2019-03-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det går alldels utmärkt för Sverige ja.

Vi ligger i toppklassen på de flesta områden som mäts.
Vi är välansedda i världen
Vi ligger inte i krig
Vi har i stort ett gott välfungerande samhälle med demokrati, frihet, möjligheter.
Vi är inte fattiga, tvärtom vi går med vinst som nation.

Ett sätt att se på saken är att vi utan krig blivit invanderade av mer än en miljon menaiter som nu kräver försörjning av svenskarna. En muslimsk straffskatt som ju är det brukliga för kristna dhimmies att betala till sina överherrar.
Citera
2019-03-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kalla det vad du vill, marknaden tjänar på att kvinnor också tjänar och spenderar pengar.

Kan man säga att ett patriarkalt samhälle/organisation är en manlig struktur? En stark hierarki, pyramidformad, så som män naturligt organiserar sig? Att det i en manlig struktur verkligen är de resursstarka alfamännen/eliten som styr?

Här i Skåne skedde en massaker på vanliga bonnadrängar som protesterade mot dessa fåtalet resursstarka härskarmän. Män (bonnadrängarna) som var trötta på att tvångsrekryteras till ännu ett, för dem betydelselöst krig (som de ändå inte tjänade ett skit på).

Jag förstår inte hur män kan vara konservativa faktiskt. Den konservativa ideologin har skadat majoriteten av män fruktansvärt mycket. För mig är det en gåta. Varför är gemene man villig att lägga sitt öde i händerna på den psykopatiska eliten/alfamännen överhuvudtaget?

Jag ser det som att svenska män har övergett svenska kvinnor och sig själva genom att rösta konservativt.

Ett annat sätt att se på saken är att Sverige levt i fred under det förhatliga "patriarkatet" under mer än 200 år. Sedan feminismen blev överideologi har vi dock blivit invaderade av mer än en miljon menaiter som kräver full försörjning av svenskarna.
Citera
2019-03-11, 16:05
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kalla det vad du vill, marknaden tjänar på att kvinnor också tjänar och spenderar pengar.

Nej, det gör den inte.

Citat:
Jag förstår inte hur män kan vara konservativa faktiskt. Den konservativa ideologin har skadat majoriteten av män fruktansvärt mycket.

Konservatism är inte en ideologi. Det är en attityd till en rådande politisk, social och ekonomisk utveckling som fluktuerar mellan samhällen och tidsperioder. Feminismen som politisk ideologi är mindre gångbar än fullskalig kommunism, då samhällen bevisligen kan genomlida kommunistiska diktaturer i närmare 100 år och fortfarande komma ut helskinnade på andra sidan, medan feminismen leder till djuplopad kulturell, ekonomisk och social kollaps som troligtvis aldrig går att återhämta sig ifrån.
Citera
2019-03-11, 16:16
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det är ett globalistiskt etablissemang som givit kvinnor makt på mäns bekostnad med syftet att slå sönder nationalstaterna. Kvinnorna tackar givetvis inte nej till kortsiktigt upplevda privilegier. Kvinnor tänker inte långsiktigt, utan vill ha omedelbar behovstillfredsställelse. Hela vår civilisation bygger på "delayed gratification". Arbeta och bygga först, och casha in sedan.

Du ser bara symptomen.

Globalistiska män (många är judar) med en antivit agenda har fått europeiska män att gå med på deras krav, dvs kulturmarxism.

Istället för att säga nej till detta så har dessa män gått med på att iscensätta det hela.

Antivita globalister sprider kulturmarxism>europeiska män>ja till feminism, HBTQ och massinvandring>länder förstörda.

Din sort måste börja titta på själva sjukdomen och inte symptomen.
Citera
2019-03-11, 16:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vem stod för byggandet?

Både män och kvinnor, naturligtvis! Vad trodde du?

Kvinnor hade i historien slitit hårt för att deras familjer skulle överleva. De mjölkade kor, kärnade smör och gjorde ost, spann ull, rensade grönsakslandet, deltog i skördearbetet, hämtade vatten, sydde och vävde textilier, vårdade sårade soldater, grävde värn, konserverade och tillredde mat, bakade, slavade i fabriker, arbetade som månglerskor, tömde latrintunnor, var mursmäckor och mycket mer.

I samband med industrialiseringen flyttade kvinnor från landsbygden in till städerna och började yrkesarbeta i mejerier, bagerier, bryggerier, tvätterier, porslinsfabriker och beklädnadsindustrin.

