2019-03-15, 08:03
  #1729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det finns viktigare saker, även på miljöpolitikens område, än koldioxid.

Vad kan vara viktigare än att se till att vårt klimat inte går åt helvete menar du?

Citat:
Jo, feminismen är synnerligen generaliserande och aggressiv gentemot män.

Ja visst, där mördas, våldtas, används män som sexslavar, förbjuds rösträtt, förbjuds rätten till sin egen kropp, och mänskliga rättigheter etc etc mot just könet män över hela klotet.

verkligen fruktansvärt orättvist och "aggressivt" mot män.

Citat:
I exempelvis Sverige har vi fått ett läge att det för vissa är mer lönsamt att framhäva det som är synd om dem, mer än vad de är användbara till. Man kan bl a se det tydligt i skolsammanhang.

Och det skulle då enligt dig frånta världen värdet av att samhällen tar hand om sina svagaste?

Citat:
Nej. Jag ser både män och kvinnor som ansvariga, men vi kommer aldrig ifrån att det är kvinnor som blir gravida.

Så oerhört bekvämt eller hur?
Kan man nästan helt ignorera och inte se mäns ansvar och lägga rubbet på kvinnor istället.

Som sagt uven, OM det hade varit så att även män blev gravida av den osäkerhet som existerar med sex och preventivmedel, och även män skulle befinna sig i denna sits av att tvingas ta hand om en annan människa i 18 år, fast de inte vill. Så hade du tjattrat en helt annan visa.

Citat:
Påtvingas? Väljer man att ha sex, så får man acceptera att det kan bli följder och agera därefter.

Ja påtvingas! för du vet att idag har vi fullfjädrade abortmedel, tom så enkla att man kan ta ett piller och få denna igångsatta graviditet att bli en vanlig mens istället utan att någon behöver lida.
Varför skulle människan INTE använda sig av denna metod? Så att vi på bästa sätt kan reglera denna osäkerhet som finns med sex och preventivmedel, så att vi kan garantera att de som föds är just önskade, att människor slipper utsättas för tvång, eller ursäkta kvinnor, för i du har ju inga som helst förslag hur du ska tvinga fäder till oönskade barn. Inga lagförslag där inte... ohhh nooo...
Dessa har du fortsatt tänkt bara ska behöva ställa upp av pur genuin snällhet?
eller om kvinnan sett till att de gift sig innan.
Och de kvinnor som har sån otur att de legat med någon som inte är snäll och inte är gift med henne, ska få skylla sig själva.
Det är väl din idé ungefär eller hur?

Kvinnor ska i praktiken åläggas hela ansvaret för den mänskliga sexualiteten.
HON ska bära hela nervositeten, HON ska bära hela ansvaret av att inte ha sex, av att skydda sig, HON ska bära foster, vare sig hon vill det eller inte, HON ska föda, HON ska ta hand om, vare sig hon vill det eller inte....

HAN ska få fortsätta ha sin sexualitet och liv, helt i lugn och ro.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2019-03-15 kl. 08:07.
Citera
2019-03-15, 08:18
  #1730
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad kan vara viktigare än att se till att vårt klimat inte går åt helvete menar du?

Din fråga implicerar dels att klimatet är på väg att gå åt , dels att detta i första hand är mänskligt orsakat, dels att vad vi gör spelar roll i sammanhanget. Denna kedja är påfallande osäker. Därtill finns det en hel del allvarliga hot som kan påverka oss negativt långt före några allvarliga klimatförändringar får stora effekter. Exempel på detta är de säkerhetshot som såväl Säpo som Försvarsberedningen varnar för.

Citat:
Ja visst, där mördas, våldtas, används män som sexslavar, förbjuds rösträtt, förbjuds rätten till sin egen kropp, och mänskliga rättigheter etc etc mot just könet män över hela klotet.

verkligen fruktansvärt orättvist och "aggressivt" mot män.

Nu tror jag mest Du beskriver ISIS i Syrien, men feministisk aggression tar sig i regel andra uttryck.

Citat:
Och det skulle då enligt dig frånta världen värdet av att samhällen tar hand om sina svagaste?

Världen? Socialt ansvar får nog främst anses vara ett nationellt ansvar. Inget enskilt land, eller för den delen något diffust "världen", kan förväntas bära ansvar för alla i världen som det i någo mening är "synd om".

Citat:
Så oerhört bekvämt eller hur?
Kan man nästan helt ignorera och inte se mäns ansvar och lägga rubbet på kvinnor istället.

Som sagt uven, OM det hade varit så att även män blev gravida av den osäkerhet som existerar med sex och preventivmedel, och även män skulle befinna sig i denna sits av att tvingas ta hand om en annan människa i 18 år, fast de inte vill. Så hade du tjattrat en helt annan visa.

