2019-02-16, 10:59
Medlem
https://twitter.com/PerSefastsson/status/1062483344691208192?s=19

Per Sefastsson: Vilken löneutveckling Martin Westmont har haft, från att ha nolltaxerat sedan 2013 beviljade han sig själv i år en lön på 96 000 kr i månaden. Vilken kompetens besitter han?
Citera
2019-02-16, 11:00
Medlem
Leif Nilsson kommenterar:

https://twitter.com/leif_nils/status/1062695517560455173?s=19
Citera
2019-02-17, 12:05
Medlem
Hörde igår från en ungsvensk att det ska finnas en tjej i 25 års åldern i distriktet som kallas för "svansen" och alltid går efter riksdagsledamöter för att få positioner. Hon Ghazal är väl 35, vem är denna kvinna tillika lycksökerska?
Citera
2019-02-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEJSIST
Hörde igår från en ungsvensk att det ska finnas en tjej i 25 års åldern i distriktet som kallas för "svansen" och alltid går efter riksdagsledamöter för att få positioner. Hon Ghazal är väl 35, vem är denna kvinna tillika lycksökerska?
Är det verkligen svårt att lista ut vem den tjejen är? Och jag tänker inte säga det här på Flashback eftersom att jag inte är en idiot.
Citera
2019-02-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Är det verkligen svårt att lista ut vem den tjejen är? Och jag tänker inte säga det här på Flashback eftersom att jag inte är en idiot.

Jag har ingen aning då jag tack och lov inte haft med SD att göra. Tänkte bara som en upplysning till medlemmar om att en sådan kvinna ska förekomma i distriktet.
Citera
2019-02-17, 21:52
Medlem
Citat:

Linnea Vinge skulle jag tippa på.
Citera
2019-02-17, 22:18
Medlem
Citat:
Leif Nilsson kommenterar:

https://twitter.com/leif_nils/status/1062695517560455173?s=19

Maggi Haglund har domen på sin facebooksida för i övrigt.
Citera
2019-02-18, 11:21
Medlem
Så mycket tjafs och skvaller här.

Kan man inte diskutera lite mer konkret vad som är på gång istället?
Tex har det ju varit tal om en att en ny styrelse skulle kandidera inför årsmötet, är det någon som har hört något? Det man har förstått är att den med hårdföra EU-kritiska delen av partiet vill ha en förändring och kommer driva på den hårt i Stockholms stad. Ledd av den sk bunkern.

Så ska vi bolla hur ett motförslag kan se ut.

Ordf: Joakim Hedelin (har uttalat sig positivt til afs, militär)
Vice: Jeanette Malmström (lätt på foten sägs det, men har ett utseende som kan gå hem hos medlemmarna)

Övriga:
Erik Cimini (koppling till nordisk höger)
Felix Byström (Inofficiell talespereson för Bunkern tillsammans med Carlberg, twittrade argt på partiet när de vände i EU-frågan, men tog sen bort inläggen under natten)
Björn Larsson (militär)
Helen Scholtz (osäker på stavningen, tillsammans med Bengt Herke som blev utesluten (dickpicks mm))
Simon Solberg (fd medlem i Nordisk ungdom)

Vilka fler namn kan tänkas vara med?
Citera
2019-02-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billhill
Så mycket tjafs och skvaller här.

Kan man inte diskutera lite mer konkret vad som är på gång istället?
Tex har det ju varit tal om en att en ny styrelse skulle kandidera inför årsmötet, är det någon som har hört något? Det man har förstått är att den med hårdföra EU-kritiska delen av partiet vill ha en förändring och kommer driva på den hårt i Stockholms stad. Ledd av den sk bunkern.

Så ska vi bolla hur ett motförslag kan se ut.

Ordf: Joakim Hedelin (har uttalat sig positivt til afs, militär)
Vice: Jeanette Malmström (lätt på foten sägs det, men har ett utseende som kan gå hem hos medlemmarna)

Övriga:
Erik Cimini (koppling till nordisk höger)
Felix Byström (Inofficiell talespereson för Bunkern tillsammans med Carlberg, twittrade argt på partiet när de vände i EU-frågan, men tog sen bort inläggen under natten)
Björn Larsson (militär)
Helen Scholtz (osäker på stavningen, tillsammans med Bengt Herke som blev utesluten (dickpicks mm))
Simon Solberg (fd medlem i Nordisk ungdom)

Vilka fler namn kan tänkas vara med?

Simon Solberg bor ju inte ens i staden. I övrigt skulle det inte förvåna om Lotta Nordfeldt är med.
Citera
2019-02-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Nej, utgick bara från Ansiktsboken. Hur anser du det fungererar i distriktet och ungdomsförbundet? Folk borde ha insett vilka Vinge/Wallmark är vid det här laget. Hur står Ungsvenskarna i detta lokalt?

Aha då förstår jag i ungsvenskarna verkar det vara rätt tydligt uppdelat. Felix Byström försöker hålla relativt låg profil nu verkar det som. Daniel Lantz, Tove Wiberg och Alvin Wester står bakom Wallmark medan Denis Norgren håller låg profil även han men jag misstänker Wallmark på honom med. Hur det är med övriga medlemmar vet jag inte men skulle gissa på 50/50 eller att många inte vet vad som faktiskt pågår bakom kulisserna.
Citera
2019-02-19, 16:44
Medlem
Vinge är den som styr Peter Wallmark.

Det kommer att komma fram! Tids nog.

