Anrika Pompey faller som ett korthus. Fyra raka utan vinst och nu blir det tufft att nå en direktplats till Championship. Sunderland kommer farande bakifrån och har två matcher mindre spelade med två poäng upp. Jag ser alldeles för lite av övriga lag i ligan för att bedöma om Sunderland bara ska fixa en biljett till Championship men på pappret tycker jag det. När Luton dessutom sprintar ifrån övriga i toppen och Barnsley har vaknat till liv under andra halvan så får Pompey inställa sig på att stoppa blödningen och ta en av fyra platser till kvalet. Inte nog med att poängen lyser med sin frånvaro nu ser även spelet sämre ut och det är inte alls ett lika fint flyt som i början av säsongen. Det kommer två väldigt viktiga matcher mot Charlton och Barnsley inom den närmaste månaden och här har man inte råd att förlora om man ska knippa en direktplats, inräknat att man tar poäng mot sämre lag i kommande matcher. I näst sista omgången möter man Sunderland bort som kan komma att bli direkt avgörande, oj vilken batalj det kan bli. Det finns ändå hopp bara man får tillbaka Oliver Hawkins från skada snarast och om lånet från Cardiff kan fortsätta på den inslagna vägen med två mål på två matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFCYNWA
Sen är nästa omgång en svår match i London mot Hammers om spelare som Anderson, Nasri och Arnautovic når sin högsta höjd, då kan man slå många lag i ligan.
City tillbaka som favorit till att ta titeln, nu kommer raset jag bara känner det på mig fyfan.

Säkert som ett jävla brev på posten. Fyfan orkar knappt analyser kvällens match mer än att idag ska vi vara otroligt glada för en poäng som senast. Såg ändå framför mig ett Liverpool som skulle hoppa upp någon nivå jämfört med insatsen senast men nu ser det otroligt mörkt ut. Makalöst jävla vidrigt att det inte ser bättre ut i spelet och nu krävs det mental styrka att stå upp och inte lägga sig ner och dö.
Det är ett enda stort lidande att följa denna klubb år efter år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
I min kompiskrets så är alla(som inte håller på Liverpool) överens om att Liverpool inte får vinna då deras fans redan är de värsta.
Men för den delen så träffar jag ytterst sällan någon som är die hard supporter till något annat lag än Liverpool så jag kan inte riktigt uttala mig om andra lags supportrar är lika horribla.
Sedan hur man kan bo i Sverige och åka till Anfield max 1 gång per år och kalla sig supporter som typ dör för klubben är utom mitt förstånd men det är en annan diskussion.
Jag håller med om att Liverpool supportrar i Sverige ofta är extremt osympatisk. Jag förstår dock inte varför man måste åka till Liverpool och Anfield för att kunna kalla sig supporter. All den tid man lägger ner på att följa allt som händer laget och då tänker jag inte enbart på det som utspelar sig under matcherna. Bara för att jag inte är på plats varje helg och ser laget så påverkar inte det hur jag känner för en klubb som jag har följt i princip hela mitt liv. Är man verkligen investerad i sitt lag så tär det något oerhört och man slits mellan hopp och förtvivlan. Undantag om man håller på ett lag som bara joggar hem ligan år efter år. Sen håller jag med om att det är skillnad på supportrar som bor i staden och lägger ner stora summor pengar och mycket av sin fritid för att se sitt lag varje match och oss andra. Men att inte kallas oss andra för supportar är att ta i.
"När det går dåligt mår man så otroligt mycket sämre än hur lycklig man är när det går bra"