Och om kor kunde flyga, så hade vi fått bära skyddshjälm utomhus...

Låt oss förhålla oss till hur verkligheten är beskaffad.

Citat:
Ja påtvingas! för du vet att idag har vi fullfjädrade abortmedel, tom så enkla att man kan ta ett piller och få denna igångsatta graviditet att bli en vanlig mens istället utan att någon behöver lida.
Varför skulle människan INTE använda sig av denna metod? Så att vi på bästa sätt kan reglera denna osäkerhet som finns med sex och preventivmedel, så att vi kan garantera att de som föds är just önskade, att människor slipper utsättas för tvång, eller ursäkta kvinnor, för i du har ju inga som helst förslag hur du ska tvinga fäder till oönskade barn. Inga lagförslag där inte... ohhh nooo...
Dessa har du fortsatt tänkt bara ska behöva ställa upp av pur genuin snällhet?
eller om kvinnan sett till att de gift sig innan.
Och de kvinnor som har sån otur att de legat med någon som inte är snäll och inte är gift med henne, ska få skylla sig själva.
Det är väl din idé ungefär eller hur?

Denna tråds senare diskussion i abortfrågan tog sin utgångspunkt i risken för att vänsterliberalerna driver fram möjligheter till abort ända fram till födseln. Då blir Ditt halmstrå om abortpiller påfallande svagt. Dessa piller, som kan förefalla "bekväma", har mycket små likheter med de feticider som man nu vill injicera fullt livsdugliga foster med i syfte att "befria" ansvarslösa kvinnor från det ansvar det innebär att vara gravid.
Citera
2019-03-15, 08:39
  #1731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Din fråga implicerar dels att klimatet är på väg att gå åt , dels att detta i första hand är mänskligt orsakat, dels att vad vi gör spelar roll i sammanhanget. Denna kedja är påfallande osäker. Därtill finns det en hel del allvarliga hot som kan påverka oss negativt långt före några allvarliga klimatförändringar får stora effekter. Exempel på detta är de säkerhetshot som såväl Säpo som Försvarsberedningen varnar för.

Tips! Läs lite vad nu snart 100% av alla klimat experter i världen säger om denna sak och har sagt nu i X antal år utan att politiker velat lyssna.

Sen accepterar du glatt att man försöker byta energikälla till statstrafiken och börjar cykla istället för att ta bilen.


Citat:
Nu tror jag mest Du beskriver ISIS i Syrien, men feministisk aggression tar sig i regel andra uttryck.

Få se nu, mellan 13-17 kvinnor mördas varje år i Sverige, år ut och år in. I Argentina är det ca 300 per år.
I hela världen saknas det ca 200 miljoner kvinnor kontra män. Detta enbart! för att man betraktar flickor som mindre värda än män, så de aborteras, svälts, misshandlas och som sagt mördas i nästan varje land på detta klot.

Tillräckligt "aggressivt" för dig?

NÄ förlåt, att jag påpekar detta FAKTUM för dig, och vad det beror på, är ju det "aggressiva", just det ja..
Stackars, stackars gubbar som inte får mörda och hata kvinnor i fred, utan att dessa ska lyfta på huvudet och "aggressivt" påpeka detta för dem också. Usch!



Citat:
Världen? Socialt ansvar får nog främst anses vara ett nationellt ansvar. Inget enskilt land, eller för den delen något diffust "världen", kan förväntas bära ansvar för alla i världen som det i någo mening är "synd om".

Fast de tär det nu knappast inte med EU, UN etc etc.

Är inte ditt förakt för dessa som det är "synd om" uppenbart för dig?



Citat:
Och om kor kunde flyga, så hade vi fått bära skyddshjälm utomhus...

Låt oss förhålla oss till hur verkligheten är beskaffad.

Ja låt oss.

Verkligheten är nu så beskaffad att BÅDA könen är ansvariga för att barn blir till, via sina reproduktiva system samt sitt sexande.
Vi lever i samhällen som vi kan strukturera så rättvist som möjligt, alltså ger vi män samma ansvar som kvinnor för sina barn samt ger kvinnor samma möjlighet att äga sina egna kroppar som män har, speciellt i vår tid där vi har teknik för båda dessa saker.
Vi kan leta upp män som är fäder, vi kan utföra aborter.
DÄR verkligheten.

Citat:
Denna tråds senare diskussion i abortfrågan tog sin utgångspunkt i risken för att vänsterliberalerna driver fram möjligheter till abort ända fram till födseln. Då blir Ditt halmstrå om abortpiller påfallande svagt. Dessa piller, som kan förefalla "bekväma", har mycket små likheter med de feticider som man nu vill injicera fullt livsdugliga foster med i syfte att "befria" ansvarslösa kvinnor från det ansvar det innebär att vara gravid.

