2019-03-02, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Ja, det skulle va väldigt obehagligt. Men jag skulle tänka att det va ju fanimej fruktansvärt jobbigt. Ha obehag av det länge. Men kanske är avsaknaden av hotet/rädslan som inte finns där som gör att jag skulle förmodligen kunna "bearbeta det" / se förövaren som en skadad /sjuk individ som till sist är rätt tragisk.

Jag har haft långa ensamma perioder. Jag inser att det inte är värsta möjliga o vet att ett finns de som har haft/har det lååångt värre än mig. På dödsbädden skulle jag nog ändå känna att de perioderna satt större negativ prägel på livet än vad denna tänkta händelse skulle gjort. Men det är bara en gissning.

Jag tror det är svårt för en kille att verkligen förstå den djupare effekten av våldtäkt. Kanske är det maktgrejen Kanske självbilden som kvinna rasar. Kombinera våldtäkt med dålig självkänsla o psykisk obalans så kan man förstå bättre.

(För den som läser denna post utan att ha läst mitt förra inlägg i posten, gör det först innan du svarar)

Där har du det.
Citera
2019-03-02, 12:56
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hade jag inte tagit detta för ironi så hade jag skrivit något vänligt tillbaka.
Det var inte ironi. Jag insåg att jag tjafsade om semantik och jag tycker själv illa om sådana personer. Så förlåt.
Citera
2019-03-02, 12:58
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Där har du det.

Ok! Nu vet jag att det finns kulturer och även vissa svenskar som menar att "det gör kvinnor befläckade / smutsiga". Denna åsikt låter medeltida och skrockful i mina öron. Ungefär lika dåligt underbyggda som vilken religiös smörja som helst. En vettig kille eller vännina ska inte lägga vikt vid det. Jag kan då inte se logiken i det. Om någon kan så får de gärna förklara.
Citera
2019-03-02, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Ok! Nu vet jag att det finns kulturer och även vissa svenskar som menar att "det gör kvinnor befläckade / smutsiga". Denna åsikt låter medeltida och skrockful i mina öron. Ungefär lika dåligt underbyggda som vilken religiös smörja som helst. En vettig kille eller vännina ska inte lägga vikt vid det. Jag kan då inte se logiken i det. Om någon kan så får de gärna förklara.

Nej, jag menar deras egna bild av sig självt. Att först måla upp sig självt som en prinsessa som minsann kan allt och är lika bra som män och sedan bli hanterad som smuts av just män sätter sina spår.

Fittparader, slutwalks och "empowerment" målar en falsk bild av verkligheten. Mötet med MENA mannen är väl ett slags 'perfect storm' antar jag..
Citera
2019-03-02, 13:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Om kvinnor verkligen tyckte att våldtäkt var en stor grej skulle de bedriva opinion mot massinvandringen, de skulle ställa partier till svars för deras politik, de skulle starta trådar här på flashback om detta men istället går de till angrepp mot alla "rasister" som vill begränsa invandringen.

Det går inte att dra någon annan slutsats än att kvinnor i allmänhet inte tycker att våldtäkt är så farligt.
Citera
2019-03-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
A:: min dotter berättar för mig vem det var jag letar upp honom och han hittas aldrig igen,,

B:: jag går altid med min nyckelknippa i handen + att går det någon bakom mig så stannar jag och låter personen gå förbi men skulle någon mot all förmodan försöka så får han den vassaste nyckeln rätt i halsen och då menar jag inte ett stick utan jag slår för kung och fosterland rätt mot halsen och när nyckeln är inne så gräver jag med den och orsakar så mycket skada att han blöder ihjäl på minuter.....

jag tycker inte våldtäkt är okay men kommunister,femenister tycker det är helt okay därför dom vill ha alla dessa snyltare här

Jag trodde folk skämtade om att använda sin nyckelknippa som vapen, skulle du bli överfalden skulle jag tippa på att du inte har en jävla chans.
Citera
2019-03-02, 13:37
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Det är väl endå dom som röstar för det som stödjer det.

Ibland ser jag kommentaren som, hon röstade säkert för detta, hon får skylla sig själv.

Och ja, röstar man för detta, då får man också skylla sig själv. Det betyder ju inte att man inte bryr sig om våldtäkter, tvärtom, det bevisar ju att man faktist är den som bryr sig.

Jag kan nog hålla med, befinner man sig i sällskap där det är en förhöjd risk att bli antastad eller våldtagen så kan det inte jämställas med att som ung jobbare bli indragen i skogen på en eftermiddag.

