2019-02-22, 21:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Så kanske du kan tänka och skriva men det kan nog varken polis tänka eller skriva utan polisen uttrycker sig så här:

– Det fanns information om att den här mannen hade skjutvapen vilket gjorde att vi behövde ta höjd för det innan vi gick in i bostaden.

Man kommer nog inte in på uppfarten med blåljus och polissirenerna på till en man som ligger i badet med två gevär och streamar på facebook om att han mördat sina barn och är på väg att knäppa sig själv.

Mamman däremot hade nog inte släckta billampor eller rullade ljudlöst upp på gården och jag är övertygad om att många anser att just det orsakade att SR hann ta livet av sig innan polisen ens fick chansen att få tag i SR i livet. På en mordplats är det nog det bästa om polis får jobba enligt sin manual.

Larmade mamman polisen innan hon åkte till gården? Ringde polisen mamman efter att dom fått informationen av flertalet personer i mannens närhet att SR skjutit barnen och satt och streama på facebook?

Någonstans i kommunikationen har det brustit kan man tycka eftersom polisen nu går ut med att polis och mamman nästan var på plats samtidigt för utan tvekan hade det varit bäst om polisen hade varit där först för dom hade en plan. Dom skulle enligt Tahlberg anlända med planen om höjd innan ingång och den höjden blev nog inte riktigt som tänkt då en annan hann dit före. SR tog för givet att annan var polis men om nu inte SR sett eller hört vad han trodde var polis kanske han inte skulle skjutit sig så hastigt utan fortsatt att streama och kanske blivit överrumplad av "smygande" poliser istället för att bli bländad av annan och annans "tjutande däck".

Någon får kritik, någon är förbannad, någon anklagar, någon ifrågasätter, någon pratar så pass mycket att polisen känner sig tvungna att gå ut med informationen om att polis och mamman nästan var på brottsplatsen samtidigt.

Spelar som sagt ingen roll. Om han sköt direkt han hörde/såg att polisen eller nån annan rullade upp på gården, så hade han definitivt skjutit om polisen försökt ta sig in eller gett sig till känna på annat sätt. Det hade fortfarande inte ändrat utgången.

När polisen så tydligt går ut med information för att döda rykten så betyder det ju att det just är rykten.

Han hade uppenbarligen koll på när någon dök upp utanför huset. Så det var kört oavsett.
Citera
2019-02-22, 21:29
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Kan du så kan jag.

Sammel, pappan till barnen rökte ofta spice och pratade med alla han kände att han ville mörda sin fru och sina barn.

Självklart lika pålitligt som horungen ovanför detta inlägg.

Samuel mördade sina barn för att han var en självömkande mupp som inte kunde ta motgångar som majoriteten av alla människor måste gå igenom. Han valde att skjuta sina barn till döds för att han inte vågade dö själv, viktiga lille Samuel dör och världen går vidare utan lillkuken. Nej så kan vi inte ha det, ska han dö ska alla runt honom må dåligt och aldrig glömma honom, hur gör man det? Jo man mördar sina två barn, på deras mammas födelsedag.

Hade han rökt spice hade det vi i alla fall haft något att diskutera, nu verkar han bara vara en narcisstisk liten förkrympt kuk som inte kunde ta motgångar. Jag ber till gud att djävulen våldtar den äckliga fjolla dagligen i oändligheten

Trodde inte ens i min vildaste fantasi att det fanns människor som dig!
Att använda vulgära könsord som du uppenbarligen behöver göra för att uttrycka dig är patetiskt och rent ovärdigt med tanke på denna tragiska händelse!
Hur kan DU INTE FÖRSTÅ vad en allvarlig psykisk sjukdom kan göra med oss människor?
Ingen här försvarar S:s handling men den är en direkt konsekvens av en mycket allvarlig psykisk ohälsa av värsta graden!
Jag tycker du ska tänka efter för nästa gång något tragiskt händer kanske det är någon av dina nära och kära som inte får proffessionell hjälp i tid.....
Citera
2019-02-22, 21:39
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det kan ju även vara så att alla i hans "vänkrets" som visste om allt i förväg och inte stöttade honom bättre är "sjuka i huvudet"

