2019-03-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Hmm. Ok. Låt mig reda ut det här, då det finns mycket mer intressanta frågor till dig.

Eftersom dina föräldrar också har röstat för det, innebär det alltså att du själv direkt ber om att bli våldtagen. Är det någon slags fetisch du har? Finns det här gamla BDSM-liknande "Helgon" kvar? Där borde du kunna få napp på en sådan efterfrågan.

Jag röstar inte för det. Jag är gammal nog att få rösta. Tackar som frågar.
Citera
2019-03-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, du är fel på det här. Det är ett desperat resonemang när man inte har någonting kvar att skylla på.
En människa ska inte "skylla sig själv" för vad en annan gör.

Nej det är exakt så det ser ut. Om ens föräldrar röstar för att få hit fler MENA invandrare så ska dessa inte heller bli förvånade när det är deras barn som drabbas av dessa MENA invandrares framfart.

Du låter som en kvinna som blir tillsammans med en blatte och sedan blir jätte förvånad när blatten börjar göra saker som blattar gör med sina kvinnor.

Konsekvenstänk är något som fler skulle behöva lära sig. Orsak och Verkan. Kunskap om andra kulturer skulle vara bra det också men det ses väl som rasism om man lär ut något annat än olika maträtter.
Citera
2019-03-01, 15:08
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Nej, du är fel på det här. Det är ett desperat resonemang när man inte har någonting kvar att skylla på.
En människa ska inte "skylla sig själv" för vad en annan gör.

Röstar man för och hejar på mångkulturen och massinvandringen så får man stå för det och låta det onda in med det goda.
Citera
2019-03-01, 15:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej det är exakt så det ser ut. Om ens föräldrar röstar för att få hit fler MENA invandrare så ska dessa inte heller bli förvånade när det är deras barn som drabbas av dessa MENA invandrares framfart.

Du låter som en kvinna som blir tillsammans med en blatte och sedan blir jätte förvånad när blatten börjar göra saker som blattar gör med sina kvinnor.

Konsekvenstänk är något som fler skulle behöva lära sig. Orsak och Verkan. Kunskap om andra kulturer skulle vara bra det också men det ses väl som rasism om man lär ut något annat än olika maträtter.

Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Röstar man för och hejar på mångkulturen och massinvandringen så får man stå för det och låta det onda in med det goda.

Nu pratade vi om en flicka som inte har rösträtt. Att föräldrarna får skylla sig själv ja, men flickan kan väl för fan inte skylla sig själv när hon inte gjort någonting för att påverka.

Låter som möjligt men där har du fel sörru, aldrig haft sex med en invandrare ens, kråkatch.
Citera
2019-03-01, 15:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Din bild verkar väldigt nyanserad.
Varför ska hon lida för vad hennes föräldrar gjort? Underligt resonemang.

Det är så det fungerar, föräldrarna har ansvar för sina barn och om de brister i det ansvaret så drabbas barnen.
Citera
2019-03-01, 15:54
Medlem
Citat:
Nu pratade vi om en flicka som inte har rösträtt. Att föräldrarna får skylla sig själv ja, men flickan kan väl för fan inte skylla sig själv när hon inte gjort någonting för att påverka.

Låter som möjligt men där har du fel sörru, aldrig haft sex med en invandrare ens, kråkatch.

Föräldrarna är de som är ansvariga. Och som jag sa tidigare, hon är garanterat en sådan som skriker rasist till alla svenskar och anser att rasism riktad mot svenskar är okej. Så min sympati får hon inte i vilket fall.

Jag tycker sådana tjejer ska bli utfrysta från samhället som paria. (oavsett ålder, sex med blattar och negrer (speciellt om de är muslimer) ska straffa sig, det är ända sättet att få bukt med problemet då rättsväsendet inte vill ta tag i det.)
Citera
2019-03-01, 15:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är så det fungerar, föräldrarna har ansvar för sina barn och om de brister i det ansvaret så drabbas barnen.

Drabbas ja men man kan knappast säga att flickan får skylla sig själv.
Citera
2019-03-01, 15:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Föräldrarna är de som är ansvariga. Och som jag sa tidigare, hon är garanterat en sådan som skriker rasist till alla svenskar och anser att rasism riktad mot svenskar är okej. Så min sympati får hon inte i vilket fall.

Jag tycker sådana tjejer ska bli utfrysta från samhället som paria. (oavsett ålder, sex med blattar och negrer (speciellt om de är muslimer) ska straffa sig, det är ända sättet att få bukt med problemet då rättsväsendet inte vill ta tag i det.)

"Hon är garanterat sån"
Alltså snälla, lyft blicken. Vi pratar om en fiktiv person här, som"garanterat är sån". Tycker mest det blir osakligt trams att hålla på och skriva sånt.
Är du själv i den åldern eller hur vet du annars att hon garanterat (läs alla tjejer i den åldern) är såna?
Citera
2019-03-01, 15:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Drabbas ja men man kan knappast säga att flickan får skylla sig själv.

Oavsett vad du säger så är effekten densamma, hon drabbas. Och de flesta tonårstjejer är för massinvandringen så även om hon inte har rösträtt får hon då ta konsekvenserna av det hon förespråkar. Att växa upp är att lära sig bära konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2019-03-01, 16:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Oavsett vad du säger så är effekten densamma, hon drabbas. Och de flesta tonårstjejer är för massinvandringen så även om hon inte har rösträtt får hon då ta konsekvenserna av det hon förespråkar. Att växa upp är att lära sig bära konsekvenserna av sina handlingar.

Hur vet du detta? Att de flesta tonårstjejer är för det?
Citera
2019-03-01, 16:08
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.

Det finns det säkert, precis som det finns - tja jag orkar inte rabbla upp alla exempel på avvikande betteenden.

Dom skriver dessutom väldigt mycket mer än andra användare vilket inte är så konstigt då forumet är deras enda möjlighet för detta.

Men om du tror att gemene man såsom jag inte tycker att våldtäkt är ett vansinnigt övergrepp så tror du fel. Sen har vi kanske inte något direkt behov av att dagligen skriva vad vi tycker är självklart.

Om du i din vardag finner acceptans för övergrepp så tycker jag att du borde byta umgänge direkt. Det är inte normalt om personer i din närhet förringar eller försvarar våldtäkt. I min krets av vänner skulle det direkt innebära utfrysning och förmodligen även ett kok stryk.
Citera
2019-03-01, 16:14
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.
Handen på hjärtat, du tycker bara våldtäkt är hemskt när det är en man som våldtar en kvinna eller ett barn, eller hur?

I alla andra fall så tycker du inte alls att det är särskilt farligt. Tvärtom, du tycker det är lite komiskt!

Eller hur?

https://youtu.be/h7SpXGz-XOc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in