2019-02-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billhill
Så mycket tjafs och skvaller här.

Kan man inte diskutera lite mer konkret vad som är på gång istället?
Tex har det ju varit tal om en att en ny styrelse skulle kandidera inför årsmötet, är det någon som har hört något? Det man har förstått är att den med hårdföra EU-kritiska delen av partiet vill ha en förändring och kommer driva på den hårt i Stockholms stad. Ledd av den sk bunkern.

Så ska vi bolla hur ett motförslag kan se ut.

Ordf: Joakim Hedelin (har uttalat sig positivt til afs, militär)
Vice: Jeanette Malmström (lätt på foten sägs det, men har ett utseende som kan gå hem hos medlemmarna)

Övriga:
Erik Cimini (koppling till nordisk höger)
Felix Byström (Inofficiell talespereson för Bunkern tillsammans med Carlberg, twittrade argt på partiet när de vände i EU-frågan, men tog sen bort inläggen under natten)
Björn Larsson (militär)
Helen Scholtz (osäker på stavningen, tillsammans med Bengt Herke som blev utesluten (dickpicks mm))
Simon Solberg (fd medlem i Nordisk ungdom)

Vilka fler namn kan tänkas vara med?

Bo Ulvesten, han är mycket populär hos damerna!
Citera
2019-02-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
Simon Solberg bor ju inte ens i staden. I övrigt skulle det inte förvåna om Lotta Nordfeldt är med.

Lotta kommer aldrig få en position igen efter att ha talat ut i media
Citera
2019-02-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickenyfiken93
Aha då förstår jag i ungsvenskarna verkar det vara rätt tydligt uppdelat. Felix Byström försöker hålla relativt låg profil nu verkar det som. Daniel Lantz, Tove Wiberg och Alvin Wester står bakom Wallmark medan Denis Norgren håller låg profil även han men jag misstänker Wallmark på honom med. Hur det är med övriga medlemmar vet jag inte men skulle gissa på 50/50 eller att många inte vet vad som faktiskt pågår bakom kulisserna.

Simon och Felix är emot. Tove Wiberg måste väl vara för Wallmark om inte Linnea ska sparka henne.
Citera
2019-02-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denlilleonden
Ännu en skandal som briserat kring paren Vinge och Wallmark.

Kommunfullmäktigegruppen består av Martin Westmont, Peter Wallmark, Linnéa Vinge, Björn Larsson, Felix Byström, Jeanette Malmström, Joakim Hedelin och tidigare Bengt Herke som idag är politiskt vilde. Varför Herke lämnade finns att läsa här (FB) Linnea Vinge (SD) utreds för grovt bedrägeri

En majoritet av KF-gruppen vill nu avsätta Peter Wallmark. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPyOoL/sd-majoritet-kraver-sparka-wallmark/promo

Artikeln bakom betalvägg nu. Anledningarna till varför KF-gruppen vill avsätta Wallmark beror på bristande insyn i distriktets ekonomi, förfalskade protokoll, ogiltiga beslut och anställningen av Christina Wallmark. Aftonbladet rapporterade också att Peter Wallmark vägrat ge ut handlingarna över hur de använt det kommunala partistödet - något som endast Christina och Peter Wallmark har insyn eftersom Christina är kassör!

Detta innebär att Björn Larsson, Felix Byström, Jeanette Malmström och Joakim Hedelin är den majoritet som vill avsätta Wallmark. Ryktas om att Byström varit den drivande, troligen för att han själv sitter som vice gruppledare.

Istället för att ta tag i problemen och förebygga ytterligare skandaler inför EU-valet bestämmer Henrik Vinge sig då för att hota dessa personer med uteslutning. KF-gruppen består av folkvalda ledamöter i stadshuset och som Henrik Vinge överhuvudtaget inte har något med att göra. Att hota med uteslutning av folkvalda ledamöter (som protesterar mot fiffel och oegentligheter) är djupt odemokratiskt.

I ett SMS från Linnéa Vinges telefon har Henrik skrivit
''Det ni gjort får konsekvenser som är direkt partiskadliga. Ingen kommer någonsin vilja ha er på en förtroendepost framöver om det första ni gör är att börja konspirera i hemlighet om att avsätta gruppledaren.'' https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kanqVa/sd-topp-pressade-medlemmar-till-tystnad--med-sms/promo

Självklart är detta svepskäl och tydlig desperation på förlorad makt. Termen ''partiskadlig'' vet alla i SD kretsar är ett annat ord för uteslutning utan grund.

Henrik Vinge svarar på anklagelserna https://www.expressen.se/nyheter/henrik-vinge-sd-aktiv-i-intern-maktkamp/
''Jag står bakom det jag skrev i höstas och tycker fortfarande inte att man ska gå bakom ryggen och prata skit om varandra på hemliga möten. Det skapar oro och konflikter som förstör verksamheten. Vi kommer att lyckas mycket bättre om vi hjälps åt. Politik är en förtroendebransch och de här personernas handlande ledde till en förtroendekris. Jag tycker att det var rätt att berätta det för dem och ge dem en möjlighet att reparera skadan.''

Jag må ge Henrik Vinge rätt i att politik är en förtroendebransch. Men i Vinges ögon betyder detta vilka han personligen har förtroende för. Inte hur väljarnas förtroende försämrats för Peter Wallmark och för SD Stockholm. Eller hur väljare som står mellan SD och M ser på situationen.

Det enda som förstör verksamheten och samarbetschanserna med Moderaterna är dessa odemokratiska metoder SD Stockholm sysslar med. Att stödja Peter Wallmark har lyfts fram som argument när det kommer till ökade samarbetschanser med Moderaterna. Ironin i det nu när Moderaterna har beröringsskräck mot Wallmark och hans styrelse. Så pass att M i stadshuset är mest drivande i att ändra reglerna efter att Wallmark fifflande med partistödet.

