Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Fint du startar med att ifrågasätta min logik när jag precis mejade ner din. Försök inte med mig. Du kom på dig själv här.
Jag har inte uttryckligen sagt att jag diskuterar avsikten. Det var du som drog in det. Jag har hela tiden sagt att jag diskuterade det faktum att det spelar roll hur man uttrycker sig för hur andra människor uppfattar det.
Detta är en seriös fråga. Har du autism/aspergers? Det skulle förklara mycket faktiskt, och jag hade kunnat hantera dig på ett annat sätt.
Detta ÄR en seriös fråga. Jag tycker det är mycket oärligt att inte berätta för den man diskuterar med om man nu diagnostiserats. Jag har varit med om detta så många gånger nu. Istället blir det som här nu, du förvirras in i en labyrint där den med eventuell diagnos ändrar ord som förändrar hela meningen. De vänder och vrider på ord, det de har gjort hela livet.
För en människa utan autism/aspergers diagnos är man ute på helt okänd mark och till slut undrar man vafan man egentligen pratar om. Man blir fullständigt bortspelad om man inte nitiskt håller reda på den röda tråden och på vad man själv sagt och inte sagt.
Och den här låsningen som aspergers ofta hamnar i, än värre om man har mer klassiska autistiska drag.
Jag orkar oftast inte, om de inte diagnostiserats har de dessutom ingen kännedom om sitt beteende och "oärliga" debatteknik.