2019-02-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Kul! Hoppas det varar. Ska inte ropa hej än, men har själv en tjej på g sen några veckor som verkar väldigt lovande. Inte officiellt tillsammans än men mycket tyder på den vägen (bättre än mina tidigare jämförbara "investeringar"). Inaktiverad & utloggad men inte borttagen Tinderprofil (än) för min del. Avvecklat de andra aktuella kontakterna; både lätt och svårt -gäller att inte bli för girig och istället försöka fokusera på en och samma, när man märker av rätt förutsättningar.

Bra skrivet. Det är många incels som typ räknar med att de ska ha en oskuld typ. Ganska orealistiskt om man inte är beredd att plocka dem innan de är byxmyndiga typ.. Som du säger det är något man får räkna med, man har ju dessutom själv förhoppningsvis en diger historia, så varför ska det vara annorlunda för tjejer? Tyder om inte annat på en skev människosyn.

Vad menar du är egentligen skillnaden fysiologiskt mellan 10 och 20 samlagspartner? Det relevanta är väl (om något), hur länge sedan förra?

Det handlar nog egentligen om ditt eget självförtroende och självkänsla.

Just det, incels, det nya buzzordet. "Jag vill inte ha en tjej som legat runt med 100 killar", "åh fyfan vilken jävla incel asså". Snälla skriv vart jag har sagt att jag letar efter en oskuld?

Jag kan seriöst bara tänka mig att du exakt är en av dom här personerna som jag pratar om med tanke på hur defensiv du blir. Inte någonstans i vad jag skrev så har jag sagt att jag letar efter en oskuld och det är inte heller något som jag velat ha, men för er så finns det inget mellanrum, antingen så vill man ha en brud som knullat var varenda kille i din kompiskrets, eller så är man en muslim som bara söker oskulder för att man vill att bruden ska ha någon självrespekt. xD
Citera
2019-02-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Just det, incels, det nya buzzordet. "Jag vill inte ha en tjej som legat runt med 100 killar", "åh fyfan vilken jävla incel asså". Snälla skriv vart jag har sagt att jag letar efter en oskuld?

Jag kan seriöst bara tänka mig att du exakt är en av dom här personerna som jag pratar om med tanke på hur defensiv du blir. Inte någonstans i vad jag skrev så har jag sagt att jag letar efter en oskuld och det är inte heller något som jag velat ha, men för er så finns det inget mellanrum, antingen så vill man ha en brud som knullat var varenda kille i din kompiskrets, eller så är man en muslim som bara söker oskulder för att man vill att bruden ska ha någon självrespekt. xD
Är bara intresserad av var din gräns går och vad den är baserad på. Du verkade missa att svara på min frågeställning helt och hållet.
Citera
2019-02-25, 14:21
Medlem
Zevs1337s avatar
Citat:
Låter som ett temporärt problem. Tinder levererar ofta för-genererade (cachade) flöden, och ibland kan det dröja innan de uppdateras. Pröva att vänta ett par timmar till.

Fortfarande samma problem och jag är inte direkt sugen på att ändra åldern upp till 30+ då kvalitén ändras drastiskt.
Citera
2019-02-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zevs1337
Fortfarande samma problem och jag är inte direkt sugen på att ändra åldern upp till 30+ då kvalitén ändras drastiskt.
Testa logga ut och in igen. Ominstallera appen. Annars kontakta Tinders support.
Citera
2019-02-25, 15:15
Medlem
Zevs1337s avatar
Citat:
Testa logga ut och in igen. Ominstallera appen. Annars kontakta Tinders support.

Hur kontaktar man support? De har en sida just för detta problem men de "lösningar" de skriver fungerar inte. Jag har loggat ut, ominstallerat appen men problemet kvarstår.

Ska jag verkligen inte hitta någon att swipea på trots att jag ökat avståndet till 80km från Stockholm? Ska alla jag kan swipea på ta slut efter cirka två timmar av swipeande? Är det någon annan som har detta problem?

Har för övrigt Tinder Gold om det spelar någon roll.
Citera
2019-02-25, 16:40
Medlem
lakritcs avatar
Seriösa användare: Är det verkligen främst en knullapp? Har i civila livet stött på ett antal dejter som gått bra, men som det inte blivit något mer av och de flesta kan knappt säga hej när man hälsar helt ledigt. Eller är folk på Tinder bara lite socialt efterblivna och osäkra, kanske i större grad än andra?
Senast redigerad av lakritc 2019-02-25 kl. 16:59.
Citera
2019-02-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Seriösa användare: Är det verkligen främst en knullapp? Har i civila livet stött på ett antal dejter som gått bra, men som det inte blivit något mer av och de flesta kan knappt säga hej när man hälsar helt ledigt. Eller är folk på Tinder bara lite socialt efterblivna och osäkra, kanske i större grad än andra?

Det är en dejtingapp dit majoriteten av de som söker sig dit är ute efter sex, på samma sätt som majoriteten av de som söker sig till happypancake för en seriösare relation kan du även där hitta sex och på tinder hitta en seriös relation.

Det blir vad du själv gör det till.
Citera
2019-02-26, 04:58
Medlem
För att ändra sitt namn på Tinder så behövde man tydligen radera sitt konto. Det gjorde jag.

