2019-02-18, 10:34
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKalleKallee
Kul att du har fått in nästa växel, Mast och oxar kommer ge dig en ordentlig skjuts kommande veckor. Hoppas hostan släpper helt och att du kan kliva på rejält med träningen igen!

Hostan har släppt helt, snoret likaså. Dock känt mig väldigt hängig över helgen. Fick iväg ett urladdningspass igår på lite lägre intensitet och känner att jag lyckas återhämta mig iaf lite även om jag önskar att jag hade återhämtat mig mer imorse när jag vaknade.
Får se hur dagen utvecklar sig men sannolikt blir det vila idag och om jag vaknar imorgon med en känsla av fortsatt återhämtning så kör vi på imorgon igen.

Jo, oxarna och masten lär skjutsa på en bit till helt klart.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-18, 19:37
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nya friska

Sjukdomsslängen är över men känner mig kanske inte helt återhämtad. Vaknar jag pigg och fräsch imorrn så blir det ytterligare ett lättare pass för att cirkulera lite näring i muskulaturen samt blodlämning för prover som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Dagens stats

Vikt: 90.9 kg
Kroppsfett: 12.5-13% uppskattningsvis
Vätskeretention: Medium
Styrka: 3/5
Välmående: 4/5
Hälsa: 4/5

De värden jag vill se nu från provtagningen är indikatorer för hälsan i princip; hur väl har kroppen återhämtat sig från sjukdomsslängen samt hur är generella hälsobilden. Varför? Jo för att jag vill veta att systemet mår bra inför nästa fas på tillväxten som kommer innebära nya prepp och nya doser som ni vet.
Helt ärligt har jag faktiskt inte så mycket mer att tillägga just idag. Stämningen är lite loj överlag men så är det vissa dagar, bara kämpa vidare med gott humör så skiner snart solen igen.

Nya tag imorrn!

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-20, 12:36
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Dagens stats

Vikt: 91.3 kg
Styrka: 4/5
Välmående: 5/5

Då är vi på banan igen boys! Känner mig helt återhämtad nu bortsett från lite rinn i snoken som inte är helt ovanligt för mig när det är kallt ute etc. Således lämnades blodprover idag för att göra en liten systemcheck innan vi lägger i nästa växel.
Fick iväg ett pass igår också, valde att köra igenom pecs/tric/axlar med lite lugnare tempo och lägre vikter tills att musklerna var tömda på energi igen för att fortsätta cirkulera.
Styrkan verkar ha återhämtat riktigt fint och orken likaså. Fick hålla tillbaka lite på viljan att börja kriga bland skivstänger och cable-x-maskinerna så att jag inte tömmer kroppen för mycket på ork och energi.
Ikväll kör vi ett normalpass för rygg/biceps/core.

Om proverna visar grönt ljus så kör vi på växelbyte måndag nästa vecka, fram tills dess smyger vi försiktigt upp tempot på gympassen med kontroll varje morgon om återhämtningen håller takt med ökad träningsintensitet.

Återkommer med en liten analys av proverna när resultaten är inkomna.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Dagens stats

Vikt: 91.3 kg
Styrka: 4/5
Välmående: 5/5

Då är vi på banan igen boys! Känner mig helt återhämtad nu bortsett från lite rinn i snoken som inte är helt ovanligt för mig när det är kallt ute etc. Således lämnades blodprover idag för att göra en liten systemcheck innan vi lägger i nästa växel.
Fick iväg ett pass igår också, valde att köra igenom pecs/tric/axlar med lite lugnare tempo och lägre vikter tills att musklerna var tömda på energi igen för att fortsätta cirkulera.
Styrkan verkar ha återhämtat riktigt fint och orken likaså. Fick hålla tillbaka lite på viljan att börja kriga bland skivstänger och cable-x-maskinerna så att jag inte tömmer kroppen för mycket på ork och energi.
Ikväll kör vi ett normalpass för rygg/biceps/core.

Om proverna visar grönt ljus så kör vi på växelbyte måndag nästa vecka, fram tills dess smyger vi försiktigt upp tempot på gympassen med kontroll varje morgon om återhämtningen håller takt med ökad träningsintensitet.

Återkommer med en liten analys av proverna när resultaten är inkomna.

