2019-03-12, 15:22
  #1717
Medlem
[quote=Strix m/94|66999869]
Citat:
Det är sådant som de gröna socialisterna i MP har drivit politik kring.


Du menar grönas arbete med att ex. statstrafik ska drivas på biogas, för att detta gynnar miljön och klimatet och därmed allas vår framtid ska jämställas med royalisitsk fnoskeri?
VAD gynnas av att man ägnar tid och pengar och energi på att skjuta salut för att nån knug eller nån i familjen knug...har gjort nått?

Det är helt ok med en kungafamilj...men! de ska inte ha nån reell makt, vi ska inte ha ett samhälle där man kan ärva makt, bara för att. Kungen ska bara vara där som den prydnad och PR maskin han och hans familj nu är.



Citat:
Ja, liksom det finns brittisk och svensk konservatism. Och en sorts amerikansk "konservatism". I ideologisk mening hävdar jag alltfort att man skall ta fienden på allvar - nationalsocialism är så klart en variant på socialism.

Nej Socialism så som den sett ut och ser ut i världen idag, vilka frågor den prioriterat etc etc
delar mycket mycket lite med nazism eller fascism. PUNKT.
Vad som utgör en ideologis praktiska arbete, historia etc ska rendera dess politiska hemvits inte vad nån PR intresserad snubbe i nån urtid valde att sätta för namn.

nazister ocvh fascister har prioriterat....nationalism, rasism, auktoritär dyrkan, massans underkastelse, krig, kvinnor hårt begränsade till att enkom existera för mäns eller den rakt igenom manliga nationens behov och just det där mumbojumbot du själv älskar så mycket...flaggor, raka led, parader, precision, ritualer hur fåniga de än är, militärer, löjliga saluter etc.

Många av dessa ritualer enkom där för att liksom dölja hur ynkligt innehållslöst resten är.

Socialister och liberaler ovans värsta fiender och motståndare har prioriterat helt andra saker, allt det som fascister hatat mest.



Citat:
Apan hade även vunnit över Clinton.

nej jag hade valt Clinton alla gånger över Trump och apan. Jag är inte konservativ förstår du.



Citat:
Du tycks vara obeläst om konservatism. Jag skall emellertid generöst dela med mig av den kände brittiske historikern Robert Conquests tre politiska lagar:


jag gillar 2.an, förmodligen sant. Använder man skallen och börjar TÄNKA vad som just där och då istället för att använda känslor eller tänka på sitt eget bästa, är den bästa politiken så är det i regel "left-wing".




Citat:
Din förmåga till generösa förenklingar slår aldrig fel. Man bör undvika att betrakta plakatpolitiska slagord som en vore de en korrekt historieskrivning.

Kommet från dig blir ju ovan stor humor.

Citat:
Tja, liberaler tycks framför allt upptagna med att sälja ut sitt land och socialister att fördärva detsamma.

ja titta bar hur fördärvat Sverige blivit....
Inga fattiga man kan utnyttja
Inga kivnnor man kan gifta sig med och på så sätt få en gratis hushållsslav/ sexslav/ barndagis/ allmän slav att dominera över.
Sjukvård för alla..
Rösträtt för alla

För jävligt verkligen.


Citat:
Vad den kallas i sovjetisk propaganda betyder numera litet - det var en statskupp i november.

Inte sovjetisk propaganda, det var oktober enligt dåtidens kalender.

Och det var kivnnor som gick i bräscehn för den, dvs kivnnor som tog just politisk ansvar för sin och sina familjers ohållbara situation.

Citat:
För oss demokrater signalerar viss yttre tecken vilken inställning man har. Islamister kräver slöjtvång och nazister bär hakkors. Ja, jag anser jämförelsen relevant - se exempelvis ISIS i Syrien. Varför vi skall acceptera sådant i vårt land, och att de tvingar dessa plagg på sina små döttrar är obegripligt.

