2019-02-28, 21:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det får hon fråga sina föräldrar som vill ha personerna i landet.

Nej, du är fel på det här. Det är ett desperat resonemang när man inte har någonting kvar att skylla på.
En människa ska inte "skylla sig själv" för vad en annan gör.
Citera
2019-02-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Om vissa män inte klarar den sexuella frustrationen utan att våldta så väntar kemisk kastrering IMO.

Din lösning är en ännu mer ohämmad och manipulativ sexuell aggression för kvinnor och en mer auktoritär repression av den manliga sexualdriften. Vem som helst förstår att det inte fungerar.

Vad är sex i det postmoderna samhället egentligen? Sex minus moral är en regression till djurens rike, det vill säga att vara slav under sin egen ohämmade sexualdrift. Vad händer om du gör om människan till ett djur? Det finns inga djur som skiljer på sex och våldtäkt. Det är exakt samma sak. Blanda inte in straff, juridik och moral när det är nyliberalismen, den ideologi som du följer, som har skapat detta demoniska system genom dekonstruktion av sexualmoralen. Läs om Wilhelm Reich. Läs om Alfred Kinsey och du förstår varför vi har ökade våldtäkter i stora delar av väst.
Citera
2019-02-28, 21:59
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakrensarolof
Din lösning är en ännu mer ohämmad och manipulativ sexuell aggression för kvinnor och en mer auktoritär repression av den manliga sexualdriften. Vem som helst förstår att det inte fungerar.

Vad är sex i det postmoderna samhället egentligen? Sex minus moral är en regression till djurens rike, det vill säga att vara slav under sin egen ohämmade sexualdrift. Vad händer om du gör om människan till ett djur? Det finns inga djur som skiljer på sex och våldtäkt. Det är exakt samma sak. Blanda inte in straff, juridik och moral när det är nyliberalismen, den ideologi som du följer, som har skapat detta demoniska system genom dekonstruktion av sexualmoralen. Läs om Wilhelm Reich. Läs om Alfred Kinsey och du förstår varför vi har ökade våldtäkter i stora delar av väst.
Så vad är ditt förslag på lösning? Att kvinnor ställer upp på sex med män de inte vill ligga med?

Våldtar du månne själv?
För det är ju ”bara sex”? Har du frågat kvinnorna vad de anser om saken?
Senast redigerad av Yemina 2019-02-28 kl. 22:08.
Citera
2019-02-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingBee
Vad har detta med feminism att göra?
Jag förutsätter att TS vill fråga alla feminister. Förutom bland dagens nazifeminister, vet jag inga som anser att våldtäkt är ofarligt.
Citera
2019-02-28, 23:38
Medlem
Har ni hittat er en man med "kvinnohatande" åsikter att stå som exempel framför övriga hundratals män i det här delforumet än?

Måste man bekräfta bias så måste man.
Citera
2019-03-01, 00:05
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Först vill jag beklaga att du blivit utsatt för en våldtäkt.

Kan inte relatera till någon av dina alternativ, så jag kan inte svara på dessa. Men kan ändå försöka svara på frågan varför vissa män tycker att det inte är "så farligt egentligen". Det speglar samhällets syn på våldtäkt helt enkelt. Utvecklar mer nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har kanske inte deltagit i diskussioner där man tycker att kvinnor förtjänar att bli våldtagna. Och att de vill det! För att de läser snuskböcker.
Det är inte värre än att ramla från ett träd och bryta ett litet ben på kroppen. Kvinnor är ändå designade att penetreras så vad gör det att främmande män på gatan penetrerar lite här och där?
Det värst är iallafall att kvinnor blir kränkta över detta. Obegripligt. Det är bara att glömma och gå vidare. Bagateller.