Mvh,

-Alfred

Skönt att höra att du är på banan igen nu hoppas vi på att ditt labb kommer tillbaka a-o-key så du kan växla upp👍💪
Citera
2019-02-20, 18:45
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Jag ligger på 50mg anavar ED, 500mg testo EW och 100mcg T3 ED Har ett paket med oxar liggandes på 1000mg.. Jag deffar just nu, tänkte om du deffat på oxar typ 20-30mg ed under sista månaden och vad du tyckte om anadrol på diet isåfall?

Mött en liten platå i bänken och tänkte ge en liten skjuts de sista men man vill inte bli blöt nu igen när man kämpat bort de blöta
MVH
Senast redigerad av Bigbadmotherfucker 2019-02-20 kl. 18:48.
Citera
2019-02-20, 19:37
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catbag
Skönt att höra att du är på banan igen nu hoppas vi på att ditt labb kommer tillbaka a-o-key så du kan växla upp👍💪

Ja det ska bli väldigt kul å se vad proverna säger. Nu var jag ju inte sjuk så länge så har sannolikt inte slabbat på för mycket med sjukmarkörerna så det kommer nog se fint ut.

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Jag ligger på 50mg anavar ED, 500mg testo EW och 100mcg T3 ED Har ett paket med oxar liggandes på 1000mg.. Jag deffar just nu, tänkte om du deffat på oxar typ 20-30mg ed under sista månaden och vad du tyckte om anadrol på diet isåfall?

Mött en liten platå i bänken och tänkte ge en liten skjuts de sista men man vill inte bli blöt nu igen när man kämpat bort de blöta
MVH

Hell yeah, funkar bra såklart men man drar ju på liten swelling, den släpper ju dock rätt fort för de flesta. På 20-30mg ed bör det inte märkas alltför mycket. Annars kan du ju testa att köra oxarna 45min pre workout enbart om det är någon styrkeplatå du vill gå över. Vet inte om det upplägget i sig skulle stå för någon större chans att etablera över nuvarande platå dock.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-20, 22:34
Medlem
Hypotesuss avatar
Såg att du fick frågan om varför du ändrat inställning till orala någon sida tillbaka.

Jag undrar om du kan utveckla dig lite mer specifikt runt vilka generella fördelar du ser med just anadrol respektive anavar?

Och vad de tillför dig specifikt och hur, om de gör det, de kompletterar varandra i dina upplägg?
Citera
2019-02-21, 12:35
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Såg att du fick frågan om varför du ändrat inställning till orala någon sida tillbaka.

Jag undrar om du kan utveckla dig lite mer specifikt runt vilka generella fördelar du ser med just anadrol respektive anavar?

Och vad de tillför dig specifikt och hur, om de gör det, de kompletterar varandra i dina upplägg?

Absolut.

Anadrol (Oxymetholone)
Det här preparatet är ju som bekant potentiellt styggt om man överdriver intagen. Pga farmakologin fungerar det väldigt bra att ta det 45 min pre workout enbart träningsdagar utan alltför mycket tapp på effekt.
Primärt har jag använt oxar för att det är relativt lågandrogent men med ganska stark anabol aktivitet. Det har använts för att behandla anemi och benskörhet vilket har varit intressanta faktorer för mig, men även viktuppgång och ökning av antalet röda blodceller har varit aktuellt. Under rehab med starka smärtstillande var aptiten absolut botten och då var denna aspekt alltmer aktuell.
Jag är dock väldigt sparsam med oxar då det som sagt finns en del bieffekter man bör vara aktsam med.

Anavar (Oxandrolone)
Som alla redan vet är anavar en väldigt mild AAS och anledningen till att jag valde att testa detta preparat var helt enkelt pga att preparatet redan används inom vården för att behandla patienter med svårare fysiska trauman, efter omfattande operationer, för att motverka nedbrytning av HIV osv.
Mitt syfte var att uppreglera proteinsyntes samt motverka viktförlust som följd av medicinering, precis som med oxarna.
Min belastningsgrad var i stort obefintlig så att öka proteinsyntes på mekanisk väg genom belastningsträning var uteslutet och således föll valet på detta preparat för att på så vis öka proteinsyntes.
Anavar är också intressant för att lindra inflammation, vilket föreföll vara särskilt effektivt i mitt fall.
Kring operationsområdet kunde jag ofta få effekten att inflammation spred sig och blev ihållande pga belastning, eller överbelastning trots extremt låg belastningsgrad, vilket gav ett elakt moment 22 som anavaren verkligen hjälpte mig ur.