Att överhuvudtaget tvinga någon till what ever...är det obegripliga.
Du vill ju tvinga kvinnor föda barn de inte vill ha/ inte kan ta hand om etc.
Citera
2019-03-12, 16:39
  #1718
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Du menar grönas arbete med att ex. statstrafik ska drivas på biogas, för att detta gynnar miljön och klimatet och därmed allas vår framtid ska jämställas med royalisitsk fnoskeri?
VAD gynnas av att man ägnar tid och pengar och energi på att skjuta salut för att nån knug eller nån i familjen knug...har gjort nått?

Det är helt ok med en kungafamilj...men! de ska inte ha nån reell makt, vi ska inte ha ett samhälle där man kan ärva makt, bara för att. Kungen ska bara vara där som den prydnad och PR maskin han och hans familj nu är.

Biogasbussar har visat sig utgöra ett betydande riskmoment - utan att något blir så där särskilt mycket bättre.
https://uvell.se/2019/03/10/kand-explosionsrisk-for-buss/

Monarkin är mycket mer än den festliga ytan. Bland mycket annat är det runt monarken som Sverige bildas och över tid formas. Man skulle kunna säga att det är mer av att Kronan har Sverige än att Sverige har Kronan. Detta är, i skiftande former, ett över 1000-årigt förhållande.

Citat:
Nej Socialism så som den sett ut och ser ut i världen idag, vilka frågor den prioriterat etc etc
delar mycket mycket lite med nazism eller fascism. PUNKT.
Vad som utgör en ideologis praktiska arbete, historia etc ska rendera dess politiska hemvits inte vad nån PR intresserad snubbe i nån urtid valde att sätta för namn.

nazister ocvh fascister har prioriterat....nationalism, rasism, auktoritär dyrkan, massans underkastelse, krig, kvinnor hårt begränsade till att enkom existera för mäns eller den rakt igenom manliga nationens behov och just det där mumbojumbot du själv älskar så mycket...flaggor, raka led, parader, precision, ritualer hur fåniga de än är, militärer, löjliga saluter etc.

Många av dessa ritualer enkom där för att liksom dölja hur ynkligt innehållslöst resten är.

Socialister och liberaler ovans värsta fiender och motståndare har prioriterat helt andra saker, allt det som fascister hatat mest.

Du menar att det var därför kommunisterna på 30-talet kallade Socialdemokraterna för "socialfascister"?

Citat:
nej jag hade valt Clinton alla gånger över Trump och apan. Jag är inte konservativ förstår du.

Du, ja. Men de klokare hade röstat på apan.

Citat:
jag gillar 2.an, förmodligen sant. Använder man skallen och börjar TÄNKA vad som just där och då istället för att använda känslor eller tänka på sitt eget bästa, är den bästa politiken så är det i regel "left-wing".

Som i Venezuela? Cuba? Nordkorea?

Citat:
Kommet från dig blir ju ovan stor humor.

Jag är alltid beredd att roa.

Citat:
ja titta bar hur fördärvat Sverige blivit....
Inga fattiga man kan utnyttja
Inga kivnnor man kan gifta sig med och på så sätt få en gratis hushållsslav/ sexslav/ barndagis/ allmän slav att dominera över.
Sjukvård för alla..
Rösträtt för alla

För jävligt verkligen.

Jag tycker Du skall bilda Dig mer i hur läget är i Sverige.
https://kvartal.se/artiklar/de-osynliga-skyddsnatets-vaxande-revor/

Citat:
Inte sovjetisk propaganda, det var oktober enligt dåtidens kalender.

Och det var kivnnor som gick i bräscehn för den, dvs kivnnor som tog just politisk ansvar för sin och sina familjers ohållbara situation.

De var manipulerade av bolsjevikerna och delvis orkestrerat från Tyskland. Det blev, intressant nog, betydligt värre bl a ekonomiskt, efter att statskuppen genomförts. Ohållbart...

Citat:
Att överhuvudtaget tvinga någon till what ever...är det obegripliga.
Du vill ju tvinga kvinnor föda barn de inte vill ha/ inte kan ta hand om etc.

Jag vill blott att man tar ansvar för det barn som man tillskapat. Vill man inte ha barn så skall man se till att man inte blir gravid.
Citera
2019-03-12, 18:49
  #1719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Biogasbussar har visat sig utgöra ett betydande riskmoment - utan att något blir så där särskilt mycket bättre.
https://uvell.se/2019/03/10/kand-explosionsrisk-for-buss/

Monarkin är mycket mer än den festliga ytan. Bland mycket annat är det runt monarken som Sverige bildas och över tid formas. Man skulle kunna säga att det är mer av att Kronan har Sverige än att Sverige har Kronan. Detta är, i skiftande former, ett över 1000-årigt förhållande.

Biogas har lett till minskade utsläpp, bara läs på average studie i ämnet finns gott om dem.

Hmm,, jag tror nog att Sverige bygts betydligt mer kring saker som sjöfart, handel, skog etc än monarkin. massa natoner har haft monarki, gör dem inte speciellt lika till "formen".
Och alla fattar också att skulle vi göra SAverige till reprublik så...nejt inte så mycket skulle förändras pga detta.

Citat:
Du menar att det var därför kommunisterna på 30-talet kallade Socialdemokraterna för "socialfascister"?


Fascist! Hitler! Nazist! etc etc är som bekant mycket användbart som skällsord, jag blir ju ständigt kallad för feminazist ex. och Celeno brukar ju i typ vartannat inlägg han skriver kalla sin motståndare för just Fascist! Detta gör ju därför inte att feminism på det minsta sätt skulle vara besläktat med nazism.


Citat:
Som i Venezuela? Cuba? Nordkorea?

Viktorianska England, Frankrike före revolutionen, Polen av idag..


Citat:
Jag tycker Du skall bilda Dig mer i hur läget är i Sverige.
https://kvartal.se/artiklar/de-osynliga-skyddsnatets-vaxande-revor/
Läget är det jag raddade upp.

Skulel dina åsikter ta makten så skulel mycket av detta raseras, i vart fall för kivnnor.,


Citat:
De var manipulerade av bolsjevikerna och delvis orkestrerat från Tyskland. Det blev, intressant nog, betydligt värre bl a ekonomiskt, efter att statskuppen genomförts. Ohållbart...

Verkligen? Jag tror nog mer de var "orkestrerade" av hunger och rättmätig ilska.

Citat:
Jag vill blott att man tar ansvar för det barn som man tillskapat. Vill man inte ha barn så skall man se till att man inte blir gravid.

Ja visst...se du till att män inte gör kivnnor gravida, så är problemet löst.
Citera
2019-03-12, 19:38
  #1720
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Biogas har lett till minskade utsläpp, bara läs på average studie i ämnet finns gott om dem.

Möjligt, men i förhållande till olycksrisken tycks mig det senare vara viktigare.

Citat:
Hmm,, jag tror nog att Sverige bygts betydligt mer kring saker som sjöfart, handel, skog etc än monarkin. massa natoner har haft monarki, gör dem inte speciellt lika till "formen".
Och alla fattar också att skulle vi göra SAverige till reprublik så...nejt inte så mycket skulle förändras pga detta.

Vi har alla olika former av monarki, och ekonomiskt så har skogen blivit verkligt viktig först på 1800-talet, liksom industrin. Äldre näringar dominerades av jordbruk, fiske, bergshantering.

Citat:
Fascist! Hitler! Nazist! etc etc är som bekant mycket användbart som skällsord, jag blir ju ständigt kallad för feminazist ex. och Celeno brukar ju i typ vartannat inlägg han skriver kalla sin motståndare för just Fascist! Detta gör ju därför inte att feminism på det minsta sätt skulle vara besläktat med nazism.

Det är bra att Du inser att dessa skällsord ofta saknar innehåll och enbart är pejorativt.

Citat:
Viktorianska England, Frankrike före revolutionen, Polen av idag..

Det victorianska England var sin tids ledande land ekonomiskt, politiskt, kulturellt osv. Frankrike före revolutionen var kontinentens ledande land militärt, politiskt, kulturellt osv. Polen idag är Centraleuropas viktigaste land med avseende på säkerhetspolitik/försvar och värn mot diktaturerna Vitryssland, Ryssland och för stöd till Ukraina.

