2019-03-23, 22:23
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Versteeg har visst mage att anklaga en motståndare för filmning också:

https://www.expressen.se/kvallsposte...e-han-var-dod/

Efter hans dyk mot Örebro kan man ju bara baxna...

Kan köpa att han gnäller en aning på Olausson, men om han gillar att dyka själv så kanske det är bäst att hålla käften. Inte direkt något som man praktiserar i Växjö dock. Bara att kolla Växjö-twitter igår. Herrejävlar alltså. Sedan kan man ju tycka att det är rätt onödigt att trycka till en icke puckförande spelare från den blinda sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Jag vettefan om jag håller med dock. Jag tycker Luleå styrde matchen nästan hela tiden och fick Växjö dit man ville. Iofs har jag haft fel förr och kanske tenderar att vara lite hemmablind.

Det kan i vilket fall bli en jäkligt bra kvartsfinalserie!

Jo, jag var en aning ironisk. Växjö hängde inte alls med igår och hade man blivit bestraffade för sitt ryggsäckslajvande så hade nog till och med Luleås PP nätat några gånger om.

Noterar att det tydligen är ok att slå motståndarna mellan benen med klubban i detta slutspel. Vilka möjligheter detta öppnar upp för lagen.
Senast redigerad av siryessir 2019-03-23 kl. 22:29.
Citera
2019-03-23, 22:33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Filmade inte Shinnimin något?

Synd domarna inte håller måttet! Goaltender inteference som domarna blåste tusen gånger för i grundserien mot FBK, blåser de plötsligt inte för när det verkligen gäller! Sopor!

De har video, situationsrum, repriser och fan och hans moster men ändå blir det fel! SHL är underbart! Ingen vet vad som gäller! Domarna vet inte, spelarna vet inte, ledarna vet inte och publik vet inte! Måste finnas någon röd tråd i bedömningen!

Gör om, gör rätt! Det blir ju hopplöst med olika bedömningar från match till match! För att få någon form av förtroende för zebrorna och reglerna så måste SHL bestämma sig!

Kolla bara på sparkmålet som Nord dömde bort för DIF idag med vilda gester innan ens pucken gått över linjen!
Varför i helvete står han inte på sig? Finns ingen anledning att ringa på det om han är så säker! Ge fan i att ringa! Man tappar ju fullständigt förtroendet för domarna! Om det hade varit något att påpeka om första domslutet så får väl situationsrummet trycka på knappen till saftblandaren!
Det SHL borde göra är att genast sluta med alla typer av videobedömningar och dessutom förbjuda domarna att ge intervjuer under säsong. Domarnas beslut på isen ska i alla lägen gälla. Det skulle minska fokuset på domarna och domslut och allt skulle avgöras på isen. Tyvärr verkar ju folk vilja att det ska avgöras i konferensrummen istället. Helst vill de nog inte ens att man spelar utan istället tillsätter en kommitté som utser vinnarna i varje match.
Citera
2019-03-23, 23:43
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det SHL borde göra är att genast sluta med alla typer av videobedömningar och dessutom förbjuda domarna att ge intervjuer under säsong. Domarnas beslut på isen ska i alla lägen gälla. Det skulle minska fokuset på domarna och domslut och allt skulle avgöras på isen. Tyvärr verkar ju folk vilja att det ska avgöras i konferensrummen istället. Helst vill de nog inte ens att man spelar utan istället tillsätter en kommitté som utser vinnarna i varje match.

Som vanligt postar du efterblivna åsikter. Det borde införas en regel att SHL alltid förklarar omdiskuterade regeltolkningar utifrån domarens synvinkel.

Det största problemet med SHL just nu är (och har varit under lång tid) regeltolkningar.

Det SHL ska göra är att satsa på domarutbildning.
Citera
2019-03-23, 23:43
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Jävligt tråkig match.
Tycker man om man är Djurparksfan eller skadad i huvudet. Som jag skrev så har jag inte Skellefteå spelat så här bra på hela säsongen. Intensiteten var betydligt högre än i någon annan match hittills. Det var en nästintill perfekt utförd bortamatch om man ser till spelarmaterialet som finns att tillgå.

