Citat:
Ursprungligen postat av
Yemina
Nja, inte vet jag. Jag ser inte sex på samma sätt, eftersom onanin och sex med en annan person för mig är olika saker. Tillsammans med min partner är jag undergiven, även om vi båda har stor sexuell aptit. Men skulle valet stå mellan dåligt sex och onani så väljer jag onani, och det tror jag faktiskt rätt många kvinnor gör.
Alltså, vi måste förstå att både mannen har sin kvinnliga sida, och kvinnan sin manliga sida.
Hos kvinnan så uppkommer den manliga sidan under delar av menscykeln, eller i och med att hon blir äldre och får allt mer testosteron.
Hos mannen manifesteras exempelvis den kvinnliga sidan direkt efter sex då testosteronet störtdyker, och vi blir mjuka och emottagliga för att gulla med kvinnor, få mänsklig kontakt och glömma den hårda Världen utanför (även glömma livet som en tävling). Då vi ALDRIG någonsin kan få det där otroligt mjuka och mänskliga som kommer direkt efter sex så har det visat sig vara helt fundamentalt för mäns välbefinnande att de gullar mycket med deras kära (viktigare än bra och rått sex), medan kvinnor konstigt nog mer behöver ha bra och spännande sex för att vara nöjda med äktenskapet, här är denna paradox:
https://www.theglobeandmail.com/life/the-hot-button/cuddling-more-important-to-men-than-women-study/article615723/
Citat:
The study, which looked at more than 1,000 couples in long-term, committed relationships from the United States, Brazil, Germany, Japan and Spain, found that frequent kissing, cuddling and caressing were predictors of relationship happiness for men only. Researchers said they found "striking" the degree to which physical intimacy (and not necessarily sexual intimacy) was rated as important to men's, but not women's, relationship happiness.
Här har vi alltså ytterligare en paradox, kvinnan och mannen har här behov som går emot common sense. För att balans ska råda i äktenskapet måste alltså mannen fortsätta vara en riktig man, för att sedan få den där kelandet (som kvinnan ger som automatisk "belöning" efter riktig bra sex). Det de flesta toffel till män får är ofta kall och mekanisk sex, och kvinnan går och lägger sig sedan (och håller uppe sin kåthet med sexnoveller om riktiga män). Toffeln känner sig oälskad, alla blir allt bittrare med åren, osv.
Man kan tänka sig en rå djävul till man som Genghis Khan eller liknande som en med närmast obefintlig kvinnlig sida, och därmed hade nog sådana män mycket svårt att förälska sig eller söka något djupare hos kvinnan än just något att knulla.
Många kvinnor tycks lite fascinerade av män som nästan saknar den kvinnliga sidan, då de måste gräva så mycket djupare för att finna kontakten, det är väl nästan som om dessa kvinnor söker en utmaning i kärlek och inte vill ha alla fjollor till män som jagar henne med rosor och visar sig inte vara riktiga män genom att bli kära så enkelt.
Men...det finns också män med sådan djup kontakt med sin kvinnliga sida att de kan spela ett helt annat spel med kvinnor, egentligen är det väl konstnären som har den där alternativa hierarkin att klättra jämfört med råa krigaren. Det där måste dock komma med ordentlig dos maskulinitet för att bli riktigt sexigt.
Så att tala om mötesplatser där kvinnlig sexualitet manifesteras nästan på samma sätt som maskulin sexualitet är ju inte så konstigt, de existerar givetvis. Skillnaderna förblir ändå monumentala.