Med mina AAS-behandlingar kunde jag således navigera mitt belastningsintervall enklare, eller kanske rättare uttryckt; jag hade enklare att återhämta efter att ha klivit över den belastningsgrad som successivt ökar hela tiden men som är oerhört svår att identifiera. Man vill ju hela tiden träna för att öka rörelsespann och återhämtning vilket i ett sådant läge alltid är smärtsamt så det är svårt att veta exakt hur mycket belastning man kan utsätta kroppen för just när man tränar. Det är runt 12-24h efter träningen som man börjar förstå om man har belastat för hårt, vilket då resulterar i inflammationer och rejäla smärtor. Det är alltså här som dessa preparat har hjälpt mig att komma tillbaka från inflammationen och lyckats återhämta för att kunna fortsätta treva framåt i rehaben.

Möjligtvis inte de svar du sökte rent farmakologiskt men det är ungefär denna detaljnivå jag är bekväm med att beskriva.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-21, 18:24
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Absolut.

Möjligtvis inte de svar du sökte rent farmakologiskt men det är ungefär denna detaljnivå jag är bekväm med att beskriva.

Mvh,

-Alfred

Tack Alfred!

Det är nog många här, inte minst jag själv, som är tacksamma för det du väljer att dela med dig av alldeles oavsett vilken grad av detaljnivå du väljer!

Svaret ovan är ju extra intressant just för att det inte handlar om preppnisse som lägger sig på 350 mg anadrol/dag för att maxa ut massabyggandet utan för att det visar hur en moderat användning kan se ut och hur preparaten kan användas i rehabsyfte.
Citera
2019-02-21, 21:12
Medlem
Tänkte bara kolla hur du upplever cbd?

Skulle vilja testa men osäker på alla dessa olika doseringar, får man testa sig fram för att hitta sin sweetspot?

Vilka fördelar ger cbd dig?
Citera
2019-02-22, 12:23
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Tack Alfred!

Det är nog många här, inte minst jag själv, som är tacksamma för det du väljer att dela med dig av alldeles oavsett vilken grad av detaljnivå du väljer!

Svaret ovan är ju extra intressant just för att det inte handlar om preppnisse som lägger sig på 350 mg anadrol/dag för att maxa ut massabyggandet utan för att det visar hur en moderat användning kan se ut och hur preparaten kan användas i rehabsyfte.

För all del Hypo!

Det gläder mig att skildrande av mina tankar och förehavanden är uppskattat, liksom dina frågor.
Precis som du säger är fokus alltid och enbart på massbygge, vilket blir oerhört enkelspårigt och kan dessutom bli rentav hälsofarligt. Lär man sig farmakologi för dessa preparat inser man möjligheterna för hur man kan använda dem, och det är ju inte alltid och enbart ackumulering av massa/LBM som är asbolut viktigast. Försöker således dra mitt strå till stacken i att lyfta blicken hos de som använder AAS för att bygga till att se möjligheten att använda AAS för att optimera kroppen så att man kan bygga, om du förstår skillnaden.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Imitation
Tänkte bara kolla hur du upplever cbd?

Skulle vilja testa men osäker på alla dessa olika doseringar, får man testa sig fram för att hitta sin sweetspot?

Vilka fördelar ger cbd dig?

Det är lite svårt å säga faktiskt hur man upplever CBD-olja om man inte har några framstående medicinska problem som kan åtgärdas med CBD.
Man använder det varje dag vilket gör att man ofta glömmer "hur det är utan" så att säga.
Man får som du säger testa sig fram för att hitta rätt dosering då den är individuell, men det är inte direkt knepigt och det brukar oftast finnas en manual för detta i förpackningen eller där man köper sin olja.