Nej det var ditt rätt sjuka om du ursäktar missförstånd av vad som sades i detta radioprogram.
Vilket jag förklarade för dig, hon diskuterade PRINCIPEN. Hon sa ingenstans att någon ska ha juridisk rätt mörda foster i vecka 40 som är fullt friska med en fullt frisk mamma. I de fall där hon ansåg att man ska använda denna injektion på foster i så sena skeden , handlar om dessa ytterligt fåtaliga fall där fostret är så allvarligt skadad att de inte har en chans överleva eller enbart kan leva under svåra umbäranden, dvs där man idag tillåter så sena aborter. Detta för att förhindra lidande hos detta foster i onödan. Humant värre alltså.
Lyssna nu igen, och du kommer höra detta.

Vidare så vet vi ju redan din inställning till fri abort.
Kvinnor ska inte ha denna möjlighet eller rättighet enligt dig, enbart i de fall då de är barn eller blivit våldtagna.
De ska alltså PÅTVINGAS oönskade barn.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2019-03-15 kl. 08:44.
Citera
2019-03-15, 09:49
  #1732
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tips! Läs lite vad nu snart 100% av alla klimat experter i världen säger om denna sak och har sagt nu i X antal år utan att politiker velat lyssna.

Sen accepterar du glatt att man försöker byta energikälla till statstrafiken och börjar cykla istället för att ta bilen.

Politiker har inte gjort annat än att lyssna, med känt resultat. Jag är som sagt fullt för att byta Sveriges oljeberoende, helst mot inhemska drivmedel - men inte pga klimatet, ett klimat som knappast låter sig påverkas av vad vi i Sverige gör eller inte. Möjligen skall Du försöka övertyga Kina och Indien.

Citat:
Få se nu, mellan 13-17 kvinnor mördas varje år i Sverige, år ut och år in. I Argentina är det ca 300 per år.
I hela världen saknas det ca 200 miljoner kvinnor kontra män. Detta enbart! för att man betraktar flickor som mindre värda än män, så de aborteras, svälts, misshandlas och som sagt mördas i nästan varje land på detta klot.

Tillräckligt "aggressivt" för dig?

NÄ förlåt, att jag påpekar detta FAKTUM för dig, och vad det beror på, är ju det "aggressiva", just det ja..
Stackars, stackars gubbar som inte får mörda och hata kvinnor i fred, utan att dessa ska lyfta på huvudet och "aggressivt" påpeka detta för dem också. Usch!

Tänk att man aldrig hör feminister och andra vänstermänniskor driva kampanj för livstids fängelse, internering och kastrering av dömda sexualbrottslingar - som vi konservativa vill. Istället är det svepande beskyllningar mot "patriarkatet" och "män".

Citat:
Fast de tär det nu knappast inte med EU, UN etc etc.

Är inte ditt förakt för dessa som det är "synd om" uppenbart för dig?

Ah, de globalistiska och korrupta organisationerna som undertrycker demokrati och kräver betalt för det. Knappast imponerande.

Citat:
Ja låt oss.

Verkligheten är nu så beskaffad att BÅDA könen är ansvariga för att barn blir till, via sina reproduktiva system samt sitt sexande.
Vi lever i samhällen som vi kan strukturera så rättvist som möjligt, alltså ger vi män samma ansvar som kvinnor för sina barn samt ger kvinnor samma möjlighet att äga sina egna kroppar som män har, speciellt i vår tid där vi har teknik för båda dessa saker.
Vi kan leta upp män som är fäder, vi kan utföra aborter.
DÄR verkligheten.

Vi bör leta upp män som är fäder, jag är exempelvis för ett nationellt DNA-register bl a av detta skäl, men vi bör avstå abort om det saknas ett godtagbart skäl.

Citat:
Nej det var ditt rätt sjuka om du ursäktar missförstånd av vad som sades i detta radioprogram.
Vilket jag förklarade för dig, hon diskuterade PRINCIPEN. Hon sa ingenstans att någon ska ha juridisk rätt mörda foster i vecka 40 som är fullt friska med en fullt frisk mamma. I de fall där hon ansåg att man ska använda denna injektion på foster i så sena skeden , handlar om dessa ytterligt fåtaliga fall där fostret är så allvarligt skadad att de inte har en chans överleva eller enbart kan leva under svåra umbäranden, dvs där man idag tillåter så sena aborter. Detta för att förhindra lidande hos detta foster i onödan. Humant värre alltså.
Lyssna nu igen, och du kommer höra detta.

Vidare så vet vi ju redan din inställning till fri abort.
Kvinnor ska inte ha denna möjlighet eller rättighet enligt dig, enbart i de fall då de är barn eller blivit våldtagna.
De ska alltså PÅTVINGAS oönskade barn.

