2019-03-02, 06:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Är du ur vettet? Ni äger ju offentliga samtalet. Efter att ha blivit kallad för rasist och mysogyn av er (+en och annan man) ett tjugotal gånger för att ha sagt sanningen så vore det märkligt ifall jag blev "förvånad" över att kvinnor ständigt är förbannade på oss män pga våra åsikter. Du argumenterar ju inte från Saudi Arabien, vet du?

Men vem är jag, vem tror du jag representerar?

Redan när jag var i yngre tonåren och gick nere i stan i Malmö så tänkte jag: "Fan alla de här jobbiga högljudda utländska männen, de borde inte få komma hit. Kan inte bara kvinnorna och barnen komma hit?"
Citera
2019-03-02, 06:18
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men vem är jag, vem tror du jag representerar?

Redan när jag var i yngre tonåren och gick nere i stan i Malmö så tänkte jag: "Fan alla de här jobbiga högljudda utländska männen, de borde inte få komma hit. Kan inte bara kvinnorna och barnen komma hit?"

Jag talar med just dig för att du verkar vettig, jag tror inte att du representerar någon alls, men ifrågasätter varför all denna debatterande med människor som helt uppenbart enbart har skadeglädje kvar att leva för.

Jag pratade annars om hela den här attityden som om kvinnor inte besitter någon makt; "är du överraskad när kvinnor käftar emot?"

En besynnerlig "låtsas-om-lek" Vart fan får man ens för sig något sådant? Sverige är ju ett land där enbart kvinnor för talan och män får öppna käften enbart ifall de håller med.

Hur kan du få för dig att komma med den repetitiva "du är misogyn och är uppretad för att jag käftar emot som kvinna". Den fungerar kanske som maktmedel åt kvinnor i Sveriges maktkorridorer (för ojojoj ifall man misstänks vara misogyn, då får man se upp!), men här i flashback är denna smutsiga lilla trick helt verkningslös.

Folk är uppretade mot kvinnor för att kvinnor har tagit över offentliga debatten i Sverige, totalt, och tvärtom varit de med makt att svartmåla oss män som vågat stå emot.
Senast redigerad av markus120 2019-03-02 kl. 06:33.
Citera
2019-03-02, 06:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag talar med just dig för att du verkar vettig, jag tror inte att du representerar någon alls, men ifrågasätter varför all denna debatterande med människor som helt uppenbart enbart har skadeglädje kvar att leva för.

Jag pratade annars om hela den här attityden som om kvinnor inte besitter någon makt; "är du överraskad när kvinnor käftar emot?"

En besynnerlig "låtsas-om-lek" Vart fan får man ens för sig något sådant? Sverige är ju ett land där enbart kvinnor för talan och män får öppna käften enbart ifall de håller med.

Hur kan du få för dig att komma med den repetitiva "du är misogyn och är uppretad för att jag käftar emot som kvinna". Den fungerar kanske som maktmedel åt kvinnor i Sveriges maktkorridorer (för ojojoj ifall man misstänks vara misogyn, då får man se upp!), men här i flashback är denna smutsiga lilla trick helt verkningslös.

Folk är uppretade mot kvinnor för att kvinnor har tagit över offentliga debatten i Sverige, totalt, och tvärtom varit de med makt att svartmåla oss män som vågat stå emot.

Jag kallade inte dig misogyn.

Jag hör vad du säger.

Tolkar jag dig rätt att du menar att det offentliga har kvinnorna och männen har Flashback?
Citera
2019-03-02, 06:50
Medlem
markus120s avatar
Citat:

Jag hör vad du säger.

Tolkar jag dig rätt att du menar att det offentliga har kvinnorna och männen har Flashback?

Jo, du tolkar mig rätt. Man kan säga att destruktiv feminitet och destruktiv (men maktlös) maskulinitet löpt amok åt vartsitt håll. Varför tror du att alla män flytt från exempelvis läraryrket eller humaniora (fan, det börjar redan med att vi flyr jävla grundskolan!)?

Ungefär av samma anledning som att kvinnor flyr flashback efter att få utstå alla grovheter som uttrycks här.

Hur uttrycks destruktiv och tyrannisk feminitet då? Mycket mer subtilt (som allt kvinnor gör), här förklarar Jordan Peterson det ganska väl:

https://www.youtube.com/watch?v=LH16ympCb7Q

Att kvinnor flyr från flashback har ingen stor inverkan på samhället i övrigt, att män flyr de yrkesområden som formar hela landets intelligensia och uppfostrar våra barn, det skapar problem av enorm magnitud.
Senast redigerad av markus120 2019-03-02 kl. 07:00.
Citera
2019-03-02, 07:19
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Läs. Fortsätter ni hävda att det inte står vad det står betraktar jag denna diskussion som avslutad. Ni ljuger då trots att det står i klartext och människor som förnekar av den grad går inte att prata med.
Ni kan ju dock fundera på var er hatiska inställning kommer ifrån. Så pass att ni inte ens kan acceptera något som står i klartext.
Olycklig kärlek? Ni har blivit svikna av en kvinna kanske?

Ja, det står en jämförelse mellan benbrott och våldtäkt.

Det är också helt korrekt att vid en "normal" våldtäkt så förekommer det mindre våld och färre fysiska skador än vad ett "normalt" benbrott ger upphov till.