Jag tror att Brynäs är en bättre klubb för dig att hålla på. Byt lag.
Citera
2019-03-23, 23:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Tycker man om man är Djurparksfan eller skadad i huvudet. Som jag skrev så har jag inte Skellefteå spelat så här bra på hela säsongen. Intensiteten var betydligt högre än i någon annan match hittills. Det var en nästintill perfekt utförd bortamatch om man ser till spelarmaterialet som finns att tillgå.

...så har jag inte Skellefteå.. #skadadihuvudet
Citera
2019-03-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hörde du hur den välutbildade hockeypubliken på hovet levde jävul på läktaren även efter att jumbotronen hade rullat sina repriser? Matematik-experten Nord gjorde nog rätt att få ut lite bilder så att den halva av publiken som har en fungerande hjärna förstår att hålla käften stängd. Det är ju dumt att riskera hörselskador i onödan, så för en gångs skull räknade Nord rätt.

Eller så var buropen pga att situationen började visas på jumbotronen för att sedan avbrytas precis innan man såg målet. Det var solklart att det skulle dömas borta och vi spelade makalöst dåligt idag men rätt ska ändå vara rätt. Publiken hade all rätt att vara lite missnöjda över den ”missen” på jumbotronen.
Citera
2019-03-24, 02:39
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
...så har jag inte Skellefteå.. #skadadihuvudet
...så har jag inte sett Skellefteå...
Citera
2019-03-24, 08:33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Som vanligt postar du efterblivna åsikter. Det borde införas en regel att SHL alltid förklarar omdiskuterade regeltolkningar utifrån domarens synvinkel.

Det största problemet med SHL just nu är (och har varit under lång tid) regeltolkningar.

Problemet med regeltolkningar har alltid funnits. Det infördes videobedömning för att det skulle bli mindre diskussioner men det har istället blivit tvärtom, publiken kan uppenbarligen inte hantera all information. De kommer alltid kräva mer och mer, aldrig bli nöjda. Återgå därför till hur det var förr, domarna dömer, spelarna spelar och supportrar supportar.

Citat:

Tycker det är du som ska byta till Brynäs. Eller varför inte Växjö, du verkar ju gilla deras spelsätt.
Citera
2019-03-24, 09:11
Medlem
MitchRapps avatar
Luleåspelarna och deras fans är extremt griniga. Kan bero på att de inte vunnit så mycket. Eller det bistra klimatet. Deras förlorarmentalitet visar sig. De har spelat i så många år och utättat så lite!

Hoppas att Växjö kan steppa upp och göra lite mål idag och ta en vinst även om det inte går som på räls iår.

Se om vi får med oss vårt första PP idag också. Skulle vara trevligt.

Blir nog tufft och tätt och behöver det där lilla flytet för att vinna.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-24 kl. 09:30.
Citera
2019-03-24, 11:27
Medlem
Citat:

Sant! Det måste till en förändring så att reglerna blir tydligare utan så stort utrymme för tolkningar. Vi ser ju hur hårt det kan slå när domare tolkar liknande situationer så olika.

Som du skriver så behöver, uppenbarligen, domarutbildningen ses över. Domarstandarden är helt klart ett problem som det ser ut nu! Ibland undrar man hur mycket hockey vissa domare egentligen kan.

Domarverksamheten i SHL måste bli öppnare som du skriver. Tystnad och att lägga locket på är aldrig bra!
Citera
2019-03-24, 17:26
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Tycker det är du som ska byta till Brynäs. Eller varför inte Växjö, du verkar ju gilla deras spelsätt.
Jag gillar att vinna. Framförallt när man har ett halverst spelarmaterial. Man måste spela efter sina förutsättningar, annars så går allt åt helvete.
Citera
2019-03-24, 17:28
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Jag gillar att vinna. Framförallt när man har ett halverst spelarmaterial. Man måste spela efter sina förutsättningar, annars så går allt åt helvete.
SAIKare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in