Jag brukar, som Du vet, inte använda uttrycket mord i sådana här sammanhang, men när man pratar om att injicera gift i ett fullt friskt foster vid en tidpunkt när det lika väl hade kunnat överleva utanför moderns kropp, då börjar till och med jag luta åt att mord är det korrekta uttrycket. Att ens föra diskussionerna i dessa termer, enkom för att vetenskapen gjort sådana framsteg att det nu går att rädda väldigt förtidigt födda foster är motbjudande.
Citera
2019-03-15, 12:20
  #1733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Politiker har inte gjort annat än att lyssna, med känt resultat. Jag är som sagt fullt för att byta Sveriges oljeberoende, helst mot inhemska drivmedel - men inte pga klimatet, ett klimat som knappast låter sig påverkas av vad vi i Sverige gör eller inte. Möjligen skall Du försöka övertyga Kina och Indien.



Tänk att man aldrig hör feminister och andra vänstermänniskor driva kampanj för livstids fängelse, internering och kastrering av dömda sexualbrottslingar - som vi konservativa vill. Istället är det svepande beskyllningar mot "patriarkatet" och "män".



Ah, de globalistiska och korrupta organisationerna som undertrycker demokrati och kräver betalt för det. Knappast imponerande.



Vi bör leta upp män som är fäder, jag är exempelvis för ett nationellt DNA-register bl a av detta skäl, men vi bör avstå abort om det saknas ett godtagbart skäl.



Jag brukar, som Du vet, inte använda uttrycket mord i sådana här sammanhang, men när man pratar om att injicera gift i ett fullt friskt foster vid en tidpunkt när det lika väl hade kunnat överleva utanför moderns kropp, då börjar till och med jag luta åt att mord är det korrekta uttrycket. Att ens föra diskussionerna i dessa termer, enkom för att vetenskapen gjort sådana framsteg att det nu går att rädda väldigt förtidigt födda foster är motbjudande.

Strix jag hinner inte svara på allt nu.

Men jag tycker du ska läsa denna

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wEVoOG/varna-abortratten-men-radda-fostret

Det är en debattartikel med precis samma kvinna; Kajsa Dovstad som medverkade i ditt radioprogram.

Här står det svart på vitt exakt det jag påpekade för dig, hon pratar om principen, och hon pratar om att rädda sent aborterade foster.

Om kvinnan nu drar från sitt sena foster....så? då har ju fostret en annan förälder som kan steppa in och ta 100% av ansvaret eller hur så lämpligt uven, det finns nån där som man kan tvinga!
Citera
2019-03-15, 19:03
  #1734
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Strix jag hinner inte svara på allt nu.

Men jag tycker du ska läsa denna

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wEVoOG/varna-abortratten-men-radda-fostret

Det är en debattartikel med precis samma kvinna; Kajsa Dovstad som medverkade i ditt radioprogram.

Här står det svart på vitt exakt det jag påpekade för dig, hon pratar om principen, och hon pratar om att rädda sent aborterade foster.

Om kvinnan nu drar från sitt sena foster....så? då har ju fostret en annan förälder som kan steppa in och ta 100% av ansvaret eller hur så lämpligt uven, det finns nån där som man kan tvinga!

Jag har för mig att jag läst den tidigare, även om det är en stund sedan. Det tycks mig som att innehållet även där präglas av att i alla lägen så väger kvinnans nycker tyngre än de helt oskyldiga barnets rätt till liv.

Den här passagen visar tydligt på att liberaler har satt sig i Skaparens* ställe:
Citat:
Efter vecka 18 är fostrets rätt till kvinnans livmoder alltså större än kvinnans rätt till sin egen kropp. Det är en etiskt oförsvarbar hållning.

Personer som vill inskränka aborträtten menar att en graviditet består av ”två skyddsvärda individer”. Oavsett var man drar gränsen mellan embryo eller foster och ”skyddsvärd individ” är det dock svårt att inte förespråka absolut aborträtt. I ingen annan situation har en annan individ större rätt till en människas kropp än människan själv.

*
Citera
2019-03-16, 09:27
  #1735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Politiker har inte gjort annat än att lyssna, med känt resultat. Jag är som sagt fullt för att byta Sveriges oljeberoende, helst mot inhemska drivmedel - men inte pga klimatet, ett klimat som knappast låter sig påverkas av vad vi i Sverige gör eller inte. Möjligen skall Du försöka övertyga Kina och Indien.

Så? vi i väst ska alltså säga åt Kina och Indien att det är deras ansvar att fixa de drivhusgaser vi i väst har släppt ut nu i ca 200 år medan vi själva fortsätter att pösa ut mer koldioxid i atmosfären? Det tror du dessa kommer tycka är en rimlig fördelning?


Citat:
Tänk att man aldrig hör feminister och andra vänstermänniskor driva kampanj för livstids fängelse, internering och kastrering av dömda sexualbrottslingar - som vi konservativa vill. Istället är det svepande beskyllningar mot "patriarkatet" och "män".

Nej, för det hjälper inte speciellt, vad som hjälper är att ge makt åt kvinnor på de sätt som behövs, ex aborträtt eller egen enkonomi, på så sätt slipper de att för sin försörjning "sälja" sin kropp till en man.

Men är exakt detta som div värdekonservativa vill tillbaka till.

Citat:
Ah, de globalistiska och korrupta organisationerna som undertrycker demokrati och kräver betalt för det. Knappast imponerande.

Förklara nu för mig hur UN är korrupt och undertrycker demokratin i världen tack.

Citat:
Vi bör leta upp män som är fäder, jag är exempelvis för ett nationellt DNA-register bl a av detta skäl, men vi bör avstå abort om det saknas ett godtagbart skäl.

Ok leta upp män och sen? Vilket tvång/ straff ,etod ska du använda mot dem för att få dem att ta sina 50% av ansvaret?

Citat:
Jag brukar, som Du vet, inte använda uttrycket mord i sådana här sammanhang, men när man pratar om att injicera gift i ett fullt friskt foster vid en tidpunkt när det lika väl hade kunnat överleva utanför moderns kropp, då börjar till och med jag luta åt att mord är det korrekta uttrycket. Att ens föra diskussionerna i dessa termer, enkom för att vetenskapen gjort sådana framsteg att det nu går att rädda väldigt förtidigt födda foster är motbjudande.

De kan inte överleva, jag förklarade just det för dig.


Tabell 11. Beslut om tillstånd till abort efter 18:e graviditetsveckan*, 2017
Decision on permission to induce abortion after the 18th week of gestation 2017

Indikation i ansökan Beviljade tillstånd Avslag antal % antal
Fosterskada/kromosomavvikelse 361 68,1 0
Sociala problem 162 30,6 19
Kroppslig sjukdom 5 0,9 0
Psykisk sjukdom 2 0,4 0
Totalt 530 100 19
Källa: Ärendestatistik, Socialstyrelsens råd för vissa rättsliga sociala och medicinska frågor (Rättsliga rådet).


Nu tappade jag fan länken men denna finns under socialstyrelsens statistisk.

Och som du kan se totalt beviljade aborter efter vecka 18 2018 var 530
361 av dessa berodde på fosterskador dvs 68%.

Sociala problem, sjukdomar hos mamman utgör totalt 22% av de ytterligt fåtal som söker och får beviljat abort efter vecka 18.

Noter då att "sociala problem" kan vara saker som våldtäkt ex, eller hemlöshet, eller drogproblem ett annat. Men visst! förstår att det känns väldigt viktigt för dig att en våldtagen, hemlös kvinna som går på heroin ska påtvingas ett barn. Och att barn ska tvingas växa upp med detta. Mycket, mycket viktigt.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2019-03-16 kl. 09:30.
Citera
2019-03-16, 10:02
  #1736
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? vi i väst ska alltså säga åt Kina och Indien att det är deras ansvar att fixa de drivhusgaser vi i väst har släppt ut nu i ca 200 år medan vi själva fortsätter att pösa ut mer koldioxid i atmosfären? Det tror du dessa kommer tycka är en rimlig fördelning?

Om vi nu utgår från påståendet att koldioxidutsläppen är den stora orsaken till den påstådda klimatförändringen (som kanske är en klimatförbättring) så torde den rationella ordningen vara att minska utsläppen där dessa förekommer. Om vi så minskar våra utsläpp med 100%, så torde klimateffekten vara knappt mätbar, än mindre avgörande. Istället tycks klimatfrågan ha kidnappat av vänstern i syfte att ytterligare skada vårt samhälle - som vänstern plägar göra.

Citat:
Nej, för det hjälper inte speciellt, vad som hjälper är att ge makt åt kvinnor på de sätt som behövs, ex aborträtt eller egen enkonomi, på så sätt slipper de att för sin försörjning "sälja" sin kropp till en man.

Men är exakt detta som div värdekonservativa vill tillbaka till.

I vårt land har kvinnor i vissa stycken mer makt än män; det är exempelvis väl belagt att det mer är kvinnor än män som väljer partner. När kvinnor nu väljer partner bör det välja så att de kan hantera en eventuell uppkommen graviditet. I en kvinnas makt bör inte ingå att lättvindigt ta livet av ett ofött barn fram till födseln.

Citat:
Förklara nu för mig hur UN är korrupt och undertrycker demokratin i världen tack.

Det kräver dels en annan, och därtill särskilt dedikerad tråd, dels ett omfattande resonemang. Låt mig därför blott visa på ett exempel som jag inte tror att ens Du kan tycka är en prydnad för globalisterna.
https://www.unwatch.org/un-picks-iran-to-judge-womens-rights-violations/

Citat:
Ok leta upp män och sen? Vilket tvång/ straff ,etod ska du använda mot dem för att få dem att ta sina 50% av ansvaret?

Det har jag för mig att jag har redogjort för tidigare - samma tvång som för de fäder som redan nu är kända som "skyldiga". Sedan har jag tidigare visat på behovet av ett särskilt brott - bristande föräldraskap. Det lagrummet behöver tillföras alldeles oavsett.

Citat:
De kan inte överleva, jag förklarade just det för dig.


Tabell 11. Beslut om tillstånd till abort efter 18:e graviditetsveckan*, 2017
Decision on permission to induce abortion after the 18th week of gestation 2017

Indikation i ansökan Beviljade tillstånd Avslag antal % antal
Fosterskada/kromosomavvikelse 361 68,1 0
Sociala problem 162 30,6 19
Kroppslig sjukdom 5 0,9 0
Psykisk sjukdom 2 0,4 0
Totalt 530 100 19
Källa: Ärendestatistik, Socialstyrelsens råd för vissa rättsliga sociala och medicinska frågor (Rättsliga rådet).


Nu tappade jag fan länken men denna finns under socialstyrelsens statistisk.

Och som du kan se totalt beviljade aborter efter vecka 18 2018 var 530
361 av dessa berodde på fosterskador dvs 68%.

Sociala problem, sjukdomar hos mamman utgör totalt 22% av de ytterligt fåtal som söker och får beviljat abort efter vecka 18.

Noter då att "sociala problem" kan vara saker som våldtäkt ex, eller hemlöshet, eller drogproblem ett annat. Men visst! förstår att det känns väldigt viktigt för dig att en våldtagen, hemlös kvinna som går på heroin ska påtvingas ett barn. Och att barn ska tvingas växa upp med detta. Mycket, mycket viktigt.

Nu diskuterar jag aborter bortom vecka 21, där gränsen just nu tycks gå för att kunna rädda för tidigt födda. Det är denna gräns som en del liberaler antyder bör flyttas framåt och som jag är emot.
Citera
2019-03-16, 10:42
  #1737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Om vi nu utgår från påståendet att koldioxidutsläppen är den stora orsaken till den påstådda klimatförändringen (som kanske är en klimatförbättring) så torde den rationella ordningen vara att minska utsläppen där dessa förekommer. Om vi så minskar våra utsläpp med 100%, så torde klimateffekten vara knappt mätbar, än mindre avgörande. Istället tycks klimatfrågan ha kidnappat av vänstern i syfte att ytterligare skada vårt samhälle - som vänstern plägar göra.

Suck!! Uven, det får man nog lov betrakta som fruktansvärt väl bevisat vid det här laget, du har som sagt en FET majoritet av världens alla experter som säger detta, + DATA och! numera även bevis via faktiska väderleksfenomen som tom en uv borde ha upptäckt.
Så ge dig.

Men visst vi kan ju glatt skita i denna fråga...who cares! om allt levande på detta klot dör ut om 100 år. huvudsaken vi nu gör livet jävligt för x. antal kvinnor.


Citat:
I vårt land har kvinnor i vissa stycken mer makt än män; det är exempelvis väl belagt att det mer är kvinnor än män som väljer partner. När kvinnor nu väljer partner bör det välja så att de kan hantera en eventuell uppkommen graviditet. I en kvinnas makt bör inte ingå att lättvindigt ta livet av ett ofött barn fram till födseln.
Du menar män väljer inte alls? Utan de blir påtvingade partnerskap/ sex med kvinnor de inte vill ha? Hur då?
varför säger du inte åt män att de inte ska knulla med kvinnor de inte alls är intresserade av?
hmm?
För vet du DET är nog avsevärt mer ett manligt beteende mönster än det någonsin varit ett kvinnligt


Citat:
Det kräver dels en annan, och därtill särskilt dedikerad tråd, dels ett omfattande resonemang. Låt mig därför blott visa på ett exempel som jag inte tror att ens Du kan tycka är en prydnad för globalisterna.
https://www.unwatch.org/un-picks-iran-to-judge-womens-rights-violations/

Iran fick en plats där, betyder inte att de ensamma ska styra över denna fråga.


Citat:
Det har jag för mig att jag har redogjort för tidigare - samma tvång som för de fäder som redan nu är kända som "skyldiga". Sedan har jag tidigare visat på behovet av ett särskilt brott - bristande föräldraskap. Det lagrummet behöver tillföras alldeles oavsett.

Nej det har du aldrig redogjort för....du har mig veterligen aldrig tagit upp män som överhuvudtaget det minsta ansvariga för denna fråga – bara kvinnor.
Du har bara förslag för hur kivnnor ska straffas , tvingas och plågas. så att de gör "rätt" enligt vad du nu tycker är "rätt".

