En polisman är misstänkt för våldtäkt på en kvinna, uppger Aftonbladet.
Våldtäkten ska ha ägt rum under helgen och polismannen greps i en lägenhet på söndagen.
– Vi har fått in ärendet hos oss och vi kommer handlägga det, säger Anders Jakobsson, överåklagare vid Särskilda åklagarkammaren.
Enligt Aftonbladets uppgifter ska den misstänkta våldtäkten ha skett i en lägenhet i en stad i Mellansverige under helgen.
Den misstänkte mannen greps i lägenheten under söndagsmorgonen.
När Expressen når Anders Jakobsson, överåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, bekräftar han att det kommit in en anmälan men i övrigt är han förtegen om ärendet.
– Jag kan inte säga någonting mer än att vi fått ärendet hos oss och vi kommer handlägga det, säger Anders Jakobsson.
skämtar du....??? Precis som att poliser är ”bättre” människor rakt igenom. Finns väl lika mkt skit där. Larmsamtalet till 112 kom tydligen under tiden våldtäkten hände. Annars hade väl inte flera patruller ryckt ut då de hört gråt och skrik och grep honom på plats... Dessutom såg jag kvinnan och hon var rätt misshandlad och totalt förstörd!!
skämtar du....??? Precis som att poliser är ”bättre” människor rakt igenom. Finns väl lika mkt skit där. Larmsamtalet till 112 kom tydligen under tiden våldtäkten hände. Annars hade väl inte flera patruller ryckt ut då de hört gråt och skrik och grep honom på plats... Dessutom såg jag kvinnan och hon var rätt misshandlad och totalt förstörd!!