De effekter jag är mest intresserad av är följande:

• Smärtlindring
• Anti-inflammatorisk (reglerar immunförsvar och hämmar inflammatorisk respons)
• Antioxidant och neuroskydd
• Bättre sömn
• Förbättrat näringsupptag och blodsockerreglerande samt indirekt aptit-stimulerande
• Ångest- och nedstämdhetslindrande
• Antiemetisk effekt (motverkar illamående och kräkningar)
• Lindrande för muskelspasmer

Sen finns det väl en rad andra effekter som rör allmän hälsa och kroppslig funktion som är önskvärda men dessa är några av de mer huvudsakliga effekter jag söker med min CBD-behandling.
Finns en intressant aspekt som jag fortfarande inte lyckats utröna helt vilket är att CBD hämmar något som kallas för Cytokrom P450 vilket är ett enzym som står för den huvudsakliga delen i läkemedelsmetabolismen.
Detta innebär att hämmande av P450 kan innebära ökad eller modulerad effekt på olika läkemedel och andra ej kroppsegna substanser. Utan att gå in för mycket på detaljnivå så är det jag har försökt utröna huruvida just de AAS-preparat jag använder har en positiv effekt av CBD eller ej.
Än så länge har jag inte riktigt lyckats knäcka den nöten då det är svårt för en lekman som jag att hitta markörer att mäta på för de olika preparat jag använder för att på så vis kunna mäta effekterna från CBD och hämmandet av P450-enzymet.
Det finns också anledning att tro att frånvaron av P450 kan leda till skydd från starkt toxiska ämnen som uppstår via oxideringsreaktion mellan P450 och ämnen såsom paracetamol (alvedon) eller bensen som är cancerframkallande.
Förhoppningsvis ser vi under kommande 5-10 år en uppsjö av kartläggning i forskningen kring CBD och dess effekter på den moderna människans livsstil och fysiologi, men i detta läge är det för mig svårt att avgöra hur pass stor effekt CBD har på de aspekter jag har tagit upp här.

Hoppas det inte rörde till det alltför mycket utan istället skänkte lite ljus över mina åsikter och tankar kring min CBD-behandling.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-22, 19:30
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Absolut.

Anadrol (Oxymetholone)
Det här preparatet är ju som bekant potentiellt styggt om man överdriver intagen. Pga farmakologin fungerar det väldigt bra att ta det 45 min pre workout enbart träningsdagar utan alltför mycket tapp på effekt.
Primärt har jag använt oxar för att det är relativt lågandrogent men med ganska stark anabol aktivitet. Det har använts för att behandla anemi och benskörhet vilket har varit intressanta faktorer för mig, men även viktuppgång och ökning av antalet röda blodceller har varit aktuellt. Under rehab med starka smärtstillande var aptiten absolut botten och då var denna aspekt alltmer aktuell.
Jag är dock väldigt sparsam med oxar då det som sagt finns en del bieffekter man bör vara aktsam med.

Anavar (Oxandrolone)
Som alla redan vet är anavar en väldigt mild AAS och anledningen till att jag valde att testa detta preparat var helt enkelt pga att preparatet redan används inom vården för att behandla patienter med svårare fysiska trauman, efter omfattande operationer, för att motverka nedbrytning av HIV osv.
Mitt syfte var att uppreglera proteinsyntes samt motverka viktförlust som följd av medicinering, precis som med oxarna.
Min belastningsgrad var i stort obefintlig så att öka proteinsyntes på mekanisk väg genom belastningsträning var uteslutet och således föll valet på detta preparat för att på så vis öka proteinsyntes.
Anavar är också intressant för att lindra inflammation, vilket föreföll vara särskilt effektivt i mitt fall.
Kring operationsområdet kunde jag ofta få effekten att inflammation spred sig och blev ihållande pga belastning, eller överbelastning trots extremt låg belastningsgrad, vilket gav ett elakt moment 22 som anavaren verkligen hjälpte mig ur.

Med mina AAS-behandlingar kunde jag således navigera mitt belastningsintervall enklare, eller kanske rättare uttryckt; jag hade enklare att återhämta efter att ha klivit över den belastningsgrad som successivt ökar hela tiden men som är oerhört svår att identifiera. Man vill ju hela tiden träna för att öka rörelsespann och återhämtning vilket i ett sådant läge alltid är smärtsamt så det är svårt att veta exakt hur mycket belastning man kan utsätta kroppen för just när man tränar. Det är runt 12-24h efter träningen som man börjar förstå om man har belastat för hårt, vilket då resulterar i inflammationer och rejäla smärtor. Det är alltså här som dessa preparat har hjälpt mig att komma tillbaka från inflammationen och lyckats återhämta för att kunna fortsätta treva framåt i rehaben.

Mvh,

-Alfred

Hur länge har du tänkt använda oxar som pre workout ?
Vilken CBD olja rekommenderar du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in