Det är inte KF-gruppen som ska reparera någon skada. Det är Henrik Vinge och hans (fåtal) allierade. EU-valet ser strålande ut för Sverigedemokraterna, men tyvärr kommer denna korruption sabba enormt för förtroendet.

Finns anledningar till att ingen från Vinge/Wallmark falangen stod med på EU-listan. Kallas för skademinimering.

Hur kan riks godkänna att Christina är kassör?
Citera
2019-02-22, 08:39
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Vad har Henrik Vinge officiellt med distriktet att göra när han varken har lokala uppdrag eller poster utöver sitt riksdagsuppdrag?

Apropå hans hotelser om uteslutning...

Mycket intressant att han gör så. Han sitter inte i någon styrelse (bara styrelser får sända uteslutningsärenden). MU styrs ju av Vinge mer eller mindre.
Citera
2019-02-22, 08:41
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Hur kan riks godkänna att Christina är kassör?

De fattar beslut om kassör, sekreterare mm på styrelsemötena. Jeanette var kassör innan hon inte längre var önskvärd.
Citera
2019-02-22, 08:42
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Simon och Felix är emot. Tove Wiberg måste väl vara för Wallmark om inte Linnea ska sparka henne.

Simon vågar alltså ta ställning för första gången i sitt liv. Bravo!
Citera
2019-02-22, 08:44
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
Utav tvekan är det Linneas Sms. Henrik skulle aldrig våga ta en sådan risk och jag har inte sett honom handla så innan. Det är ju mest som så att han har fått städa upp skandaler innan i egenskap av presschef.

Skandalen i Almedalen kan det väl vara? Det karaktärsmord de utsatte herr Carlsson för och de smällar alla ungdomar i SD fick ta genom ett helt nytt fiaskoprojekt kallat Ungsvenskarna. Hade inte det skett hade SD kanske varit etablerade hos ungdomar, haft fungerande lokalavdelningar och ett stort ungdomsförbund.

Varför tillåts Linnea sitta kvar? Kan man inte sparka henne för att hon har så mycket dickpicks på manliga riksdagsledamöter?

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fimgur.com%2Fgallery%2FRMx K59e

Tycker att det ser ut att komma från Henrik.
Citera
2019-02-22, 10:33
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEJSIST
https://twitter.com/PerSefastsson/status/1062483344691208192?s=19

Per Sefastsson: Vilken löneutveckling Martin Westmont har haft, från att ha nolltaxerat sedan 2013 beviljade han sig själv i år en lön på 96 000 kr i månaden. Vilken kompetens besitter han?

Nu förstår jag varför Per blivit så smutskastad i denna tråd. Tydligt signum för alla som kritiserar Wallmark(S) är att de här blir så förtalade.

Per får gärna berätta vad han själv erfarit i styrelsearbetet mm.
Citera
2019-02-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Nu förstår jag varför Per blivit så smutskastad i denna tråd. Tydligt signum för alla som kritiserar Wallmark(S) är att de här blir så förtalade.

Per får gärna berätta vad han själv erfarit i styrelsearbetet mm.

Vad har Per blivit smutskastat om?
Citera
2019-02-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NokoBoko
Han var rädd att förlora jobbet så han "skvallrade". Brevet från Per Sefastsson fick jag också.

Länkar nedan:

https://minfil.com/nd94L2sbbe/se5_jpg

https://minfil.com/4fBdL1s2ba/se4_jpg

https://minfil.com/E0B0L0s0bc/se1_jpg

https://minfil.com/NfB0L2s1ba/se2_jpg

https://minfil.com/X7BfL7s2bd/se3_jpg

Hittade!
Citera
2019-02-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulOrangeLila
Det är här jag tror att ni som är besvikna begår ett stort fel. Att de personer ni anklagar har en del att vissa medlemmar har uteslutits, visst det kan finnas något i det. Men tänk också att en ny styrelse som får information och direktiv från partiledningen måste också agera efter det. Glöm inte att det var David Lång som fick direktiv och såg till att de verkställdes.

Men vad var det för information som partiet fick som var anledningen till att man ansåg det nödvändigt att lämna in personärenden på ett antal medlemmar och av vem fick man informationen? Ja de fick informationen från någon med full insikt i styrelsearbetet, dvs någon som satt i Hesselbäcks styrelse.

Men vem var det då som gav ut all information om sina styrelsekamrater som också ledde till att de senare uteslöts? Var det Peter Wallmark? Nej för Peter satt inte i styrelsen och hade inte någon insikt i vad Hesselbäcks styrelse gjorde.

Så vem var det? Vem var det som hade något att förlora? Vem var det som skrev ett långt brev som han gick och delade ut till alla han träffade i partiet där han inledde:

"du har kanske hört att det är turbulent i Stockholm, jag vill bara ge min syn på det hela..."

Vem var rädd att förlora sitt jobb på SD-kansliet, vem satt även kvar i den nyvalda styrelsen för SD Stockholms stad frånskrivet allt ansvar vad den förra styrelsen hade gjort? Men framförallt vem gav ut informationen som var helt avgörande för att ledningen gav direktiv till David Lång om att ni måste lämna in personärenden på dessa personer?

Personen i fråga är Per Sefastsson.

Jag har Pers brev som skrev och delade ut till hela partiledningen och alla oss andra medlemmar, är det någon som vill se?

Det trodde jag inte, goltupp Sefastsson. Intressant också med tanke på vilka hans närmaste vänner var i polsekgruppen. Byström och Nixon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in