Vilka menar du ”visste om allt i förväg”?
Flera vänner visste att S mådde dåligt sista tiden men INGEN visste att han tänkt ta sönerna av daga!!!
Sen kan man ju med facit i hand fundera på varför ingen FB-vän agerade eftersom S tydligen skrivit inlägg om att han själv tänkt ta livet av sig (inlägg som han raderade själv om man nu ska ta detta som en sanning).
Stämmer det nu att S överhuvudtaget skrivit såna inlägg så är det nog ett antal personer som med facit i hand nu mår rätt dåligt av att dessa (påstådda) inlägg inte togs på allvar.
Citera
2019-02-22, 22:06
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Trodde inte ens i min vildaste fantasi att det fanns människor som dig!
Att använda vulgära könsord som du uppenbarligen behöver göra för att uttrycka dig är patetiskt och rent ovärdigt med tanke på denna tragiska händelse!
Hur kan DU INTE FÖRSTÅ vad en allvarlig psykisk sjukdom kan göra med oss människor?
Ingen här försvarar S:s handling men den är en direkt konsekvens av en mycket allvarlig psykisk ohälsa av värsta graden!
Jag tycker du ska tänka efter för nästa gång något tragiskt händer kanske det är någon av dina nära och kära som inte får proffessionell hjälp i tid.....

Du har varit medlem på Flashback sedan 2013 och 2019 inser du att folk är vulgära och uppriktigt trötta på människor som tycker synd om barnamördare, eller är det för att du själv vet att du kommer hamna i helvetet med Samuel som du känner dig träffad? Gå du på barnamördarens begravning men kom ihåg att du hamnar vart han är!
Citera
2019-02-22, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Spelar som sagt ingen roll. Om han sköt direkt han hörde/såg att polisen eller nån annan rullade upp på gården, så hade han definitivt skjutit om polisen försökt ta sig in eller gett sig till känna på annat sätt. Det hade fortfarande inte ändrat utgången.

När polisen så tydligt går ut med information för att döda rykten så betyder det ju att det just är rykten.

Han hade uppenbarligen koll på när någon dök upp utanför huset. Så det var kört oavsett.

Poolen ligger utomhus på baksidan och man har full insyn över uppfarten därifrån. Polis anlände med förstärkning under tystnad, dom hade en plan och planen var att få tillgång till SR i livet. SR var vilket du kan se på hans stream väldigt inne i sitt projekt "tagning". Mycket illa psykiskt och långt ifrån alert och på sin vakt. En bil med helljus dök dock upp på uppfarten och SR avbröt omedelbart sitt filmande och sköt sig.

Det spelar ingen roll för dig vem som var först på plats för enligt dig skulle utgången blivit densamma och det får du tycka men så tycker inte alla utan ifrågasätte roch påstår och med sån kraft att polisen känner sig tvungna att tala ut i pressen om "rykten". Det är bara det att polisens vittnen själva finns i tråden och påstår att mamman var där 20 minuter innan polisen och samma vittne påstår även att så fort mamman rullar pp på infarten smäller det.

Något fel i kommunikationen finns här och frågar du mig så borde polisen kontaktat mamman när dom vet om pågående brott, var fanns hon i allt detta? I bilen på uppfarten tydligen välsedd av både grannar och SR. Pang!
Citera
2019-02-22, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Poolen ligger utomhus på baksidan och man har full insyn över uppfarten därifrån. Polis anlände med förstärkning under tystnad, dom hade en plan och planen var att få tillgång till SR i livet. SR var vilket du kan se på hans stream väldigt inne i sitt projekt "tagning". Mycket illa psykiskt och långt ifrån alert och på sin vakt. En bil med helljus dök dock upp på uppfarten och SR avbröt omedelbart sitt filmande och sköt sig.

Det spelar ingen roll för dig vem som var först på plats för enligt dig skulle utgången blivit densamma och det får du tycka men så tycker inte alla utan ifrågasätte roch påstår och med sån kraft att polisen känner sig tvungna att tala ut i pressen om "rykten". Det är bara det att polisens vittnen själva finns i tråden och påstår att mamman var där 20 minuter innan polisen och samma vittne påstår även att så fort mamman rullar pp på infarten smäller det.

Något fel i kommunikationen finns här och frågar du mig så borde polisen kontaktat mamman när dom vet om pågående brott, var fanns hon i allt detta? I bilen på uppfarten tydligen välsedd av både grannar och SR. Pang!

Problemet var nog att de knappt hann göra det, Karin var på plats en bra stund innan Polisen.
Citera
2019-02-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Problemet var nog att de knappt hann göra det, Karin var på plats en bra stund innan Polisen.

