2019-02-22, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns inget komiskt över att ljuga om något så här allvarligt. Jag hoppas verkligen att Karin har ett mellannamn som är Kristina och ibland kallades för det annars är det rent ut sagt riktigt elakt "trolleri".

Tyvärr hon heter:
Anna Karin Emilia.
Citera
2019-02-22, 16:20
Avslutad
ja, wow..jag råkade skriva fel i ett inlägg. Men det är Samuel jag kände som hästägare jag är och gjorde ett fel i stressen efter hans död.

Det indrar dock inte att jag har rätt nu och ger framförallt inte dig rätten att skriva hotfulla pm till mig. Jag vet inte vad din agenda är men sjuk i huvudet är du
Citera
2019-02-22, 16:37
Medlem
Bara tankar om allt som skrivs här.
Kan det finnas någon sak som rättfärdigar att man mördar sina barn? Har man levt för skyddat och inte tål påfrestningar i livet?
Vi är väl många som har föräldrar som är döda. Mina är borta och även två kära vänner. Men inte skulle jag komma på tanken att göra mina små barn illa? Sorg tillhör livet, för alla lever vi och dör.
Alla tänker vi olika, men Karin är ingen ö som jag skrivit förr i tråden.
Hon har också familjeförluster och sorg innan detta ofattbara hände. Polisen har först nu kunnat prata med henne, det är förståeligt. Om uppfostran så har väl alla kroknat i kampen med barn, utan att göra dom illa. Barn säger ofta att de inte trivs hos en förälder för att trösta den andre föräldern.
Men att pendla, skaffa sig ett bra jobb för att kunna försörja sig och barnen tyder på att man bryr sig om sina barn.
Hur man begraver sina anhöriga är upp till familjen och naturligtvis sörjer SH s syskon sin bror, men kan avsky brottet han begick. Det är ingen motsättning i det.
Jag hopas Karin tar hem sina barn till sin barndoms fridfulla plats och får en plats där de är trygga och hon också. Dit hon kan gå ogenerat och sörja och sakna.
Sakta kanske hon kan få tillbaka livet och få uppleva ljusa dagar som kan tränga igenom sorgen..Mvh/MD
Citera
2019-02-22, 16:39
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
ja, wow..jag råkade skriva fel i ett inlägg. Men det är Samuel jag kände som hästägare jag är och gjorde ett fel i stressen efter hans död.

Det indrar dock inte att jag har rätt nu och ger framförallt inte dig rätten att skriva hotfulla pm till mig. Jag vet inte vad din agenda är men sjuk i huvudet är du

Kan du så kan jag.

Sammel, pappan till barnen rökte ofta spice och pratade med alla han kände att han ville mörda sin fru och sina barn.

Självklart lika pålitligt som horungen ovanför detta inlägg.

Samuel mördade sina barn för att han var en självömkande mupp som inte kunde ta motgångar som majoriteten av alla människor måste gå igenom. Han valde att skjuta sina barn till döds för att han inte vågade dö själv, viktiga lille Samuel dör och världen går vidare utan lillkuken. Nej så kan vi inte ha det, ska han dö ska alla runt honom må dåligt och aldrig glömma honom, hur gör man det? Jo man mördar sina två barn, på deras mammas födelsedag.

Hade han rökt spice hade det vi i alla fall haft något att diskutera, nu verkar han bara vara en narcisstisk liten förkrympt kuk som inte kunde ta motgångar. Jag ber till gud att djävulen våldtar den äckliga fjolla dagligen i oändligheten
Citera
2019-02-22, 16:41
Medlem
Grandpas avatar
Citat:

Det kan ju även vara så att alla i hans "vänkrets" som visste om allt i förväg och inte stöttade honom bättre är "sjuka i huvudet"
Citera
2019-02-22, 17:06
Avslutad
Citat:

Vem anklagar du för att skicka hotfulla pm till dej, samt vara sjuk i huvudet?
Du kan ju inte bara kasta ur dej anklagelser utan att rikta de mot någon!

Jag har ivf inte pm:at dej och kommer inte så att göra!

Det räcker för mej att veta att du är fejk och att du trollar här i tråden!
Citera
2019-02-22, 18:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Så mycket felaktigheter och spekulationer som är galna i denna tråd

För oss som kände Samuel så vet vi att det finns en orsak till att han dödade barnen. En idiotisk orsak som säkert blev viktig i hans skalle med tanke på hur han mådde. Jag försvarar inte morden på barnen men jag vet att det finns en orsak, en orsak som Samuel pratade en hel del om med sina närmaste
Du är ett TROLL!
Du kände inte Samuel för du skriver i ett inlägg... "Samuel har för vänner flera gånger berättat"...
Alltså har har han inte för dig berättat ett jävla skit! Men NU vet du allt
I ditt första inlägg i tråden visste du inte om han hade några anställda och var du hans vän borde du har vetat om det.
Citat:
Vet nån om han hade anställda? tar någon hand om hans hästar idag?
I ditt andra inlägg i tråden så hade du ingen aning om varför Samuel mördade barnen, men nu vet du
Du hade heller ingen aning om hur det var med hästen som startade på Solvalla.
Citat:
1. KA är barnens mamma
2. Samuel och KA levde i Möklinta utanför Sala. Vissa skriver att vänner bord ehunnit fram mm men tänk på att alla vänner inte kollade och det var många som försökte stoppa honom
3. Mår man dåligt på det sätt som SR tydligen gjorde så tänker man inte rationellt då man hamnar i ett tillstånd som han gjorde. han såg troligen bara en utväg och varför barnen ingick i den utvägen vet vi inget om.

