2019-02-24, 10:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag menar att det inte kommer att ta 20 år. Med systemkollaps menas att medborgarna inte längre efterfrågar den service som samhället ger. Beakta förorterna, det gick relativt fort när svenskar i massor begav sig där ifrån. Nu är dessa platser ohjälpligt förlorade. Och situationen där blir bara värre.

Vad Östling menade med systemkollaps var att han jämförde med marknaden. Finns inget företag som i längden fungerar om man ignorerar kunderna. Ta till exempel barnbidrag: spelar ju ingen roll vilken inkomst man har, den som betalar skatt eller på annat sätt bidrar har faktiskt rätt via samhällskontraktet att få barnbidrag. Säger samhället nej kan man som medborgare kräva mindre skatt. Det är ingen slump att majoriteten rört sig mot höger.

Östling sa i intervjun att han känner åtskilliga inom finans och storindustrin som vill starta ett parti. Det finns ett ideologiskt vakuum för det. Det pågår en enorm kapitalförlust med såväl företagens som anställdas enorma skatter som går till att investera i något som inte ger något tillbaka.
Jag är ytterligt tveksam till finanseliten och deras kompetens gällande politik.
Östling har jag noll förtroende för.
Jag såg den här situationen komma för 10 år sedan. Invandringen har varit ohållbar länge. Östling har varit hejaklacksledare till den.
Som resten av “ eliten”.
Citera
2019-02-24, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Sveriges ekonomi går lysande bra. Vi har inte haft så låg statsskuld sedan år 1977. År 2017 amorterade vi 30 miljarder på statsskulden.

Den undermåliga offentliga servicen beror på andra orsaker, främst handlar det om ett kraftigt ökat tryck på samtliga institutioner jämfört med hur det var förut. Kriminalvården, sjukvården, skolan, äldrevården, polisen. Det beror på att invandringen skapar samhällsproblem som ingen ekonomiprofessor har tagit med i beräkningarna. Utifrån deras horisont har en invandrare samma beteende som en svensk från den dag dom sätter sin fot i landet. Och anslagen till myndigheter, landsting och kommuner grundas på samma antagande, allting annat hade varit rasistiskt.

En enda bilbrännare är en enorm förlust för samhället. En gängkriminell tar i anspråk offentliga resurser som inte går att betala på fem livstiders inarbetad skatt. Utöver detta orsakar dom enorma personliga tragedier som leder till att människor blir sjukskrivna från jobbet kanske resten av livet och inte betalar någon mer skatt.

Varför var statsskulden 0 kr 1970 men ökat till dagens 1200 miljarder kr med miljoner fler invandrare?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Lägg ner din kommunist, han har betalt mer i skatt än vad du och hela din släkt kommer betala under 1000 år.

Han har helt rätt, han säger precis det som kommer ske. Inget unikt uttalande, professor vid Uppsala universitet säger samma sak nyligen i tv. Det är över, snart lapp på luckan när du kommer med din stroke. Ring Poolia kommer det stå!

Sverige är totalkört, vänta får du se och lägg ner med att kasta skit som du inte har en aning om. Leif Ö har jobbar utomlands och har betalt skatt och skatteplanerat enligt gängse regler. Han har helt rätt, vad fan får han för pengarna? Han vill väl inte finansiera att araber med 3 fruar och 17 barn får lägenheter i Nacka igen och bidrag i nivå som en lön för en Börs Vd.
Varför har idioten då stött den politik som leder till systemkollaps?
Östling bör dra åt helvete.
Citera
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Finns inget som talar för en systemkollaps.
Är bara tramsigt att påstå det, Sverige har en stabil ekonomi och ett skattesystem som fungerar. Det ska till ett enormt skifte i samhället eller omvärlden för att hans prognos ska infrias.

Som ett enormt demografiskt skifte?
Citera
2019-02-24, 10:46
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag är ytterligt tveksam till finanseliten och deras kompetens gällande politik.
Östling har jag noll förtroende för.
Jag såg den här situationen komma för 10 år sedan. Invandringen har varit ohållbar länge. Östling har varit hejaklacksledare till den.
Som resten av “ eliten”.

