2018-02-19, 13:31
  #1
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
En polisman är misstänkt för våldtäkt på en kvinna, uppger Aftonbladet.

Våldtäkten ska ha ägt rum under helgen och polismannen greps i en lägenhet på söndagen.

– Vi har fått in ärendet hos oss och vi kommer handlägga det, säger Anders Jakobsson, överåklagare vid Särskilda åklagarkammaren.

Enligt Aftonbladets uppgifter ska den misstänkta våldtäkten ha skett i en lägenhet i en stad i Mellansverige under helgen.

Den misstänkte mannen greps i lägenheten under söndagsmorgonen.

När Expressen når Anders Jakobsson, överåklagare vid Särskilda åklagarkammaren, bekräftar han att det kommit in en anmälan men i övrigt är han förtegen om ärendet.

– Jag kan inte säga någonting mer än att vi fått ärendet hos oss och vi kommer handlägga det, säger Anders Jakobsson.

https://www.expressen.se/nyheter/polis-misstanks-for-valdtakt-greps-i-lagenhet/

Någon som vet mer?
Citera
2018-02-19, 13:39
  #2
Medlem
Sockerarters avatar
Aftonbladet bjuder på en förvanskad bild:

https://minfil.org/X292Bdd8b4/IMG_20180219_134040.png

AB: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka8MQA/polis-utreds--misstankt-ha-valdtagit-kvinna
__________________
Senast redigerad av Sockerarter 2018-02-19 kl. 13:41.
Citera
2018-02-19, 14:50
  #3
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/polis-misstanks-ha-valdtagit-kvinna

Jag har lite adblock så aftonbladet går inget bra hos mig, därför frågar jag i tråden; är det svt som citerat underligt eller vad menar dom med
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen och kvinnan inte ha känt varandra under en längre tid.
Betyder det att dom var gamla vänner men slutat känna varandra?
Citera
2018-02-19, 14:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/polis-misstanks-ha-valdtagit-kvinna

Jag har lite adblock så aftonbladet går inget bra hos mig, därför frågar jag i tråden; är det svt som citerat underligt eller vad menar dom med

Betyder det att dom var gamla vänner men slutat känna varandra?

De har nyligen lärt känna varandra.
Citera
2018-02-19, 15:11
  #5
Medlem
Champagneoclocks avatar
Advokat Per Svedlund sitter i Fagersta, ska vi gissa på att det är i Fagersta det har hänt?
Citera
2018-02-19, 15:25
  #6
Medlem
Caves avatar
Det står i SVT-artikeln att det skett i mannens hem i Västerås
Citera
2018-02-19, 18:13
  #7
Medlem
Troligen inte en polis utan en civilanställd.
Citera
2018-02-19, 18:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Troligen inte en polis utan en civilanställd.
Då hade de inte sagt polisman - utan just civilanställd.
Citera
2018-02-19, 19:24
  #9
Medlem
Det är i Västerås och det är en polis. De kände inte varandra innan.
Citera
2018-02-19, 19:31
  #10
Medlem
Kvinnan var otrogen och ångrade sig?

Även om jag förstår att det finns rötägg överallt så känns ändå polismän som de sista som våldtar. De har extremt mycket att förlora på det.
Citera
2018-02-19, 19:36
  #11
Medlem
skämtar du....??? Precis som att poliser är ”bättre” människor rakt igenom. Finns väl lika mkt skit där. Larmsamtalet till 112 kom tydligen under tiden våldtäkten hände. Annars hade väl inte flera patruller ryckt ut då de hört gråt och skrik och grep honom på plats... Dessutom såg jag kvinnan och hon var rätt misshandlad och totalt förstörd!!
Citera
2018-02-19, 19:52
  #12
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthor
skämtar du....??? Precis som att poliser är ”bättre” människor rakt igenom. Finns väl lika mkt skit där. Larmsamtalet till 112 kom tydligen under tiden våldtäkten hände. Annars hade väl inte flera patruller ryckt ut då de hört gråt och skrik och grep honom på plats... Dessutom såg jag kvinnan och hon var rätt misshandlad och totalt förstörd!!

Du såg kvinnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in