Våldtäkten i sig är lika fruktansvärd men vägen dit och situation är annorlunda.
Citera
2019-03-02, 13:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Jo, du tolkar mig rätt. Man kan säga att destruktiv feminitet och destruktiv (men maktlös) maskulinitet löpt amok åt vartsitt håll. Varför tror du att alla män flytt från exempelvis läraryrket eller humaniora (fan, det börjar redan med att vi flyr jävla grundskolan!)?

Ungefär av samma anledning som att kvinnor flyr flashback efter att få utstå alla grovheter som uttrycks här.

Hur uttrycks destruktiv och tyrannisk feminitet då? Mycket mer subtilt (som allt kvinnor gör), här förklarar Jordan Peterson det ganska väl:

https://www.youtube.com/watch?v=LH16ympCb7Q

Att kvinnor flyr från flashback har ingen stor inverkan på samhället i övrigt, att män flyr de yrkesområden som formar hela landets intelligensia och uppfostrar våra barn, det skapar problem av enorm magnitud.

När skolan gick från auktoritär till det vi har idag fungerade det nog bättre när föräldrarna kunde svenska och klasserna inte var så stora. Dessutom sänktes standarden på läraryrket eftersom lönerna för lärare släpade efter något enormt. Jag blev chockad när jag hörde vad en lärare tjänar med tanke på arbetet de gör. Nu är det kanske bättre, jag vet faktiskt inte.

Att skolan gick från auktoritär till något annat var det många svenskar som ville. Förr när lärarna var allsmäktiga kunde en lärare krossa hela framtiden för ett barn. Vissa lärare var sadister (enligt min pappa) som slog och var orättvisa.

I övrigt är det kanske så som du säger att majoriteten av kvinnor och män rör sig på olika forum och kommunikationen däremellan fungerar helt enkelt inte. Man får kanske nöja sig med att det fungerar på partnernivå.

(tittar på klippet senare, har dåligt med tid just nu)
Senast redigerad av Jenny9 2019-03-02 kl. 14:36.
Citera
2019-03-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Det bästa man kan göra för sin dotter är att inte jaga upp henne, att få henne att tro att det är värre än det är. Sådant ger trauman, hur omgivningen beter sig snarare än handlingen i sig. Ett övergrepp, det gör ont, men går över. Inget att fundera mer på, bara gå vidare.

Våldtäkter i muttan går väl inte att jämföra med anal penetration? Det ena är ju avsett för penetration, det andra är avsett för att tömma kloaken.

Det är inte du som jagar upp henne och ger henne trauman, utan givetvis så är det våldtäktsmannen. Att gara så där gå vidare är tufft ochfel av dig som far att inte prata, vara öppen, få henne att gå hos psykolog och vara där i alla svåra stunder, krama och trösta istället för att lägga locket på, det bådar inte gott.

Du är väldigt vidrig som ens tänker det du skrev i sista meningen.

Du bör inte alls skaffa barn.
Citera
2019-03-02, 13:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är svårt att vara feminist utan att ha kollektivistiska idéer.

Nu är inte jag feminist. Jag anser ändå att kapitalismen måste balanseras med vissa kollektivistiska idéer för att motverka ett iskallt samhälle. Ett iskallt samhälle som faktiskt slår ut fler män än kvinnor.
Citera
2019-03-02, 13:58
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om kvinnor verkligen tyckte att våldtäkt var en stor grej skulle de bedriva opinion mot massinvandringen, de skulle ställa partier till svars för deras politik, de skulle starta trådar här på flashback om detta men istället går de till angrepp mot alla "rasister" som vill begränsa invandringen.

Det går inte att dra någon annan slutsats än att kvinnor i allmänhet inte tycker att våldtäkt är så farligt.

På pricken! Någonstans tycker jag inte att det är mer än rätt att 9,9 av 10 våldtäktsärenden läggs ner, precis pga av det resonemang och den objektiva sanning du nämner.
Citera
2019-03-02, 14:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo väldigt intressant här är att de som ifrågasätter oss verkar uppleva att de själv gör någonting. Skulle vara intressant att veta vad det är. Antagligen absolut ingenting.
Sedan lever de i nån värld av att det skulle vara lättare som kvinna att ifrågasätta saker, det är det inte. Precis som du skriver ovan. Det slutar med pajkastning varenda gång, det har vi många exempel på här till exempel.
Dock gör jag detta ändå och hamnar ofta i blåsväder på grund av det. Och hjälper gör det inte.

Ja för de flesta här och för de flesta andra handlar det om att arbeta på gräsrotsnivå, på sin höjd. Jag tycker det är effektivt, men det syns och hörs ju inte så mycket.
Senast redigerad av Jenny9 2019-03-02 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in