Citat:
Ursprungligen postat av
Hypotesus
Tack Alfred!
Det är nog många här, inte minst jag själv, som är tacksamma för det du väljer att dela med dig av alldeles oavsett vilken grad av detaljnivå du väljer!
Svaret ovan är ju extra intressant just för att det inte handlar om preppnisse som lägger sig på 350 mg anadrol/dag för att maxa ut massabyggandet utan för att det visar hur en moderat användning kan se ut och hur preparaten kan användas i rehabsyfte.
För all del Hypo!
Det gläder mig att skildrande av mina tankar och förehavanden är uppskattat, liksom dina frågor.
Precis som du säger är fokus alltid och enbart på massbygge, vilket blir oerhört enkelspårigt och kan dessutom bli rentav hälsofarligt. Lär man sig farmakologi för dessa preparat inser man möjligheterna för hur man kan använda dem, och det är ju inte alltid och enbart ackumulering av massa/LBM som är asbolut viktigast. Försöker således dra mitt strå till stacken i att lyfta blicken hos de som använder AAS för att bygga till att se möjligheten att använda AAS för att optimera kroppen så att man kan bygga, om du förstår skillnaden.
Mvh,
-Alfred
Citat:
Ursprungligen postat av
Imitation
Tänkte bara kolla hur du upplever cbd?
Skulle vilja testa men osäker på alla dessa olika doseringar, får man testa sig fram för att hitta sin sweetspot?
Vilka fördelar ger cbd dig?
Det är lite svårt å säga faktiskt hur man upplever CBD-olja om man inte har några framstående medicinska problem som kan åtgärdas med CBD.
Man använder det varje dag vilket gör att man ofta glömmer "hur det är utan" så att säga.
Man får som du säger testa sig fram för att hitta rätt dosering då den är individuell, men det är inte direkt knepigt och det brukar oftast finnas en manual för detta i förpackningen eller där man köper sin olja.
De effekter jag är mest intresserad av är följande:
• Smärtlindring
• Anti-inflammatorisk (reglerar immunförsvar och hämmar inflammatorisk respons)
• Antioxidant och neuroskydd
• Bättre sömn
• Förbättrat näringsupptag och blodsockerreglerande samt indirekt aptit-stimulerande
• Ångest- och nedstämdhetslindrande
• Antiemetisk effekt (motverkar illamående och kräkningar)
• Lindrande för muskelspasmer
Sen finns det väl en rad andra effekter som rör allmän hälsa och kroppslig funktion som är önskvärda men dessa är några av de mer huvudsakliga effekter jag söker med min CBD-behandling.
Finns en intressant aspekt som jag fortfarande inte lyckats utröna helt vilket är att CBD hämmar något som kallas för Cytokrom P450 vilket är ett enzym som står för den huvudsakliga delen i läkemedelsmetabolismen.
Detta innebär att hämmande av P450 kan innebära ökad eller modulerad effekt på olika läkemedel och andra ej kroppsegna substanser. Utan att gå in för mycket på detaljnivå så är det jag har försökt utröna huruvida just de AAS-preparat jag använder har en positiv effekt av CBD eller ej.
Än så länge har jag inte riktigt lyckats knäcka den nöten då det är svårt för en lekman som jag att hitta markörer att mäta på för de olika preparat jag använder för att på så vis kunna mäta effekterna från CBD och hämmandet av P450-enzymet.
Det finns också anledning att tro att frånvaron av P450 kan leda till skydd från starkt toxiska ämnen som uppstår via oxideringsreaktion mellan P450 och ämnen såsom paracetamol (alvedon) eller bensen som är cancerframkallande.
Förhoppningsvis ser vi under kommande 5-10 år en uppsjö av kartläggning i forskningen kring CBD och dess effekter på den moderna människans livsstil och fysiologi, men i detta läge är det för mig svårt att avgöra hur pass stor effekt CBD har på de aspekter jag har tagit upp här.
Hoppas det inte rörde till det alltför mycket utan istället skänkte lite ljus över mina åsikter och tankar kring min CBD-behandling.
Mvh,
-Alfred