2019-02-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Om det inte är någon skillnad varför onanerar män mycket oftare än kvinnor enligt alla undersökningar?

Kom nu inte och påstå att män "uppmuntras" att runka. Manlig onani är en synd enligt de flesta religioner, manlig omskärelse har syfte just att försvåra onani, ingen man skryter om att han runkar, "wanker" är knappast en komplimang, en kvinna som köper en dildo är en stark och självständig kvinna medan en man som köper en fleshlight är en pervers loser, män rapporterar större skuldkänslor över sina onanivanor än kvinnor osv osv.

Trots det runkar män betydligt oftare än kvinnor. Mycket oftare.

Hur förklarar du det?

Jag noterar att du inte svarar på min fråga.

För att svara på ditt inlägg.

Var har jag skrivit att där inte skulle kunna vara någon skillnad?

Min huvudsakliga åsikt i detta är att det är helt ointressant för något av allt det vi diskuterar, om mäns och kvinnors sexualitet skiljer. För man kan lätt konstatera att nej, denna ev. "skillnad " är inte att kvinnor totalt saknar sexualitet, eller att kvinnors sexualitet är att bli kränkt, våldtagen, tvingad, hotad, eller fråntagen egen sexualitet.

Låt folk ha sin sexualitet ifred, låt kvinnor få lov ha sin sexualitet i fred, vill de ha ONS låt dem ha det utan att lägga näsan i blöt, eller skambelägga detta beteende.

Det finns bara några sexuella beteenden som är kritikvärt och de är de som kränker andra.

Det är min åsikt i saken.
Senast redigerad av Merapi 2019-02-20 kl. 18:06.
Citera
2019-02-20, 18:46
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag noterar att du inte svarar på min fråga.

För att svara på ditt inlägg.

Var har jag skrivit att där inte skulle kunna vara någon skillnad?

Min huvudsakliga åsikt i detta är att det är helt ointressant för något av allt det vi diskuterar, om mäns och kvinnors sexualitet skiljer. För man kan lätt konstatera att nej, denna ev. "skillnad " är inte att kvinnor totalt saknar sexualitet, eller att kvinnors sexualitet är att bli kränkt, våldtagen, tvingad, hotad, eller fråntagen egen sexualitet.

Låt folk ha sin sexualitet ifred, låt kvinnor få lov ha sin sexualitet i fred, vill de ha ONS låt dem ha det utan att lägga näsan i blöt, eller skambelägga detta beteende.

Det finns bara några sexuella beteenden som är kritikvärt och de är de som kränker andra.

Det är min åsikt i saken.

Ingen har sagt att kvinnor saknar en sexualitet, ingen har sagt att kvinnor förtjänar bli våldtagna, ingen har sagt att kvinnor inte får ha hur många ons de vill, såklart de får, precis som män får jobba i låglöneyrken om de så vill.

Att du inte förstår skillnaden mellan att ha preferenser och att förbjuda något är en annan sak.

Och jo, en av de likhetsfeministiska käpphästarna är just att manlig och kvinnlig sexualitet är lika. Likhetsfeminister försökte starta en kvinnlig variant av Playboy kallad Playgirl. Visade sig att över hälften av prenumeranterna var homosexuella män.
Citera
2019-02-20, 18:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Nja, inte vet jag. Jag ser inte sex på samma sätt, eftersom onanin och sex med en annan person för mig är olika saker. Tillsammans med min partner är jag undergiven, även om vi båda har stor sexuell aptit. Men skulle valet stå mellan dåligt sex och onani så väljer jag onani, och det tror jag faktiskt rätt många kvinnor gör.

Alltså, vi måste förstå att både mannen har sin kvinnliga sida, och kvinnan sin manliga sida.

Hos kvinnan så uppkommer den manliga sidan under delar av menscykeln, eller i och med att hon blir äldre och får allt mer testosteron.