Dessvärre. Den som ringde Karin riskerade hennes liv samt störde ett polisingripande som sannolikt förhindrat en människa från att ta sitt liv samt att en GM hade kunnat lagföras. Barnen var redan döda, vilket SR först av allt berättade i sin live-sändning.
Citera
2019-02-23, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessvärre. Den som ringde Karin riskerade hennes liv samt störde ett polisingripande som sannolikt förhindrat en människa från att ta sitt liv samt att en GM hade kunnat lagföras. Barnen var redan döda, vilket SR först av allt berättade i sin live-sändning.

Tror det var ett sms från Samuel som meddelande Karin.

Men sant att om hon avvaktat lite och låtit Polis komma dit först hade de ev kunnat avstyra Samuels självmord.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-23 kl. 00:35.
Citera
2019-02-23, 00:44
Medlem
Citat:
Tror det var ett sms från Samuel som meddelande Karin.

Men sant att om hon avvaktat lite och låtit Polis komma dit först hade de ev kunnat avstyra Samuels självmord.

Ja, men om det var ett sms från SR borde polisen känt till det och det nya uttalande tyder på motsatsen.
Citera
2019-02-23, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, men om det var ett sms från SR borde polisen känt till det och det nya uttalande tyder på motsatsen.

De skriver ju att de var där nästan samtidigt också men det stämmer inte, Karin var där en bra stund innan polisen.

Så inte säkert att de släpper riktigt all sanning, vilken denna sanning isf bara skulle öka på hatet mot Samuel.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-23 kl. 01:09.
Citera
2019-02-23, 01:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Spelar ju mindre roll vem som kom först, utgången hade varit densamma ändå.
Förstår inte vad uppståndelsen handlar om? Ska skulden läggas på KA nu för att SR hann skjuta sig eller vad är det frågan om? Ingen hade ju kunnat hindra honom!

Vi har antagit från liven att SR satt i poolen eller nära poolen med gevären redo och när han ser ljus från en bil så stänger han snabbt liven och troligen är han död bara några få sekunder efter det.
Troligen hade han gjort samma sak om han hade hört något annat ljud för då hade han misstänkt att det var polisen som kom.
Den som tror något annat är enbart korkad för det framgår så tydligt av liven vad SR hade bestämt sig för. Han hade mördat två barn och tänkte inte låta sig tas levande! Han sa det själv.

Från liven.
Ingen kan hjälpa mig nu. Ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne i ett helt jävla liv för att jag har dödat grabbarna.
Jag har två bössor här nu, jag kommer lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit, och ingen fattar och nu tror jag att snuten kommer. Vi hörs, hejdå.

Ingen bil kan smyga ljudlöst fram en mörk kväll i ett så glesbebyggt område även om den hade haft släckta lyktor. Det är dessutom grusväg fram till SR:s hus. Knastrar bra när man rullar på det.
Antar att även polisen körde dit med dom vanliga lyktorna på för det var kväll och mörkt ute och det finns vad jag vet ingen gatubelysning utefter vägen så man ser en bil närma sig på långt håll från SR:s hus.

Oavsett vem som hade kommit dit först, KA, grannen kanske kom hem, en vän körde dit för att försöka stoppa honom eller polisen så hade INGEN hunnit stoppa honom för han var redo för att skjuta sig direkt om han märkte att någon kom.
Vi som har sett liven vet hur bråttom han fick och att han trodde att det var polisen som kom så varför försöka lägga skulden på KA?

Det här är inget avsnitt i CSI eller Criminal minds där polisen har oändliga resurser och kan få ut folk blixtsnabbt mitt ute i ingenstans med mörkerglasögon och smyga sig fram osedda.
Det här är tyvärr verkligheten och tack och lov händer det väldigt sällan att utgången blir dubbelmord på två små barn och att mördaren tar sitt liv direkt efteråt, men det händer och har hänt förut.
Citera
2019-02-23, 01:10
Medlem
Citat:
De skriver ju att de var där nästan samtidigt också men det stämmer inte, Karin var där en bra stund innan polisen.

Så inte säkert att de släpper riktigt all sanning, vilken bara skulle öka hatet mot Samuel.

Polisens taktik var troligen att inte vara synliga alls .... Dom skulle förhindra att han kom åt skjutvapnen.

Vilken "sanning" skulle öka hatet mot Samuel har du i åtanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in