2019-02-06, 14:08
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
I min kompiskrets så är alla(som inte håller på Liverpool) överens om att Liverpool inte får vinna då deras fans redan är de värsta.
Men för den delen så träffar jag ytterst sällan någon som är die hard supporter till något annat lag än Liverpool så jag kan inte riktigt uttala mig om andra lags supportrar är lika horribla.

Sedan hur man kan bo i Sverige och åka till Anfield max 1 gång per år och kalla sig supporter som typ dör för klubben är utom mitt förstånd men det är en annan diskussion.

Det är väl Liverpools hela affärsidé att vara ett slags flugnät för trasiga människor som saknar genuina sammanhang i övrigt. You’ll never walk alone, misery loves company och så vidare. Ett civilt Främlingslegionen.

Skulle tippa att det finns väldigt få LFC-supportrar med trygg uppväxt, fast inkomst, ingen missbruksproblematik och så vidare. Och då är det kanske inte så konstigt att man hänger upp hela sin existens på en färdigpaketerad gemenskap i utlandet som man väldigt, väldigt gärna vill tillhöra.
Citera
2019-02-06, 14:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Det är väl Liverpools hela affärsidé att vara ett slags flugnät för trasiga människor som saknar genuina sammanhang i övrigt. You’ll never walk alone, misery loves company och så vidare. Ett civilt Främlingslegionen.

Skulle tippa att det finns väldigt få LFC-supportrar med trygg uppväxt, fast inkomst, ingen missbruksproblematik och så vidare. Och då är det kanske inte så konstigt att man hänger upp hela sin existens på en färdigpaketerad gemenskap i utlandet som man väldigt, väldigt gärna vill tillhöra.

Haha, du är ju för rolig. LFC-supportern i genomsnitt är alltså någon slags undermensch jämfört med välmående, trevliga, rekordeliga människor?

Om du mot förmodan inte trollar/flamebaitar, skulle jag säga att ditt hjul snurrar men hamstern är död.
Citera
2019-02-06, 16:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Haha, du är ju för rolig. LFC-supportern i genomsnitt är alltså någon slags undermensch jämfört med välmående, trevliga, rekordeliga människor?

Om du mot förmodan inte trollar/flamebaitar, skulle jag säga att ditt hjul snurrar men hamstern är död.
Snarare visar ditt inlägg på att utländska supportrar är "out of touch with reality" (i brist på ett bra svenskt uttryck). Lancasters beskrivning av liverpool supportrar är ju ganska klockren, och exakt så man ser på dem i england också.

Citat:
In your Liverpool slums,
You look in the dustbin for something to eat,
You find a dead rat and you think it's a treat,
In your Liverpool slums

In your Liverpool slums,

Citat:
Park, Park, wherever you may be,
You eat dogs in your country,
It could be worse,
You could be scouse,
Eating rats in your council house...

Citat:
Sign on, sign on, with a pen in your hand,
Cause you'll never get a job,
You'll never get a job,
Sign on, sign on....

Samma sak som jag säger med offerkoftan. Det är inte taget från ingenstans utan det är det ryktet som liverpool fansens haft i många år och gjort sig förtjänta av dessutom. Därför man sjunger
Citat:
its never your fault always the victim its never your fault.
Sen att ni som sitter och köttar i sverige och sjunger youll never walk alone på svengelska inte fattar det visar som sagt på att man inte är en del av verkligheten i sin klubb utan lever i en låtsasvärld.
Citera
2019-02-06, 16:31
Medlem
Finns de någon möjlighet att se Everton vs City live ikväll på tv?
Citera
2019-02-06, 16:55
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Men lilla vän hur mår du egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av RioNej

Ser den inte på viaplay. Varför sänds den inte för?
Senast redigerad av torrenttobbe 2019-02-06 kl. 16:58.
Citera
2019-02-06, 17:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Snarare visar ditt inlägg på att utländska supportrar är "out of touch with reality" (i brist på ett bra svenskt uttryck). Lancasters beskrivning av liverpool supportrar är ju ganska klockren, och exakt så man ser på dem i england också.

Samma sak som jag säger med offerkoftan. Det är inte taget från ingenstans utan det är det ryktet som liverpool fansens haft i många år och gjort sig förtjänta av dessutom. Därför man sjunger Sen att ni som sitter och köttar i sverige och sjunger youll never walk alone på svengelska inte fattar det visar som sagt på att man inte är en del av verkligheten i sin klubb utan lever i en låtsasvärld.

Du ställer dig i samma läger som snubben just nu kommer i brallan av hans ”fenomenala trollning”, där han helt utan belägg fastslår att supportrar till ett visst lag är more likely att vara socfall. Kände du att du tog rätt beslut där?

Jag skulle säga att ni båda är kompletta chipsmongon, men korrelationen till vilket lag ni råkar hålla på betyder inte kausalitet.

Nåväl, hur roligt det än är att utväxla invektiv med folk som förtjänar det är jag här för fotbollen så jag återgår till den.

——————

Everton City ikväll alltså. Gör Everton Liverpool några tjänster? Oerhört tveksamt. Räknar iskallt med en stabil 3-1-seger för bortalaget, Evertons fasta är pojklag enligt ryktet.
Citera
2019-02-06, 17:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RioNej

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Men lilla vän hur mår du egentligen?

