2019-01-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Ren lögn!

"Någon" läs Wallmark skvallrade om att Bruno uttryckt sig olämpligt på Facebook.

Det finns det skriftliga dokument på.
Citera
2019-01-31, 11:07
Medlem
Riks jobbar hårt på att rädda Henrik Vinge.

Men, hur kommer det gå när det har framkommit att Linnea Vinge har förfalskat ett mötesprotokoll för ett möte som aldrig har ägt rum. Hon skrev på sin namnteckning på detta.
Citera
2019-01-31, 11:08
Medlem
Johan Tireland skrev även på detta falska protokoll. Det är polisanmält.
Citera
2019-01-31, 22:47
Medlem
Peter Wallmark blev anmäld för dataintrång i Maggis dator. Märkligt att du sitter med en kopia av något från just den datorn. 😀

Är Peter desperat nu.
Citera
2019-01-31, 23:45
Medlem
Citat:
Peter Wallmark blev anmäld för dataintrång i Maggis dator. Märkligt att du sitter med en kopia av något från just den datorn. 😀

Är Peter desperat nu.

Ja Peter var ju så dum att han sa till Maggi att han varit inne och läst hennes privata Mail. Han påstod att han hade rätt till det då han menade att Maggi hade glömt att logga ut från sina konton.

Det var när de tog över kansliet som de officiellt fick tillgång till datorerna men troligtvis var de in redan tidigare med Monica Skogmans nyckel som hon inte lämnade tillbaka när hon lämnade Jimmy Hässelbäcks styrelse.

Jimmys styrelse ska vid flera tillfällen ha kommit till kansliet och datorer var vridna och inte stod som de skulle. Som att någon varit in och rotar med kablarna på baksidan av datorerna.

När det kom information om att Peter och Nystart hade uppgifter som endast fanns på dessa datorer misstänkte de att någon varit in på kansliet nattetid och placerat keyloggers på datorerna. Troligen sådana som man kan sätta i ett USB uttag vilket då skulle förklara varför datorerna inte stod som de skulle vid flera tillfällen när de kom på mornarna.

Det är i linje med hur Peter Wallmark beter sig. Bedrägligt och brottsligt men han förstår nog inte själv när han gör fel.

Att Peter hade varit in i samtligas Mail fick de klargjort av andra medlemmar i Nystart som bekräftade det. Peter hade utdrag på privata Mail och en massa dokument.

När det sedan blev polisanmält så påstod Peter att han fått allting i sin brevlåda och inte hade någon aning om varifrån eller vem som hade levererar det.
Senast redigerad av envik 2019-01-31 kl. 23:57.
Citera
2019-02-01, 08:16
Medlem
Det tar emot som Afsare att ta in detta men nu vet vi, Monica Skogman som i förtroende fått en nyckel släppte in Peter mfl från Nystart på kansliet för att snoka när kansliet var styrelsens arbetsplats. Det var även hennes nyckel som användes för att släppa in Peter samma natt "de vann" på årsstämman 2016. (Efter Jimmys misstag på årsmötet) Peter gick och bytte lås. Fruktansvärt gjort egentligen.
Styrelsen hade ju sina personliga tillhörigheter kvar med mera....
Citera
2019-02-01, 11:14
Medlem
Citat:
Det tar emot som Afsare att ta in detta men nu vet vi, Monica Skogman som i förtroende fått en nyckel släppte in Peter mfl från Nystart på kansliet för att snoka när kansliet var styrelsens arbetsplats. Det var även hennes nyckel som användes för att släppa in Peter samma natt "de vann" på årsstämman 2016. (Efter Jimmys misstag på årsmötet) Peter gick och bytte lås. Fruktansvärt gjort egentligen.
Styrelsen hade ju sina personliga tillhörigheter kvar med mera....

Det är här jag tror att ni som är besvikna begår ett stort fel. Att de personer ni anklagar har en del att vissa medlemmar har uteslutits, visst det kan finnas något i det. Men tänk också att en ny styrelse som får information och direktiv från partiledningen måste också agera efter det. Glöm inte att det var David Lång som fick direktiv och såg till att de verkställdes.

Men vad var det för information som partiet fick som var anledningen till att man ansåg det nödvändigt att lämna in personärenden på ett antal medlemmar och av vem fick man informationen? Ja de fick informationen från någon med full insikt i styrelsearbetet, dvs någon som satt i Hesselbäcks styrelse.

Men vem var det då som gav ut all information om sina styrelsekamrater som också ledde till att de senare uteslöts? Var det Peter Wallmark? Nej för Peter satt inte i styrelsen och hade inte någon insikt i vad Hesselbäcks styrelse gjorde.

Så vem var det? Vem var det som hade något att förlora? Vem var det som skrev ett långt brev som han gick och delade ut till alla han träffade i partiet där han inledde:

"du har kanske hört att det är turbulent i Stockholm, jag vill bara ge min syn på det hela..."