Citat:
Läget är det jag raddade upp.

Skulel dina åsikter ta makten så skulel mycket av detta raseras, i vart fall för kivnnor.,

Det skulle tveklöst bli tryggare för kvinnor emedan min sida skulle ingripa hårt och skoningslöst mot våldverkare och sexualbrottslingar. Inte som dagen sillmjölkar...

Citat:
Verkligen? Jag tror nog mer de var "orkestrerade" av hunger och rättmätig ilska.

Sådant

Ja visst...se du till att män inte gör kivnnor gravida, så är problemet löst.[/quote]

Vi kanske skulle införa någon uppmärkning av kvinnor så vi män kan se vilka som är välskyddade och inte. Det skulle underlätta ansvarstagandet.
Citera
2019-03-12, 20:27
  #1721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Möjligt, men i förhållande till olycksrisken tycks mig det senare vara viktigare.

Snälla uven, ja gas kommer med en explosionsrisk, det gör även bensin om du nu inte visste det.
Ex livsfarligt med öppen eld vid en mack. Det händer x. antal explosioner vid bensinmackar.
Har vi förbjudit benisn för det?
Nä just det.
Olyckan som hände var för att en chaufför tog 1. fel väg 2, inte verkade tänka på att hans fordon var för högt för tunneln han ville ta. Den mänskliga faktor alltså.

Citat:
Vi har alla olika former av monarki, och ekonomiskt så har skogen blivit verkligt viktig först på 1800-talet, liksom industrin. Äldre näringar dominerades av jordbruk, fiske, bergshantering.

Sverige som nation och kultur bygger itne på en monarki uven.
Kungen är som en liten maniorette idag, gör säkerligen ett bra PR-jobb för Sverige men inte mer än det, och så ska det också stanna.

Citat:
Det är bra att Du inser att dessa skällsord ofta saknar innehåll och enbart är pejorativt.

Fast det får en mening om skällsorden ex alltid är feminina. Dvs allt dåligt är feminint.

Citat:
Det victorianska England var sin tids ledande land ekonomiskt, politiskt, kulturellt osv. Frankrike före revolutionen var kontinentens ledande land militärt, politiskt, kulturellt osv. Polen idag är Centraleuropas viktigaste land med avseende på säkerhetspolitik/försvar och värn mot diktaturerna Vitryssland, Ryssland och för stöd till Ukraina.

Suck.. det victorianska England var ett vidrigt land leva i som fattig elelr kivnna, med vidriga livsvillkor för en stor majoritet av människor och "underståtar".
Samma med Frankrike före revolutionen, fattigt, eländigt, svält, krig till förbannelse och vidrig behandling av människor.
Polen håller på att förvanldas till en rättslös stat för många journalister, det fria ordet och! kvinnor vars rätt till abort sakta gnags bort.

Du hade inte levat där för en sekund uven.



Citat:
Det skulle tveklöst bli tryggare för kvinnor emedan min sida skulle ingripa hårt och skoningslöst mot våldverkare och sexualbrottslingar. Inte som dagen sillmjölkar...

ja jösses titta på baraq det victorianska England...råkade du bli utan man, änka i kombination emd att vara fattig....yeahh! vilket underbart liv.



Citat:
Vi kanske skulle införa någon uppmärkning av kvinnor så vi män kan se vilka som är välskyddade och inte. Det skulle underlätta ansvarstagandet.
''

Eller varför inte män?
Citera
2019-03-12, 21:30
  #1722
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snälla uven, ja gas kommer med en explosionsrisk, det gör även bensin om du nu inte visste det.
Ex livsfarligt med öppen eld vid en mack. Det händer x. antal explosioner vid bensinmackar.
Har vi förbjudit benisn för det?
Nä just det.
Olyckan som hände var för att en chaufför tog 1. fel väg 2, inte verkade tänka på att hans fordon var för högt för tunneln han ville ta. Den mänskliga faktor alltså.

Det är i alla fall känt i många förorter.