Ser den inte på viaplay. Varför sänds den inte för?
Matchen flyttades fram då city tog sig till ligacup finalen. Veckan som finalen spelas skulle city spelat denna match. Men man flyttar alltså fram den då. Samma sak skulle väl skett med chelsea problemet är att den matchen dem ska spela den 23 februari (LC final datumet) var mot brighton, som spelar fa cup retur ikväll. Då BT och sky redan valt matcher för februari får dem inte visa denna matchen.

Man bör dock kunna se matchen via någon stream då matchen visas live på andra tv kanaler runt om i världen tydligen enligt citys egna hemsida. Brukar själv kika in på HESgoal när jag ska streama matcher. Eller cricfree. Så man kan kika där och se om det dyker upp någon stream.
Citera
2019-02-06, 20:09
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Måste berömma mitt sexåriga jag som lyckades välja lag så klockrent utan att vara medveten om det.

Sen eftersom jag är löjligt nyfiken, kan du ge en ungefärlig siffra på hur många väldigt få innebär. 10%? 5%?

Om man ska vara lite mer seriös. Uppfattningen om Liverpoolfans utomlands är delad men visst finns det de som anser att" vi" är hemska. Delvis för att provocera (störst del skulle jag tro), delvis baserat på lögner och tydligen också baserat på att "fattiga" personer på något sätt skulle vara sämre. Vill man stå för det sistnämnda får man göra det men personligen skulle jag hellre associeras med fattiga/arbetslösa än någon med den människosynen.

Som jag nämnt flera gånger tidigare så har alla klubbar dåliga fans. Liverpool naturligtvis inte undantaget. Tycker någon att jag är mindre värd, en idiot eller liknande är det helt ok. Men jag skulle föredra om det baserades på något annat än vilket lag jag håller på.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-02-06 kl. 20:11.
Citera
2019-02-06, 21:16
Avstängd
Halloween2s avatar
Respekt utav Everton fansen som inte gör ljud när Stones håller i bollen.
Citera
2019-02-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kan lika gärna vara så att Murre är höjdpunkten de närmsta 10 åren. Ingen som vet.
Med tanke på att Ole's första matcher redan renderat i långt mera glädje än Mourinhos sammanlagda tid i klubben så har du totalfel... (och Mourinho mötte även han lagen som Ole mött men utan en hundradel av den energin som finns just nu)
Citera
2019-02-06, 23:30
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja alltså jag är mest fundersam, det var inte kritik utan genuint så fattar jag ingenting, hur kan man få så starka känslor till ett lag som är så långt bort.
Jag hejar på United men det påverkar inte mig hur det går för dem för jag har inte så starka känslor till ett lag så långt bort.

Jag är däremot(tvärtom till hur jag är mot United) riktig supporter till Gif, uppvuxen i staden, gått ut på plan med Gif som liten, varit verksam i föreningen, känner många i Gif, har stenkoll på deras tipselit verksamhet och därför har jag känslor för Gif.

Så det är inte kritik mot er som har ett favoritlag utomlands men mer en förundran hur ni kan känna så starkt för ett lag ni egentligen inte har någon koppling till.
Okej då förstår jag. Jag vet faktiskt inte men den första fotbollen jag såg på tv och det laget jag verkligen följde som liten var Liverpool. Var även över till England och såg ett antal matcher bland annat Liverpool när jag var ung. Sen kan det ha att göra med att jag inte har växt upp med föräldrar som direkt har haft något favorit lag i fotboll eller andra sporter för den delen.

Citat:

Så du menar att när man som liten grabb får upp ögonen för ett lag och sedermera blir en supporter till det laget så är det redan förutbestämt att man i framtiden kommer sakna en fast inkomst, brottas med missbruksproblematik och så vidare? de flesta som är "riktiga" supportar börjar följa fotboll tidigt i den åldern man själv börjar spela fotboll eller så har man någon i familjen/släkten som supportar ett lag eller spelar själv. Tror du att det kan vara så att man hejar på laget innan det går utför i livet eller tror du att någon med ett långt missbruk plötsligt får en snilleblixt och börjar supporta laget för att man enligt dig har en "affärsidé att vara ett slags flugnät för trasiga människor"

Liverpool har generellt varit en arbetarstad och man har haft många tuffa år längre tillbaka i tiden men jag förstår inte vad det har med saken att göra. Det är självklart för många att man följer ett lag i den staden man är uppvuxen om man inte blir påverkad av äldre syskon/föräldrars val av lag. Så det förklarar situationen hos supportrar till laget i England.

Sen att det är jävligt populärt att hålla på laget hos äldre generationer pga att man var så framgångsrika långt tillbaka är snarlik med Göteborg och deras tid ute i Europa för en herrans massa år sedan då man fick supportrar runt om i hela landet. Kan bjuda på ett till exempel från ishockey där Leksand och Brynäs har många äldre supportrar runt om i landet pga deras framgångsrika historia.

Tänk ett varv till.
Citera
2019-02-07, 13:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Enligt uppgifter i England så har Man Utd gett upp i att försöka få Pochettino som ny manager, och att Solskjar är nu styrelsens favorit att få jobbet permanent. Detta tror jag hade varit ett misstag av Man Utd.. men som Arsenal-supporter så klagar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in