Prognosmiss, Alla hjärtans dag och nästa växel!
Jag gjorde misstaget att tro att jag hade nått botten i hostandet, smått naivt måhända för när vi män väl blir sjuka så blir vi ju faktiskt dödssjuka å jag var inte där när jag skrev min prognos..

Framåt kvällningen där satte bihålorna igen maximalt vilket gav det hela en sur vändning.
Det roliga i kråksången är dock att den där välbekanta känslan "shit nu är det nära-döden-upplevelser i ett par veckor.." infann sig verkligen och jag trodde jag skulle få äta upp min lilla primo-hatt med en rejält förankrad sjukdomsperiod men icke då! Imorse när jag vaknade var det rätt tjockt i luftvägar men en rejäl snytning verkligen släppte allt! Halsen skrovlar lite så blir ingen träning varken idag eller imorgon men jag är både pigg och har fria luftvägar utan snörvel.
Så primon verkar ju helt klart göra sitt, i samklang med det andra som sköts.
Även om det må ha varit kort men intensivt så har det ju satt avtryck i dagens stats-ruta:
Vikt: 90.5 kg
Kroppsfett: 12.5-13% uppskattningsvis
Vätskeretention: Medium+
Styrka: 3/5
Välmående: 4/5
Hälsa: 3/5
Alla hjärtans dag
Som ni säkerligen kan tänka er är undertecknad ingen lätt man att leva med och således bör frugan uppvaktas med pompa och andakt! Det blir långweekend på hemlig spa-ort helt enkelt då jag känner att jag lagt lite väl mycket tid på arbete senaste månaderna. Det kommer göra oss båda gott och förhoppningsvis är jag frisk som en nötkärna lagom till lördagens träningspass.
Tanken är att om jag känner mig fit for fight på lördag så smyger jag igång med ett halvintensivt normal-pass för bröst/axlar/triceps men istället för att göra det på 50-60 minuter tänker jag dra ner tempot så det tar uppåt närmare 90 minuter för att slippa flåsa på så mycket. Syftet med detta pass är främst att göra slut på lagrad energi i muskulaturen så att jag får börja omsätta dessa energidepåer igen lagom till nästa vecka då träningen förhoppningsvis kan återtas med samma intensitet som vanligt, då med välfyllda muskler och bra läge för nästa växel i prepp-programmet.
Hälsan
Ja som sagt så drog ju bihålorna på ett rejs också, vilket inte är helt ovanligt när jag blir sjuk.
Halsen och övriga kroppen känns faktiskt rätt okej ändå men det slog mig att jag borde dra en liten systemcheck för att kolla att allt ser bra ut under huven innan vi lägger i nästa växel.
Så imorgon eller måndag, beorende på hur jag mår imorrn, drar jag iväg lite blod för analys av systemhälsa.
Värden jag främst vill kika på är:
• CRP (C-reaktivt protein)
• Neutrofila
• Eosinofila
• Hb (Hemoglobin)
• EVF (Erytrocytvolymfraktion)
• EPK (Erytrocyter)
• TPK (Trombocyter)
• LPK (Leukocyter)
• Lymfocyter
• Monocyter
• ASAT (aspartataminotransferas)
• ALAT (alaninaminotransferas)
• Kreatinin
• Albumin
Detta är en panel för att få en god bild av inflammationsnivå och hur väl kroppen har återhämtat sig efter denna lilla sjukdomsperiod samt hur kroppen mår och presterar i övrigt, även lever och njur-funktion.
Om alla värden är goda så kör vi på med nästa växel. Om värdena inte har återhämtat sig riktigt kommer jag vänta ut nästa växel lite. Ingen idé att slösa på krutet om systemet inte är "fully operational" så att säga.

Jag har inga större behöv av att kontrollera några hormonnivåer i detta läge.
Nästa fas i kurprogrammet
Jag kommer att skifta in två nya preparat för nästa växel; masteron enanthate och oxymetholone aka oxar/anadrol.
Upplägget kommer se ut såhär:
•
Test E 400mg ew - 200mg måndag och torsdag (Zentech och Pro Oil)
•
Primo E 300mg ew - 150mg måndag och torsdag (SiS Lab och Pro Oil, kanske även Zentech)
•
Mast E 250mg ew - 125mg måndag och torsdag med dubbel front första veckan (Pro Oil)
•
Oxandrolone (Anavar) 40mg ed första två veckorna, skiftas sedan mot oxar (SiS Lab)
•
Oxymetholone (Oxar) 50mg intas 45 min post workout på träningsdagar (Kenwoo)
Hur länge denna växel får ligga i låter jag vara osagt då målet är att stabilisera kring 94kg på energibalans varpå kaloriunderskott om 500kcal inleds. När vikten står på 92kg tar jag nytt beslut om nästa steg. Jag kommer då sannolikt stå mellan valen att antingen komma ner lite i anabol/androgen aktivitet genom att sätta ut mast, oxar och anavar samt sänka dosen testo till 300mg ew och behålla primon på 300mg ew eller så sätter jag ut oxar, håller anavar på 40mg samt höjer mast till ca 400mg ew och lägger till HGH Frag om 750mcg ed.
Vad som avgör valet är hur formen ser ut när jag nått 92kg. Målet är att börja bli lean, ser gärna att man når runt 11-11.5% BF för att växla ner, annars kör vi på lite mer.
För att sätta dessa delmål i perspektiv; tanken är att vid 92kg börja träna med normal intensitet och lägre anabol/androgen aktivitet på kcal-underskott för att slutligen någon gång i vår/försommar kunna ligga på runt 90-91kg @ 10% där ren underhållsträning får regera ett tag till förmån för semester och njutande av livet.
Det får räcka för denna uppdatering i journalen. Se nu till å uppvakta er partner och köp er lite gymfrid genom att fokusera på tid med er respektive. Obs choklad är tillåtet.
Mvh,
-Alfred