Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Nej. Om du läst fakta jag lagt upp idag så anses juridiskt Samuel, som mördare av sina barn, ha avlidit FÖRST. Det är en juridisk teknikalitet som man lagt in just för att en mördare inte ska kunna ärva. Detta borde även gälla om han avlider själv för egen hand. Ev testamente bör granskas noga så det inte krockar med lagen.
OM det är så att SR, när han är mördaren av sin egna barn, kommer att anses som att han har avlidit först, då bör hans eventuella testamente inte gälla heller.
Det framgår ju av filmen att han hyser ett hat mot barnens mor och då bör testamentet även ogiltigförklaras för det ska då vara undanhållande av arv hoppas jag.
Barnen ärver allt och då går allt till Karin.
Hoppas att det är så och då kan hon sälja av allt och få lite pengar att leva på för dom lär hon behöva.
Att sörja sina barn och slåss med ekonomin gör det bara tyngre. Slipper hon oroa sig för ekonomin så får hon det lite lättare i sorgen alla fall.
Det som känns riktigt bra är att OM det blir så då kan framtida barnamördare sluta tänka på det när dom funderar på att mörda sina barn av hat till deras mor och göra henne arvlös.
Finns det ett helvete så hoppas jag att SR får ännu lite mer plågor om det är som vi funderar på. TJI fick han

Synden straffar sig själv sägs det...