2019-02-04, 23:03
Medlem
MangoChutneys avatar
Att kalla de som skriver på BBC kommentarsfält för neutrala fotbollssupportrar är ungefär lika begåvat som att tro på gud...
Citera
2019-02-04, 23:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Att City med alla sina oljepengar ändå föredras av neutrala fotbollsföljare säger en del om Liverpool.

https://www.bbc.com/sport/football/47018275

Det handlare snarare om att dessa "neutrala fotbollsföljare" inte vill att Liverpool tar en 19:e titel. City med sina 5 titlar ses som en mindre konkurrent helt enkelt.
Citera
2019-02-04, 23:58
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det handlare snarare om att dessa "neutrala fotbollsföljare" inte vill att Liverpool tar en 19:e titel. City med sina 5 titlar ses som en mindre konkurrent helt enkelt.
I min kompiskrets så är alla(som inte håller på Liverpool) överens om att Liverpool inte får vinna då deras fans redan är de värsta.
Men för den delen så träffar jag ytterst sällan någon som är die hard supporter till något annat lag än Liverpool så jag kan inte riktigt uttala mig om andra lags supportrar är lika horribla.

Sedan hur man kan bo i Sverige och åka till Anfield max 1 gång per år och kalla sig supporter som typ dör för klubben är utom mitt förstånd men det är en annan diskussion.
Citera
2019-02-05, 00:06
Medlem
LordLancasters avatar
Domarna missar flera grova offside till Liverpools fördel och ändå är det Klopp som klagar patetiskt efteråt.

Kolla offsiden vid Liverpool-målet. En meter är ingen överdrift: https://i.imgur.com/785gHCw.jpg
Citera
2019-02-05, 00:19
Medlem
Skullknights avatar
Mané fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal. Keita skulle haft straff mot Leicester. Om domarna skött sig i de matcherna hade Liverpool sannolikt varit 7p uppe nu.
Senast redigerad av Skullknight 2019-02-05 kl. 00:28.
Citera
2019-02-05, 00:33
Medlem
LFCYNWAs avatar
Anrika Pompey faller som ett korthus. Fyra raka utan vinst och nu blir det tufft att nå en direktplats till Championship. Sunderland kommer farande bakifrån och har två matcher mindre spelade med två poäng upp. Jag ser alldeles för lite av övriga lag i ligan för att bedöma om Sunderland bara ska fixa en biljett till Championship men på pappret tycker jag det. När Luton dessutom sprintar ifrån övriga i toppen och Barnsley har vaknat till liv under andra halvan så får Pompey inställa sig på att stoppa blödningen och ta en av fyra platser till kvalet. Inte nog med att poängen lyser med sin frånvaro nu ser även spelet sämre ut och det är inte alls ett lika fint flyt som i början av säsongen. Det kommer två väldigt viktiga matcher mot Charlton och Barnsley inom den närmaste månaden och här har man inte råd att förlora om man ska knippa en direktplats, inräknat att man tar poäng mot sämre lag i kommande matcher. I näst sista omgången möter man Sunderland bort som kan komma att bli direkt avgörande, oj vilken batalj det kan bli. Det finns ändå hopp bara man får tillbaka Oliver Hawkins från skada snarast och om lånet från Cardiff kan fortsätta på den inslagna vägen med två mål på två matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Sen är nästa omgång en svår match i London mot Hammers om spelare som Anderson, Nasri och Arnautovic når sin högsta höjd, då kan man slå många lag i ligan.

City tillbaka som favorit till att ta titeln, nu kommer raset jag bara känner det på mig fyfan.
Säkert som ett jävla brev på posten. Fyfan orkar knappt analyser kvällens match mer än att idag ska vi vara otroligt glada för en poäng som senast. Såg ändå framför mig ett Liverpool som skulle hoppa upp någon nivå jämfört med insatsen senast men nu ser det otroligt mörkt ut. Makalöst jävla vidrigt att det inte ser bättre ut i spelet och nu krävs det mental styrka att stå upp och inte lägga sig ner och dö.

Det är ett enda stort lidande att följa denna klubb år efter år.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
I min kompiskrets så är alla(som inte håller på Liverpool) överens om att Liverpool inte får vinna då deras fans redan är de värsta.
Men för den delen så träffar jag ytterst sällan någon som är die hard supporter till något annat lag än Liverpool så jag kan inte riktigt uttala mig om andra lags supportrar är lika horribla.

Sedan hur man kan bo i Sverige och åka till Anfield max 1 gång per år och kalla sig supporter som typ dör för klubben är utom mitt förstånd men det är en annan diskussion.
Jag håller med om att Liverpool supportrar i Sverige ofta är extremt osympatisk. Jag förstår dock inte varför man måste åka till Liverpool och Anfield för att kunna kalla sig supporter. All den tid man lägger ner på att följa allt som händer laget och då tänker jag inte enbart på det som utspelar sig under matcherna. Bara för att jag inte är på plats varje helg och ser laget så påverkar inte det hur jag känner för en klubb som jag har följt i princip hela mitt liv. Är man verkligen investerad i sitt lag så tär det något oerhört och man slits mellan hopp och förtvivlan. Undantag om man håller på ett lag som bara joggar hem ligan år efter år. Sen håller jag med om att det är skillnad på supportrar som bor i staden och lägger ner stora summor pengar och mycket av sin fritid för att se sitt lag varje match och oss andra. Men att inte kallas oss andra för supportar är att ta i.

