2019-02-24, 09:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Begriper du inte? Bostaden stiger i värde. Svensken vet inte skillnad på välstånd och välfärd.

Som ett antal skarpsinnade redan skrivit i tråden. Det kanske är oss det är fel på? Väljarkåren har sagt sitt i ett antal val i rad nu.

År det massinvandring potemkinfabrikörerna vill ha, så låt dom få det. Det finns andra, mer konservativa och tryggare länder, att bosätta sig i än de tusen pretentiösa charadernas lilla missunnsamma rike.

Svärje är och har alltid varit en ”creepy” sosse-sekt. En utopi för småaktig rövarverksamhet. Ja, sådana är goter och svear.

Åt lunch med en amerikansk vän häromdagen som bott i Sverige några år nu.
Han sa” Har aldrig träffat ett folk som är så snobbiga, bortskämda och kosmopolitiska som svenskarna.”
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-02-24 kl. 09:59.
Citera
2019-02-24, 09:59
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Han sa” Har aldrig träffat ett folk som är så snobbiga, bortskämda och kosmopolitiska som svenskarna.”

Förmodligen bodde han i Stockholm. Människor är mer genuina var som helst annars.
Citera
2019-02-24, 10:01
Avstängd
Vilka uträttar minst generellt, samtidigt som de har de flesta och bästa förmånerna? Och alla dessa som är satta att utföra utredningar, prognoser, rapporter om än det ena och andra..
Flera myndigheter skulle vi lätt kunna vara utan, eller ersätta med något effektivare.
Det är otroligt stora summor som rinner mellan fingrarna för varje år.
Sen har vi politiker som fullständigt vräker ut kapital på fel poster.
Skatterna i Sverige har varit ett av världens högsta i många år redan.Dessutom är de långt ifrån rättvisa på många plan.
Ett ekorrhjul som som inte orkar mycket till. Om vi bara ändrade vårt tänk från "Det drabbar nog inte mej" till " Nu gör vi en förändring tillsammans" skulle mycket vara vunnet redan där..
Citera
2019-02-24, 10:02
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Detsamma, jag gillar mina kollegor från övriga Europa bättre än svenskarna.

Hjärntvättade goter och svear är fan ett horribelt pack.

Ja, låt dom få levererat precis vad dom beställt.
Citera
2019-02-24, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Förmodligen bodde han i Stockholm. Människor är mer genuina var som helst annars.

Hjärntvätten går djupt i vårt avlånga land. Du bär säkert själv en släng av sekten inom dig.
Citera
2019-02-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observatorius
Han utgår väl från att alla gör samma relativa skatteinsatser för landet som han själv. Han har ingen tilltro till Sverige så varför skulle han anta att andra har det? Det hela är bara ett sätt att ursäkta sina egna handlingar.

Kanske den mest kommunistiska inlägget på fb någonsin
Citera
2019-02-24, 10:08
Medlem
Mogrens avatar
Stefan Löfven + Magdalena Andersson är väl en garant för total systemkollaps.
Citera
2019-02-24, 10:11
Medlem
Han har ju helt rätt. Så mycket skattepengar han betalat in kan vi inte ens drömma om. Om jag var rik skulle jag också varit arg att landet ser ut som den gör. Man skiter i gamlingar, fattiga, skolan, vården och polisen medsn man försöker klura ut alla möjliga sätt att ta hem terrorister så man kan mysa med dom. Själv kom jag till Sverige 1994 och kan säga att jag känner inte igen det Sverige jag växte upp och älskade mer och mer som tiden gick. Nu känner jag bara att flytten kommer närmare och närmare, till Kroatien då
Citera
2019-02-24, 10:15
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Han har ju helt rätt. Så mycket skattepengar han betalat in kan vi inte ens drömma om. Om jag var rik skulle jag också varit arg att landet ser ut som den gör. Man skiter i gamlingar, fattiga, skolan, vården och polisen medsn man försöker klura ut alla möjliga sätt att ta hem terrorister så man kan mysa med dom. Själv kom jag till Sverige 1994 och kan säga att jag känner inte igen det Sverige jag växte upp och älskade mer och mer som tiden gick. Nu känner jag bara att flytten kommer närmare och närmare, till Kroatien då

Nej, du är ingen grundligt hjärntvättad got eller svear. Du kommer aldrig begripa dig på sekten svärje.

Var glad för det.

Som Tim Pool sade: ”Sweden is creepy”.
Citera
2019-02-24, 10:21
Medlem
StillaHavets avatar
Mycket positivt att kritik framförs från en så prominent företrädare från svenskt näringsliv. Bra!
Citera
2019-02-24, 10:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Visst är det så, folk är dessutom segare än vad man kan tro.
Kollapsen kommer ta längre tid och kommer komma krypande.
20-25 år är min gissning.
När kommuner inte längre kan upprätthålla grundläggande service och konstanta elavbrott i kombination med svår kriminalitet.
Under tiden vrålar SVT/SR och återstående media ut fanatiska propagandakampanjer om hur strålande allt går.
Idioten Östling har stött dagens politik så han är medskyldig till vart vi är påväg.

Jag menar att det inte kommer att ta 20 år. Med systemkollaps menas att medborgarna inte längre efterfrågar den service som samhället ger. Beakta förorterna, det gick relativt fort när svenskar i massor begav sig där ifrån. Nu är dessa platser ohjälpligt förlorade. Och situationen där blir bara värre.

Vad Östling menade med systemkollaps var att han jämförde med marknaden. Finns inget företag som i längden fungerar om man ignorerar kunderna. Ta till exempel barnbidrag: spelar ju ingen roll vilken inkomst man har, den som betalar skatt eller på annat sätt bidrar har faktiskt rätt via samhällskontraktet att få barnbidrag. Säger samhället nej kan man som medborgare kräva mindre skatt. Det är ingen slump att majoriteten rört sig mot höger.

Östling sa i intervjun att han känner åtskilliga inom finans och storindustrin som vill starta ett parti. Det finns ett ideologiskt vakuum för det. Det pågår en enorm kapitalförlust med såväl företagens som anställdas enorma skatter som går till att investera i något som inte ger något tillbaka.
Citera
2019-02-24, 10:24
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observatorius
Han utgår väl från att alla gör samma relativa skatteinsatser för landet som han själv. Han har ingen tilltro till Sverige så varför skulle han anta att andra har det? Det hela är bara ett sätt att ursäkta sina egna handlingar.

Lägg ner din kommunist, han har betalt mer i skatt än vad du och hela din släkt kommer betala under 1000 år.

Han har helt rätt, han säger precis det som kommer ske. Inget unikt uttalande, professor vid Uppsala universitet säger samma sak nyligen i tv. Det är över, snart lapp på luckan när du kommer med din stroke. Ring Poolia kommer det stå!

Sverige är totalkört, vänta får du se och lägg ner med att kasta skit som du inte har en aning om. Leif Ö har jobbar utomlands och har betalt skatt och skatteplanerat enligt gängse regler. Han har helt rätt, vad fan får han för pengarna? Han vill väl inte finansiera att araber med 3 fruar och 17 barn får lägenheter i Nacka igen och bidrag i nivå som en lön för en Börs Vd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in