2019-03-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Bra TS av WordWarrior som följs upp av Mafias tydliga förklaring om hur orsak och verkan samspelar som alltid här.

Jag bara undrar vem fan det är som satt på sin agenda att bryta sönder världens mest välfungerande (förr i tiden) rike till ett djävla bananland?

Arma, ARMA djävla Sverige!
Tror inte att svenska kvinnor ”har det på sin agenda” att bryta sönder Sverige. Dom är nog helt övertygade att dom gör rätt saker. Dålig information, bristande erfarenhet och en stor dos subjektivitet och godtrogenhet tror jag har lett kvinnorna dit dom är nu.
Citera
2019-03-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
Tror inte att svenska kvinnor ”har det på sin agenda” att bryta sönder Sverige. Dom är nog helt övertygade att dom gör rätt saker. Dålig information, bristande erfarenhet och en stor dos subjektivitet och godtrogenhet tror jag har lett kvinnorna dit dom är nu.
Eller kanske klarsyn! och korrekt information och korrekt värdering av sina erfarenheter.
Citera
2019-03-11, 10:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart

Så är det till viss del. De flesta svenska kvinnor är hjärntvättade och utnyttjas som nyttiga idioter. Däremot finns väldigt många företrädare för feminismen som mycket väl vet vad de sysslar med. Sedan finns även vanliga kvinnor som tror att de hämnas upplevda oförätter, när de i själva verket skjuter sig själva och sina barn i sank.
Citera
2019-03-11, 10:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eller kanske klarsyn! och korrekt information och korrekt värdering av sina erfarenheter.

Tycker du att det går bra för matriarkatet Sverige? Samtliga samhällsinstitutioner sviktar och våldet breder ut sig. Valutan faller som en sten.
Citera
2019-03-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tycker du att det går bra för matriarkatet Sverige? Samtliga samhällsinstitutioner sviktar och våldet breder ut sig. Valutan faller som en sten.

Det går alldels utmärkt för Sverige ja.

Vi ligger i toppklassen på de flesta områden som mäts.
Vi är välansedda i världen
Vi ligger inte i krig
Vi har i stort ett gott välfungerande samhälle med demokrati, frihet, möjligheter.
Vi är inte fattiga, tvärtom vi går med vinst som nation.
Citera
2019-03-11, 10:33
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
haha ja sure!

Romarriket gick under för att det blev för stort och därmed omöjligt att hålla.
Arméer kostar, och de som skulle "bekosta" dessa arméer var bönderna runt omkring i riket, när skatterna blev för höga så klarade inte dåtidens "medelklass" längre att klara sina gårdar och så var hjulet i gång. Hade inte ett skit med romartidens kvinnor som för övrigt levde i en strikt patriarkal värld utan minsta möjlighet till medborgarskap, rätt äga sig själva, än mindre ha sex på sina villkor.

Civilisationer går under pga helt andra orsaker som oftast har med tillgång till div resurser och krig att göra, inte hur människor knullar.

Så alt-right trams säger jag bara.
Sluta tro på sånt skit.

Man har en slutsats, feminism är dåligt, och så manipulerar man historian tills det passar. Det är så hemskt vetenskapligt och rationellt.
Citera
2019-03-11, 10:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Vi ligger i toppklassen på de flesta områden som mäts.
Vi är välansedda i världen
Vi ligger inte i krig
Vi har i stort ett gott välfungerande samhälle med demokrati, frihet, möjligheter.
Vi är inte fattiga, tvärtom vi går med vinst som nation.

Vi ligger i toppklass på marxisternas och globalisternas egna PK-index eftersom man vill förstöra hela västvärlden. Svensk media, yttrandefrihet och demokrati är bland de sämsta i världen, och vi har vänsterpolitiserad media, universitet och domstolar. Svensk tillväxt är väldigt svag. Det går åt helvete helt enkelt.

Citat:
Enligt prognoser från FN kommer Sverige att vara ett mycket fattigare land år 2030, än vad någon i den svenska regeringen vill erkänna.

FN:s rapport HDI (Human Development Index) förutspår en betydande minskning av välståndet i Sverige, till skillnad från sina nordiska grannar, som kommer att behålla sina toppositioner och även stärka dem globalt i det långa loppet.

Under 2010 hade Sverige 15:e plats på HDI-rankingen men enligt FN:s prognoser kommer Sverige att vara på plats 25 år 2015, och år 2030 på 45:e plats.

Sverige är ett av få länder med en så kraftig försämring från 2010.
Citera
2019-03-11, 10:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Man har en slutsats, feminism är dåligt, och så manipulerar man historian tills det passar. Det är så hemskt vetenskapligt och rationellt.
Exakt som feminism alltså.