Hos mannen manifesteras exempelvis den kvinnliga sidan direkt efter sex då testosteronet störtdyker, och vi blir mjuka och emottagliga för att gulla med kvinnor, få mänsklig kontakt och glömma den hårda Världen utanför (även glömma livet som en tävling). Då vi ALDRIG någonsin kan få det där otroligt mjuka och mänskliga som kommer direkt efter sex så har det visat sig vara helt fundamentalt för mäns välbefinnande att de gullar mycket med deras kära (viktigare än bra och rått sex), medan kvinnor konstigt nog mer behöver ha bra och spännande sex för att vara nöjda med äktenskapet, här är denna paradox:

https://www.theglobeandmail.com/life/the-hot-button/cuddling-more-important-to-men-than-women-study/article615723/

Citat:
The study, which looked at more than 1,000 couples in long-term, committed relationships from the United States, Brazil, Germany, Japan and Spain, found that frequent kissing, cuddling and caressing were predictors of relationship happiness for men only. Researchers said they found "striking" the degree to which physical intimacy (and not necessarily sexual intimacy) was rated as important to men's, but not women's, relationship happiness.

Här har vi alltså ytterligare en paradox, kvinnan och mannen har här behov som går emot common sense. För att balans ska råda i äktenskapet måste alltså mannen fortsätta vara en riktig man, för att sedan få den där kelandet (som kvinnan ger som automatisk "belöning" efter riktig bra sex). Det de flesta toffel till män får är ofta kall och mekanisk sex, och kvinnan går och lägger sig sedan (och håller uppe sin kåthet med sexnoveller om riktiga män). Toffeln känner sig oälskad, alla blir allt bittrare med åren, osv.

Man kan tänka sig en rå djävul till man som Genghis Khan eller liknande som en med närmast obefintlig kvinnlig sida, och därmed hade nog sådana män mycket svårt att förälska sig eller söka något djupare hos kvinnan än just något att knulla.

Många kvinnor tycks lite fascinerade av män som nästan saknar den kvinnliga sidan, då de måste gräva så mycket djupare för att finna kontakten, det är väl nästan som om dessa kvinnor söker en utmaning i kärlek och inte vill ha alla fjollor till män som jagar henne med rosor och visar sig inte vara riktiga män genom att bli kära så enkelt.

Men...det finns också män med sådan djup kontakt med sin kvinnliga sida att de kan spela ett helt annat spel med kvinnor, egentligen är det väl konstnären som har den där alternativa hierarkin att klättra jämfört med råa krigaren. Det där måste dock komma med ordentlig dos maskulinitet för att bli riktigt sexigt.

Så att tala om mötesplatser där kvinnlig sexualitet manifesteras nästan på samma sätt som maskulin sexualitet är ju inte så konstigt, de existerar givetvis. Skillnaderna förblir ändå monumentala.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-20 kl. 18:58.
Citera
2019-02-20, 19:01
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Alltså, vi måste förstå att både mannen har sin kvinnliga sida, och kvinnan sin manliga sida.

Hos kvinnan så uppkommer den manliga sidan under delar av menscykeln, eller i och med att hon blir äldre och får allt mer testosteron.

Hos mannen manifesteras exempelvis den kvinnliga sidan direkt efter sex då testosteronet störtdyker, och vi blir mjuka och emottagliga för att gulla med kvinnor, få mänsklig kontakt och glömma den hårda Världen utanför (även glömma livet som en tävling). Då vi ALDRIG någonsin kan få det där otroligt mjuka och mänskliga som kommer direkt efter sex så har det visat sig vara helt fundamentalt för mäns välbefinnande att de gullar mycket med deras kära (viktigare än bra och rått sex), medan kvinnor konstigt nog mer behöver ha bra och spännande sex för att vara nöjda med äktenskapet.

Här har vi alltså ytterligare en paradox, kvinnan och mannen har här behov som går emot common sense. För att balans ska råda i äktenskapet måste alltså mannen fortsätta vara en riktig man, för att sedan få den där kelandet (som kvinnan ger som automatisk "belöning" efter riktig bra sex). Det de flesta toffel till män får är ofta kall och mekanisk sex, och kvinnan går och lägger sig sedan (och håller uppe sin kåthet med sexnoveller om riktiga män). Toffeln känner sig oälskad, alla blir allt bittrare med åren, osv.

Man kan tänka sig en rå djävul till man som Genghis Khan eller liknande som en med närmast obefintlig kvinnlig sida, och därmed hade nog sådana män mycket svårt att förälska sig eller söka något djupare hos kvinnan än just något att knulla.

Många kvinnor tycks lite fascinerade av män som nästan saknar den kvinnliga sidan, då de måste gräva så mycket djupare för att finna kontakten, det är väl nästan som om dessa kvinnor söker en utmaning i kärlek och inte vill ha alla fjollor till män som jagar henne med rosor och visar sig inte vara riktiga män genom att bli kära så enkelt.

