2019-03-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Finns det sånna? Wtf, hur många är dessa? Vad är deras uppgift vad gör de?

Se tidigare nu uppdaterat inlägg. Det är en stor del av utbildningarna i Sverige som går åt till feminism och värdegrundsskolning.

Fundera över vad en jämställdhetssamordnare kan hitta på mellan 09.00-17.00.
Citera
2019-03-11, 12:35
Medlem
Zloths avatar
Det är helt åt helvete fel att ge kvinnor skulden.

Tänk på att kvinnan får så mycket makt som mannen tillåter.

Det är alltså män som har gett kvinnorna denna makt. Det är vi män som har frigjort kvinnorna.

Kvinnor kan inte frigöra sig själva.
Citera
2019-03-11, 12:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är helt åt helvete fel att ge kvinnor skulden.

Tänk på att kvinnan får så mycket makt som mannen tillåter.

Det är alltså män som har gett kvinnorna denna makt. Det är vi män som har frigjort kvinnorna.

Kvinnor kan inte frigöra sig själva.

Nej, det är ett globalistiskt etablissemang som givit kvinnor makt på mäns bekostnad med syftet att slå sönder nationalstaterna. Kvinnorna tackar givetvis inte nej till kortsiktigt upplevda privilegier. Kvinnor tänker inte långsiktigt, utan vill ha omedelbar behovstillfredsställelse. Hela vår civilisation bygger på "delayed gratification". Arbeta och bygga först, och casha in sedan.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-03-11 kl. 12:39.
Citera
2019-03-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
har Sverige "skötts" av ex TS typ av ledare och ideologi..?
Svar nej, och där har du svaret på varför S inte varit i krig på ett bra tag. Vi har inte haft manliga auktoritära krigshetsande galna nötter vid ledelse på ett bra tag nu.
Låt oss inte skaffa oss detta heller.

Nu går jag off-topic men nog tycker jag att vi har en hel del galna nötter vid ledningen.
Citera
2019-03-11, 13:12
Medlem
Ja man ska inte köra nåt i absurdum. Typ som att invadera ett land militärt är ett annat exempel.
Citera
2019-03-11, 14:08
Medlem
Jenny9s avatar
Jag såg black pigeon filmen. Jag har några funderingar.

I stor utsträckning i arabländerna måste mannen som vill gifta sig med en kvinna kunna försörja henne (och eventuella barn). Ju fler kvinnor han vill gifta sig med desto större måste hans tillgångar vara. Detta för att samhället är patriarkalt och konservativt. Kvinnan ska föda och ta hand om barn och hushåll. Hon måste då få in pengar/tillgångar från mannen eftersom hon inte yrkesjobbar.

Har unga män, låt säga mellan 20-25, dessa tillgångar? Antagligen inte, det tar tid att bygga upp ett kapital. Under tiden gifter sig arabiska tjejer i 15-25 års åldern.

Hur jag än vänder och vrider på det så blir det ett överskott på män i dessa samhällen?

I filmen klagar man på att kvinnlig hypergami leder till harem.

Mäns hypergami leder till harem i arabländerna. Fru nummer två är yngre osv. "Marknaden" töms hela tiden på unga kvinnor.

Om kvinnor i väst ska "uppfylla sin roll", föda och ta hand om barn och hushåll så måste hennes man försörja henne. Klarar unga män i väst att försörja en fru? Antagligen inte eftersom han jobbar på att utbilda sig och jobba sig upp. Unga kvinnor ska då gifta sig med äldre män. Kommer dessa äldre rikare män räcka åt alla yngre kvinnor? Eller vill konservativa införa harem här också? Alltså månggifte?
Citera
2019-03-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

I stor utsträckning i arabländerna måste mannen som vill gifta sig med en kvinna kunna försörja henne (och eventuella barn). Ju fler kvinnor han vill gifta sig med desto större måste hans tillgångar vara. Detta för att samhället är patriarkalt och konservativt. Kvinnan ska föda och ta hand om barn och hushåll. Hon måste då få in pengar/tillgångar från mannen eftersom hon inte yrkesjobbar.

Har unga män, låt säga mellan 20-25, dessa tillgångar? Antagligen inte, det tar tid att bygga upp ett kapital. Under tiden gifter sig arabiska tjejer i 15-25 års åldern.

Hur jag än vänder och vrider på det så blir det ett överskott på män i dessa samhällen?

Mäns hypergami leder till harem i arabländerna. Fru nummer två är yngre osv. "Marknaden" töms hela tiden på unga kvinnor.

Om kvinnor i väst ska "uppfylla sin roll", föda och ta hand om barn och hushåll så måste hennes man försörja henne. Klarar unga män i väst att försörja en fru? Antagligen inte eftersom han jobbar på att utbilda sig och jobba sig upp. Unga kvinnor ska då gifta sig med äldre män. Kommer dessa äldre rikare män räcka åt alla yngre kvinnor? Eller vill konservativa införa harem här också? Alltså månggifte?

Många frågor men den svarta duvan har gjort en film som bevarar en del av dem.

https://www.dailymotion.com/video/x6ubhcx
Citera
2019-03-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Män klarade att försörja en familj i Sverige fram till 1970 talet. Då gjorde Socialdemokraterna om skattesystemet med den uttalade ambitionen att tvinga ut kvinnorna på arbetsmarknaden.