Precis så. Att bli våldtagen är numera en bagatell, i det nya feministiska Sverige.
Feminismen har länge kämpat för att urvattna begreppet våldtäkt, dom vill till och med neutralisera ordet. Det här är inte männen på Flashbacks fel.
På Flashback kommer våldtäktsmän sällan lindrigt undan, utan blir ofta uthängda så gott det går.
Ute i det feministiska svenska samhället, är det dock något helt annat.

Om jag sågar ner grannens förbannade äppelträd, i affekt efter att ramlat ner från det och brutit benet, riskerar jag upp till ett års fängelse för egenmäktigt förfarande.
Om jag istället våldtar hans 13-åriga dotter, döms jag till 150 timmars samhällstjänst.
https://petterssonsblogg.se/2018/07/03/17-arig-somalier-valdtog-ung-flicka-pa-kupolen-toalett/

En bagatell med andra ord.
Och det är tydligen så feministerna i samhället vill att vi ska se på våldtäkt, som en bagatell. Förövaren får en dask på fingrarna, lite samhällstjänst, och sedan är det glömt. Gå vidare, inget att se. Inget att bry sig i.

Offret då? Vadå? Våldtäktsmannen blev ju tvingad till att jobba, fatta vilken trauma för han. Han har ju fått sitt straff nu, gå vidare!

Om vissa kvinnor förtjänar att våldtas kan ju diskuteras, men vissa kvinnor har jobbat hårt för att få en så slapp syn som vi har på våldtäkter i dagens Sverige.
Citera
2019-03-01, 00:05
Medlem
Citat:

A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Jag har själv sagt att våldtäkt inte nödvändigtvis är så hemsk.

Vad jag då syftar på är att begreppet våldtäkt har blivit så urvattnat i Sverige och att många våldtäkter faktiskt inte orsakar några djupare psykologiska skador. Ta t.ex. de s.k. våldtäkterna som Assange är anklagade för, som kvinnorna inte själva såg som våldtäkt tills någon polis eller feminist tyckte de borde anmäla det.
Citera
2019-03-01, 00:23
Medlem
Citat:

Jättemärklig trådstart i Sverige tycker nog de allra flesta att våldtäkt är vedervärdigt, oavsett kön.
Citat:
Ursprungligen postat av kloakrensarolof

Trams ökningen av våldtäkter beror på två saker, 1. förändringar i lagstiftningen. 2. Invandringen.
Senast redigerad av Geigerzehler 2019-03-01 kl. 00:30.
Citera
2019-03-01, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Trams ökningen av våldtäkter beror på två saker, 1. förändringar i lagstiftningen. 2. Invandringen.

Min analys var mer storskalig än vad du verkar kunna greppa. Invandringen och förändringen i det juridiska regelverket hade inte kunnat ske utan den moraliska korruptionen och förstörelsen av tron efter andra världskriget. Den materialistiska synen på sex och alla dess konsekvenser som abort, könssjukdomar och porr manifesterar en inneboende skuld. Denna skuld har transfererats, genom propaganda, till skuld över förintelsen, över slaveriet och över vår gemensamma historia i största allmänhet. Män som levde för bara hundra år sedan hade inte låtit kvinnor göra om samhället till ett dystopiskt matriarkat, med okontrollerad invandring, rusande våldtäkter och förstörda könsrelationer.
Citera
2019-03-01, 06:37
Medlem
nordicwraths avatar
Ingen har påstått att våldtäkt inte är så farligt. Det är bara du som hatar andra människor för hur de är födda. Utgår från att du hatar svarta också då du har så lätt att generalisera.
Citera
2019-03-01, 06:40
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Ingen har påstått att våldtäkt inte är så farligt. Det är bara du som hatar andra människor för hur de är födda. Utgår från att du hatar svarta också då du har så lätt att generalisera.
Var påstår jag att jag hatar män? Eller påstår att alla män resonerar så här? Men de som så gör hatar uppenbarligen kvinnor, och flera i denna forumsdel har just påstått det.
Citera
2019-03-01, 07:01
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
go halmdocka
Ja, den är redan en klassiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto