2018-11-24, 21:49
Medlem
Citat:
19 miljoner ska sparas – ambulanser i Bohuslän kan stängas ner
På torsdagen lämnade ambulansverksamheten över sitt förslag till hur de ska kunna få ett noll resultat.

– Förslaget innebär omfattande neddragningar där bland annat enheter i Munkedal, Strömstad, Uddevalla, Hallinden och Åmål drabbas. Ambulanserna föreslås att vara nedstängda under främst nattetid. NU-sjukvårdens transportambulans som kör mellan sjukhus föreslås också minska sin driftstid. Förslaget innehåller dessutom sommarnerdragning av akutambulans motsvarande en dygnsambulans under perioden juni-juli-augusti, säger Björn Kalin, verksamhetschef på ambulansverksamheten.
https://archive.fo/sX1DP
Under högkonjunktur! Någon i akut behov av ambulans under natten men även under dagen när dom tar bort ambulanserna kommer att vara utan och dö. Om detta inte är ett tecken på systemkollaps när t.o.m ambulanserna skärs ned då är ingenting systemkollaps. Tänk er då när det blir lågkonjunktur som säkert kommer inom en nära framtid.
Citera
2018-11-24, 22:18
Medlem
Jag såg ingen systemkollaps idag. Åkte bil genom Östergötland och Sörmland. Allt funkade bra. Bilisterna skötte sig. På bensinstationen kunde jag tanka bensin. På vägkrogen fick jag en utsökt måltid. I Norrköping låg jag på hotell. Sängen var skön och frukosten god. Kollapsen verkar vara uppskjuten.
Citera
2018-11-24, 22:59
Medlem
En miljon fler invånare år 2028 - var är bostäderna?
Sveriges befolkning väntas öka med ytterligare en miljon fram till år 2028. Samtidigt saknas en plan för var alla resurssvaga människor ska bo. Det är häpnadsväckande ansvarslöst.
I stället har den grå och svarta marknaden fått lösa bostadsbristen. Människor tränger ihop sig i miljonprogrammen. Det kan bo så många som 10-15 personer i en tvåa, berättar Juan Copovi Mena, vd på Telge Bostäder i Södertälje.

Samtidigt har svarthandeln brett ut sig över hela landet, även på småorter. Lägenheter bebos av andra än de som står på kontraktet. Det köps och säljs folkbokföringsadresser i stor skala och par genomgår skenskilsmässor för att lösgöra lägenheter för otillåten uthyrning.

Den organiserade brottsligheten driver egna bostadsförmedlingar med annonser på nätet. Avgifter tas ut för olika förmedlingstjänster och olagliga hyreskontrakt säljs för 50-70 000 kronor. Att hyra en sängplats i ett rum med flera andra kan kosta så mycket som 5-8000 kronor i månaden.
På flera håll struntar socialtjänsten i att granska de andrahandskontrakt och adresser som de sökande visar upp. I brist på bättre alternativ betalar kommunen ockerhyrorna och göder därmed den organiserade brottsligheten.
En tjänsteman på ett kommunalt bostadsbolag beskriver dilemmat så här:
- Man vill inte peta i denna myrstack, eftersom man inte reder konsekvenserna.
https://www.expressen.se/ledare/anna...ar-bostaderna/

Den som inte tycker att det är ett tecken på systemkollaps att det redan idag bor 10-15 personer i en tvåa, kanske ska tänka på hur det kommer att se ut med ytterligare 1 miljon utlänningar utan bostad i landet, om bara tio år.

Insh'allah
Citera
2018-11-24, 23:04
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag såg ingen systemkollaps idag. Åkte bil genom Östergötland och Sörmland. Allt funkade bra. Bilisterna skötte sig. På bensinstationen kunde jag tanka bensin. På vägkrogen fick jag en utsökt måltid. I Norrköping låg jag på hotell. Sängen var skön och frukosten god. Kollapsen verkar vara uppskjuten.

