Dag 21 på Spenat-safarin med KarlAlfred!
Andra sticket med 3 iu genotropin gick även detta kanon, inga kulor, inga rödflammiga injektionsområden och inga andra oönskade bieffekter.
Jag tror mig ha känt av ett kortvarigt ökat intrakraniellt tryck, men dock så marginellt att det inte var annat än att jag reflekterade över det en kortis.
Jag vet inte om jag bör vänta mig några bieffekter på de 3iu jag ligger på för tillfället annat än ett nedsatt T4/T3-värde men vi får ta det lite som det kommer.
I nästa vecka tar jag de första sköldkörtelproverna för att utröna om jag behöver reglera min T4-dos.
En tanke som jag fick gällande detta; om jag nu ligger på GH och får nedsatta thyroidvärden så borde jag väl kunna gå till min läkare och be om sköldkörteltest samt få T4 på recept?
Hur pass avancerad är denna kontroll egentligen? Börjar de kolla efter ev. tillförsel av exogent GH exempelvis? Är utredning lång? Om någon med erfarenhet kunde skina lite ljus över detta så vore jag tacksam.
Vidare gällande GH:t så kör jag nu som sagt på Genotropin MiniQuick, vilket är engångspennor innehållandes 2mg/6 enheter. Det är således svårt att dosera i flera stick annat än att dela på hälften. Visst det är inte helt noggrant även detta då det rör sig om en total vätskemängd om 0,25ml per 6 enheter så det är ju inte skitenkelt å ögonmåtta detta, men av allt jag har läst så finns det inget som säger att det blir knas om man varierar dosen från 2,9 - 3,4 exempelvis.
Funderar på att hämta en doseringspenna och börja köra Norditropin SimpleXx istället och ha MiniQuick-pennorna för tillfällen då jag inte har tillgång till kyl. (MiniQuick kan förvaras i rumstemp)
I övrigt mår jag kanon och morgonvikten låg idag på
86,4kg och jag känner inte att vätskeretentionen har ökat, mao känns det som att jag ligger på en stabil fart uppåt nu.
Funderar på att rotera in 2 veckors "singelsplit" med enbart mark, böj, frivändning, bänk och sittande latsdrag på passet då jag känner det som att jag hamnat lite i rutin på träningen.
Får se om jag drar igång det till måndag eventuellt. Jag har märkt att det är ett oerhört effektivt verktyg att mixa upp träningen med små segment av denna träningstyp. Känns som att jag får en ny skjuts när jag återgår till 3- eller 5-split och kör högreps när jag har kört tyngre åttor - tior på helkropps-pass i två veckor.
Ska försöka redogöra för ett pass också här i veckan som någon bad om, har inte glömt det.
Detta får stå för dagens update!
Mvh,
-KarlAlfred