Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 12:38
  #589
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickgrimman
Jag tror att sitta i Sthlms DS nog är ett av du otacksammaste uppdrag man kan ha.
Partiet består till stor del skitnödiga tyckare utan vare sig politisk erfarenhet eller kompetens.

Hur skall man kunna få ihop en styrelse? Vilka skall sitta i den? Förslag någon?

Ja förslaget är väl nystart som faktiskt har erfarenhet och kompetens?
Citera
2016-05-09, 13:11
  #590
Medlem
Så var det det här med Nystart. Ganska intressant styrelsealternativ men kommer det att hålla? - tveksamt.

David Lång Ordförande. Hur skall han hinna med att vara ordförande i Sveriges största och viktigaste distrikt? DL är Riksdagsledamot. Han sitter i Skatteutskottet, suppleant i Socialförsäkringsutskottet och Finansutskottet, ledamot i Riksrevisionens Parlamentariska Råd, partistyrelseledamot samt ledamot av Kyrkomötet. All respekt för DL, han är på många sätt och vis en hedersman, men att ratta Stockholm är ett heltidsarbete. Lägg därtill att han som riksdagsledamot har ca. 3 månaders semester och den tror jag inte att han gör avkall på till förmån för Stockholms distriktet.

Lägg i hop antalet innevånare i Norrköping, Jönköping, Helsingborg, Linköping, Örebro, Västerås, Uppsala och Malmö så får ni 1.018.000 innevånare. Stockholm Stad har 920.000 innevånare alltså nästan lika många som Sveriges 8 största städer. Skall denna stad ledas av en man som redan sitter på 6 stolar? Tror inte på det, utan så här lär det bli:

David Lång kommer att kliva ner till förmån för Jakob Eriksson. David och Jakob är bästa kompisar och Jakob har en stark längtan att politisk comeback.. Alltså Jakob blir ny ordförande och därmed har han en riksdagsplats säkrad.

Jag känner inte JE, men han är säkert en rättskaffens människa. Han innehar nu en relativt tung post som bolagsjurist på Spendrups och om han, i händelse av seger, tänker kliva av från den posten låter jag vara osagt. Jag har dock svårt att se att han kan kombinera sitt nuvarande tjänst med en sådan tung post som ordförande i Stockholm Stad.
Citera
2016-05-09, 14:08
  #591
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Den här tråden följer jag med extra stort intresse. Fram träder bilden av ett politiskt parti i sönderfall p g a personkonflikter, fraktionsstrider och andra inre plågor.
Media borde avslöja mycket mer spännande saker från inside. Mer wallraffning tack! cool:

Du visar bara politisk okunskap, sådana här maktkamper pågår ständigt lokalt i alla partier. I Stockholm räcker det att kolla på MP, V, SAP och gamla SP.
Citera
2016-05-09, 14:49
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickgrimman
Tankar om "Nystart".

Inge Philgren sa på Nystart 2:a promotionsmöte i Landstingssalen, "vi skall syssla med medlemsvård - inte politik". Mycket kaffe, bullar, varmkorv å grillkol blir det.

Med tanke på att den sittande styrelse skött sig som de gjort så kanske medlemsvård är en god idé. Föreningen har väl 3 vildemandat i dagsläget. Fokus på medlemsvård och få fram mentalt stabila människor borde vara fokus.
Citera
2016-05-09, 14:54
  #593
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergron
Med tanke på att den sittande styrelse skött sig som de gjort så kanske medlemsvård är en god idé. Föreningen har väl 3 vildemandat i dagsläget. Fokus på medlemsvård och få fram mentalt stabila människor borde vara fokus.

Jag har inte som medlem av den avgående styrelsen fått en enda kallelse till ett möte (förutom årsmötet), det var samma sak med den tidigare styrelsen.
Citera
2016-05-09, 15:13
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag har inte som medlem av den avgående styrelsen fått en enda kallelse till ett möte (förutom årsmötet), det var samma sak med den tidigare styrelsen.
Nu måste du ändå vara ute och cykla. Jag har varit medlem i drygt 6 år och har aldrig fått så många kallelser till möten som nu. Det är olika typer av möten och föreläsningar flera gånger per månad. Du kanske bör se över ditt mailkonto.
Citera
2016-05-09, 16:01
  #595
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallstart2016
Nu måste du ändå vara ute och cykla. Jag har varit medlem i drygt 6 år och har aldrig fått så många kallelser till möten som nu. Det är olika typer av möten och föreläsningar flera gånger per månad. Du kanske bör se över ditt mailkonto.

