Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
När skulle hon ha haft tid att fejka sina skador? Ni är helt sanslösa. Det finns våldtäktsmän. Våldtäkt händer.
Bevisläget i detta fall är ett av de bästa som skådats. Larmsamtal under pågående våldtäkt. Polisen anländer medan våldtäkten pågår, och våldtäktsmannnen fångas med byxorna nere. Endast kollegor som håller våldtäktsmannen om ryggen kan begrava ett sånt solklart fall. Det spelar ingen roll om offret är en trasig människa, promiskuös eller något annat som ni försöker framföra. Att ha sex med någon mot deras vilja är våldtäkt.
Det enda som kan ändra fallet är om polisen har fått filmklipp från våldtäktsmannen, där de sluter ett BDSM-kontrakt mellan sig, och att det inte ser påtvingat ut. Men sannolikheten för det är inte överväldigande hög...
Det är ingen som har påstått att våldtäktsmän inte finns och att våldtäkter inte sker, det gör det, alldeles för ofta. Jag har precis köpt ett jädra gymkort för att jag ska kunna ”gå ut och gå” sent på kvällen för att jag på riktigt känner mig lite rädd när jag tar en kvällspromenad i mörket, trots sax i handväskan.
Jag kan dock inte förstå att man inte på något sätt vill vara kritisk när man läser om filmklippen? Tror ni verkligen att Sverige är så jädra korrupt att två åklagare väljer att lägga ner fallet istället för att gå till åtal, vilket jag tror att de hade gjort om det inte fanns alldeles för många saker som talade emot jennys version? Jag tror det inte, verkar dock vara en av få som faktiskt tror att det ligger mer i historien (och den maskade fupen) än vad som syns i media.
Bevisläget är bra, det håller jag med om, larmsamtal, dokumenterade skador osv. Men jag tror och HOPPAS att det finns mycket mer information i fupen som gör det lite mer otydligt och svårtolkat. För som sagt, annars tror inte jag att två åklagare väljer att inte gå vidare. Jag må vara naiv för att jag ”tror på” rättsväsendet men tycker att de som inte kan se att det är större chans att det finns saker i fallet som gör det hela ”svårtolkat” och inte glasklart är skrämmande naiva, oavsett vad sanningen är. Men ja, inte så lätt att vara källkritisk när källan är maskad.
Men ni som är säkra på att det är hela sanningen som beskrivs av Jenny, kan inte ni ställa frågan om klippen i något av hennes inlägg eller i gruppen ”Västerås mot sexuella övergrepp” där hennes fall är huvudämnet.