2018-10-28, 11:52
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vi kämpar med någon form av acceptans? Inte vi som kommer in och tror vi är gudsgåva till Hockeysverige, ni är en light version av Leksand utan fans och historia...
Våran klack behöver iallafall inte en trumma för att höras, maken till tystare klack senast vi var på besök. Det var dessutom på en lördag och hemmapremiär i SHL för eran del.
Sen är det väl varken vi i Linköping eller dom i Jönköping som "hitta på" E4 derbyt, det är väl media som satt den epiteten på matchen.

Skulle inte placera oss i facket storklubb, inte er heller för den delen.

Lite så är det väl. Söker lite krokar. Vilka viktiga punkter hänger ni upp er förening på?
Trivs rätt bra som en light version av LIF. Men som sagt vi vet ju hur det var att lira i fyran, tre:an osv. Kanske därför vi värdesätter våran framgång i SHL mer medan många här tar den för givet och är uppvuxna med en silversked rätt in i munnen. Vad vet jag. Sticker kanske i ögonen på vissa, men ingen anser väl att vi är gudsgåva till hockey-Sverige.

Fightas lite med Halmstad hammers om Sveriges jippolag och från det bygga något mer säriöst på rekordtid. Vi är en liten klubb men ändå en av SHLs mäktigaste om du tittar på vad som presterats

http://www.hallandsposten.se/sport/i...-slut-1.421374

Kan/kunde snabbt gå fel.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-28 kl. 12:15.
Citera
2018-10-28, 12:55
Medlem
Mitchbög säger att Växjö är en storklubb Ett böglag som inte en säljer ut sin lilla ishall Mitchbög är en horunge precis som allt annat slödder som är från Snålland.

Brynäs är så dålig som jag trott hela tiden. Fullständigt utspelande av Färjestad igår. Inte ett enda rätt finns i laget och någon idiot vill lasta målvakten för förlusten. Det finns inte en enda jävla målvakt som kan rädda Brynäs och sopan Andersen från att vara ett bottenlag. Att ens Andersen får spela i SHL är ett under. Sopan skulle inte ens platsa i Färjestad största rivlal klubb Grums i div I (Rival är sopan Andersens egna ord, ni hör själva )

Alcen är att en riktig fitta tillsammans med Andersen. Trodde Brynäs hade tänkt om sedan förra säsongen då man hade ett gäng filmande fittor från NA i laget. Men då värvar man i Andersen för att fylla den luckan, vilket han gör bra tillsammans med Alcen.

5 matcher för Jensen och skadad spelare
5 matcher för Rydahl för en tackling på en sopa utan hjärna.
DN har jobbat hårt igen.
Citera
2018-10-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
David "sållet" Rautio börjar närma sig Porseland-nivåer nu. Fyfan vad brutalt usel han varit. Han hade 83% SVS häromdagen. Nu 86%.
Hela Brynäs är ett stort jävla skämt och et "såll".
Vad fan har Rautio för jävla såll framför sig?
Citera
2018-10-28, 15:08
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Alla klubbar som har/har haft klappor på läktaren borde tvångsdegraderas. Om SHL på riktigt är intresserade av att inte förstöra svensk hockey är detta det första steget som tas.
Citera
2018-10-28, 16:00
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Alla klubbar som har/har haft klappor på läktaren borde tvångsdegraderas. Om SHL på riktigt är intresserade av att inte förstöra svensk hockey är detta det första steget som tas.

Trodde vi ville att sportliga kriterier skall avgöra. Klappar lite extra när Silveraik kommer på besök. Om något ska förbjudas så är det väl möjligen siren som vissa använder vid BP
Citera
2018-10-28, 16:32
Medlem
Citat:
Helt sant.
Citera
2018-10-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lite så är det väl. Söker lite krokar. Vilka viktiga punkter hänger ni upp er förening på?
Trivs rätt bra som en light version av LIF. Men som sagt vi vet ju hur det var att lira i fyran, tre:an osv. Kanske därför vi värdesätter våran framgång i SHL mer medan många här tar den för givet och är uppvuxna med en silversked rätt in i munnen. Vad vet jag. Sticker kanske i ögonen på vissa, men ingen anser väl att vi är gudsgåva till hockey-Sverige.
Vi vet vad vi vill och vad vi står för, vi behöver knappast någon annans acceptans.
Föreningens kärnvärden? Glädje - Engagemang - Resultat.

Du och majoriteten av era fans lär ju knappast varit supportrar i div 4, så nej ni vet inte hur det var att lira där.
Sen det där med silversked passar ju mer in på er än många andra här som i åratal slitit i hopp och förtvivlan med nedflyttningskval och tuffa år för sina klubbar, medans ni har gått som en komet genom seriespel och slutligen upp i högsta serien. Mycket har gått med er och ni etablerade er snabbt, dessutom två vunna finaler av två möjliga på rekordtid. Majoriteten av era fans vet knappt vad motgång är, men den tiden kommer var så säker.

