2019-02-23, 02:24
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det mest besynnerliga är väl att de svenska män är de som feministerna enligt egna premiser har möjlighet att ändra på genom typ genusdagis eller med svenska mammor som uppfostrar de rätt eller med svenska feministpappor som lär ut hur hemskt det är med toxisk manlighet eller genom att växa upp med svensk media...

Eftersom majoriteten av alla våldtäkter (och mord) utförs nu av främmande män, som man varesig har en dialog med, har möjlighet att uppfostra, har inte heller dialog med imamen (och ingen vilja finns att ha denna dialog), har inte gått i genusdagis, tittar på arabisk TV...

Alltså, man är irrationell utifrån de redan irrationella premiserna. Man förlorar därmed makten att förändra samhällets män att bete sig som typ kvinnor, då de nya männen inte står under deras makt att förändra.

I princip är man beredd att offra precis vad som helst i elden för att fortsätta med mångkulturens projekt mot nationell självmord. De psykologiska faktorerna som eldar på detta fanatiska tillstånd måste vara extremt kaotiska och svårbegrippliga, hur många blockeringar går människor och bär på?

Vi skrattar ofta åt exempelvis personer som går och blir scientologer med alla besynnerliga mentala blockeringar som krävs för att man ska undvika se det uppenbara, bara så att man får fortsätta tro. Jag tänker att scientologer ofta är väldigt framgångsrika, intelligenta människor som ändå går på det, det som vi har att göra med är den enormt starka VILJAN ATT TRO.

Det tycks mig som om mångkulturen (inte feminismen) är vår absolut främsta statsreligion. Hur detta blev så helig kossa kan bara spekuleras, men hur man tycker i just invandringsfrågan avgör i princip ifall man är en god eller ond människa.
Den där viljan att tro är nog mitt i prick. Jag kan i princip känna hur Merapi kommer att tolka inlägget som du svarar på som om jag underförstått menar att invandrare har en medfödd tendens till våldtäkter precis som giftormar har gift... allt för att bekräfta vad hon vill tro om sin meningsmotståndare - vilket gärna får vara så ohyggligt att det inte rättfärdigar något svar, varav det lämnas åt vinden. Det är alltid samma visa oavsett tonart eller takt.

Och fortfarande inget svar på huruvida flummet hon representerar har åstadkommit några resultat eller inte på aktuella punkter (vilket vi efter 30 eller om så vill 50 år, vet svaret på - inga resultat alls, och om något har det blivit värre på dessa punkter i allmänhet även om det inte behöver korrelera). Folk ska bara acceptera att miljarder och åter miljarder av våra skattepengar rullas ut till fruktlöst nonsens varje år...

Om mångkulturen är kungen på schackbrädet så kan man säga att det feministiska etablissemanget är löparen som springer kungens ärenden. Nonsens som att allt kvinnoförtryck är någonting i grunden identiskt världen över och på sin höjd varierar i grader är som gjort för att se naivt på invandring, integration, mångkultur och så vidare...
Svaret på hedersförtryck som kommer hit utifrån är att det finns hedersförtryck som redan fanns här och sedan försvinner de fundamentala skillnaderna i resonemanget.

Likt ovan zoomas bara bilden ut tills kvalitén på analysen faller på sin kvantitet och motivet är väl så löjligt att män som grupp helt enkelt ska vara bajs - hur dessa vill tro:are än vänder och vrider på bilden framför sig. Då är det såklart viktigare (och på sitt vis tydligare) att(/om) så många manliga subjekt som möjligt hamnar under markören för skit... snarare än att markören är kvalitativ nog för att bli användbar i analyser (det vill säga tydlig i faktisk mening).

Alltihop är byggt på så simpla tankar att jag undrar om man egentligen inte bara flyr verkligheten och i tankegångar så enkla att de faktiskt kvalar in som eskapism. Vi pratar om tankegångar som mynnar ut i metoder som "Tystar vi bara ner det här så försvinner det.", "Riktar vi om fokus så kommer alla att se dit.", "Dämpar vi beteenden så får de aldrig utlopp i någon form." et cetera.