Fast med skillnaden att feminister styr landet med allt vad det innebär.

Hmmm. Vad hette tråden nu igen?
Citera
2019-03-11, 10:43
Medlem
Sir Dwains avatar
Eftersom det är orimligt av mig att kräva att någon ska spendera 40 minuter på shauns video så ska jag försöka sammanfatta invändningarna.

BPS börjar med att påstå att kvinnor är illojala, och hans exempel är kvinnor i erövrade områden under nazisterna som samarbetade, hade förhållanden eller i övrigt hade sex med tyskarna. Eftersom kvinnor vill ha de starka männen. Hans första bevis är en artikel om japanska kvinnor som gifte sig med amerikaner. Eller en artikel om fransyskor som prostituerade sig under tyskarna. Alltså kvinnor som försöker överleva under extrema förhållanden. Så varför är det bara kvinnorna som är klandervärda, för varje kvinna som gifter sig eller ligger med fienden, så måste det också finnas en man som gör detsamma, varför struntar vi helt i de? Kvinnorna har mer eller mindre inget val i situationerna de befinner sig, men männen har definitivt det.
Och det finns män som går längre än att ligga med eller gifta sig med fienden, en av de sista enheterna som slogs för tyskarna vid försvaret av Berlin var en waffen-ss divison bestående av franska volontärer, och eftersom BPS tar upp hur fransyskorna straffades, ledaren för de här volontärerna dömdes till 20 år av hårt arbete, de resterande (som inte sköts direkt) dömdes alla till hårda straff.

På samma sätt fanns det en amerikansk enhet bestående av japansk-amerikanska volontärer. Så varför är det kvinnor som är illojala mot sin stam?

(det här var de första 6 minuterna, jag ångrar mig och gör resten av arbetet en annan gång)
Citera
2019-03-11, 10:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Kvinnorna har mer eller mindre inget val i situationerna de befinner sig, men männen har definitivt det.

Ja, tyskekvinnorna i Norge var ju väldigt tvungna att knulla och få barn med tyska soldater. Nej, det var de inte! Dessa relationer var fullt frivilliga.

Inget av det du tagit upp är något argument mot Black Pigeons video.
Citera
2019-03-11, 10:49
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:

Vi ligger inte i krig

Detta måste väl ändå vara att jämföra med absoluta botten? Oavsett hur landet skötts har vi ju inte varit i krig på ganska länge.
Citera
2019-03-11, 10:49
Medlem
Citat:
Eftersom det är orimligt av mig att kräva att någon ska spendera 40 minuter på shauns video så ska jag försöka sammanfatta invändningarna.

BPS börjar med att påstå att kvinnor är illojala, och hans exempel är kvinnor i erövrade områden under nazisterna som samarbetade, hade förhållanden eller i övrigt hade sex med tyskarna. Eftersom kvinnor vill ha de starka männen. Hans första bevis är en artikel om japanska kvinnor som gifte sig med amerikaner. Eller en artikel om fransyskor som prostituerade sig under tyskarna. Alltså kvinnor som försöker överleva under extrema förhållanden. Så varför är det bara kvinnorna som är klandervärda, för varje kvinna som gifter sig eller ligger med fienden, så måste det också finnas en man som gör detsamma, varför struntar vi helt i de? Kvinnorna har mer eller mindre inget val i situationerna de befinner sig, men männen har definitivt det.
Och det finns män som går längre än att ligga med eller gifta sig med fienden, en av de sista enheterna som slogs för tyskarna vid försvaret av Berlin var en waffen-ss divison bestående av franska volontärer, och eftersom BPS tar upp hur fransyskorna straffades, ledaren för de här volontärerna dömdes till 20 år av hårt arbete, de resterande (som inte sköts direkt) dömdes alla till hårda straff.

På samma sätt fanns det en amerikansk enhet bestående av japansk-amerikanska volontärer. Så varför är det kvinnor som är illojala mot sin stam?

(det här var de första 6 minuterna, jag ångrar mig och gör resten av arbetet en annan gång)

Jag tror inte att TS och co...varken äger intellektuell kapacitet att sätta sig in i Shauns svars resonemang ( eller våra) elelr logik överhuvudtaget, eller vilja.

Där finns bara ett intresse. det är att hata kvinnor och försöka skylla precis allt från storleken på sin penis till nationernas undergång och klimatkrisen på... ta-da! kvinnor.

Ha en bra dag Sir Dwain, nu går jag och gör nått vettigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in