Ännu bättre blir det när Ni drivit igenom att hela bilflottan skall bestå av elbilar, med batterier i vilka det inte går att släcka bränder pga att de innehåller så mycket energi att de brinner utan syre. Det blir fint i Husby...

Citat:
Sverige som nation och kultur bygger itne på en monarki uven.
Kungen är som en liten maniorette idag, gör säkerligen ett bra PR-jobb för Sverige men inte mer än det, och så ska det också stanna.

Över århundradena går det upp och ner. Jag påstår att monarkin var ännu mindre politiskt betydelsefull under Adolf Fredriks regentskap. Det kommer att variera även i framtiden.

Citat:
Fast det får en mening om skällsorden ex alltid är feminina. Dvs allt dåligt är feminint.

Det vet jag inte, men feminism - särskilt i vår tids variant - är definitivt dåligt.

Citat:
Suck.. det victorianska England var ett vidrigt land leva i som fattig elelr kivnna, med vidriga livsvillkor för en stor majoritet av människor och "underståtar".
Samma med Frankrike före revolutionen, fattigt, eländigt, svält, krig till förbannelse och vidrig behandling av människor.
Polen håller på att förvanldas till en rättslös stat för många journalister, det fria ordet och! kvinnor vars rätt till abort sakta gnags bort.

Du hade inte levat där för en sekund uven.

Som om vi har så mycket av fritt ord i Sverige. Du och jag måste tydligen skriva anonymt på Flashback för att inte råka illa ut.

Jag vill inte idyllisera äldre tider, men minns att väldigt mycket av sådant som vi uppskattar nuförtiden har sina rötter i dåtidens England och dåtidens Frankrike. Ett samhälle kan inte enbart mätas efter hur de sämst ställda har det.

Citat:
ja jösses titta på baraq det victorianska England...råkade du bli utan man, änka i kombination emd att vara fattig....yeahh! vilket underbart liv.

Att vara ensamstående med barn är aldrig bra, i något samhälle. Inte heller i dagens Sverige.

Citat:
Eller varför inte män?

Nja, män kan svårligen vara sådär välskyddade över tid, om det inte sker permanent. Men det kommer nog.
Citera
2019-03-13, 15:06
  #1723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är i alla fall känt i många förorter.

Ännu bättre blir det när Ni drivit igenom att hela bilflottan skall bestå av elbilar, med batterier i vilka det inte går att släcka bränder pga att de innehåller så mycket energi att de brinner utan syre. Det blir fint i Husby...

All komprimerad energi...tom så lite komprimering som trä, är brännbart ja. Ju högre energihalt, ex raketbränsle, ju mer explosivt. Ett faktum som vi människor bara måste leva med OM vi vill ha olika former av teknik för att underlätta vår vardag.


Citat:
Det vet jag inte, men feminism - särskilt i vår tids variant - är definitivt dåligt.
Ja jösses! titta vilken skit den ställt till med...utbildning för kivnnor, yrkesarbete för kivnnor, lika rättigheter för kvinnor, fruktansvärt! onekligen. När det kunde vara så bekvämt at tkvinnor bara skulle stuvas in i köken till gratis slavarbete.


Citat:
Som om vi har så mycket av fritt ord i Sverige. Du och jag måste tydligen skriva anonymt på Flashback för att inte råka illa ut.

Jag skriver även icke anonymt., och ja under viss fara av att drabbas av skit.

Citat:
Jag vill inte idyllisera äldre tider, men minns att väldigt mycket av sådant som vi uppskattar nuförtiden har sina rötter i dåtidens England och dåtidens Frankrike. Ett samhälle kan inte enbart mätas efter hur de sämst ställda har det.



Haha du vill inte "idealisera äldre tider"? Nähä du.

Jo det är just det, ett samhälle ska alltid mätas efter hur det behandlar sina svaga.

Citat:
Att vara ensamstående med barn är aldrig bra, i något samhälle. Inte heller i dagens Sverige.

I dagens samhälle är detta möjligt, och dessa barn slipper svälta ihjäl, dess mödrar slipper lida av nån stigmatisering etc.