Men som förut när jag klickade på ''Logga in via Facebook''. Så sa det alltid ''Hoppsan, något gick fel. Skriv in ditt E-mail''.

Detta var även innan jag raderade mitt Tinder konto. Det vart inga problem, jag skrev bara in mitt E-mail och så fick jag länk.

Men nu när jag har raderat mitt Tinder konto - Tinder frågar mig om jag vill logga in via Facebook, jag klickar på det och som vanligt säger appen till mig att något gick fel och att jag kanske vill logga in via E-mail.

Detta blir ett problem, eftersom jag har raderat mitt konto. Så när jag skriver in mitt E-mail adress får jag inga som helst länk.

Jag har även skrivit till Tinder och får inga som helst respons ifrån de.

Vad kan jag göra för att fixa detta?
Citera
2019-02-26, 09:41
Medlem
Citat:
Seriösa användare: Är det verkligen främst en knullapp?

Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Det är en dejtingapp dit majoriteten av de som söker sig dit är ute efter sex, på samma sätt som majoriteten av de som söker sig till happypancake för en seriösare relation kan du även där hitta sex och på tinder hitta en seriös relation.

Detta. Har själv bra personliga erfarenheter av seriösa relationer från appen, och även hört om andras liknande erfarenheter. Och även bara sex-sökare. Det sistnämnda är dock få tjejer som är villiga att erkänna rakt ut, så det är baserat på lite spekulation oftast. Ibland utesluter inte det ena det andra heller.

Att det bara är en knullapp är en seglivad myt som lever kvar sedan appens begynnelse, vilket självbedrägligt upprepas av de som vill att det ska vara så. I slutändan är det om ASPAROCK skriver särskilt det fetade.

Citat:
Har i civila livet stött på ett antal dejter som gått bra, men som det inte blivit något mer av och de flesta kan knappt säga hej när man hälsar helt ledigt. Eller är folk på Tinder bara lite socialt efterblivna och osäkra, kanske i större grad än andra?
Tycker inte denna frågeställning hänger ihop med den första. Detta är nog mer ett allmäntillstånd.

Självfallet drar Tinder och nätdejting i allmänhet till sig i lite större utsträckning de som inte kan hitta partner (oavsett syfte) i verkliga livet. Antingen pga de har otillräcklig social begåvning, eller pga ointresse, oföretagsam, ovilja eller omöjlighet att utöka sin sociala krets tillräckligt mycket för att hitta någon på det sättet.

Oavsett så brukar det bli stelt vid oförberedda möten med sitt förflutna, oberoende om det var med en 1-dejts flirt, sitt 3-års-förhållande-ex eller med nån klasskamrat man inte träffat på 10 år men som man ändå aldrig pratade med.
Citera
2019-02-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zevs1337
Hur kontaktar man support? De har en sida just för detta problem men de "lösningar" de skriver fungerar inte. Jag har loggat ut, ominstallerat appen men problemet kvarstår.

Ska jag verkligen inte hitta någon att swipea på trots att jag ökat avståndet till 80km från Stockholm? Ska alla jag kan swipea på ta slut efter cirka två timmar av swipeande? Är det någon annan som har detta problem?

Har för övrigt Tinder Gold om det spelar någon roll.
https://www.help.tinder.com/hc/sv
Tror de har support@tinder.com också via email.
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
För att ändra sitt namn på Tinder så behövde man tydligen radera sitt konto. Det gjorde jag.

Men som förut när jag klickade på ''Logga in via Facebook''. Så sa det alltid ''Hoppsan, något gick fel. Skriv in ditt E-mail''.

Detta var även innan jag raderade mitt Tinder konto. Det vart inga problem, jag skrev bara in mitt E-mail och så fick jag länk.

Men nu när jag har raderat mitt Tinder konto - Tinder frågar mig om jag vill logga in via Facebook, jag klickar på det och som vanligt säger appen till mig att något gick fel och att jag kanske vill logga in via E-mail.

Detta blir ett problem, eftersom jag har raderat mitt konto. Så när jag skriver in mitt E-mail adress får jag inga som helst länk.

Jag har även skrivit till Tinder och får inga som helst respons ifrån de.

Vad kan jag göra för att fixa detta?
Testa skapa nytt Tinderkonto mha nytt Facebook-konto. Eller via ditt telefon-nr.
Citera
2019-02-26, 10:09
Medlem
Citat:
https://www.help.tinder.com/hc/sv
Tror de har support@tinder.com också via email.

Testa skapa nytt Tinderkonto mha nytt Facebook-konto. Eller via ditt telefon-nr.
Det verkar som om att det inte heller skulle gå med ett nytt Facebook konto. Telefonnummer går inte heller, jag får bara fel meddelanden. Så det är därför jag har sysslat med mail hela tiden.

Det där med att skapa nytt Facebook konto tror jag inte heller skulle gå. Så fort jag klickar på Tinder, så dyker det upp om jag vill loggan via Facebook eller telefonnummer. Sedan blir det ''Hoppsan, prova att skriva ditt e-mail''.

Så jag tror inte alls det skulle funka att skapa nytt Facebookkonto. Det där med att skapa nytt Tinderkonto, hur menar du där?

Det är just det jag försöker med.
Citera
2019-02-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY

Har du själv har den erfarenheten av tinder? Eller finns det någon mer renodlad sexdejting sajt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in