"När det går dåligt mår man så otroligt mycket sämre än hur lycklig man är när det går bra"
Citera
2019-02-05, 07:20
Medlem
F
Citat:
Exakt så. City vann ju också förra säsongen, så skulle inte vara lika stort som för Liverpool.
Citera
2019-02-05, 09:51
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Jag håller med om att Liverpool supportrar i Sverige ofta är extremt osympatisk. Jag förstår dock inte varför man måste åka till Liverpool och Anfield för att kunna kalla sig supporter. All den tid man lägger ner på att följa allt som händer laget och då tänker jag inte enbart på det som utspelar sig under matcherna. Bara för att jag inte är på plats varje helg och ser laget så påverkar inte det hur jag känner för en klubb som jag har följt i princip hela mitt liv. Är man verkligen investerad i sitt lag så tär det något oerhört och man slits mellan hopp och förtvivlan. Undantag om man håller på ett lag som bara joggar hem ligan år efter år. Sen håller jag med om att det är skillnad på supportrar som bor i staden och lägger ner stora summor pengar och mycket av sin fritid för att se sitt lag varje match och oss andra. Men att inte kallas oss andra för supportar är att ta i.

"När det går dåligt mår man så otroligt mycket sämre än hur lycklig man är när det går bra"
Ja alltså jag är mest fundersam, det var inte kritik utan genuint så fattar jag ingenting, hur kan man få så starka känslor till ett lag som är så långt bort.
Jag hejar på United men det påverkar inte mig hur det går för dem för jag har inte så starka känslor till ett lag så långt bort.

Jag är däremot(tvärtom till hur jag är mot United) riktig supporter till Gif, uppvuxen i staden, gått ut på plan med Gif som liten, varit verksam i föreningen, känner många i Gif, har stenkoll på deras tipselit verksamhet och därför har jag känslor för Gif.

Så det är inte kritik mot er som har ett favoritlag utomlands men mer en förundran hur ni kan känna så starkt för ett lag ni egentligen inte har någon koppling till.
Citera
2019-02-05, 09:52
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Nu är United med och slåss om en CL-plats igen och borde nog ta den och Mourinho höll på att skrämma bort främst Pogba. Indirekt blir det billigare än om man inte hade sparkat Mourinho.
Vilken logik
Citera
2019-02-05, 10:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fem skitmatcher i rad nu av Liverpool. Sist man spelade bra var mot City i ligan där man faktiskt var bra, men hade lite oflax. Wolves i cupen kanske inte kan tas på något större allvar med tanke på den elva som mönstrades. Men i övrigt?

Brighton? Pissmatch (vinst)
Crystal Palace? Pissmatch (vinst)
Leicester? Pissmatch (kryss)
West Ham? Pissmatch (kryss)

Frågan är vad det är som skaver. Citymatchen satt sig i huvudet på spelarna? Skadeläget? Nerv för titelracet? Bristen på rotation?

Liverpool har inte nått sin högstanivå nästan alls denna säsong, det som imponerat är att man inte släppt till något bakåt och haft kontroll i typ alla sina matcher (i ligan). Även om man inte vunnit med 4-0 har man dominerat innehavet, kontrollerat matchbilden och som sagt, knappt släppt till ett skott på mål. Sen har man haft det där flytet som kännetecknar en vinnarsäsong med mål i sista minuterna, marginalbesluten med sig där man får straff med sig men inte mot sig, osv. Av det har det inte synts mycket under januari. West Ham, Leicester och Palace skapade högkaratiga chanser och kunde med mer flax vunnit.

Jag tyckte före jul att Liverpool ändå var värdiga mästare som det såg ut då. Nej, de hade inte spelat lika imponerande som City, men de hade ligans bästa defensiv och ångade på mot de sämre lagen. Spelet man visat upp i januari är knappt bra nog att sluta topp 6 med.

Om jag ändå ska vara positiv som avslutning så är det fortfarande tre poängs försprång. Bournemouth har 8 raka bortaförluster - det ska bara bli 9 på lördag om detta Liverpool vill ha något med titelracet att göra. Sen tror jag inte ett Chelsea i minikaoz kommer kunna störa City, men vem vet. Kan Leicester och Newcastle göra det, borde ju Chelsea kunna.
Citera
2019-02-05, 10:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vilken logik

Jag ser inte det konstiga. Mourinho drog ner United i skiten totalt och de runt 150 miljoner han fick är ingenting jämfört med att få behålla sin bästa spelare, ta en CL-plats och bygga från det (inga fler 3,5-miljarders utlägg på till större delen dåliga värvningar). Hans era var pinsam och kostsam i alla avseenden.
Citera
2019-02-05, 10:49
Medlem
Etrades avatar
Trevligt att Liverpool återigen tappar poäng.
Nu blir det darr resten av säsongen.
Hade Origi rullat in offside-mål nummer 2 där i minut 93 hade jag gått bärsäkagång.

Det enda laget som gör jobbet för tillfället är det usla, titellösa, super-duper-tunn-truppiga, snåla, stadiumlösa och skadedrabbade Tottenham.
Bara 5 poäng upp till ligaledning, du milde..

Everton - Man C imorgon kväll blir löjligt intressant.
Bortaseger där och jag tror att Puttinuttipool får en kämpig avslutning på säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in