2019-03-07, 15:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har redan svarat. Utgå från att Flickfotografen är en kvinna och mitt svar kvarstår.

Men du vill att jag ska säga likadant till anmälande kvinnor som jag säger till offerkoftekvinnan Flickfotografen som inte kan anmäla på grund av feminister.

Varför då?

Hur kan det vara feministers fel att inte Flickfotografen kan anmäla våldtäkt?

Men i praktiken har du aldrig sagt det där om offerkofta till kvinnor som inte anmält men du är blixtsnabb att komma med sådana nedvärderande och förtryckande ord mot män. Du är som sagt var inte för jämställdhet.
Citera
2019-03-07, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men i praktiken har du aldrig sagt det där om offerkofta till kvinnor som inte anmält men du är blixtsnabb att komma med sådana nedvärderande och förtryckande ord mot män. Du är som sagt var inte för jämställdhet.
Jo, jag sa det just till Flickfotografen. Hon är kvinna har jag upptäckt. Vilka fler kvinnor vill du att jag ska säga det till?

Citera
2019-03-07, 16:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo, jag sa det just till Flickfotografen. Hon är kvinna har jag upptäckt. Vilka fler kvinnor vill du att jag ska säga det till?

Jaha nu ljuger det också för att du inte kan stå för att du är emot jämställdhet, svagt.
Citera
2019-03-07, 16:06
Avslutad
Citat:
Jaha nu ljuger det också för att du inte kan stå för att du är emot jämställdhet, svagt.
Du vet alltså inte vilka fler kvinnor som inte har kunnat anmäla på grund av feminister du vill att jag ska säga det till.

Trodde väl det.
Citera
2019-03-07, 16:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du vet alltså inte vilka fler kvinnor som inte har kunnat anmäla på grund av feminister du vill att jag ska säga det till.

Trodde väl det.

Nu är du så till dig att du inte ens kan formulera en vettig mening ens, jobbigt att bli avslöjad som en motståndare mot jämställdhet förstås.
Citera
2019-03-07, 16:12
Medlem
Men det är ju svenska kvinnor öerlag som velat importera afghaner och annat patrask. Nu får ni gott lyfta på kjolstyget och sära på skinkorna för dessa herrar.
Citera
2019-03-07, 16:27
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu gav du dig in i någonting du inte visste vad det handlar om. Kan du vara snäll och läsa historik i fortsättningen?
Detta var en jämförelse för att visa en poäng.

Jag röstar på Moderaterna. Inte Miljöpartiet, och ser det närmast som en förolämpning att du förutsätter det.

Jag påstod inte att du röstar på Miljöpartiet. Jag svarade utifrån förutsättningen i ditt exempel.

Mitt svar är väldigt aktuellt, och träffande. Om du inte förstår det, kan jag försöka förklara varför de som röstar på Miljöpartiet (och Moderaterna, historiskt) röstat för just högre frekvens av sexualbrott i allmänhet och våldtäkter i synnerhet.
Citera
2019-03-07, 16:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag påstod inte att du röstar på Miljöpartiet. Jag svarade utifrån förutsättningen i ditt exempel.

Mitt svar är väldigt aktuellt, och träffande. Om du inte förstår det, kan jag försöka förklara varför de som röstar på Miljöpartiet (och Moderaterna, historiskt) röstat för just högre frekvens av sexualbrott i allmänhet och våldtäkter i synnerhet.

Vet inte om du läste det tidigare men du skriver till en person som har erkänt att hon har begått våldtäkt själv och då är det förstås inte så konstigt att hon inte tycker våldtäkt är så farligt.

Sedan har vi Ipsi som visserligen inte erkänner sina egenheter men alla kan se utifrån det hon skriver att hon är emot jämställdhet. Det är mycket hemskheter som kommer fram i den här tråden så att de dessutom röstar fram våldtäkter är inte förvånande.
Citera
2019-03-07, 16:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fast det där är väl ändå inte riktigt sant. Det är dessutom inte feminister enbart som smutskastas utan kvinnor i allmänhet.

Citat:
Jo det var sant och du får väldigt svårt att hitta smutskastning mot kvinnor som inte är svenska feminister.

Citat:
Hur ska det kunna urskiljas? Genom gissning?
Det står nämligen allt som oftast svenska kvinnor, inte svenska feminister.
Tycker du ska ta dig en titt genom trådarna i forumet och göra en ny bedömning.

Citat:
Du kan gärna skicka exempel i pm om du vill men det som avses i 99,9% av fallen är garanterat feminister.

Citat:
Jo men vad som avses från skribenten är ju inte särskilt relevant när det står kvinnor. Folk som läser tar ju det skrivna ordet för vad det betyder.
Japp trillar jag över det skickar jag. Det lär inte ta lång tid.

Minns en tråd som hette svenska kvinnor är horor, till exempel. Den hamnade i papperskorgen efter tusentals inlägg om jag inte minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Nu har jag cirerat ursprunget till min kommentar. Det handlade om att skribenterna på Flashback beskyller feminister och kvinnor i Sverige generellt för landets utveckling och våldtäkter som begås. Nån hävdade då att det är feminister som avses när man skriver kvinnor. Då undrade jag hur de förväntar sig att folk ska förstå det. Samtalet i sig är off topic och helt makalös ordvrickning.
Skitsamma, poängen till dig är att du gav dig in i att citera mitt inlägg mot fel bakgrund.
Jag förstår mycket väl sambandet mellan röstning och kriminalitet i samhället, och all annan påverkan för den delen med.
Moderaterna har iallafall en linje av mindre bidrag och visst mått av hårdare straff. Om bidragen uteblir kommer det färre invandrare hit, samt om man utvisar brottslingar och ger hårdare straff invandrar även färre av den anledningen skulle jag tro.
Den värsta kombination av politik är den vi har, bidrag kastas ut hejvilt och invandring sker/skedde hejvilt.

Men detta var alltså inte vad som diskuterades från början mellan mig och bananen ovan utan det var smutskastning av svenska kvinnor i allmänhet och mitt inlägg var bara till för att statuera en poäng.
Citera
2019-03-07, 16:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vet inte om du läste det tidigare men du skriver till en person som har erkänt att hon har begått våldtäkt själv och då är det förstås inte så konstigt att hon inte tycker våldtäkt är så farligt.

Sedan har vi Ipsi som visserligen inte erkänner sina egenheter men alla kan se utifrån det hon skriver att hon är emot jämställdhet. Det är mycket hemskheter som kommer fram i den här tråden så att de dessutom röstar fram våldtäkter är inte förvånande.

Sluta ljug. Det är din autism som ger upphov till denna sortens sjuka konversationer.

Jag funderar på var gränsen för att sprida lögner om andra medlemmar på forumet går? Jag tycker nämligen att du verkligen börjar röra dig i gränslandet.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-07 kl. 16:56.
Citera
2019-03-07, 17:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sluta ljug. Det är din autism som ger upphov till denna sortens sjuka konversationer.

Jag funderar på var gränsen för att sprida lögner om andra medlemmar på forumet går? Jag tycker nämligen att du verkligen börjar röra dig i gränslandet.

Förnekar du att du erkände våldtäkt tidigare i tråden, behöver jag leta fram det inlägget eller vill du backa från din lögn? Det blir bara jobbigare om du vidhåller lögnen än om du backar nu.
Citera
2019-03-07, 17:02
Medlem
Citat:

Jag ska faktiskt försvara dig här. När det gäller våldtäkt så är det som du säger, det är inte så farligt, inte så länge det är myndiga personer som våldtar/våldtas och ingen övrig misshandel är involverad.

Sedan om det är hemma i sängkammaren mellan personer som känner varandra (som hemma hos dig, enligt vad du själv sagt) eller ute i joggingspåret med en främling, det är inte så farligt.

Säg till om de andra är dumma mot dig så ska jag försvara dig på denna punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in