2019-02-06, 18:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Sen kan man räkna framgång i annat än guld dessutom!

Vilket skitlag håller du på?

Han håller inte på något lag. Han trollar bara.

Alternativt har någon Färjestadare satt på hans tjej. Har gett honom rådet att söka hjälp för hans jobbiga trauma, men han lyssnar inte.
Citera
2019-02-07, 07:16
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Vadå? Förlängt med Nygård och Linkan?

Läste du posten jag citerade? Författaren konstaterade att sättet man förlängde kontrakten på var häftigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Det är svårt att fördöma något som man inte uppmärksammat. Men eftersom det tydligen går att backa och hylla kovac beteende så backar jag detta.

Jag börjar förstå grindif mer och mer. Inte nog med lipandet, nu börjar man spottas också.
Citera
2019-02-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jag börjar förstå grindif mer och mer. Inte nog med lipandet, nu börjar man spottas också.
Det handlar väl om ödmjukhet och respekt i första hand, något som aldrig varit luleås starka sida varken på eller utanför banan. Ganska kul dock att man börjar grina när man ger tillbaka av samma mynt.
Citera
2019-02-07, 15:43
Medlem
Illusioners avatar
Sitter nästan och gråter här hemma nu. Brynäs har verkligen gått helt åt helvete på bara ett par år, rätt sjukt hur uselt de har skött allt. Nu får Sundqvist ett 2-årskontrakt också... två jävla år(2+1 t.o.m.)! I värsta fall blir det alltså 3 år till med sarg ut och täcka skott. Förmodligen blir det väl dock sparken redan i november nästa år. Hur många tränare har vi på kontrakt då? Melin, Sjödin, Larsson, Holmqvist, Sundqvist och en eventuell ersättare.

Samtidigt ska Sundlöv in som sportchef. Och för er som inte hängt med; Sundlöv anställde Dackell som tränare, Sundlöv slutar, Bengtzén sparkar Dackell, Dackell blir SPORTDIREKTÖR, Dackell sparkar Bengtzén och anställer Sundlöv.

Vet inte ens vad jag ska säga om Brynäs. Allt känns bara sorgligt och parodiskt. Är det för tidigt att ta till flaskan?

Hur ser övriga hockeysverige på det som sker i Brynäs? Hade jag hejat på något annat lag hade jag antagligen garvat mig harmynt över det.
Citera
2019-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Sitter nästan och gråter här hemma nu. Brynäs har verkligen gått helt åt helvete på bara ett par år, rätt sjukt hur uselt de har skött allt. Nu får Sundqvist ett 2-årskontrakt också... två jävla år(2+1 t.o.m.)! I värsta fall blir det alltså 3 år till med sarg ut och täcka skott. Förmodligen blir det väl dock sparken redan i november nästa år. Hur många tränare har vi på kontrakt då? Melin, Sjödin, Larsson, Holmqvist, Sundqvist och en eventuell ersättare.

Samtidigt ska Sundlöv in som sportchef. Och för er som inte hängt med; Sundlöv anställde Dackell som tränare, Sundlöv slutar, Bengtzén sparkar Dackell, Dackell blir SPORTDIREKTÖR, Dackell sparkar Bengtzén och anställer Sundlöv.

Vet inte ens vad jag ska säga om Brynäs. Allt känns bara sorgligt och parodiskt. Är det för tidigt att ta till flaskan?

Hur ser övriga hockeysverige på det som sker i Brynäs? Hade jag hejat på något annat lag hade jag antagligen garvat mig harmynt över det.

Aldrig för tidigt att ta till flaskan!
Citera
2019-02-07, 16:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Det låter ju lite lustigt när du målar upp det på det där sättet, men Brynäs är inget lag som väcker några direkta känslor hos mig på det sättet att man vältrar sig i deras misär. Hade det däremot varit cirkus på samma sätt i t.ex. Djurgården, Frölunda eller HV hade jag garanterat tyckt att det var helfestligt dock. Nu tycker jag nog lite synd om er faktiskt.

