Citat:
Ursprungligen postat av
markus120
Jo, du tolkar mig rätt. Man kan säga att destruktiv feminitet och destruktiv (men maktlös) maskulinitet löpt amok åt vartsitt håll. Varför tror du att alla män flytt från exempelvis läraryrket eller humaniora (fan, det börjar redan med att vi flyr jävla grundskolan!)?
Ungefär av samma anledning som att kvinnor flyr flashback efter att få utstå alla grovheter som uttrycks här.
Hur uttrycks destruktiv och tyrannisk feminitet då? Mycket mer subtilt (som allt kvinnor gör), här förklarar Jordan Peterson det ganska väl:
https://www.youtube.com/watch?v=LH16ympCb7Q
Att kvinnor flyr från flashback har ingen stor inverkan på samhället i övrigt, att män flyr de yrkesområden som formar hela landets intelligensia och uppfostrar våra barn, det skapar problem av enorm magnitud.
När skolan gick från auktoritär till det vi har idag fungerade det nog bättre när föräldrarna kunde svenska och klasserna inte var så stora. Dessutom sänktes standarden på läraryrket eftersom lönerna för lärare släpade efter något enormt. Jag blev chockad när jag hörde vad en lärare tjänar med tanke på arbetet de gör. Nu är det kanske bättre, jag vet faktiskt inte.
Att skolan gick från auktoritär till något annat var det många svenskar som ville. Förr när lärarna var allsmäktiga kunde en lärare krossa hela framtiden för ett barn. Vissa lärare var sadister (enligt min pappa) som slog och var orättvisa.
I övrigt är det kanske så som du säger att majoriteten av kvinnor och män rör sig på olika forum och kommunikationen däremellan fungerar helt enkelt inte. Man får kanske nöja sig med att det fungerar på partnernivå.
(tittar på klippet senare, har dåligt med tid just nu)