Vem var rädd att förlora sitt jobb på SD-kansliet, vem satt även kvar i den nyvalda styrelsen för SD Stockholms stad frånskrivet allt ansvar vad den förra styrelsen hade gjort? Men framförallt vem gav ut informationen som var helt avgörande för att ledningen gav direktiv till David Lång om att ni måste lämna in personärenden på dessa personer?

Personen i fråga är Per Sefastsson.

Jag har Pers brev som skrev och delade ut till hela partiledningen och alla oss andra medlemmar, är det någon som vill se?
Senast redigerad av GulOrangeLila 2019-02-01 kl. 11:18.
Citera
2019-02-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulOrangeLila
Det är här jag tror att ni som är besvikna begår ett stort fel. Att de personer ni anklagar har en del att vissa medlemmar har uteslutits, visst det kan finnas något i det. Men tänk också att en ny styrelse som får information och direktiv från partiledningen måste också agera efter det. Glöm inte att det var David Lång som fick direktiv och såg till att de verkställdes.

Men vad var det för information som partiet fick som var anledningen till att man ansåg det nödvändigt att lämna in personärenden på ett antal medlemmar och av vem fick man informationen? Ja de fick informationen från någon med full insikt i styrelsearbetet, dvs någon som satt i Hesselbäcks styrelse.

Men vem var det då som gav ut all information om sina styrelsekamrater som också ledde till att de senare uteslöts? Var det Peter Wallmark? Nej för Peter satt inte i styrelsen och hade inte någon insikt i vad Hesselbäcks styrelse gjorde.

Så vem var det? Vem var det som hade något att förlora? Vem var det som skrev ett långt brev som han gick och delade ut till alla han träffade i partiet där han inledde:

"du har kanske hört att det är turbulent i Stockholm, jag vill bara ge min syn på det hela..."

Vem var rädd att förlora sitt jobb på SD-kansliet, vem satt även kvar i den nyvalda styrelsen för SD Stockholms stad frånskrivet allt ansvar vad den förra styrelsen hade gjort? Men framförallt vem gav ut informationen som var helt avgörande för att ledningen gav direktiv till David Lång om att ni måste lämna in personärenden på dessa personer?

Jag har Pers brev som skrev och delade ut till hela partiledningen och alla oss andra medlemmar, är det någon som vill se?

Ja gärna. Lägg ut det snarast är du snäll. Om ett sådant nu finns, trodde att Per var en hyvens grabb.
Senast redigerad av Ruina.Imperi 2019-02-01 kl. 12:49.
Citera
2019-02-01, 13:07
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulOrangeLila

Det är ett helvete att ge sig ut i arbetslivet igen efter att ha varit aktiv i SD. På sätt och vis kan jag därför förstå att visa biter sig hårt fast för att få ha kvar sina anställningar.

Du tappar sociala kontakter, vänner, relationer och släktingar säger upp kontakten. Det är inte ett dugg lätt att inte längre ha ett parti som du kan ventilera med.

Jag tycket att Per gör ett bra jobb i Afs. Vi kan inte riktigt älta gammalt groll. Men, även jag är intresserad av vad som sagts om Hesselbäcks styrelse. Enligt mig är Jimmy en genuint varm ordförande med pondus och engagemang. Kampanjen i Tunnelbanan som jag själv fick vara med på ett hörn i och delta i blev väldigt bra. Jimmy körde även hem medlemmar, väldigt fint och snällt.

En perfekt riksdagsledamot nästa val!
Citera
2019-02-01, 13:10
Medlem
Avlanss avatar
Personärendena på bland annat Maggi Haglund och Jimmy Hesselbäck? Var P inblandad i dem? 😦

Varför då?
Citera
2019-02-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Det är ett helvete att ge sig ut i arbetslivet igen efter att ha varit aktiv i SD. På sätt och vis kan jag därför förstå att visa biter sig hårt fast för att få ha kvar sina anställningar.

Du tappar sociala kontakter, vänner, relationer och släktingar säger upp kontakten. Det är inte ett dugg lätt att inte längre ha ett parti som du kan ventilera med.

Jag tycket att Per gör ett bra jobb i Afs. Vi kan inte riktigt älta gammalt groll. Men, även jag är intresserad av vad som sagts om Hesselbäcks styrelse. Enligt mig är Jimmy en genuint varm ordförande med pondus och engagemang. Kampanjen i Tunnelbanan som jag själv fick vara med på ett hörn i och delta i blev väldigt bra. Jimmy körde även hem medlemmar, väldigt fint och snällt.

En perfekt riksdagsledamot nästa val!

Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Personärendena på bland annat Maggi Haglund och Jimmy Hesselbäck? Var P inblandad i dem? 😦

Varför då?

Ja....

Detta vet jag nu efter att ha haft ett snack med en inblandad. Per jobbade för att få bort styrelsen som Hahne/Kasselstrand kämpat så hårt med och var populär hos medlemmarna. Denna styrelse var mer borgerlig och nationalistisk, helt klart har detta varit en garant för att basera Afs i Stockholm. Det hade behövts.
Citera
2019-02-01, 21:15
Medlem
Men om detta brev nu ska finnas vill jag se det. Eller är det tomma hot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in