2019-01-24, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Men sluta svamla nu. Jag pratar inte om anmälningar i stöesta allmänhet, utan våldtäktsanmälningar. Där brukar rättsväsendet inte använda sig av den fria bevisföringen på detta sätt. Så ge mig ett exempel där an våldtäktsoffers rape- kit använts mot hen! Du som kunde spotta fram mängder...

Sluta svamla själv.

Lagar och regler är sällan specifikt utformade på det sättet som du tror.

Kommer något fram om en målsägande i ett ärende, som ger brottsmisstanke så får det i sin tur användas som bevisning för att styrka brott, oavsett hur det framkommit och oavsett vilket brott målsägande görs gällande blivit utsatt för.

Hur man" brukar "göra är totalt ointressant.
Citera
2019-01-24, 10:01
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Sluta svamla själv.

Lagar och regler är sällan specifikt utformade på det sättet som du tror.

Kommer något fram om en målsägande i ett ärende, som ger brottsmisstanke så får det i sin tur användas som bevisning för att styrka brott, oavsett hur det framkommit och oavsett vilket brott målsägande görs gällande blivit utsatt för.

Hur man" brukar "göra är totalt ointressant.

Som jag trodde, du kan inte presentera nåt exempel. Praxis är inte alls ointressant.
Citera
2019-01-24, 10:19
Bannlyst
Citat:
Som jag trodde, du kan inte presentera nåt exempel. Praxis är inte alls ointressant.

Vet du ens vad praxis betyder?

Jo det är ointressant hur man kommer över bevisning för ett brott om fri bevisföring råder.

Det fina i kråksången är att jag inte behöver nämna något sådant. Något du hade vetat om du ens haft grundläggande kunskaper i hur straffrätt funkar.

Låt säga någon kommer in och anmäler en misshandel, som fångats på film, och det utav denna film kommer fram att målsägande viftar med kuken, då måste man det alltså enligt dig finnas ett ärende sedan tidigare där en målsägande viftat med kuken på film för att denne målsägande skall kunna misstänkas för sexuellt ofredande

I annat fall så är det "trakasseri" mot målsägande

Verkligen vattentätt argument
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-24 kl. 10:49.
Citera
2019-01-24, 10:48
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Vet du ens vad praxis betyder?

Jo det är ointressant hur man kommer över bevisning för ett brott om fri bevisföring råder.

Det fina i kråksången är att jag inte behöver nämna något sådant, lagen är inte så efterblivet utformad som du tror.

Om någon kommer in och anmäler en misshandel, som fångats på film, och det utav denna film kommer fram att målsägande viftar med kuken, då måste man det alltså enligt dig finnas ett ärende sedan tidigare där en målsägande viftat med kuken på film för att denne målsägande skall kunna misstänkas för sexuellt ofredande

I annat fall så är det "trakasseri" mot målsägande

Verkligen vattentätt argument

Nu är du igång och svamlar igen, misshandlar och viftande kukar. Jösses.
Min poäng, som av nån anledning inte verkar ha nått fram till dig, är att rättsväsendet brukar inte använda rape kits för att väcka narkotikaåtal. Även om de får.
Citera
2019-01-24, 11:01
Bannlyst
Citat:
Nu är du igång och svamlar igen, misshandlar och viftande kukar. Jösses.
Min poäng, som av nån anledning inte verkar ha nått fram till dig, är att rättsväsendet brukar inte använda rape kits för att väcka narkotikaåtal. Även om de får.

Nej, det är endast du som inte besitter grund
Läggande kunskaper i straffrätt.

Det är inte, och kommer aldrig att bli, trakasserier att anmäla och åtala någon som gjort sig skyldig/misstankt till brott om detta grunder sig på saker som kommit fram i ärende då denne varit målsägande. Detta oavsett vilket ärende man varit målsägande i, och hur bevisningen kommer fram, samt hur man "brukar" göra.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-24 kl. 11:03.
Citera
2019-01-24, 11:21
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Nej, det är endast du som inte besitter grund
Läggande kunskaper i straffrätt.

Det är inte, och kommer aldrig att bli, trakasserier att anmäla och åtala någon som gjort sig skyldig/misstankt till brott om detta grunder sig på saker som kommit fram i ärende då denne varit målsägande. Detta oavsett vilket ärende man varit målsägande i, och hur bevisningen kommer fram, samt hur man "brukar" göra.

Trakasserier? Vad fan babblar du om? Snacka om att sväva iväg hela tiden och inte hålla sig till saken. Läs vad jag skrev igen. Vad är det som är så förbenats svårt att förstå i den korta texten?
Citera
2019-01-24, 11:31
Bannlyst
Citat:
Trakasserier? Vad fan babblar du om? Snacka om att sväva iväg hela tiden och inte hålla sig till saken. Läs vad jag skrev igen. Vad är det som är så förbenats svårt att förstå i den korta texten?

Backa bandet så ser du vem som bluddrar om "att avskräcka från att anmäla".

Vad är det som är så förbenat svårt att förstå att misstanken Ang narkotikabrott uppstått EFTER det att målsägande anmälde våldtäkten.

Ja jag har läst dina efterblivna argument. Och jag har svarat. Det är totalt ointressant hur bevisning framkommit och i vilket sammanhang om det kan styrka brott om fri bevisföring råder. Hur man "brukar" göra är ointressant, det intressanta är vad lagen säger, och där finns inget som anger åtalsimmunitet pga att man anmält en våldtäkt.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-24 kl. 11:48.
Citera
2019-01-25, 22:11
Medlem
Patrikmalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Hade du lyssnat samtalet hör du att hon inte skriker, hon pratar väldigt tyst, sen är bilderna inte tagna i samband med undersökningen. Om du läser FUPen så säger läkaren att inga bilder togs

Hur och när fick du själv tillgång till att lyssna på samtalet?
Citera
2019-01-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Hade du lyssnat samtalet hör du att hon inte skriker, hon pratar väldigt tyst, sen är bilderna inte tagna i samband med undersökningen. Om du läser FUPen så säger läkaren att inga bilder togs
Finns det en inspelat ljud/bilder där hon skriker under tiden som våldtäkten sker?
Citera
2019-01-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikmalmo
Hur och när fick du själv tillgång till att lyssna på samtalet?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/valdtaktsutredningen-mot-polis-las-ner-nu-overklagas-beslutet

Där kan man lyssna
Citera
2019-02-14, 11:05
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Hundratals i manifestation utanför tingsrätten under rättegången mot Jenny Örn

https://www.vlt.se/artikel/vasteras-kommun/bildextra-hundratals-i-manifestation-utanfor-tingsratten-under-rattegangen-mot-jenny-orn

Citat:
På torsdagens hålls rättegången mot Jenny Örn som står åtalad för ringa narkotikabrott. Åtalet mot henne väcktes i samband med att hon anmälde en polis för våldtäkt, då det uppdagades att hon hade narkotika i blodet. Själv nekar hon till brott och menar att hon blev drogad i samband med den anmälda våldtäkten.

Fallet har väckt stor uppmärksamhet och en hel rörelse har bildats i sociala medier, där bland andra medieprofilen Cissi Wallin är delaktig. Hon var också på plats i Västerås under den manifestation som arrangerats i samband med rättegången.

Någon som har fupen?
Citera
2019-02-14, 11:06
Avstängd
karlinges avatar
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/e9477dc0-a671-4006-9849-960ec3c7a0a0.jpeg?fit=crop&w=1200

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in