Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 09:20
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Hur skulle dom stoppat dessa två idioter menar du? De döda täckts inte av "defamation laws" i USA så vem som helst kan säga vad som helst utan att man köra stämma dem för förtal (libel/slander).

Tror man hade kunnat agerat tidigare genom att gå ut med mer info om dessa två lögnares tidigare utspel. Men det är såklart lätt att vara efterklok. Nu är det istället damage control som gäller. Problemet är att ingen bryr sig om supertalangen MJ, det enda alla bryr sig om är hans privatliv. Speciellt på Flashback.
Citera
2019-03-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du verkar vara extremt fokuserad på Michael Jackson, hans liv och hans musik in i detalj. Jag är själv inget superfan, men jag tror inte på att han var pedofil.

*googlar runt litet* Tydligen hade Jordi Chandler beskrivit märken på MJ:s penis som sedan asnsågs matcha the real thing, men åtminstone en del journalister jag har sett har antytt att även de båda nya killarna hade den här typen av uppgifter. Hittar tyvärr inte just dessa artiklar nu och som sagt, jag tror inte att det är av sådan enorm betydelse. Journalisterna kan f ö ha blandat ihop de nya killarnas uppgifter med Chandlers juist här.

Jag hade inte varit inne på ett MJ forum sedan 2012 innan den här filmen kom ut på Sundance. Jag hade inte ens ett twitterkonto förrän 2018.

Däremot har jag följt det här väldigt intensivt, för att jag vill ta reda på huruvida MJ var pedofil eller inte. För att kunna försvara honom om han inte är det, och för att kunna skita i honom om jag tror att han är skyldig. För att kunna bestämma det måste man ju göra rejält med research.

Tillägg: Jag är 99% säker på att dom blandat ihop de här killarna med Jordan Chandler då jag inte hört ett enda ord om detta. Dessutom hade dom såklart inkluderat det i filmen om det varit så. Inte ends Dan Reed har ju nämnt detta under sin jorden runt PR-tour han är på.

Det promotar den här filmen som det vore en ny star wars film!
Citera
2019-03-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Jag har läst denna sammanfattning:
https://themichaeljacksonallegationsblog.files.wordpress.c om/2018/07/the-wade-robson-allegations-ebook-format-v2-0.pdf
Vilket har övertygat mig 100% att MJ är oskyldig.

Det där är en alldeles utmärkt sammanfattning. Alla som diskuterar i tråden borde läsa det där dokumentet innan man uttalar sig!
Citera
2019-03-11, 09:25
Medlem
Klart han är skyldig men det visste föräldrarna om och skickade dit ungarna i hopp om checkar på 2 miljoner dollar, vilket även många fick.

Så det handlade om mycket pengar helt enkelt.

(Växelpengar för mj.)
Citera
2019-03-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Tror man hade kunnat agerat tidigare genom att gå ut med mer info om dessa två lögnares tidigare utspel. Men det är såklart lätt att vara efterklok. Nu är det istället damage control som gäller. Problemet är att ingen bryr sig om supertalangen MJ, det enda alla bryr sig om är hans privatliv. Speciellt på Flashback.

Problemet är att filmen hade kunnat göras iaf. Det här är ju inga nya anklagelser utan har varit kända sedan 2013, då ingen tog Robson på allvar. Sedan dess har ju The Estate kämpat i rätten mellan 2013 och 2017 med killarna. Så jag antar att man under den tiden inte ville bedriva något annat i media vid sidan om det som hände i rätten. Rättsdokumenten är ju offentliga, så vem som helst i media skulle kunna ta reda på sanningen om de ville, men det är det ingen som gör.
Citera
2019-03-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Klart han är skyldig men det visste föräldrarna om och skickade dit ungarna i hopp om checkar på 2 miljoner dollar, vilket även många fick.
)

Trams. Finns inte bevis på en enda överföring av någon sådan summa, förutom 1993 i Jordan Chandler fallet. Om du inte har någon källa på något annat så föreslår jag att du slutar sprida skit.
Citera
2019-03-11, 09:30
Medlem
Citat:
Trams. Finns inte bevis på en enda överföring av någon sådan summa, förutom 1993 i Jordan Chandler fallet. Om du inte har någon källa på något annat så föreslår jag att du slutar sprida skit.

Mj`s kompis mr Tucker såg sådana checkar skrivas ut.
Citera
2019-03-11, 09:35
Medlem
Exclusive Interview: Michael Jackson’s Niece, Who Dated Leaving Neverland Star Wade Robson, Explains Why She’s Sure He’s Lying

Citat:
"What if I told you that there was person named Brandi Jackson, directly related to Michael, who fully admits to having a long-term relationship with Wade Robson, one of the two accusers in HBO’s Leaving Neverland who now claims to have been horrifically sexually abused by the pop icon for seven years? And what if I told you that a key part of this woman’s story was that Robson cheated on her with, among others, Britney Spears, in a way which broke up that pop star’s epic romance with Justin Timberlake?

Now, you would think, given only those pieces of information (which are really just the tip of the iceberg) that such a story would be in extremely high demand by all the major television networks. Due to a series of bizarre circumstances, however, including network television’s apparent aversion to allowing even a highly credible person to question the veracity of a sex abuse claim (especially one sanctified by Oprah Winfrey), that has somehow not yet happened.

Instead, the first extensive interview which Michael Jackson’s now 37-year-old niece Brandi Jackson has done since the airing of the extremely controversial “documentary,” was with me for my modest podcast. I had seen her do a very compelling interview before the film aired, and I was astonished that HBO didn’t have at least the basic fairness to put her perspective in the movie, and, inexplicably, didn’t even at least mention her obviously pivotal role in Robson’s story (I suspect that Robson hid Brandi’s existence from the film’s director Dan Reed, and that Reed, apparently invested in a preferred narrative, didn’t do enough investigation to find out about her on his own).