4. han hade häst till start igår på Solvalla som norska fd modellen M***len Be**s red. Stod den hästen i hans stall eller står han bara som tränare på den och det egentligen är MAdelen somn tränar och har den hemma hos sig?
I ditt femte inlägg i tråden kallar du Karin för Kristina och det var i inlägg 1810 och då visste alla utom du att Karin heter Karin och inte Kristina. Nu skyller du på stress för att du skrev fel namn.
Men NU vet du allt. TROLL!
Citat:
Kristina har ingen afghansk älskare. Däremot hade hon träffat en ny man, ja (ej afghan)
Fråga dig själv i stället varför Samuel satt och skrev långa inlägg på sin facebook om sitt mående som tydligen ingen tog på allvar för dom tog det för vad det var...
En man skriver på fyllan och tycker oändligt synd om sig själv...
Dagen efter raderade han inläggen när han hade nyktrat till.
Är det en lämplig man att ta hand om barn?
Citera
2019-02-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Känns som att denna tråden dött helt. Vi kommer inte att få veta mer och ingen FU kommer att göras då GM är död.
Låt K sörja ifred och så släpper vi det här. Bara meningslöst dravel och grundlösa spekulationer nu.
Det var många sidor sedan det var något annat än dravel i denna tråden. Bara en massa identitetspostning, numera . . .
Citera
2019-02-22, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Står i Expressen nu också.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/pojkarnas-mamma-kom-till-huset-strax-efter-morden/

Vad är det för rykten dom pratar om?

Artikeln har är väl ganska glasklar. Polisen vill mer eller mindre endast tala om för allmänheten att polis var på brottsplatsenungefär lika snabbt som mamman, "nästan samtidigt" är Danielsson valda uttryck.

Kort och gott vill man säga att mamman inte var den som fick SR att trycka av och döda sig själv när en bil kommer uppkörande till gården för det är j vad SR säger "hej då nu trycker jag av för nu kommer polis".

Danielsson borde nog öva på hur han uttrycker sig mer noggrannt för vad han gör nu via sala allehanda är istället för att vara kryptisk och fåordig är precis tvärtom, han fullkomligt skriker ut ryktesspridningen offentligt om att mamman var den som fick SR att trycka av i tron att bilen som kom upp till gården i SRs tro var polis. "Nästan samtidigt" är inte samtidigt utan någon var där först och Danielssons sätt att plumpt uttrycka sig visar tydligt att det var mamman, alltså kan man anta att ryktesspridningen ligger i att hon "med helljusen på" anses ha utlöst skottet.
Citera
2019-02-22, 20:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Artikeln har är väl ganska glasklar. Polisen vill mer eller mindre endast tala om för allmänheten att polis var på brottsplatsenungefär lika snabbt som mamman, "nästan samtidigt" är Danielsson valda uttryck.

Kort och gott vill man säga att mamman inte var den som fick SR att trycka av och döda sig själv när en bil kommer uppkörande till gården för det är j vad SR säger "hej då nu trycker jag av för nu kommer polis".

Danielsson borde nog öva på hur han uttrycker sig mer noggrannt för vad han gör nu via sala allehanda är istället för att vara kryptisk och fåordig är precis tvärtom, han fullkomligt skriker ut ryktesspridningen offentligt om att mamman var den som fick SR att trycka av i tron att bilen som kom upp till gården i SRs tro var polis. "Nästan samtidigt" är inte samtidigt utan någon var där först och Danielssons sätt att plumpt uttrycka sig visar tydligt att det var mamman, alltså kan man anta att ryktesspridningen ligger i att hon "med helljusen på" anses ha utlöst skottet.

Spelar ju mindre roll vem som kom först, utgången hade varit densamma ändå.
Citera
2019-02-22, 20:49
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Jag hoppas att det blir en utredning angående vad psykvården och socialtjänsten har gjort för att hjälpa GM. Har det t.ex. lämnats någon orosanmälan och vad har i såna fall den lett till?

Killen har ju mått dåligt under några år, travverksamheten har gått utför, han har haft ekonomiska svårigheter och sålt av mark. Till detta har kommit bråk med ex-frun och tydligen gränslös svartsjuka. Han lär ha haft kontakt med psykvården och fått medicin men har kontakten följts upp?

”Utpressningen” som han påstår att exet har ägnat sig åt kan ju ha med barnen att göra. Att hon har t.ex. hotat med att ”ta barnen”, att försöka få hela vårdnaden för att han är så mentalt nedgången?