Citat:
Nja, män kan svårligen vara sådär välskyddade över tid, om det inte sker permanent. Men det kommer nog.

Det kan inte kvinnor heller. Men ändå tycker du att enbart kvinnor ska tvingas ta ansvar.
Återigen väldigt bekvämt det där att skjuta över allt som är jobbig toch svårhanterligt på någon annan.
Citera
2019-03-13, 18:30
  #1724
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
All komprimerad energi...tom så lite komprimering som trä, är brännbart ja. Ju högre energihalt, ex raketbränsle, ju mer explosivt. Ett faktum som vi människor bara måste leva med OM vi vill ha olika former av teknik för att underlätta vår vardag.

Riktigt. Därför bör man tänka igenom följderna när man byter från ett energislag till ett annat, så att vi inte överraskas av oväntade problem. När det gäller moderna batterier, kan man förvisso fundera en stund på miljöeffekterna av utvinningen av de jordartsmetaller som krävs, i förhållande till oljeutvinning. Men, sedan finns förstås ett nationellt intresse av att kunna driva bl a bilar på inhemska produkter istället.

Citat:
Ja jösses! titta vilken skit den ställt till med...utbildning för kivnnor, yrkesarbete för kivnnor, lika rättigheter för kvinnor, fruktansvärt! onekligen. När det kunde vara så bekvämt at tkvinnor bara skulle stuvas in i köken till gratis slavarbete.

Du tycks alltid glömma att jag är en alltför flitig myra i köket. För en stund var det jag som lagade middag till familjen. Om en stund är det jag som diskar också...

Feminism har jag svårt att se ha åstadkommit något positivt, mest hetsat till motsättningar mellan män och kvinnor till allt utom båtnad för ett harmoniskt familjeliv.

Citat:
Jag skriver även icke anonymt., och ja under viss fara av att drabbas av skit.

Det gjorde även jag i yngre år, pre-Flashback.

Citat:
Haha du vill inte "idealisera äldre tider"? Nähä du.

Jo det är just det, ett samhälle ska alltid mätas efter hur det behandlar sina svaga.

Inte enbart. Det finns även andra mått som spelar roll och ibland kan vi inte få allt.

Citat:
I dagens samhälle är detta möjligt, och dessa barn slipper svälta ihjäl, dess mödrar slipper lida av nån stigmatisering etc.

Det är fortfarande inte bra. Det förekommer att dessa barn lever under svåra sociala omständigheter och nog är det litet stigmatiserande att vara ensamstående mamma, särskilt sådana som har fyra barn med fem olika pappor.

Citat:
Det kan inte kvinnor heller. Men ändå tycker du att enbart kvinnor ska tvingas ta ansvar.
Återigen väldigt bekvämt det där att skjuta över allt som är jobbig toch svårhanterligt på någon annan.

Det kan kvinnor i betydligt högre utsträckning än män.
Citera
2019-03-13, 19:19
  #1725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Riktigt. Därför bör man tänka igenom följderna när man byter från ett energislag till ett annat, så att vi inte överraskas av oväntade problem. När det gäller moderna batterier, kan man förvisso fundera en stund på miljöeffekterna av utvinningen av de jordartsmetaller som krävs, i förhållande till oljeutvinning. Men, sedan finns förstås ett nationellt intresse av att kunna driva bl a bilar på inhemska produkter istället.

Du menar problem som ex. koldioxidutsläpp?

Citat:
Du tycks alltid glömma att jag är en alltför flitig myra i köket. För en stund var det jag som lagade middag till familjen. Om en stund är det jag som diskar också...

Bra! Kanske din fru får möjlighet också skriva på FB.

Citat:
Feminism har jag svårt att se ha åstadkommit något positivt, mest hetsat till motsättningar mellan män och kvinnor till allt utom båtnad för ett harmoniskt familjeliv.

Få se nu...vem hetsar och orsakar motsättningar? De som vill begränsa just kvinnors frihet kanske?
För jävlar du vad "harmoniskt" kärnfamiljlivet varit och är över detta klot.