Citat:
Otyg, tack och lov borta för våran del här i Linköping iallafall.
Senast redigerad av tech_85 2018-10-28 kl. 18:45.
Citera
2018-10-28, 22:09
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vi vet vad vi vill och vad vi står för, vi behöver knappast någon annans acceptans.
Föreningens kärnvärden? Glädje - Engagemang - Resultat.

Du och majoriteten av era fans lär ju knappast varit supportrar i div 4, så nej ni vet inte hur det var att lira där.
Sen det där med silversked passar ju mer in på er än många andra här som i åratal slitit i hopp och förtvivlan med nedflyttningskval och tuffa år för sina klubbar, medans ni har gått som en komet genom seriespel och slutligen upp i högsta serien. Mycket har gått med er och ni etablerade er snabbt, dessutom två vunna finaler av två möjliga på rekordtid. Majoriteten av era fans vet knappt vad motgång är, men den tiden kommer var så säker.

Otyg, tack och lov borta för våran del här i Linköping iallafall.

Två av tre då. Resultat kommer kanske iår. Ser bättre ur än på länge. Kan ni hålla i det kommande veckor med tufft motstånd kan ni ha ett lag för att fightas om serieseger på riktigt.

Haha. Klart vi har. Men självklart ökar antelet fans för varje år. Men att tävla med troja och tingsryd var kanske det roligast förutom när vi gick upp i Elitserien och första sm-guldet.
Mot gång Ja. Klart det kommer. Men inget kan ta gulden ifrån oss eller att vi tog oss från div4 till SM-Guld i rekordfart.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-28 kl. 22:14.
Citera
2018-10-28, 22:59
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
LHC
Klubben med en ständig identitetskris. Kämpar förtvivlat för någon form av acceptans, riktigt svag och dålig klack, hittar på något så komiskt som ett E4 derby. Vinner aldrig något, inte ens Serien. Svag ekonomi, begränsat med fans i Sverige. Kanske seriens mest förvirrade logga...
Det tycker jag är bra definition på en storklubb. Vi kör på den. Check!

De förtjänar lite framgång. Låt dem få ett guld.

Alla klubbar i SHL får väl betecknas som storklubbar. Tycker inte direkt någon klubb passar in på epitetet då serien är för jämn och klubbarna för lika. Sedan har ju Frölunda, djurgården och Malmö bästa potentialen för att nå någon form av riktig storklubbepitet och kan dominera de andra klubbarna. Men då måste det komma riktiga satsningar där först.

Det har inte Växjö då? Jag säger varken bu eller bä om det du säger, men ändå så gillar jag LHC långt mer än vad jag gillar Växjö...
Citera
2018-10-28, 23:34
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Det har inte Växjö då? Jag säger varken bu eller bä om det du säger, men ändå så gillar jag LHC långt mer än vad jag gillar Växjö...

Fullt förståligt! LHC är en älskvärd klubb. Eller Club.

Vi stövlar in med buller och brak, klappor, orange sätter oss på hockeytronen. Klart du inte gillar växjö

Men vår Lilla storhetstid är snart över liksom alla lag blir det bara svårare och svårare art dominera över tid.

Annat det ju före för 90-talet. Då kunde lagen prenumerera på gulden. Därför vissa lag har så många

Nu är det ju ca 7-8 klubbar som faktiskt har kapacitet att vinna guldet. Det är fantastiskt roligt att det är så jämnt och att gulden fördelas på många klubbar.

Nästan så att bottengänget FBK helt plötsligt seglat upp som lite favorit tillsammans med djurgården.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-28 kl. 23:44.
Citera
2018-10-28, 23:54
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Fullt förståligt! LHC är en älskvärd klubb. Eller Club.

Vi stövlar in med buller och brak, klappor, orange sätter oss på hockeytronen. Klart du inte gillar växjö

Men vår Lilla storhetstid är snart över liksom alla lag blir det bara svårare och svårare art dominera över tid.

Annat det ju före för 90-talet. Då kunde lagen prenumerera på gulden. Därför vissa lag har så många

Nu är det ju ca 7-8 klubbar som faktiskt har kapacitet att vinna guldet. Det är fantastiskt roligt att det är så jämnt och att gulden fördelas på många klubbar.

Nästan så att bottengänget FBK helt plötsligt seglat upp som lite favorit tillsammans med djurgården.

Jag bryr mig inte så värst mycket om var sig VL eller LHC, eller jo VL är ju laget alla älskar att hata! sade bara att mellan dessa så föredrar jag LHC...

Ja det är kul att många har chansen! helt sjukt egentligen, hur Brynäs (mitt lag) kunde ta så mycket guld på så kort tid...fram till 1980...

(1964, 1966, 1967, 1968, 1970, 1971, 1972, 1976, 1977, 1980, 1993, 1999, 2012)

Men 60 och 70-talet det var då det....nu är vi helt jävla värdelösa för tillfället....
Citera
2018-10-29, 10:28
Medlem
MitchRapps avatar
Någon som vet om DIF tänker köra mellandagsmatcher i globen 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in