Men...det finns också män med sådan djup kontakt med sin kvinnliga sida att de kan spela ett helt annat spel med kvinnor, egentligen är det väl konstnären som har den där alternativa hierarkin att klättra jämfört med råa krigaren. Det där måste dock komma med ordentlig dos maskulinitet för att bli riktigt sexigt.

Så att uttrycka mötesplatser där kvinnlig sexualitet manifesteras nästan på samma sätt som maskulin sexualitet är ju inte så konstigt, de existerar givetvis. Skillnaderna förblir ändå monumentala.
Jag har alltid haft stor lust, sen såklart varierande efter cykeln osv. Tycker du för ett intressant resonemang, och visst är det så att det måste finnas balans för att det ska fungera. Jag passar inte med en man med låg drift som tycker att lite fredags"mys" räcker mer än väl. Sedan så varierar ju lusten en del såklart tidvis, men man har väl någon slags grund. Som ett temperament ungefär, en sexuell väderlek.

Har träffat på en del killar förut som är lite som du beskriver, åt båda hållen. De mer konstnärliga exemplaren har ofta haft något slags ogripbart lidande som man inte rår på. Har en väninna som är som en magnet för sådana vinddrivna individer. De är ofta attraktiva, men med monumentala bagage. De dras nog till henne för att hon är så självständig och stabil (min något förenklade tes)

intressant studie. Men den stämmer nog i alla fall inte för mig. För mig är fysisk närhet väldigt viktigt för mitt välbefinnande, men bara med en mycket nära person (har inget direkt behov av att kramas med vänner och bekanta). Jag sover tex uselt på egen hand och har alltid någon kroppsdel på min kille. Sex föder ju närhet och närhet föder sex.
Senast redigerad av Yemina 2019-02-20 kl. 19:03.
Citera
2019-02-20, 19:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Min fru beskrev skillnaden mellan manlig och kvinnlig sexualitet som skillnaden mellan ett matvrak och en finsmakare. Båda älskar mat men på olika sätt.

Matvraket är ständigt hungrig och äter nästan vad som helst var som helst. Han förgås av en hunger som han hela tiden känner ett behov av att stilla. Tid, plats eller sällskap spelar liten roll. Inte heller råvaror, makaronerna kan vara överkokta, köttbullarna av halvdan kvalitet. Han äter ändå. Han måste.

För finsmakaren däremot är det viktigt att allting stämmer för att kunna njuta av maten, plats, sällskap, råvaror, tillagning och hur maten serveras spelar roll. Det är en helhetsupplevelse där allt måste stämma. Finsmakaren är inte ständigt hungrig, hon kan utan problem hoppa över en måltid eller två. Men finsmakaren är ingen som rynkar på näsan åt okonventionella och exotiska smaker som tex sniglar eller grodlår. Tvärtom. Bara det är rätt tillagat och rätt serverat.

Ju mer jag tänker på det desto bättre låter liknelsen.

Din fru är inte dum hon!
Faktiskt väldigt bra beskrivet, hälsa henne det.
Citera
2019-02-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ingen har sagt att kvinnor saknar en sexualitet, ingen har sagt att kvinnor förtjänar bli våldtagna, ingen har sagt att kvinnor inte får ha hur många ons de vill, såklart de får, precis som män får jobba i låglöneyrken om de så vill.

Att du inte förstår skillnaden mellan att ha preferenser och att förbjuda något är en annan sak.

Och jo, en av de likhetsfeministiska käpphästarna är just att manlig och kvinnlig sexualitet är lika. Likhetsfeminister försökte starta en kvinnlig variant av Playboy kallad Playgirl. Visade sig att över hälften av prenumeranterna var homosexuella män.

Åjo, det finns åtskilliga genom historien och såväl idag som anser att kvinnor saknar sexualitet eller inte förtjänar ha en egen sådan, ingen hänsyn behöver tas etc.

Alla som ägnar sig åt att våldta anser nog att den som våldtas "förtjänar"
detta på något sätt, eller hur?
Massa människor har åsikter kring kivnnor och ONS, vilket detta forum om inte annat är ett fet bevis för.

Likhetsfeminismens käpphästar är snarare att sexualitet är en mänsklig rättighet för båda könen inte bara en.
Citera
2019-02-20, 19:10
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ok. Du kanske har maskulin sexualitet, medan darwinistens fru har mer feminin sådan.