Finns ingen kollaps i Mali heller, eftersom de flesta lever och har mat för dagen.
Citera
2018-11-24, 23:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Från gårdagens debatt i Sveriges riksdag:
https://www.youtube.com/watch?v=guGMcbGFa9g&t=89s
Citera
2018-11-24, 23:21
Medlem
Overminds avatar

Good fucking luck. Vi har inte ens tillräckligt med bostäder idag...
Citera
2018-11-25, 09:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De tecken som tyder på att Sverige kan vara på väg mot en systemkollaps handlar i slutändan om legitimitet. Så länge medborgarna ger legitimitet åt gradvis försämrade samhällsfunktioner kan förfallet fortsätta. Människor som tramsar och raljerar som du har en mycket stor skuld i förstörandet av landet.
Citera
2018-11-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Finns ingen kollaps i Mali heller, eftersom de flesta lever och har mat för dagen.
Dock tror jag många skriver under på kollapsen i Venezuela.
Dvs konsekvensen av vänsterpolitik.
Citera
2018-11-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
En miljon fler invånare år 2028 - var är bostäderna?
Sveriges befolkning väntas öka med ytterligare en miljon fram till år 2028. Samtidigt saknas en plan för var alla resurssvaga människor ska bo. Det är häpnadsväckande ansvarslöst.
I stället har den grå och svarta marknaden fått lösa bostadsbristen. Människor tränger ihop sig i miljonprogrammen. Det kan bo så många som 10-15 personer i en tvåa, berättar Juan Copovi Mena, vd på Telge Bostäder i Södertälje.

Samtidigt har svarthandeln brett ut sig över hela landet, även på småorter. Lägenheter bebos av andra än de som står på kontraktet. Det köps och säljs folkbokföringsadresser i stor skala och par genomgår skenskilsmässor för att lösgöra lägenheter för otillåten uthyrning.

Den organiserade brottsligheten driver egna bostadsförmedlingar med annonser på nätet. Avgifter tas ut för olika förmedlingstjänster och olagliga hyreskontrakt säljs för 50-70 000 kronor. Att hyra en sängplats i ett rum med flera andra kan kosta så mycket som 5-8000 kronor i månaden.
På flera håll struntar socialtjänsten i att granska de andrahandskontrakt och adresser som de sökande visar upp. I brist på bättre alternativ betalar kommunen ockerhyrorna och göder därmed den organiserade brottsligheten.
En tjänsteman på ett kommunalt bostadsbolag beskriver dilemmat så här:
- Man vill inte peta i denna myrstack, eftersom man inte reder konsekvenserna.

Den som inte tycker att det är ett tecken på systemkollaps att det redan idag bor 10-15 personer i en tvåa, kanske ska tänka på hur det kommer att se ut med ytterligare 1 miljon utlänningar utan bostad i landet, om bara tio år.

Insh'allah
Problemen i grunden är:

* Den av vänstertomtarna så omhuldade hyresregleringen. Den dagen vi får bort den försvinner allt detta elände som den ställer till med.

* Den av vänstertomtarna så omhuldade bidragslinjen. Den dagen parasiterna inte längre kan mjölka skattebetalarna så måste de ordna sin försörjning själva.
Citera
2018-11-25, 15:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Problemen i grunden är:

* Den av vänstertomtarna så omhuldade hyresregleringen. Den dagen vi får bort den försvinner allt detta elände som den ställer till med.

* Den av vänstertomtarna så omhuldade bidragslinjen. Den dagen parasiterna inte längre kan mjölka skattebetalarna så måste de ordna sin försörjning själva.
Nej, problemet är i grunden att det finns massor av asylinvandrare som inte har någonstans att bo, inga pengar och inga utsikter att kunna försörja sig själva? I vanlig ordning kringgår du kärnfrågan och fokuserar på bisaker. Varför tramsar du hela tiden?
Citera
2018-11-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Problemen i grunden är:

Eller att man importerar massvis av utlänningar till ett litet land utan vidare tanke än att de bara måste få bo här?
Citera
2018-11-25, 15:58
Medlem
Citat:

Otroligt tramsigt inlägg. Du kan åka till valfri krigszon och vandra omkring några dagar och det kommer antagligen inte hända ett smack, antar att krig och sånt är bluff också eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in