÄNKA vad som just där och då istället för att använda känslor eller tänka på sitt eget bästa, är den bästa politiken så är det i regel "left-wing".
Kommet från dig blir ju ovan stor humor.
ja titta bar hur fördärvat Sverige blivit....
Inga fattiga man kan utnyttja
Inga kivnnor man kan gifta sig med och på så sätt få en gratis hushållsslav/ sexslav/ barndagis/ allmän slav att dominera över.
Sjukvård för alla..
Rösträtt för alla
För jävligt verkligen.
Inte sovjetisk propaganda, det var oktober enligt dåtidens kalender.
Och det var kivnnor som gick i bräscehn för den, dvs kivnnor som tog just politisk ansvar för sin och sina familjers ohållbara situation.
Att överhuvudtaget tvinga någon till what ever...är det obegripliga.
Du vill ju tvinga kvinnor föda barn de inte vill ha/ inte kan ta hand om etc.
Citat:
Det är sådant som de gröna socialisterna i MP har drivit politik kring.
Du menar grönas arbete med att ex. statstrafik ska drivas på biogas, för att detta gynnar miljön och klimatet och därmed allas vår framtid ska jämställas med royalisitsk fnoskeri?
VAD gynnas av att man ägnar tid och pengar och energi på att skjuta salut för att nån knug eller nån i familjen knug...har gjort nått?
Det är helt ok med en kungafamilj...men! de ska inte ha nån reell makt, vi ska inte ha ett samhälle där man kan ärva makt, bara för att. Kungen ska bara vara där som den prydnad och PR maskin han och hans familj nu är.
Citat:
Ja, liksom det finns brittisk och svensk konservatism. Och en sorts amerikansk "konservatism". I ideologisk mening hävdar jag alltfort att man skall ta fienden på allvar - nationalsocialism är så klart en variant på socialism.
Nej Socialism så som den sett ut och ser ut i världen idag, vilka frågor den prioriterat etc etc
delar mycket mycket lite med nazism eller fascism. PUNKT.
Vad som utgör en ideologis praktiska arbete, historia etc ska rendera dess politiska hemvits inte vad nån PR intresserad snubbe i nån urtid valde att sätta för namn.
nazister ocvh fascister har prioriterat....nationalism, rasism, auktoritär dyrkan, massans underkastelse, krig, kvinnor hårt begränsade till att enkom existera för mäns eller den rakt igenom manliga nationens behov och just det där mumbojumbot du själv älskar så mycket...flaggor, raka led, parader, precision, ritualer hur fåniga de än är, militärer, löjliga saluter etc.
Många av dessa ritualer enkom där för att liksom dölja hur ynkligt innehållslöst resten är.
Socialister och liberaler ovans värsta fiender och motståndare har prioriterat helt andra saker, allt det som fascister hatat mest.
Citat:
Apan hade även vunnit över Clinton.
nej jag hade valt Clinton alla gånger över Trump och apan. Jag är inte konservativ förstår du.
Citat:
Du tycks vara obeläst om konservatism. Jag skall emellertid generöst dela med mig av den kände brittiske historikern Robert Conquests tre politiska lagar:
jag gillar 2.an, förmodligen sant. Använder man skallen och börjar TÄNKA vad som just där och då istället för att använda känslor eller tänka på sitt eget bästa, är den bästa politiken så är det i regel "left-wing".
Citat:
Din förmåga till generösa förenklingar slår aldrig fel. Man bör undvika att betrakta plakatpolitiska slagord som en vore de en korrekt historieskrivning.
Kommet från dig blir ju ovan stor humor.
Citat:
Tja, liberaler tycks framför allt upptagna med att sälja ut sitt land och socialister att fördärva detsamma.
ja titta bar hur fördärvat Sverige blivit....
Inga fattiga man kan utnyttja
Inga kivnnor man kan gifta sig med och på så sätt få en gratis hushållsslav/ sexslav/ barndagis/ allmän slav att dominera över.
Sjukvård för alla..
Rösträtt för alla
För jävligt verkligen.
Citat:
Vad den kallas i sovjetisk propaganda betyder numera litet - det var en statskupp i november. 

Inte sovjetisk propaganda, det var oktober enligt dåtidens kalender.
Och det var kivnnor som gick i bräscehn för den, dvs kivnnor som tog just politisk ansvar för sin och sina familjers ohållbara situation.
Citat:
För oss demokrater signalerar viss yttre tecken vilken inställning man har. Islamister kräver slöjtvång och nazister bär hakkors. Ja, jag anser jämförelsen relevant - se exempelvis ISIS i Syrien. Varför vi skall acceptera sådant i vårt land, och att de tvingar dessa plagg på sina små döttrar är obegripligt.
Att överhuvudtaget tvinga någon till what ever...är det obegripliga.
Du vill ju tvinga kvinnor föda barn de inte vill ha/ inte kan ta hand om etc.