Sedan är kvinnor i slutet av 30-årsåldern som mest maskulina och sexuellt hungrigast då de har mer testosteron. Kvinnor blir faktiskt ganska radikalt mer "hunriga" när östrogenet faller från 28 och framåt.

Såg du hur transkvinnor som tar testosteron beskrev sin lusts förändring?

De beskrev sex som mat. Tänk dig själv hur en djävul som Genghis Khan måste ha sett sex som luft, inget att tänka ens två gånger kring. Sprid din genetiska kod här och där, se kvinnorna ungefär som jaktbyten, bit kött som står i rad och väntar på en (och nej, känsla av makt är helt oväsentlig för njutningen).

För kvinnorna var det dock väsentligt att känna en närmast religiös upplevelse för att anpassa till den horribla verkligheten och få ungarna omhändetagna i harems, kanske rentav simulera förälskelse, kanske rentav känna det för att djävulen ska gå på...

Alla de likhetsfeminister som envisas med att det inte finns någon skillnad borde verkligen lyssna på transpersoner som genomgått hormonterapi. De beskriver en djup förändring.

Ett annat tips är att titta på lesbiska kvinnor och homosexuella män. Homosexuella män tenderar vara rätt typskt kvinnliga när det kommer till intressen, hobbies och yrkespreferenser. De leker oftare med flickor som barn. Men precis som hetersosexuella män så badar bögarnas kroppar i testosteron, så vad gör de? Jo, de cruisar omkring och har sex på toaletter, de konsumerar porr, de är visuella och tänder på bilder av snygga kroppar, de har bastuklubbar där de träffar helt okända män för ett snabbt knull, de har en knullapp som grindr som saknar motsvarighet bland lesbiska och heterosexuella. Det är en ren knullapp. Eftersom bögars sexualitet inte begränsas av kvinnors preferenser så kan de leva ut den fullt ut. De snittar långt över 100 partners under en livstid, mångdubbelt mer än vad heterosexuella män och kvinnor eller lesbiska kvinnor. En vän som var bartender på en bögklubb berättade hur vanligt det var att det knullades på toaletterna, kondomerna sålde som smör.

Lesbiska då? Ja de har inga bastuklubbar, de har försökt starta sådana men de har floppat. De cruisar inte omkring och har sex på offentliga toaletter, de har rätt få sexpartners, få ons, föredrar sex i ett förhållande, vill känna sexpartnern och gärna ha ett emotionellt band. Den enda fetisch som däremot är poppis i den lesbiska världen är, just det, BDSM. Trots att det var politiskt mycket kontroversiellt. Heterosexuell BDSM sågs som en representation för patriarkatet med mannen som dominerar kvinnan, men de lesbiska feministerna kunde inte motstå sina egna lustar för denna fetisch. Snart började lesbiska feministiska teoretiker skriva artiklar och böcker om hur heterosexuell BDSM minsann var patriarkalt och äckligt medan lesbisk BDSM var befriande och revolutionerande.

https://www.atlasobscura.com/articles/leather-feminism-lesbian-leatherdyke-bdsm

En vän i en sexshop butik sa att de sexleksaker som är klart populärast hos lesbiska kvinnor förutom strap-ons är läderpiskor och handbojor.
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-20 kl. 19:23.
Citera
2019-02-20, 19:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag har alltid haft stor lust, sen såklart varierande efter cykeln osv. Tycker du för ett intressant resonemang, och visst är det så att det måste finnas balans för att det ska fungera. Jag passar inte med en man med låg drift som tycker att lite fredags"mys" räcker mer än väl. Sedan så varierar ju lusten en del såklart tidvis, men man har väl någon slags grund. Som ett temperament ungefär, en sexuell väderlek.

Har träffat på en del killar förut som är lite som du beskriver, åt båda hållen. De mer konstnärliga exemplaren har ofta haft något slags ogripbart lidande som man inte rår på. Har en väninna som är som en magnet för sådana vinddrivna individer. De är ofta attraktiva, men med monumentala bagage. De dras nog till henne för att hon är så självständig och stabil (min något förenklade tes)

intressant studie. Men den stämmer nog i alla fall inte för mig. För mig är fysisk närhet väldigt viktigt för mitt välbefinnande, men bara med en mycket nära person (har inget direkt behov av att kramas med vänner och bekanta). Jag sover tex uselt på egen hand och har alltid någon kroppsdel på min kille. Sex föder ju närhet och närhet föder sex.

