Citat:
Vad kan vara viktigare än att se till att vårt klimat inte går åt helvete menar du?
Citat:
Jo, feminismen är synnerligen generaliserande och aggressiv gentemot män.
Ja visst, där mördas, våldtas, används män som sexslavar, förbjuds rösträtt, förbjuds rätten till sin egen kropp, och mänskliga rättigheter etc etc mot just könet män över hela klotet.
verkligen fruktansvärt orättvist och "aggressivt" mot män.
Citat:
I exempelvis Sverige har vi fått ett läge att det för vissa är mer lönsamt att framhäva det som är synd om dem, mer än vad de är användbara till. Man kan bl a se det tydligt i skolsammanhang.
Och det skulle då enligt dig frånta världen värdet av att samhällen tar hand om sina svagaste?
Citat:
Nej. Jag ser både män och kvinnor som ansvariga, men vi kommer aldrig ifrån att det är kvinnor som blir gravida.
Så oerhört bekvämt eller hur?
Kan man nästan helt ignorera och inte se mäns ansvar och lägga rubbet på kvinnor istället.
Som sagt uven, OM det hade varit så att även män blev gravida av den osäkerhet som existerar med sex och preventivmedel, och även män skulle befinna sig i denna sits av att tvingas ta hand om en annan människa i 18 år, fast de inte vill. Så hade du tjattrat en helt annan visa.
Citat:
Påtvingas? Väljer man att ha sex, så får man acceptera att det kan bli följder och agera därefter.
Ja påtvingas! för du vet att idag har vi fullfjädrade abortmedel, tom så enkla att man kan ta ett piller och få denna igångsatta graviditet att bli en vanlig mens istället utan att någon behöver lida.
Varför skulle människan INTE använda sig av denna metod? Så att vi på bästa sätt kan reglera denna osäkerhet som finns med sex och preventivmedel, så att vi kan garantera att de som föds är just önskade, att människor slipper utsättas för tvång, eller ursäkta kvinnor, för i du har ju inga som helst förslag hur du ska tvinga fäder till oönskade barn. Inga lagförslag där inte... ohhh nooo...
Dessa har du fortsatt tänkt bara ska behöva ställa upp av pur genuin snällhet?
eller om kvinnan sett till att de gift sig innan.
Och de kvinnor som har sån otur att de legat med någon som inte är snäll och inte är gift med henne, ska få skylla sig själva.
Det är väl din idé ungefär eller hur?
Kvinnor ska i praktiken åläggas hela ansvaret för den mänskliga sexualiteten.
HON ska bära hela nervositeten, HON ska bära hela ansvaret av att inte ha sex, av att skydda sig, HON ska bära foster, vare sig hon vill det eller inte, HON ska föda, HON ska ta hand om, vare sig hon vill det eller inte....
HAN ska få fortsätta ha sin sexualitet och liv, helt i lugn och ro.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2019-03-15 kl. 08:07.
Senast redigerad av Merapi 2019-03-15 kl. 08:07.
, dels att detta i första hand är mänskligt orsakat, dels att vad vi gör spelar roll i sammanhanget. Denna kedja är påfallande osäker. Därtill finns det en hel del allvarliga hot som kan påverka oss negativt långt före några allvarliga klimatförändringar får stora effekter. Exempel på detta är de säkerhetshot som såväl Säpo som Försvarsberedningen varnar för.