2019-02-28, 15:50
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag har brutit benet och blivit våldtagen. Benet läker, det är en fysisk skada. Våldtäkten sätter psykologiska spår som inte läker på samma sätt.

Jag avser våldtäkt som våldtäkt i lagens mening.
Varför vill du att flashback ska veta detta? Ingen bryr sig. Riktiga våldtäktsoffer påpekar inte det. Dom vill gå vidare. Du fiskar uppmärksamhet.
Citera
2019-02-28, 15:52
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag tror du missuppfattat lite. De kommentarer jag har sett, vilket jag kan hålla med om, är att det överdrivs när det kommer till våldtäkt. En del vill ju hävda att våldtäkt är värre än mord, och det är det många reagerar på.
de har jag också sett men det är inte dessa jag refererar till.
Citera
2019-02-28, 15:54
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Varför vill du att flashback ska veta detta? Ingen bryr sig. Riktiga våldtäktsoffer påpekar inte det. Dom vill gå vidare. Du fiskar uppmärksamhet.
Ingen behöver bry sig. Varför tror du att våldtäktsoffer undviker att berätta då? Kan det kaaaaanske ha att göra med attityder som dina, som skuldbelägger och ifrågasätter. Det är fullt relevant för trådens ämne. Det är ungefär som att jag skulle berätta för en man som blivit grovt misshandlad att "det är minsann inte så farligt", "hade du blivit misshandlad på riktigt hade du inte berättat det.

Vilka medicinsk och behavouristiska meriter sitter du på som gör så tvärsäkra påståenden?
Citera
2019-02-28, 16:00
Medlem
Citat:
Inte ett dugg. Det finns alltså män som sitter på de här åsikterna

Blir en man misshandlad eller dödad så kräver man rättssäkerhet för den misstänkte och
bevisning.
Hittar man inga bevis så tänker man , okej så är det han kan inte dömmas.

Bara för att en kvinna blir våldtagen anser svenska fjortis feminister att rättssäkerhet
saknar betydelse , och att det inte spelar någon roll om en mans liv förstörs .

Varför anses kvinnors övergrepp , tafsningar och sexism vara så oskyldigt
och att män får tåla hat och mobbing i media.
Citera
2019-02-28, 16:17
Medlem
Citat:
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.
Ni kvinnor som tycker att när invandrare våldtar är det inte lika farligt som när svenska män våldtar - hur tänker ni egentligen..?
Citera
2019-02-28, 16:18
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ni kvinnor som tycker att när invandrare våldtar är det inte lika farligt som när svenska män våldtar - hur tänker ni egentligen..?
"Ni kvinnor"? - Vilka kvinnor uttrycker att det? För det är inte min åsikt.
Citera
2019-02-28, 16:20
Medlem
Citat:
Klart det är - din trådstart antyder rätt tydligt att du tillhör PK flocken som graderar brott efter hudfärgen på förövaren...
Citera
2019-02-28, 16:22
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Klart det är - din trådstart antyder rätt tydligt att du tillhör PK flocken som graderar brott efter hudfärgen på förövaren...
Eh...men det gör jag alltså inte- och jag har inte stött på någon som tycker att det är mindre värre om våldtäktsmannen ifråga har mörkare hudton.

Det är för övrigt inte topic.
Citera
2019-02-28, 16:23
Medlem
Hur blev det ens en tråd av detta? Varför klickar idioter som jag? Varför skriver jag ens????
Citera
2019-02-28, 16:23
Medlem
Couplets avatar
Vänta tills en av de män som klämmer ur sig såna saker blir raggad på av en bög. Jag har hört hur det låter då.
Citera
2019-02-28, 16:25
Medlem
TheJackets avatar
Ingen normal man tycker det.
Citera
2019-02-28, 16:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Absolut inte min heller. Rena vanföreställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in