Ja, jag dras tyvärr själv med denna konstnärliga ådra. Jag vet att jag aldrig kan se en kvinna (någon kvinna alls, inte ens hon som kallas för slampa) som bara sexobjektet, som många råare män kan. Det känns jobbigt att ändå åtrå så många vackra kvinnor (den estetiska upplevelsen förhöjs ju också), och samtidigt känna att man nästan bedrar dem ifall man bara ville ha lösa relationer med dem. För jag har ju väldigt svårt att helt falla pladask för illusionen av kärlek, men är aldrig heller känslokall inför möten jag har.

Lidandet kommer från att man känner för mycket av eländet man själv orsakar, eller från andra sidan: lyfter en kvinna så mycket till skyarna med sin fantasi och sedan vill hon inte ha en (brukade hända när jag var yngre). Har aldrig mått bättre än nu när jag medvetet slutat med sex i över ett år. Mitt samvete är rent.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-20 kl. 19:23.
Citera
2019-02-20, 19:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tack, det var vänligt av dig. Ja, jag har väl en nyfiken läggning och vill veta hur djupt kaninhålet går. Jag har ju insett en sak: det är väldigt skambelagt för kvinnor att erkänna sin verkliga natur. Om vi överför mikronivån till makronivån, det vill säga politik, media, samhälle, välfärd, så förklarar kvinnans förnekelse av sin sanna natur väldigt mycket av de problem vi ser idag. Överutnyttjande av välfärdssystemet, dåligt psykiskt mående, mansförakt, massinvandring. Allt hänger ihop. Den svenska kvinnan har en identitetskris och måste ta itu med sig själv.

Varför i helvete frågar du aldrig en enda fråga? Du skriver här som om du är nån självutnämnd expert vilket du inte är.
Det är som om jag skulle skriva massor om män och hur de fungerar här. Det är skitlöjligt.
Fråga istället så kanske du får lära dig något. Att svara med "nej så är det inte" när någon säger vad denne tycker är ju så fruktansvärt låg nivå om man ska diskutera nånting.
Om du inte har något som helst intresse av att diskutera, alltså ställa frågor och ge svar, kan du lika väl sluta skriva till mig. Blir ju helt meningslösa samtal.
Tack på förhand.
Citera
2019-02-20, 19:26
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ja, jag dras tyvärr själv med denna konstnärliga ådra. Jag vet att jag aldrig kan se en kvinna (någon kvinna alls, inte ens hon som kallas för slampa) som bara sexobjektet, som många råare män kan. Det känns jobbigt att ändå åtrå så många vackra kvinnor (den estetiska upplevelsen förhöjs ju också), och samtidigt känna att man nästan bedrar dem ifall man bara ville ha lösa relationer med dem. För jag har ju väldigt svårt att helt falla pladask för illusionen av kärlek, men är aldrig heller känslokall inför möten jag har.

Lidandet kommer från att man känner för mycket av eländet man själv orsakar, eller från andra sidan: lyfter en kvinna så mycket till skyarna med sin fantasi och sedan vill hon inte ha en (brukade hända när jag var yngre). Har aldrig mått bättre än nu när jag medvetet slutat med sex i över ett år. Mitt samvete är rent.
Det är ju ändå fint att du kan känna det, att kvinnan inte bara är ett sexobjekt (obs ej ironi). Sedan kan det kanske inte sin ytterlighet, vilket jag sett hos en del mer oerfarna individer yttra sig i ett visst upphissande på piedestal vilket brukar resultera i magplask. Man vill ju egentligen inte hamna där som kvinna, man är ju när allt kommer omkringinte mer än människa.- och det verkar ju inget vidare att du upplever att du måste hålla dig undan kvinnor för att inte få dåligt samvete. Men man får lov att hitta sina egna strategier.
Citera
2019-02-20, 19:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är ju ändå fint att du kan känna det, att kvinnan inte bara är ett sexobjekt (obs ej ironi). Sedan kan det kanske inte sin ytterlighet, vilket jag sett hos en del mer oerfarna individer yttra sig i ett visst upphissande på piedestal vilket brukar resultera i magplask. Man vill ju egentligen inte hamna där som kvinna, man är ju när allt kommer omkringinte mer än människa.- och det verkar ju inget vidare att du upplever att du måste hålla dig undan kvinnor för att inte få dåligt samvete. Men man får lov att hitta sina egna strategier.