Citat:
Nu diskuterar jag aborter bortom vecka 21, där gränsen just nu tycks gå för att kunna rädda för tidigt födda. Det är denna gräns som en del liberaler antyder bör flyttas framåt och som jag är emot.

Och vecka 21 ligger inte efter vecka 18? hmm?

För jag kan lova dig att av dessa totalt 530 som fick rätt av socialstyrelsen så gjordes en majoritet före vecka 21.

Det som hände i det där fallet som togs upp för en tid sen med en abort som sattes igång före vecka..vad det nu var....men inte kunde slutföras förrän efter vecka 22, så att fostret visade livstecken då det kom ut, var ett olycksfall i arbetet.
Beklagligt absolut men sånt händer och inget skäl till att sätta stopp för alla aborter i Sverige.

Det händer även att patienter dör på sjukhus pga slarv, mänskliga faktorn, falerande maskiner, brist på personal etc etc. ska vi då sätta stopp för sjukhus att existera?

Som sagt...

Sverige ska ha aborträtt.
Kvinnor ska ha full rätt bestämma över sina egna kroppar och ingen annan. Det är KVINNANS livmoder och ingen annans.
För att även ge foster som nått ett stadium av utveckling med hjärna och nerver etc så kan man absolut se till att dessa också ges rättigheter, och det gör vi idag i Sverige då vi förbjuder fri abort efter vecka 18.
Citera
2019-03-16, 11:01
  #1738
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Suck!! Uven, det får man nog lov betrakta som fruktansvärt väl bevisat vid det här laget, du har som sagt en FET majoritet av världens alla experter som säger detta, + DATA och! numera även bevis via faktiska väderleksfenomen som tom en uv borde ha upptäckt.
Så ge dig.

Men visst vi kan ju glatt skita i denna fråga...who cares! om allt levande på detta klot dör ut om 100 år. huvudsaken vi nu gör livet jävligt för x. antal kvinnor.

Skall man förstå Ditt svar som att Du anser det viktigare att att Sverige gör mycket utan betydelse, istället för att Kina gör en del som får stora effekter?

Citat:
Du menar män väljer inte alls? Utan de blir påtvingade partnerskap/ sex med kvinnor de inte vill ha? Hur då?
varför säger du inte åt män att de inte ska knulla med kvinnor de inte alls är intresserade av?
hmm?
För vet du DET är nog avsevärt mer ett manligt beteende mönster än det någonsin varit ett kvinnligt

Jag menar det jag skrev:
Citat:
I vårt land har kvinnor i vissa stycken mer makt än män; det är exempelvis väl belagt att det mer är kvinnor än män som väljer partner. När kvinnor nu väljer partner bör det välja så att de kan hantera en eventuell uppkommen graviditet. I en kvinnas makt bör inte ingå att lättvindigt ta livet av ett ofött barn fram till födseln.

Män kan självklart välja bort kvinnor de inte är intresserade av, men män står mer inför ett negativt val, medan kvinnor mer står inför positiva val. Kanske förstår Du denna skillnad. Låt mig illustrera:

En kvinna som litet näbbigt säger "Jag har väl sex med vem jag vill" betraktas som stark och självständig. En man som lika näbbigt säger "Jag har väl sex med vem jag vill" betraktas som en potentiell våldtäktsman.

Citat:
Iran fick en plats där, betyder inte att de ensamma ska styra över denna fråga.

Så, för Dig har det ingen betydelse för Ditt förtroende för FN? Vilka andra länder tycker Du är acceptabla som ledamöter? Saudi-Arabien? Libyen? Islamska staten?

Citat:
Nej det har du aldrig redogjort för....du har mig veterligen aldrig tagit upp män som överhuvudtaget det minsta ansvariga för denna fråga – bara kvinnor.
Du har bara förslag för hur kivnnor ska straffas , tvingas och plågas. så att de gör "rätt" enligt vad du nu tycker är "rätt".

Till och med i denna tråd, minsann:
(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion

Citat:
Och vecka 21 ligger inte efter vecka 18? hmm?

För jag kan lova dig att av dessa totalt 530 som fick rätt av socialstyrelsen så gjordes en majoritet före vecka 21.

Det som hände i det där fallet som togs upp för en tid sen med en abort som sattes igång före vecka..vad det nu var....men inte kunde slutföras förrän efter vecka 22, så att fostret visade livstecken då det kom ut, var ett olycksfall i arbetet.
Beklagligt absolut men sånt händer och inget skäl till att sätta stopp för alla aborter i Sverige.

Det händer även att patienter dör på sjukhus pga slarv, mänskliga faktorn, falerande maskiner, brist på personal etc etc. ska vi då sätta stopp för sjukhus att existera?

Som sagt...

Sverige ska ha aborträtt.
Kvinnor ska ha full rätt bestämma över sina egna kroppar och ingen annan. Det är KVINNANS livmoder och ingen annans.
För att även ge foster som nått ett stadium av utveckling med hjärna och nerver etc så kan man absolut se till att dessa också ges rättigheter, och det gör vi idag i Sverige då vi förbjuder fri abort efter vecka 18.

Så, Du anser att denna kvinnans "rätt" även skall gälla bortom vecka 21? Fortfarande i vecka 35? Om värkarna blir övermäktiga vid förlossningen - skall kvinnan få ta livet av barnet då? Är inte detta "full rätt bestämma över sina egna kroppar" som liberalerna framhåller?
Citera
2019-03-16, 11:19
  #1739
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Om vi nu utgår från påståendet att koldioxidutsläppen är den stora orsaken till den p.



Nu diskuterar jag aborter bortom vecka 21, där gränsen just nu tycks gå för att kunna rädda för tidigt födda. Det är denna gräns som en del liberaler antyder bör flyttas framåt och som jag är emot.
Försök inte få mig att tro att du är nyanserad i abortdebatten.
Du är emot all abort, utom där du tycker det behövs undantag.
Citera
2019-03-16, 11:24
  #1740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Skall man förstå Ditt svar som att Du anser det viktigare att att Sverige gör mycket utan betydelse, istället för att Kina gör en del som får stora effekter?

Nej du ska förstå det som att Sverige självklart ska dra sitt lass i detta och innerligt be om att andra tar efter.


Citat:
Jag menar det jag skrev:

Ja och jag svarade på detta...att män på nått sätt mindre skulle välja är ju idiotiskt påstående.
Det kan möjligen ligga en sanning i att män mer är intresserade av att ha sex och att ex leva i kärnfamilj än vad kvinnor idag i Sverige i vart fall uppvisar. Även att män pga detta har ett midnre utbud än kvinnor generellt. Men detta hindrar i alla fall inte män från att välja. De har självklart exakt samma möjligheter att välja i det utbud de nu har.


Citat:
Män kan självklart välja bort kvinnor de inte är intresserade av, men män står mer inför ett negativt val, medan kvinnor mer står inför positiva val. Kanske förstår Du denna skillnad. Låt mig illustrera:

En kvinna som litet näbbigt säger "Jag har väl sex med vem jag vill" betraktas som stark och självständig. En man som lika näbbigt säger "Jag har väl sex med vem jag vill" betraktas som en potentiell våldtäktsman.

Och en man eller samhälle som då svarar en denna kvinna – äckliga hora...
medan de svarar mannen. ja! lycka till försök få omkull så många slynor du kan..

Vad säger det tycker du?


Citat:
Så, för Dig har det ingen betydelse för Ditt förtroende för FN? Vilka andra länder tycker Du är acceptabla som ledamöter? Saudi-Arabien? Libyen? Islamska staten?

Jag tycker alla ska sitta där. Det är ett sätt att försöka belysa dessa länders förtryck mot kvinnor.


Citat:
Till och med i denna tråd, minsann:
(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion

Citera tack.

Citat:
Så, Du anser att denna kvinnans "rätt" även skall gälla bortom vecka 21? Fortfarande i vecka 35? Om värkarna blir övermäktiga vid förlossningen - skall kvinnan få ta livet av barnet då? Är inte detta "full rätt bestämma över sina egna kroppar" som liberalerna framhåller?

Beror på. Jag tycker som sagt det system vi har idag verkar fungera rätt bra. Och börjar vi få teknik så att vi kan rädda allt fler foster i för tidig födsel så rädda dem då. Det behöver inte inskränka på den lilla klick kvinnor som ex pga egen sjukdom eller av sociala skäl behöver abortera, denna lilla klick barn får samhället då ta hand om eller farsorna ex.

Ett foster som man upptäcker först i vecka 35 ex ha allvarliga skador, som kommer rendera detta ett kort smärtfullt liv efter en födsel. Ska man promt rädda detta tycker du? Varför?
För att de tär så underhållande se ett litet spädbarn lida?

Kvinnor gör inte abort pga värkar! Skärp dig nu.

Jag har frågat dig förut, men du undviker i regel alla sådana frågor.. men?

Hur långt tycker du man ska kunna inskränka mäns kroppsliga rättigheter för att rädda foster eller nån annan människas liv?
OM foster kan räddas via att ex män måste offra organ, eller genomgå otroligt smärtsamma ingrepp, ska män då kunna tvingas till detta?
Det brukar inte kännas lila "lätt" att tvinga människor hit och dit, om det gäller män plötsligt.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2019-03-16 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in