Vinge vet precis vad Peter sysslat med men valt att blunda för det och just tack vare att Vinge är så insyltad kommer Peter undan. Partiet håller honom om ryggen för att skydda Vinge. Om Vinge svärtas ner pga Peter har man samtidigt fått en direkt koppling till partistyrelsen och så pass nära partiledningen att de aldrig kan komma och påstå att de inte vetat om att Peter är korrumperad.

Om SD hoppats på ett samarbete med M i Stockholm så är det Peter och Vinge som har grusar de förhoppningarna. Inga andra!

Vinge har med Peter Wallmark bedrivit direkt partiskadlig verksamhet och de bör omedelbart uteslutas ur SD.

Eller ska man anta att SD anser sig stå över lag och ordning? Att protokollförfalskning, hot och påverkan av folkvalda, bedrägerier och förskingring av skattemedel, vänskapskorruption etc är okej att syssla med?

Man kan fråga sig hur ett politiskt parti som aspirerar på att bli statsbärande och verka i landets högsta lagstiftande församling kan acceptera att ha medlemmar som de i SD Stockholm Stad med tanke på vad de har ställt till med? Men då korruptionen går ända upp till partistyrelsen med Vinge får man kanske anta att SD anser att lag och ordning ska gälla för alla andra utom deras medlemmar?

Linnéa Vinge, Martin Westmont, Christina Wallmark, Johan Tireland m.fl som ingått i Vinges och Peters falang bör även de uteslutas ur SD per omgående.

Dessa är inte politiker utan ett gäng skurkar som bör sättas bakom lås och bom!
Citera
2019-02-20, 12:14
Medlem
Ännu en skandal som briserat kring paren Vinge och Wallmark.

Kommunfullmäktigegruppen består av Martin Westmont, Peter Wallmark, Linnéa Vinge, Björn Larsson, Felix Byström, Jeanette Malmström, Joakim Hedelin och tidigare Bengt Herke som idag är politiskt vilde. Varför Herke lämnade finns att läsa här (FB) Linnea Vinge (SD) utreds för grovt bedrägeri

En majoritet av KF-gruppen vill nu avsätta Peter Wallmark. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPyOoL/sd-majoritet-kraver-sparka-wallmark/promo

Artikeln bakom betalvägg nu. Anledningarna till varför KF-gruppen vill avsätta Wallmark beror på bristande insyn i distriktets ekonomi, förfalskade protokoll, ogiltiga beslut och anställningen av Christina Wallmark. Aftonbladet rapporterade också att Peter Wallmark vägrat ge ut handlingarna över hur de använt det kommunala partistödet - något som endast Christina och Peter Wallmark har insyn eftersom Christina är kassör!

Detta innebär att Björn Larsson, Felix Byström, Jeanette Malmström och Joakim Hedelin är den majoritet som vill avsätta Wallmark. Ryktas om att Byström varit den drivande, troligen för att han själv sitter som vice gruppledare.

Istället för att ta tag i problemen och förebygga ytterligare skandaler inför EU-valet bestämmer Henrik Vinge sig då för att hota dessa personer med uteslutning. KF-gruppen består av folkvalda ledamöter i stadshuset och som Henrik Vinge överhuvudtaget inte har något med att göra. Att hota med uteslutning av folkvalda ledamöter (som protesterar mot fiffel och oegentligheter) är djupt odemokratiskt.

I ett SMS från Linnéa Vinges telefon har Henrik skrivit
''Det ni gjort får konsekvenser som är direkt partiskadliga. Ingen kommer någonsin vilja ha er på en förtroendepost framöver om det första ni gör är att börja konspirera i hemlighet om att avsätta gruppledaren.'' https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kanqVa/sd-topp-pressade-medlemmar-till-tystnad--med-sms/promo

Självklart är detta svepskäl och tydlig desperation på förlorad makt. Termen ''partiskadlig'' vet alla i SD kretsar är ett annat ord för uteslutning utan grund.

Henrik Vinge svarar på anklagelserna https://www.expressen.se/nyheter/henrik-vinge-sd-aktiv-i-intern-maktkamp/
''Jag står bakom det jag skrev i höstas och tycker fortfarande inte att man ska gå bakom ryggen och prata skit om varandra på hemliga möten. Det skapar oro och konflikter som förstör verksamheten. Vi kommer att lyckas mycket bättre om vi hjälps åt. Politik är en förtroendebransch och de här personernas handlande ledde till en förtroendekris. Jag tycker att det var rätt att berätta det för dem och ge dem en möjlighet att reparera skadan.''

Jag må ge Henrik Vinge rätt i att politik är en förtroendebransch. Men i Vinges ögon betyder detta vilka han personligen har förtroende för. Inte hur väljarnas förtroende försämrats för Peter Wallmark och för SD Stockholm. Eller hur väljare som står mellan SD och M ser på situationen.

Det enda som förstör verksamheten och samarbetschanserna med Moderaterna är dessa odemokratiska metoder SD Stockholm sysslar med. Att stödja Peter Wallmark har lyfts fram som argument när det kommer till ökade samarbetschanser med Moderaterna. Ironin i det nu när Moderaterna har beröringsskräck mot Wallmark och hans styrelse. Så pass att M i stadshuset är mest drivande i att ändra reglerna efter att Wallmark fifflande med partistödet.

Det är inte KF-gruppen som ska reparera någon skada. Det är Henrik Vinge och hans (fåtal) allierade. EU-valet ser strålande ut för Sverigedemokraterna, men tyvärr kommer denna korruption sabba enormt för förtroendet.

Finns anledningar till att ingen från Vinge/Wallmark falangen stod med på EU-listan. Kallas för skademinimering.
Senast redigerad av Denlilleonden 2019-02-20 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in