I en värld av Duplo. Kloss på kloss på kloss!
Citera
2019-02-23, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inte alls. Välfärdsstaten betraktar jag som något som sätter biologin ur spel. Fel av dig.

Välfärdsstaten är en social konstruktion. Du anser att denna sociala konstruktion är så stark att den sätter biologin i något så basalt som sexualiteten ur spel. Inte annorlunda än hur radikalfeminister menar att sexualiteten styrs mer av sociala konstruktioner än av biologi.
Citera
2019-02-23, 08:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Siffrorna stämmer säkert. Kvinnor är överlag mer sjukskrivna och kommer därmed inte att jobba lika mycket som männen. De är dessutom (inte deras fel) borta från jobb för barnafödande. Inte heller deras fel att de är mer sjukskrivna då de idag förväntas göra samma jobb som männen fastän de inte har samma fysik. Bara att kolla på polisen hur många kvinnor där jobbar fortsatt ute på gatan när de är ca 50?
Citera
2019-02-23, 10:33
Avslutad
Som kuriosa kan jag svara med att i min värld jag levt i (produktion, Indonesien) så är kvinnor mer uppskattade för deras arbetsmoral. Kvinnor ÄR mer fokuserade än män. Sedan om det är överlevnadsinstinkt för dem och avkomma vet jag inte.
Citera
2019-02-23, 12:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Välfärdsstaten är en social konstruktion. Du anser att denna sociala konstruktion är så stark att den sätter biologin i något så basalt som sexualiteten ur spel. Inte annorlunda än hur radikalfeminister menar att sexualiteten styrs mer av sociala konstruktioner än av biologi.

Det stämmer inte. Det är en tillfällig rubbing av equilibrium som naturen kommer att utjämna.
Citera
2019-02-23, 13:32
Medlem
Citat:
Det stämmer inte. Det är en tillfällig rubbing av equilibrium som naturen kommer att utjämna.

Jo, det stämmer att du påstod detta. Du påstod att den till och med sätter biologin ur spel.
Citera
2019-02-23, 13:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Jo, det stämmer att du påstod detta. Du påstod att den till och med sätter biologin ur spel.

Även välfärdsstaten är i grunden en biologisk skapelse. Den är skapad för att hålla ihop ett samhälle. Nu har den motsatt effekt, och kommer att raseras. Detta blir början på något nytt, och alla snyltare ska rökas ut ur systemet.
Citera
2019-02-23, 15:20
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Det har ingen som helst betydelse när diskussionen berör specifikt Sverige. Diskussionen berörde din röst på ett svenskt parti och vad den rösten har för konsekvenser för kvinnor här i Sverige... mer tydligt än så kan inte en diskussion förhålla sig till Sverige.

Du skrev...

...och svaret är att gruppen invandrare är en tydligare markör av det slaget än gruppen män - det är kontentan av att den här undergrupperingen bland män är överrepresenterad, Merapi (liksom gruppen afghaner är en allt tydligare markör av det slaget bland invandrare). Och givetvis gör du en jämförelse i en sådan uppställning... du ger till och med en utlåtande slutsats om grupperna sinsemellan, om än en felaktig sådan.

Du ställde frågan i efterhand och jag gav dig svar på frågan: att det givetvis är relevant så länge mansnormer ser olika ut i olika länder. Det ena utesluter inte heller det andra så det går givetvis att se både och som relevant..

Vad människor har för speciella synsätt kring sex och kön beror på vart i världen de har haft sin uppväxt/hur deras uppväxt har sett ut. Det hänger ihop.

Nej, givetvis inte.

Jag undrar lite över orsakerna till överrepresentation av våldtäkt hos vissa grupper. Det gäller ju som sagt inte alla invandrargrupper. tex är nordöstasiater som kineser, japaner och koreaner underrepresenterade vid våldtäkt. Dessa länder är dock knappast feministiska och har en ganska traditionell kvinnosyn. Trots det begår de alltså färre våldtäkter än andra etniska grupper, skandinaviska män inkluderat.