Flaskan funkar alltid
Citera
2019-02-07, 19:30
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Det handlar väl om ödmjukhet och respekt i första hand, något som aldrig varit luleås starka sida varken på eller utanför banan. Ganska kul dock att man börjar grina när man ger tillbaka av samma mynt.

Kolla uppförandet när Sundh gör sig illa i Luleå. Kolla sedan när Ölvestad skickar en armbåge i skallen på Enterfeldt i Stockholm. En djurgårdare som pratar om respekt...

För övrigt vet jag inte riktigt hur man kan likställa att spotta mot publiken och jubla efter en vinst.
Citera
2019-02-07, 20:25
Medlem
Displaceds avatar
Citat:

Brynäs känns för närvarande som den mest bekväma professionella föreningen inom svensk idrott. Bara massa gammalt blod som knappt lyckats med något förut. Sundlöv igen... Känns som en tidsfråga innan vi gör en Modo.
Citera
2019-02-07, 20:35
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
....

...

Det var det sjukaste jag läst på länge här på FB. Har Ove Molin varit aktuell i Brynäs?

Tycker ändå Brynäs börjat ta lite poäng nu?? Hur spelet ser ut har jag dålig koll på. Ser Brynäs som ett kontringsgäng med snabba omställningar som främsta spelide?
Senast redigerad av MitchRapp 2019-02-07 kl. 20:37.
Citera
2019-02-07, 22:55
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det var det sjukaste jag läst på länge här på FB. Har Ove Molin varit aktuell i Brynäs?

Tycker ändå Brynäs börjat ta lite poäng nu?? Hur spelet ser ut har jag dålig koll på. Ser Brynäs som ett kontringsgäng med snabba omställningar som främsta spelide?
Ja, låter som att Molin i princip är klar att ingå i tränarteamet inför nästa säsong om man ska tro vissa.

Visst tas det nån poäng här och där, inte det som är det stora problemet. Tänk dig ett boxplay i 60 minuter, så ser vårt spel ut.
Citera
2019-02-11, 13:54
Medlem
Citat:
Kolla uppförandet när Sundh gör sig illa i Luleå. Kolla sedan när Ölvestad skickar en armbåge i skallen på Enterfeldt i Stockholm. En djurgårdare som pratar om respekt...

För övrigt vet jag inte riktigt hur man kan likställa att spotta mot publiken och jubla efter en vinst.

Som Djurgårdare är min åsikt att Luleå har seglat upp som hatobjekt nummer 1 de senaste åren. lule grisar och gör fula grejer mot DIF och DIF grisar och gör fula grejer mot lule så det är lite lika tycker jag.

Har full förståelse för att en del fula saker DIF har gjort på isen irriterar lulefans lika mycket som de fula saker lule gjort irriterar oss. Man blir ju glad varje gång en lulematch slutar utan huvudskador numera.

Så länge det inte urartar till kravaller på läktaren så ser jag inga större problem med motsättningarna dock.

Jag som inte riktigt var med i hockeyloopen när färjestad blev den hemske fi för DIFär glad att ha fått mitt eget hatlag som jag kan vara skadeglad mot när det går dåligt...inget bygger lagkänsla som en gemensam fiende
Citera
2019-02-11, 16:52
Medlem
Citat:

Vet inte vad du snackar om angående Sundh. Dock att hålla på Luleå och snacka om armbågar i skallen är väl om något att kasta sten i glashus, tycker du inte?

Att "jubla" efter en seger på det sättet kan jag absolut likställa som att spotta någon rätt i ansiktet, att det är den IQ-befriade efterblivna råttan gör knappast saken bättre. Det här handlade inte ett skit om några känslor, detta var bara fruktansvärt osportsligt.

Dock tycker jag det är kul med en mindre stand-in istället för gnaget som man bokstavligen hatar ömsesidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in