Sen kan man självklart jämföra ett brutet revben med en bestialiska gruppvåldtäkt med mycket våld som lämnar offret nästan döende... Men det är inte vad man generellt menar med något av uttrycken.

Vilket ser jag som det allvarligaste brottet om man jämför en våldtäkt säg där offret hålls fast och inte släpps trots uppenbart motstånd och tydliga nej, med en misshandel som genererar en bruten arm, ett par blåmärken och liknande?

Våldtäkten. Helt klart.
Citera
2019-03-02, 07:20
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Fast det där gör man ju med vänstern också. Säg att du är feminist och snart får du höra att du är kommunistjävel och landsförstörare.

Det är svårt att vara feminist utan att ha kollektivistiska idéer.
Citera
2019-03-02, 07:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det förvånar mig att man verkar bli överraskad när kvinnor visar sig äga stolthet, blir förbannade och vill försvara sig. Som om kvinnor bara är en grå massa utan egna viljor.
Du fortsätter trots flera klara argument att sätta kvinnan på en piedestal?
Som om "va, får vi inte vara speciella snöflingor med egna privilegier längre"?
Citera
2019-03-02, 07:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Vilket ser jag som det allvarligaste brottet om man jämför en våldtäkt säg där offret hålls fast och inte släpps trots uppenbart motstånd och tydliga nej, med en misshandel som genererar en bruten arm, ett par blåmärken och liknande?

Våldtäkten. Helt klart.
Det är ett också ett straffbart brott.
Ibland även helt utan varken våld eller täkt. Eller något av det.
Citera
2019-03-02, 08:49
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är ett också ett straffbart brott.
Ibland även helt utan varken våld eller täkt. Eller något av det.

Vad menar du?
Citera
2019-03-02, 09:19
Avslutad
Citat:

Jag hör vad du säger.

Indirekt blir det ju så. Shamingtaktiker fungerar ju inte så bra på ett anonymt forum.. Inte heller kvinnokortet att gråta eller offerrollen.. Kvar blir att lita till argumentation som garanterat blir faktacheckad. Det går ju inte särskilt bra vad jag kan utläsa..

Finns ju vissa medlemmar som har gjort definitionstraversering och syltiga one-liners som trademark här men de gör knappast feministers sak bättre.
Citera
2019-03-02, 09:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Lite roligt då samhället därute behandlat oss som monster så pass länge.

Vad är det med alla kvinnor härinne som upprörs över vad några nättroll tycker?

Därute så får vi sparken, utsätts för social skam och demoniseras dagligen av media. Härinne så hörs bara den förbittrade reaktionen över hur vi behandlats, just av de svagare typer som möjligen inte innehar förmågan att ta emot all denna skitstorm med lite stoisk styrka.

Känns inte proportionerligt hur mycket uppmärksamhet ni ger dessa stackare, skulle en endaste av er ha minsta mod och stå upp mot alla som kallat oss för monster i över 10 år nu IRL, jag skulle minsann bli överraskad.

Men vem bryr sig liksom? Sverige är inget att kämpa för längre, alla fel man begått (och vems fel det var) blir mest en eftertanke. Utan att få utlopp för känslorna, som kommer från att se ens land ruttna bort, kommer några här söka efter syndabock, du kommer av naturliga skäl alltid vara en sådan, föremål för de hatades hat. En mjäkig hämndaktion från den som saknar medel att verkligen göra någon illa.

Får anta att du gör storverk själv?
Citera
2019-03-02, 09:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vi här är väl inte rädda för att uttrycka oss? Problemet är att debatten är så svart-vit att det knappt finns utrymme att debattera.

I högerkretsar verkar det vara likadant som i vänsterkretsar. I vänsterkretsar kan man knappt yppa att invandringspolitiken är problematisk och att vi är ute på mycket tunn is innan man blir kallad inhuman och ond.

I högerkretsar är man islamälskare, feministluder och svenskfientlig om man inte röstat på SD. Är man kvinna som inte röstat på SD har man i princip bett om att bli våldtagen (har man dessutom läst 50 shades of grey då jäklar).

Debatten i Sverige är på amatörnivå. Jag har erfarit afrikanska länder där den politiska debatten är otroligt mer mogen. Vi kommer liksom ingenstans, jag gillar ju svenskar, men vi är mycket långsinta (tröga?).

Jag känner bara att vi sitter i skyttegravarna höger-vänster och skriker oss hesa. Under tiden har skolan försämrats, välfärden monterats ner, bankerna är totalt jävla kriminella, hushållen blivit fattigare, lönerna har inte hängt med, rättsväsendet verkar leva på en annan planet osv. Och allt detta oavsett om vi haft höger- eller vänsterregering.

Jo väldigt intressant här är att de som ifrågasätter oss verkar uppleva att de själv gör någonting. Skulle vara intressant att veta vad det är. Antagligen absolut ingenting.
Sedan lever de i nån värld av att det skulle vara lättare som kvinna att ifrågasätta saker, det är det inte. Precis som du skriver ovan. Det slutar med pajkastning varenda gång, det har vi många exempel på här till exempel.
Dock gör jag detta ändå och hamnar ofta i blåsväder på grund av det. Och hjälper gör det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in