Det är möjligt att bara vissa, kanske främst de som just reggat sig här på FB, får kallelser till några små möten som hålls (eller inte hålls) i Sthlm - men vi vanliga medlemmar får inte det. Stämmer det du säger så är det ju mer illa än jag först trodde.
Citera
2016-05-09, 17:44
  #596
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickgrimman
Tankar om "Nystart".

Inge Philgren sa på Nystart 2:a promotionsmöte i Landstingssalen, "vi skall syssla med medlemsvård - inte politik". Mycket kaffe, bullar, varmkorv å grillkol blir det.

Vilken tur att han har insikter om vad som är viktigt i ett parti, ledarskap och bra stämning. Annars blir bara ledarklicken kvar när det blir för tråkigt. Att utöva politik är för de invalda, de andra kan hobbysnacka, men jag tror inte de vill så mycket mer än ha trevligt med sina vänner och sammanhållning är oerhört viktigt.

Tänk att det ska vara så svårt för trollen att förstå eller så lätt att missförstå.
Citera
2016-05-09, 18:12
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vilken tur att han har insikter om vad som är viktigt i ett parti, ledarskap och bra stämning. Annars blir bara ledarklicken kvar när det blir för tråkigt. Att utöva politik är för de invalda, de andra kan hobbysnacka, men jag tror inte de vill så mycket mer än ha trevligt med sina vänner och sammanhållning är oerhört viktigt.

Tänk att det ska vara så svårt för trollen att förstå eller så lätt att missförstå.
Att distriktet har klappat ihop under det gågna året beror på att det är just hobbysnackarna som suttit i styrelsen. De har inte ens kunnat komma överens inom sitt eget styrelseförslag mellan det ordinarie årsmötet och det uppskjutna. En tidsrymd på två månader. Bristen på kunskap och erfarenhet, framför allt politisk och organisatorisk, är förödande.
Citera
2016-05-10, 13:25
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Att distriktet har klappat ihop under det gågna året beror på att det är just hobbysnackarna som suttit i styrelsen. De har inte ens kunnat komma överens inom sitt eget styrelseförslag mellan det ordinarie årsmötet och det uppskjutna. En tidsrymd på två månader. Bristen på kunskap och erfarenhet, framför allt politisk och organisatorisk, är förödande.
Att "distriktet klappat ihop", beror nog snarare pa ilojalitet fran Monika Skogman, Per Ossmer och Per Sefansson som satt med i styrelsen och samtidigt planerade for Nystart. I min varld kallas det ilojalitet och svek mot medlemmarna. Vem kan lita pa dessa femtekolonnare? Nu haller man ocksa pa att ta heder och ara fran Arnold Bostrom. Tror att det blir en snabb sammanklappning av Nystart.
Citera
2016-05-10, 13:36
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergron
Med tanke på att den sittande styrelse skött sig som de gjort så kanske medlemsvård är en god idé. Föreningen har väl 3 vildemandat i dagsläget. Fokus på medlemsvård och få fram mentalt stabila människor borde vara fokus.

Dom politiska vildarna, Hahne, Danielsson och Wall är vildar pga uteslutningar från partiet och detta har väl ingenting att göra med den nuvarande styrelse. Vildarna får du nog stå ut med till valet 2028.
Citera
2016-05-10, 14:07
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallstart2016
Dom politiska vildarna, Hahne, Danielsson och Wall är vildar pga uteslutningar från partiet och detta har väl ingenting att göra med den nuvarande styrelse. Vildarna får du nog stå ut med till valet 2028.

Har de inte? Sist jag kollade var Hahne första ordförande i den styrelsen?

Om man nu skall "bedriva politik" har väl representanterna i KF något med det att göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback