2019-03-01, 11:29
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vali och Rizzo säger det jag säger och Moor drar en slutsats han inte backar upp i sin undersökning. Han gör ett antal påståenden han inte styrker och det diskvalificerar hans studie enligt mig.
Då kan du ta och presentera en studie som styrker din tes

till dig:

"Having been in police work for 40+ years, I can say that how a woman is dressed has little or nothing to do with sex crimes. It's about opportunity. Our local serial rapist, The "South Side" rapist, attacked some 30 women in their homes. He could not even see them before hand, he forced his way in through a window and raped the victims at knifepoint. – M. Werner May 10 '11 at 15:01 "
Senast redigerad av Yemina 2019-03-01 kl. 11:32.
Citera
2019-03-01, 11:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Då kan du ta och presentera en studie som styrker din tes
Självklart, men nu börjar solen gå ner över denna del av asien och vi har ett par timmar på oss att få riktigt schyssta bilder.
Citera
2019-03-01, 11:33
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Självklart, men nu börjar solen gå ner över denna del av asien och vi har ett par timmar på oss att få riktigt schyssta bilder.
du har ingen alltså.
Citera
2019-03-01, 12:06
Medlem
Citat:
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.

Men snälla nån. Det är ju lätt att bara påstå något så urbota dumt. Det är ännu idiotiskare och lägga det på diskussionsnivå. Lägger man något på diskussionsnivå så får det genast legitimitet som något allmängiltigt, som att det är något som sker, är, anses i allmänhet. Och det är ett fult knep som används av folk som vill skapa opinion, eller plantera en lögn och få den att växa till sanning. Märk väl detta.

Jag kan på samma sätt säga så här: "Att mer och mer kvinnor förgriper sig på ensam-kommande barn tyder på..."

Man får känslan av att det är många, att det är något allmänt som sker. I själva verket så är det ett fåtal, och de ensamkommande var i myndig ålder.

På samma sätt är det med det du säger om våldtäkter och män. Det finns inte en svensk man som är riktig i huvudet som tycker att våldtäkt är okej. Inte på något sätt.
Du säger att det finns män här som skriver att bryta benet är värre än våldtäkt.
Jamen, snälla... På ett forum där vem fasen som helst kan skriva så kommer vad som helst att skrivas. Många rena påhitt bara för att dra igång tjafs.

Det finns dårar som sitter och skickar nakenbilder på sig själva hit och dit. Det finns vuxna män som groomar småtjejer. Det finns kvinnor som utnyttjar unga pojkar. Men dom är få, och att försöka göra det till att det är gängse. Det är fel på alla sätt och vis.

Våldtäkterna har tex ökat så enormt i sverige därför att det nu finns män i Sverige från länder, där man har den sämsta kvinnosyn som existerar. Man är också helt förbjuden sex utanför äktenskapet. Skuld har blivit till en sjukdom. Frustrationen är enorm. Plus att man ser på den västerländska kvinnan som ett villebråd. Men naturligtvis så kan man inte lägga det på alla män som invandrar till Sverige.
Man måste dock se verkligheten som den är. Att sprida en massa uppblåsta marginalhändelser är inte vettigt.
Citera
2019-03-01, 12:07
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Men vart får du detta argument ifrån? Skulle nog vilja säga att majoriteten dvs den nuffran av allmänheten som är någorlunda "normal", ICKE anser att våldtäkt är okej alls?
Citera
2019-03-01, 12:14
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.
Hört talas om troll? Jag tror att det är väldigt få som tycker så, av den svenska befolkningen vs.

I andra kulturer blir männen inte stigmatiserade, utan det är kvinnan som får skulden. Här blir nog de flesta våldtäktsmän stigmatiserade för all framtid, vilket såklart är rätt. Om en man våldtar en person så har han förverkat sin rätt att leva i o.... Gäller även om en kvinna våldtar en annan kvinna.

Sedan finns det fall där kvinnor har dömts för våldtäkt när de legat med sina elever, men om det är en pojke i puberteten som fått ligga med sin 30-åriga lärarinna så kan jag garantera att pojken inte har tagit skada av det, han har just fått sin dröm uppfylld, och lärarinnan borde slippa straff.
Citera
2019-03-01, 12:18
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.
Ja, hon/jag överlevde ju och kan gå vidare med livet efter förnedringen. Finns så många värre saker man kan råka ut för här i livet. Man kan bli hemlös, sjuk, få psykiska problem, allvarliga skador o. s. v. Det finns oräkneliga som skulle byta bort sina riktiga problem för en våldtäkt eller 10000.
Sen är det lite som att fråga "Du tycker att stöld inte är så farligt? Skulle du tycka det om någon stal allt du ägde????"
Citera
2019-03-01, 12:21
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Ja, hon/jag överlevde ju och kan gå vidare med livet efter förnedringen. Finns så många värre saker man kan råka ut för här i livet. Man kan bli hemlös, sjuk, få psykiska problem, allvarliga skador o. s. v. Det finns oräkneliga som skulle byta bort sina riktiga problem för en våldtäkt eller 10000.
Sen är det lite som att fråga "Du tycker att stöld inte är så farligt? Skulle du tycka det om någon stal allt du ägde????"
Det är många saker man kan överleva rent fysiskt men som ändå påverkar ens fortsatta livskvalitet och mående. Man ligger i riskzonen för att utveckla psykisk sjukdom, man har en högre grad av suicidalitet, för att ta några exempel. Man kanske aldrig kan ha ett fungerande samliv igen.
Citera
2019-03-01, 12:34
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Det är många saker man kan överleva rent fysiskt men som ändå påverkar ens fortsatta livskvalitet och mående. Man ligger i riskzonen för att utveckla psykisk sjukdom, man har en högre grad av suicidalitet, för att ta några exempel. Man kanske aldrig kan ha ett fungerande samliv igen.
Ja, så är det i vissa fall, men det finns många värre saker man kan råka ut för. Någon som utsätts för misshandel t. ex. ligger i riskzonen för att .
Citera
2019-03-01, 12:35
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Ja, så är det i vissa fall, men det finns många värre saker man kan råka ut för. Någon som utsätts för misshandel t. ex. ligger i riskzonen för att .
Våldtäkt utesluter inte samtidig misshandel.
Citera
2019-03-01, 12:54
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag skulle inte bli upprörd om Annie Lööf blev våldtagen heller, hon skulle då i allra högsta grad ha medverkat till det.

Precis. Det är ett önsketänkande, inte att du tycker att våldtäkt i allmänt är okej. Liksom att man tycker Abu Bakr al-Baghdadi (ledare för ISIS) borde skjutas betyder alltså inte att man är okej med mördande.
Citera
2019-03-01, 13:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Våldtäkt utesluter inte samtidig misshandel.

Men tråden handlar om våldtäkt som inte kräver misshandel. När dessutom kvinnor i stor utsträckning röstar för import av de som i hög utsträckning begår våldtäkter är det mer rimligt att säga att kvinnor inte tycker våldtäkter är så farligt. Män däremot är mer kritiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in