Att det genom månggifte skapas en klass av desperata unga män utan kvinnor har genom historien varit en framgångsfaktor för muslimerna. De har rekryterat soldater ur denna desperata klass och utlovat tillgång till kvinnor om de kan erövra andra folks land och kvinnor. Du kan läsa om det i valfri skildring av muslimernas erövringar. Detta upprepades senast i den Islamiska Staten för ett par år sedan. Det är inbyggt i islams grundstruktur.

Edit: Tror du gör ett felslut om du utgår fram att svarta duvan klagar. Han verkar iaktta, analysera och sedan beskriva.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-11 kl. 14:33.
Citera
2019-03-11, 14:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi ligger i toppklass på marxisternas och globalisternas egna PK-index eftersom man vill förstöra hela västvärlden. Svensk media, yttrandefrihet och demokrati är bland de sämsta i världen, och vi har vänsterpolitiserad media, universitet och domstolar. Svensk tillväxt är väldigt svag. Det går åt helvete helt enkelt.

https://www.metro.se/artikel/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-%C3%A5r-2030-xr

Sverige ett U-land år 2030?

Du besitter uppenbarligen ingen större intellektuell kapacitet varken kring kritiskt tänkande eller allmänbildning, eftersom du utan vidare sväljer konspirationsteorier utan verklighetsförankring från alt-högerns skitbloggar som Speisa och Asylkaos.

Ditt påstående att kvinnor raserar civilisationer krossar jag lätt med koncisa sakfakta gällande orsaker till civilisationsnedgångar. Faktorer som bidrar till civilisationers undergång är bl a miljöförstöring, vattenbrist, överbefolkning, främmande invasioner, epidemier, naturkatastrofer, politisk instabilitet, överutnyttjande av militära resurser, oöverstigliga ekonomiska problem, korruption i rikets ledning och så vidare.

Eftersom män innehade den största majoriteten av den politiska makten och i princip 100 % av den militära makten, stod de för raserandet av de allra flesta civilisationerna. Undantag var exempelvis Mayariket och grekiska imperiet som ju gick under på grund av svår torka.

Det bör förresten noteras att det redan finns en tramstråd på samma erbarmliga stolpskottsnivå som den du nyligen skapat - (FB) Feminism: Civilisationens Dödsomen. I TS inledande inlägg finns bl a länken till Black Pigeon Speaks konspiratoriska youtube-klipp ”Why Women Destroy Nations”.
Citera
2019-03-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det går alldels utmärkt för Sverige ja.

Vi ligger i toppklassen på de flesta områden som mäts.
Vi är välansedda i världen
Vi ligger inte i krig
Vi har i stort ett gott välfungerande samhälle med demokrati, frihet, möjligheter.
Vi är inte fattiga, tvärtom vi går med vinst som nation.
Visst, det finns fortfarande mycket som är väldigt bra i Sverige och på flera områden är vi i topp. Men vi har gigantiska utmaningar inom t.ex skola, sjukvårdsköer, kriminalitet/organiserad brottslighet, infrastruktur, hemlöshet. Inom dessa områden har vi gått från att vara världsledande till att vara rätt svaga (mot jämförbara länder, inte t.ex Etiopien)
Citera
2019-03-11, 14:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Eftersom män innehade den största majoriteten av den politiska makten och i princip 100 % av den militära makten, stod de för raserandet av de allra flesta civilisationerna.
Vem stod för byggandet?
Citera
2019-03-11, 15:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Män klarade att försörja en familj i Sverige fram till 1970 talet. Då gjorde Socialdemokraterna om skattesystemet med den uttalade ambitionen att tvinga ut kvinnorna på arbetsmarknaden.

Kalla det vad du vill, marknaden tjänar på att kvinnor också tjänar och spenderar pengar.

Citat:
Att det genom månggifte skapas en klass av desperata unga män utan kvinnor har genom historien varit en framgångsfaktor för muslimerna. De har rekryterat soldater ur denna desperata klass och utlovat tillgång till kvinnor om de kan erövra andra folks land och kvinnor. Du kan läsa om det i valfri skildring av muslimernas erövringar. Detta upprepades senast i den Islamiska Staten för ett par år sedan. Det är inbyggt i islams grundstruktur.

Edit: Tror du gör ett felslut om du utgår fram att svarta duvan klagar. Han verkar iaktta, analysera och sedan beskriva.

Kan man säga att ett patriarkalt samhälle/organisation är en manlig struktur? En stark hierarki, pyramidformad, så som män naturligt organiserar sig? Att det i en manlig struktur verkligen är de resursstarka alfamännen/eliten som styr?

Här i Skåne skedde en massaker på vanliga bonnadrängar som protesterade mot dessa fåtalet resursstarka härskarmän. Män (bonnadrängarna) som var trötta på att tvångsrekryteras till ännu ett, för dem betydelselöst krig (som de ändå inte tjänade ett skit på).

Jag förstår inte hur män kan vara konservativa faktiskt. Den konservativa ideologin har skadat majoriteten av män fruktansvärt mycket. För mig är det en gåta. Varför är gemene man villig att lägga sitt öde i händerna på den psykopatiska eliten/alfamännen överhuvudtaget?

Jag ser det som att svenska män har övergett svenska kvinnor och sig själva genom att rösta konservativt.
Senast redigerad av Jenny9 2019-03-11 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in