Since she happens to live not far from where I do in Southern California, I asked her if we could meet and possibly do an in-depth interview. The reason for my interest was that, separate from whether or not Michael Jackson was a sexual-abuser of children, I had found Leaving Neverland to be extremely deficient when it came to basic documentarian ethics, and that there appeared to be several gaping holes in Robson’s narrative.

After viewing the film, I was very open to the idea that Michael Jackson was indeed a pedophile, but that Leaving Neverland may have also gotten at least half of their story very wrong. It was very clear that Brandi, who dated Robson throughout their entire teenage years, had a truly unique experience with him which could obviously shed light on what was really going on here, and I was gratified when she agreed to tell me her captivating story when we met Friday afternoon at Michael Jackson’s family estate in Calabasas.

In my opinion, if you simply listen to the interview with an open mind, Brandi’s credibility speaks for itself. There will still be people who will understandably still believe Robson’s version, but there is no doubting that Brandi’s narrative makes a whole lot more sense. But again, the primary question here is, why was her existence censured from Leaving Neverland and why hasn’t she been interviewed on network television about all of this?!

I then interviewed Taj Jackson, a 45-year-old nephew of Michael Jackson, himself a victim of abuse, who has been the Jackson family’s point person with the media in response to the film. It was an attempt to answer that question about the film and many others (including those surrounding story of the movie’s other accuser, James Safechuck, whom he predicts will eventually recant) in this whole controversy. We spoke on Saturday for well over an hour, and here that conservation is, again, unedited:

At least hear them out. The fact that the news media has not yet fully done so is both a dramatic dereliction of their duty to care about basic fairness and the truth, as well as an indication that they have once again rushed to a false judgment about a major news story.

Based on my now rather in-depth investigation of Leaving Neverland, the movie is not just grossly unfair, it is quite likely not true."

Brandi Jackson interview: https://soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-03-09-1-exclusive-interview-with-brandi-jackson

Taj Jackson interview: https://soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-03-09-2-exclusive-interview-with-taj-jackson
Citera
2019-03-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archambault
Exclusive Interview: Michael Jackson’s Niece, Who Dated Leaving Neverland Star Wade Robson, Explains Why She’s Sure He’s Lying

Brandi Jackson interview: https://soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-03-09-1-exclusive-interview-with-brandi-jackson

Taj Jackson interview: https://soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-03-09-2-exclusive-interview-with-taj-jackson

Återigen handlar det om pengar, familjen vill rädda sin kassako, därför kommer de med motbud.
Citera
2019-03-11, 09:37
Medlem
Citat:
Jag hade inte varit inne på ett MJ forum sedan 2012 innan den här filmen kom ut på Sundance. Jag hade inte ens ett twitterkonto förrän 2018.

Däremot har jag följt det här väldigt intensivt, för att jag vill ta reda på huruvida MJ var pedofil eller inte. För att kunna försvara honom om han inte är det, och för att kunna skita i honom om jag tror att han är skyldig. För att kunna bestämma det måste man ju göra rejält med research.

Tillägg: Jag är 99% säker på att dom blandat ihop de här killarna med Jordan Chandler då jag inte hört ett enda ord om detta. Dessutom hade dom såklart inkluderat det i filmen om det varit så. Inte ends Dan Reed har ju nämnt detta under sin jorden runt PR-tour han är på.

Det promotar den här filmen som det vore en ny star wars film!

OK, fine. jag är inteb alls lika engagerad i den här frågan som du, dessutom menar jag att stor och spännande musik kan göras även av personer som har en del moraliska skavanker. Så jag kör inte efter någon regel att om artisten X kan visas ha varit pedofil då och då så är hans verk därmed obönhörligen och utan vidare moget för papperskorgen. Värdet av musiken är delvis oberoende av personen bakom.
Citera
2019-03-11, 09:38
Medlem
Citat:
Mj`s kompis mr Tucker såg sådana checkar skrivas ut.

Källa?

Du menar Chris Tucker som vittnade till MJs FÖRDEL i rättegången 2005 och har försvarat honom?
Citera
2019-03-11, 09:44
Medlem
Citat:
Återigen handlar det om pengar, familjen vill rädda sin kassako, därför kommer de med motbud.

Men herregud, vet ni ingenting i den här tråden?

När Michael Jackson dog, så eftergavs ALLA hans tillgångar till Michael Jacksons moder och hans 3 barn. De mesta av pengarna kommer barnen få i etapper under hela sina liv så att de inte kan göra sig av med allt på en gång utan är set for life.

The Michael Jackson estate förvaltar barnens och mammans pengar/och tillångar, musik etc. Dvs Michael Jacksons dödsbo. The Michael Jackson estate.

INGEN annan utom dessa 4 personer får några pengar från The Michael Jackson estate. Ingen annan än Michael Jackson dödsbo får några pengar för royalties eller annat.

Största anledningen tlll detta är att Michael Jackson själv tyckte att hans familj skodde sig för mycket på honom under hans liv - och därför inte gav dom något i sitt testamente.

Så tex när Michael Jackson Estate HBO så har familjen inget att göra med den stämningen, och de får inga eventuella pengar heller om The Estate vinner rättsfallet.

Detta är väl inte så svårt att begripa? Varför tror du Brandi Jackson har ett 09.00 - 17.00 jobb om de skulle leva på Michael Jackson?

Jag blir bara förvånad gång på gång att ingen har koll på någonting. Det är ju inte direkt rocket science det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in