Citat:
Inte enbart. Det finns även andra mått som spelar roll och ibland kan vi inte få allt.


Det är ett av de främsta måtten.

Citat:
Det är fortfarande inte bra. Det förekommer att dessa barn lever under svåra sociala omständigheter och nog är det litet stigmatiserande att vara ensamstående mamma, särskilt sådana som har fyra barn med fem olika pappor.
Men inte de där papporna som har barn med 10 olika mammor?

Citat:
Det kan kvinnor i betydligt högre utsträckning än män.

Men inte i tillräcklig utsträckning.
Citera
2019-03-13, 21:33
  #1726
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar problem som ex. koldioxidutsläpp?

Detta kommer nog som en överraskning - det större problem än koldioxid.

Citat:
Bra! Kanske din fru får möjlighet också skriva på FB.

Jag tror hon har andra intressen; filmer, böcker, musik.

Citat:
Få se nu...vem hetsar och orsakar motsättningar? De som vill begränsa just kvinnors frihet kanske?
För jävlar du vad "harmoniskt" kärnfamiljlivet varit och är över detta klot.

Det blir inte bättre om Ni konstant utmålar alla män som monster.

Citat:
Det är ett av de främsta måtten.

Det beror på sammanhang och det finns betydande faror i det. I vårt land har vi satsat så stora resurser på de som är utsatta och "utsatta" att samhället snart faller ihop av sin egen tyngd.

Citat:
Men inte de där papporna som har barn med 10 olika mammor?

Jag tycker mig inte se lika många sådana, av någon anledning.

Citat:
Men inte i tillräcklig utsträckning.

Ni har fortfarande en del att förbättra, det är riktigt.
Citera
2019-03-14, 07:58
  #1727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Detta kommer nog som en överraskning - det större problem än koldioxid.


?



Citat:
Det blir inte bättre om Ni konstant utmålar alla män som monster.


Vilket vi inte gör, vi pekar ut att många beteenden som klassas som typiskt "manliga" och också utövas av flest män är just "monstruösa".

Citat:
Det beror på sammanhang och det finns betydande faror i det. I vårt land har vi satsat så stora resurser på de som är utsatta och "utsatta" att samhället snart faller ihop av sin egen tyngd.


Gör det? Jag tycker mest att samhällen där man skiter i sina utsatta förr eller senare har visat sig "falla ihop".

Citat:
Jag tycker mig inte se lika många sådana, av någon anledning.

Denna "anledning" stavas att dina glas i glasögonen är inställda på: ser-inte-män-som-ansvariga-för-reproduktion-överhuvudtaget-allt-ska-vara-kivnnans-ansvar.


Citat:
Ni har fortfarande en del att förbättra, det är riktigt.

Och under tiden ska alla de oönskade fostren påtvingas kvinnor. Män däremot...nääää.
Citera
2019-03-14, 17:39
  #1728
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
?

Ja, det finns viktigare saker, även på miljöpolitikens område, än koldioxid.

Citat:
Vilket vi inte gör, vi pekar ut att många beteenden som klassas som typiskt "manliga" och också utövas av flest män är just "monstruösa".

Jo, feminismen är synnerligen generaliserande och aggressiv gentemot män.

Citat:
Gör det? Jag tycker mest att samhällen där man skiter i sina utsatta förr eller senare har visat sig "falla ihop".

I exempelvis Sverige har vi fått ett läge att det för vissa är mer lönsamt att framhäva det som är synd om dem, mer än vad de är användbara till. Man kan bl a se det tydligt i skolsammanhang.

Citat:
Denna "anledning" stavas att dina glas i glasögonen är inställda på: ser-inte-män-som-ansvariga-för-reproduktion-överhuvudtaget-allt-ska-vara-kivnnans-ansvar.

Nej. Jag ser både män och kvinnor som ansvariga, men vi kommer aldrig ifrån att det är kvinnor som blir gravida.

Citat:
Och under tiden ska alla de oönskade fostren påtvingas kvinnor. Män däremot...nääää.

Påtvingas? Väljer man att ha sex, så får man acceptera att det kan bli följder och agera därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in