Kapitalet skiter i vilket. Så länge det ger tillväxt. Billiga lån till potemkinfabrikörerna eller snabbtåg land och rike runt kvittar.

Problemet är den hjärntvättade goten och svear som röstar. Det vill säga, den stora massan som ser sitt ”kapital” stiga i värde med en ökande befolkning.

Det ska bli intressant att se minerna på jobbet när amerikanarna eventuellt sticker hål på det pretentiösa luftslottet i missunnsamhetens hycklande dystopi.

Ja, det eller nästa oljechock.
Citera
2019-02-24, 10:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Detsamma, jag gillar mina kollegor från övriga Europa bättre än svenskarna.

Hjärntvättade goter och svear är fan ett horribelt pack.

Ja, låt dom få levererat precis vad dom beställt.

Det är försent att få Sverige och Västeuropa på rätt köl igen genom demokratiska val.
Sveriges framtida demografi är redan här.

Ja, Låt svensken få precis vad beställt och möta sitt öde.
Veka, patetiska får.
Jag vill se svenskar tigga utanför ICA.
Låt dem lida för vad de gjort.

De svenskar som lyckas tas igen de kommande åren kommer vara av mycket bättre kvalite.
De kommer ha bättre sammanhållning och bry sig om varandra...och de kommer vara ”hard as fuck”.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-02-24 kl. 11:06.
Citera
2019-02-24, 10:59
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Åt lunch med en amerikansk vän häromdagen som bott i Sverige några år nu.
Han sa” Har aldrig träffat ett folk som är så snobbiga, bortskämda och kosmopolitiska som svenskarna.”

En amerikan med en åsikt som väger lätt.
Citera
2019-02-24, 11:01
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Om du menar att en systemkollaps innebär att vi kommer att krypa i vår egen avföring utan tillgång till rent vatten så har du rätt.

För oss andra så innebär en systemkollaps när 10% av eleverna går ut skolan utan godkända betyg. När det inträffar över 500 skottlossningar på öppen gata varje år.
När sjuka människor dör i väntan på vård.
När Sverige har tappat kontrollen över landets gränser.
Allt detta är redan verklighet.

Men fortsätt du att låtsas som att allt är bra.
Sätt dig i soffan och ta en kopp kaffe.

Jag antar att du känner dig hårt drabbad av den upplevda systemkollapsen...
Citera
2019-02-24, 11:03
Citat:

Du har aldrig bott utanför de tusen potemkinkulissernas missunnsamma rike, eller hur?

Är du en inflyttad bonnläpp måhända?
Citera
2019-02-24, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför har idioten då stött den politik som leder till systemkollaps?
Östling bör dra åt helvete.
Det du skriver att han "stött den politik som leder till kollapsen" förstår jag inte riktigt ?
Han är väl som du och jag, och betalar snällt in sin skatt som vilken laglydig medborgare som helst. Att han är besviken över hur hans inbetalade medel används är väl inte mer än rätt?
Citera
2019-02-24, 11:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det du skriver att han "stött den politik som leder till kollapsen" förstår jag inte riktigt ?
Han är väl som du och jag, och betalar snällt in sin skatt som vilken laglydig medborgare som helst. Att han är besviken över hur hans inbetalade medel används är väl inte mer än rätt?
Östling har brölat om att invandring är bra och att utan blattar inget Scania. En logik på en 12 årings nivå. Östling har även han adoptivbarn vill jag minnas.
Så att Östling 1 miljon bidragsblattar senare börjar gläfsa om systemkollaps är patetiskt.
Den fittan är i högsta grad ansvarig för vart vi är påväg.
Citera
2019-02-24, 11:11
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Så du menar att vi svenskar är ett hårt arbetande, traditionsbundet folk med intakta kärnfamiljer, med sunda värderingar och ekonomiskt sparande samt stark sammanhållning?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-02-24 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in