Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Riktigt märkligt fall. Det skulle kunna vara helt sant, men hennes profil och personlighet får mig tveksam.
Är som flera varit inne på inte speciellt svårt att fakea en våldtäkt. Lite hårdhänt BDSM-sex så har du "skadorna" (rätt vanligt att tjejer vill bli örfilade och tårar mm kommer ofta som en del av BDSM). Varför hörs inte mannen i larmsamtalet?
Hade varit intressant att få veta mer om polismannen och hans profil och bakgrund. Någon tidigare flickvän eller partner borde kunna vittna om ifall han varit våldsam, om han gillat BDSM mm.
Oavsett profil eller personlighet så kan man ju bli utsatt för brott, förvisso. Men det jag undrar över är vad som framgår i FUP i dess helhet, något säger mig att det inte kommer att ge den oemotsägliga bild som målsägande här försöker måla upp.
Åklagare och rättsväseende blir ju här lite bakbundna då dom inget kan säga, medan kvinnan ifråga obehindrat trumpetar ut sin, högst subjektiva version.
Det nyheterna trumpetade ut visade ju inte så mkt mera, hon frågades inte om ditten datten, ...nähä, och innebär det att åklagare inte kunnat bilda sig en bild av ärendets dignitet i bevishänseende, Nej.