Efter andra världskriget röjde så kallade Trümmerfrauen (ruinkvinnor) upp i ruinerna efter kriget. Med sina bara händer sorterade de stenar i olika hinkar, flyttade skrot, städade, släpade och slet ont i största allmänhet. Vilket enormt jobb de lade ner på att bygga upp det sönderbombade Berlin.

Utan kvinnorna som tog hand om både barn och hem hade männen inte haft vare sig tid eller ork till att bygga hus, arbeta på åkrarna, upptäcka, uppfinna, skapa diverse mästerverk, åka ut på expeditionsresor och så vidare.

Avslutningsvis hänvisar jag till ett mycket förnuftigt inlägg som skrivits av Varmare:

(FB) Om kvinnor har samma potential som män, varför hamnade de inte på samma nivå?
Citera
2019-03-11, 16:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Både män och kvinnor, naturligtvis! Vad trodde du?
Har jag skrivit något annat ditt spån?

Men bra att vi är överens. Män och kvinnor bygger samhället tillsammans men det är makthavare som raserar.

Kom ihåg det, nästa gång du vill ge mer makt åt galningar.
Citera
2019-03-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nej, det gör den inte.

Konservatism är inte en ideologi. Det är en attityd till en rådande politisk, social och ekonomisk utveckling som fluktuerar mellan samhällen och tidsperioder. Feminismen som politisk ideologi är mindre gångbar än fullskalig kommunism, då samhällen bevisligen kan genomlida kommunistiska diktaturer i närmare 100 år och fortfarande komma ut helskinnade på andra sidan, medan feminismen leder till djuplopad kulturell, ekonomisk och social kollaps som troligtvis aldrig går att återhämta sig ifrån.

Har du någon källa på det du skriver eller?
Citera
2019-03-11, 17:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
Tror inte att svenska kvinnor ”har det på sin agenda” att bryta sönder Sverige. Dom är nog helt övertygade att dom gör rätt saker. Dålig information, bristande erfarenhet och en stor dos subjektivitet och godtrogenhet tror jag har lett kvinnorna dit dom är nu.

Nästan exakt!
Vem har satt på sin agenda att leda kvinnorna dit för att splittra/slå sönder samhället?
Citera
2019-03-11, 18:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Du ser bara symptomen.

Din sort måste börja titta på själva sjukdomen och inte symptomen.

Jag är fullt medveten om den underliggande patologin.
Citera
2019-03-11, 18:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Sverige ett U-land år 2030?

Tangentens riktning är väldigt tydlig. Sedan om det tar elva år eller 30 år är av underordnad betydelse.
Citera
2019-03-11, 18:14
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Har du någon källa på det du skriver eller?

Det behövs väl knappast någon källa på att samhället fundamentalt kommer att förstöras om du vänder uppochned på normala och hälsosamma mänskliga relationer? Kommunismen demolerade det ekonomiska och politiska systemet, men feminismen har grundligt tillintetgjort våra möjligheter att långsiktigt upprätthålla en fungerande civilisation. Kvinnors inträde på arbetsmarknaden och i utbildningsväsendet var anti-civilisatoriskt, anti-västerländskt och anti-mänskligt. Två generationer av feminism har sänkt medel-IQ:n hos Sveriges befolkning med en tredjedels standardavvikelse.
Citera
2019-03-11, 18:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Har jag skrivit något annat ditt spån?

Men bra att vi är överens. Män och kvinnor bygger samhället tillsammans men det är makthavare som raserar.

Kom ihåg det, nästa gång du vill ge mer makt åt galningar.

Varför frågade du så dumt då?

Jag har aldrig gett makt åt galningar. Under Hitlers, Mussolinis, Francos och Stalins m fl:s storhetstid som makthungriga och blodtörstiga diktatorer var jag inte ens påtänkt och kunde därför inte ge dem makt. Under samtliga av mina röstmyndiga år röstade jag enbart på något eller några av de etablerade riksdagspartierna (V, S, MP, C, Fp/L, M, KD). Demokratiskt valda av det svenska folket.

De farligaste galningarna finns faktiskt utanför den politiska skalan, t ex AfS. Nästa gång du vill ge mer makt åt dessa Alt-höger-tokar med fnoskiga konspirationsteorier på hjärnan, kom ihåg att de är potentiella makthavare som kommer att rasera samhället och pusha Moder Svea till ruinens brant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in