Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Jag står för vad jag skriver. Kan du sluta missrepresentera det hela tiden. Det händer ofta något när du ska återberätta det jag skriver. Det blir lite viskningsleken över det och du lägger till din egen tolkning av det som skrivs.
Som om du var en auktoritet på vad jag tänker.
När jag säger halmgubbe måste du lyssna lite. Det är skitjobbigt när man är tjej och van att få som man vill, men försök.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Trist att jobba på skola och se sig besegrad av en enkel vit man? Bara att utropa sig som intellektuell gigant gentemot andra är lätt stötande.
När det kommer till att förstå innebörden i meningar är du inte heller särskilt övertygande, men det kommer väl från den oerhört höga intellektuella nivå du befinner dig på, tänker jag.Så du missar fortfarande poäng helt och hållet och byter ut "vad som är våldtäkt enligt svensk lag just nu" mot ett väldigt specifikt fall av våldtäkt där du bara glömde att gärningsmannen också brukar vara svart och muslim.
Du lägger in hela tre villkor i din jämförelse som jag inte gör. (överfall, hotad till livet och främling. Är det din fantasi alltså?)
Det du glömmer är det jag hade som tillägg till det inlägget: "vad är våldtäkt?"Det är en mycket sund reaktion från honom, för han såg att det var något som var fel i din sammanställning.
Det felet har jag nu pekat ut, men jag vet ju inte om det når din verkshöjd.
Du förresten, har du blivit våldtagen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Det dånar om den. Precis som det dånade om det verkliga fallet Asia Argento. Hon var 22 när Weinstein "utnyttjade henne" (Undrar vem som utnyttjade vem, när vi fortfarande minns vad hon heter?) När Argento träffade den hon utnyttjade var han sju.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Så, du vill tvinga på folk din lögnaktiga tolkning och kallar det för "hat" för att de inte sväljer dyngan med hull och hår?
Well excuse me!
Förresten, ditt hot om diskussionen avslutad funkar mycket sämre här när du inte kan lägga till: det blir ingen "poon-tang" på ett tag för dig, "Mr Boom Boom".
Du kan inte hota nån med sexstrejk här.
Nej, du står inte för vad du skriver och det är inte första gången. Om någon i min närhet skämtar om nånting kan jag veta att den personen inte menar det. Hur ska man veta att de som skriver här inte menar vad de skriver? Lättare om du börjar uttrycka dig ordentligt och skriva vad det är du vill ha sagt istället för att i efterhand konstruera annorlunda betydelser.
Våltäkt är sex med tvång eller våld. Punkt slut. Att du sedan räknar in sexlekar mellan partners till våldtäkt är olyckligt, men det gör inte jag eller gemeneman i Sverige.
Så, om du menar sexlekar när du skriver våldtäkt kan du fortsättningsvis specificera det, för när jag talar om våldtäkt är det våld eller tvång som är definitionen, till exempel överfallsvåldtäkt.
Vid flera tillfällen har jag nämnt att det är invandrare som begår överfallsvåldtäkter, så kom inte dragandes med det tramset. Däremot hade det ingen relevans i sammanahnget här eftersom att det var själva inställningen till hur allvarlig en våldtäkt är som vi diskuterade.
Och nej jag har inte blivit våldtagen. Har du?
Sen att du igen benämner det som att det skulle vara någon slags fantasi att bli överfallsvåldtagen får dig att trilla ännu djupare ner i gropen än du redan är. Först backar du på dina uttalanden och påstår att du inte menar vad det står, och sedan bygger du på det igen genom att fråga en sån sak. Du fattar kanske själv varför jag inte kan ta dig för någon vidare skarp kniv.
När jag avslutar en diskussion är det varesig hot eller för att få någon slags effekt. Jag talar om att jag utgår från samtalet, helt enkelt. Barnrumpor som du däremot vill kanske få till en reaktion hos motparten med uttalanden av liknande slag, eller provokationer i allmänhet. Genom sig själv känner man andra