Det verkar som benägenhet hos invandrargrupper att begå våldtäkt hänger ihop med övrig brott och våldsbenägenhet. Dvs är invandrargruppen i fråga överrepresenterad vad gäller kriminalitet överlag kommer de även vara överrepresenterade vid våldtäkt. Svårt att skylla vissa invandrargruppers överrepresentation vad gäller tex personrån på kvinnosyn exempelvis. Östasiater begår väldigt få brott överlag. De rånar tex inga värdetransporter därför begår de också väldigt få våldtäkter. Så jag tror inte kvinnosyn är hela förklaringen utan att brottsbenägenhet i stort förklarar mycket av överrepresentationen.

Men det verkar faktiskt som om invandrare från MENA och Afrika sticker ut även här, de är mer överrepresenterade vid våldtäkt än vad som skulle kunna antas om man enbart tittar på deras högre brottsbenägenhet överlag. Vilket inte verkar vara fallet bland latinamerikaner och östeuropeer tex som inte ser ut at vara mer överrepresenterade vid våldtäkt än vad som kan antas från deras överrepresentation i annan brottslighet. Där bör definitivt kvinnosynen spelar roll. Speciellt eftersom klankulturer ofta ser på utomstående med fiendskap.
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-23 kl. 15:33.
Citera
2019-02-23, 18:32
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Jag undrar lite över orsakerna till överrepresentation av våldtäkt hos vissa grupper. Det gäller ju som sagt inte alla invandrargrupper. tex är nordöstasiater som kineser, japaner och koreaner underrepresenterade vid våldtäkt. Dessa länder är dock knappast feministiska och har en ganska traditionell kvinnosyn. Trots det begår de alltså färre våldtäkter än andra etniska grupper, skandinaviska män inkluderat.

Det verkar som benägenhet hos invandrargrupper att begå våldtäkt hänger ihop med övrig brott och våldsbenägenhet. Dvs är invandrargruppen i fråga överrepresenterad vad gäller kriminalitet överlag kommer de även vara överrepresenterade vid våldtäkt. Svårt att skylla vissa invandrargruppers överrepresentation vad gäller tex personrån på kvinnosyn exempelvis. Östasiater begår väldigt få brott överlag. De rånar tex inga värdetransporter därför begår de också väldigt få våldtäkter. Så jag tror inte kvinnosyn är hela förklaringen utan att brottsbenägenhet i stort förklarar mycket av överrepresentationen.

Men det verkar faktiskt som om invandrare från MENA och Afrika sticker ut även här, de är mer överrepresenterade vid våldtäkt än vad som skulle kunna antas om man enbart tittar på deras högre brottsbenägenhet överlag. Vilket inte verkar vara fallet bland latinamerikaner och östeuropeer tex som inte ser ut at vara mer överrepresenterade vid våldtäkt än vad som kan antas från deras överrepresentation i annan brottslighet. Där bör definitivt kvinnosynen spelar roll. Speciellt eftersom klankulturer ofta ser på utomstående med fiendskap.
Fundera över japaner behandling av kineser och koreaner före andra världskriget. De var rätt vidriga.
Citera
2019-02-23, 22:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Fundera över japaner behandling av kineser och koreaner före andra världskriget. De var rätt vidriga.
De var inte bara missförstådda? Kanske inte hade fått ungdomsgård tillhandahållen?
Citera
2019-02-23, 23:26
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Mödravård och förlossning kostar en bråkdel av vad kvinnor skinnflår män på. Att jag fått dig ur balans ser jag bara som att jag träffat en nerv. Bra så! Du verkar inte bara vara för trång där nere för en normal förlossning, utan i skallen också.

Källa på det?
Gissar att du är wt, oförmögen på alla plan, utom att bränna din lilla lön och skylla din misär på andra
Citera
2019-02-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men vafan, din egen ideologi har ju redan konstaterat att kön inte finns, hur kan då män som grupp vara problemet? Sitter du och hittar på alleftersom?
Hörru fjanten, om du för en sekund hade hängt med i någon feministisk diskussion/ föreläsning/ what ever där feminismens grunder blev presenterade så hade även du lärt dig skillnadnen mellan begreppen "kön" och "genus".
Då hade du sluppit göra bort dig offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in