Jag har sett live-filmen. Killen verkar ju vara helt under isen - i ett kaos av olika känslor. Hat, sorg, svartsjuka, rädsla, övergivenhet, misstro, exhibisionism, omtanke, ordning, hämnd, vilsenhet mm mm. Det måste snurra som fan i skallen på honom. Om han verkligen tror att pojkarna inte vill vara hos mamman och afghanen...vem ska ta hand om dem om han tar livet av sig själv? Ska de behöva leva med vetskapen att pappa tog livet av sig? Vem ska hjälpa dem att komma över det om mamman är så hemsk som han tycker att hon är. Killen tror nog att han gör grabbarna en tjänst genom att låta dem ”slippa” men samtidigt vill han göra deras mamma så illa han kan.

I kaos kan man ändå ibland skärpa till sig utåt, jag ser inget konstigt i att GM läser vad folk skriver medan han snörvlar och ”förklarar”, han är faktiskt fortfarande vid medvetande. Jag ser heller inget konstigt i att mamman har skrivit två kommentarer på nätet, det kanske f.ö. inte ens är hon som har skrivit personligen, hon kan ha fått hjälp av någon av dem som med största säkerhet är i hennes närhet sedan onsdag kväll. Har man själv varit i stor kaosartad sorg, eller nära någon som har varit det, vet man att irrationellt uppträdande ofta ingår som en del i sorgen.

Ovanstående skrev jag i slutet av januari och jag undrar fortfarande om socialen och hans läkare har rannsakat sitt agerande i fallet. De har en mycket stor del i tragedin!

Jag tror fortfarande att Samuel dödade sina barn för att älskade båda två, men att han genom sitt eget djupt deprimerade och förvirrade tillstånd inte såg någon annan utväg än att döda dem innan han tog sitt eget liv. Han var sjuk och måste på fullaste allvar ha trott att de skulle ha det bättre döda än att förlora sin pappa och behöva vara med mamma Karin och hennes nye.

Alla människor är inte lika. Några är starka och några går under eftersom de inte klarar att utsättas för stor press, misslyckanden och sorger under långa perioder lika bra som andra. Jag ser inte Samuel som en ond människa, för mig var han en djupt deprimerad man med kaos i skallen som till och från lyckades hålla skenet uppe och dessemellan, troligen främst när han hade druckit, kunde visa sina svagheter. Jag tror inte att någon som är väl insatt i psykologi har svårt att förstå och förklara vad som fick Samuel att döda sina pojkar. Att försöka förstå vad som hände i Samuels hjärna är INTE detsamma som att försvara hans handling, den är oförsvarlig - men inte oförklarlig.

Tack för att dödsannonsen publicerades här, nu kan jag både skicka en blomma till Samuels begravning och en peng till Suicide Zero som hans anhöriga önskar. Jag tror att flera av hans vänner kommer att vilja närvara vid minnesstunden, bland annat för att få ta adjö av den Samuel de kände innan han blev en annan och också för att visa hans anhöriga sitt stöd.
Citera
2019-02-22, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Spelar ju mindre roll vem som kom först, utgången hade varit densamma ändå.

Så kanske du kan tänka och skriva men det kan nog varken polis tänka eller skriva utan polisen uttrycker sig så här:

– Det fanns information om att den här mannen hade skjutvapen vilket gjorde att vi behövde ta höjd för det innan vi gick in i bostaden.

Man kommer nog inte in på uppfarten med blåljus och polissirenerna på till en man som ligger i badet med två gevär och streamar på facebook om att han mördat sina barn och är på väg att knäppa sig själv.

Mamman däremot hade nog inte släckta billampor eller rullade ljudlöst upp på gården och jag är övertygad om att många anser att just det orsakade att SR hann ta livet av sig innan polisen ens fick chansen att få tag i SR i livet. På en mordplats är det nog det bästa om polis får jobba enligt sin manual.

Larmade mamman polisen innan hon åkte till gården? Ringde polisen mamman efter att dom fått informationen av flertalet personer i mannens närhet att SR skjutit barnen och satt och streama på facebook?

Någonstans i kommunikationen har det brustit kan man tycka eftersom polisen nu går ut med att polis och mamman nästan var på plats samtidigt för utan tvekan hade det varit bäst om polisen hade varit där först för dom hade en plan. Dom skulle enligt Tahlberg anlända med planen om höjd innan ingång och den höjden blev nog inte riktigt som tänkt då en annan hann dit före. SR tog för givet att annan var polis men om nu inte SR sett eller hört vad han trodde var polis kanske han inte skulle skjutit sig så hastigt utan fortsatt att streama och kanske blivit överrumplad av "smygande" poliser istället för att bli bländad av annan och annans "tjutande däck".

Någon får kritik, någon är förbannad, någon anklagar, någon ifrågasätter, någon pratar så pass mycket att polisen känner sig tvungna att gå ut med informationen om att polis och mamman nästan var på brottsplatsen samtidigt.
Senast redigerad av dvara 2019-02-22 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in