Hehe, nej. Jag tänker absolut inte att det är någon projekt för livet att inte ha sex (det är lite för...underbart ändå). Munkliv är inget för mig, men var man borde gå igenom det något år tycker jag (+ ingen porr eller masturbation) för att bara se Världen (och sig själv) med lite nya ögon.

Att ofrivilligt välja 1 år utan sex och ha ens liv kretsa kring det du inte kan få räknas dock inte (det har jag gått igenom också, inte samma sak kan jag lova dig).

Jag känner av ibland att det ändå finns något lurt med vad jag håller på med, någonting i hjärnans djupaste rot, där ormen slingrar omkring, lovar mig vackra ting - allt det sensuella som kommer kännas än mer explosivt när jag kommer ut i "riktiga Världen" igen. Tror inte det var syftet...

Någon borde förövrigt rädda alla osäkra unga tjejer från att göra sig själv till sexobjekt med botox, och siliconläppar, etc.

Vet bara inte hur, men att se ut som en porrskådis sänder ju ut signalen åt män att hon bara dugger åt...samma sak som de infantila fantasierna som grabbarna ser på dataskärmen. Påminn alltså om vad de har att förlora (att vara relationsmaterial) istället för att moralisera från långt håll, tror det kan vara en bra ide.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-20 kl. 19:43.
Citera
2019-02-20, 20:00
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jag tror att porr liksom harlequinnoveller amplifierar det banala hos båda könen, jag har nu väldigt lite information om hur skadligt harlequin är för kvinnor, men porr är ju däremot antagligen större hot mot maskulinitet än ens feminism.
Antagligen men det är iallafall frivilligt i grunden jämfört med etablissemangets försök att påverka män/pojkar.

Citat:
Det är som om man annars söker koncentrera det banala i höga doser för att det är det "uppenbara" som hjärnan söker. Ungefär som snabbmat, cola och chips fylld med socker och fett (tar bort magin från ätandet, men ger allt som hjärnan uppenbart vill ha).
Ja, lite som att nöja sig med känslan av att ha huvudet under vatten medan man i praktiken sjunker. Verkligen förrädiskt.

Citat:
De riktigt magiska momenten i en relation är ju små moment av lekfullhet som har väldigt mycket att göra med extasen av att få orgasm. Det är ju de moment vi minns när vi ligger där döende, inte hur skönt det var att komma på stora bröst.
Eller hur! Sedan så tror jag att sprut över brösten handlar rätt mycket om att sprut i vanligare sammanhang - som i vanligare i praktiken - blir som ett visuellt antiklimax. Kan dock erkänna att jag inte riktigt förstår saken personligen, tänder inte nämnvärt på att se sexakten överhuvudtaget. Det är ytterst sällan en sådan lust infinner sig men det händer...

Citat:
Jag har liksom gått och utforskat lite i mörkaste ställena, män som vill ha docksex för resten av deras liv och hur de kallt rationaliserar hur de lever perfekta livet. Jag tänker på dessa freaks som kallar alla andra män för cucks eller liknande, de kommer vara typ 80 år med deras jävla docksamling och inte en endaste magisk moment att minnas tillbaka till, ett liv som inte levts.

Jag undrar om avancerad AI skulle kunna ge sådana där magiska ögonblick.

Citat:
Att argumentera mot hedonism är bland det svåraste som finns, för gravitationen ditt är så uppenbart och så enkelt att falla tillbaka till, och det är så svårt att jaga något verkligt som ständigt springer iväg från dig och ifall vi talar om sex/relationer så dras det med misstanken att det inte ens nödvändigtvis är verkligt.
Ja, och återhållsamhet i någon form är inte längre något beundransvärt/eftersträvansvärt. Istället skryter gemene om sin tillgång till Quick Fix... kvinna som man. Konsumtionssamhället i ett nötskal.

Citat:
Det kräver att man tar en enorm risk.

Att få unga män att ta denna enorma risken och inte falla tillbaka till hedonism och kompensationsmaskulinitet är den stora utmaningen vi har framför oss. Det är just därför som jag antagligen diskuterar i feministforumet.
Det är tråkigt för belöningen är stor och fundamental - i både stort och litet. Någonstans så har vi ju gjort uppror mot åt återhållsamhet då den proklamerades med närmast tyranniska metoder eller till och med faktiska diton. Vi kunde ha siktat på någon slags gyllene medelväg men så rationellt fungerar sällan uppror... men vi kanske landar där i framtiden om vi jobbar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in