2019-01-20, 16:58
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Hur enögd Pool supporter är du då? Salah filmar igen, och du måste få in United i ditt resonemang för att förminska hans fusk. Komedi.

Nej nej, du har missförstått. EnLitenFrys är den saklige försåsigpåaren som tappert argumenterar mot ”enögda Liverpool-hatare” och ”enögda United-älskare”. Själv har han två laseropererade cyborgögon som ser allting kristallklart. Att hans präktiga Bror Duktig-ordbajsande alltid råkar mynna ut i att Liverpool är ädla offer är bara en tillfällighet.

Själv anser jag att valet mellan City och Self Pity City är enkelt.
Citera
2019-01-20, 18:41
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Nej nej, du har missförstått. EnLitenFrys är den saklige försåsigpåaren som tappert argumenterar mot ”enögda Liverpool-hatare” och ”enögda United-älskare”. Själv har han två laseropererade cyborgögon som ser allting kristallklart. Att hans präktiga Bror Duktig-ordbajsande alltid råkar mynna ut i att Liverpool är ädla offer är bara en tillfällighet.

Själv anser jag att valet mellan City och Self Pity City är enkelt.

Gud vilken härlig stämmning, nu vet jag hur Unitedsupportrarna har haft det senaste 20 åren.
Det är ensamt på toppen
Citera
2019-01-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det har snackats väldigt mycket om lätt spelschema för United, men hur har matcherna mot de lätta lagen sett ut tidigare?
Brighton. 2 raka förluster mot dem.
Newcastle. 1 förlust 1 vinst där man vände matchen väldigt sent efter tvåmålsunderläge.
West Ham. 1 förlust 1 oavgjord
Southampton. 2 oavgjorda
Huddersfield. 1 vinst 1 förlust
Innan jag får skit så säger jag att det Ole har gjort är väldigt starkt, det är inte alla som klarar att gå in och rädda upp en sådan här situation och vinna 7 raka. Även om spelarmaterialet som tidigare sagt är betydligt bättre än vad som visats under Mou.

Men de tidigare resultaten mot dessa klubbar blir ju ganska ointressanta när man tänker på Mou's otroligt destruktiva fotboll. Det är ju fortfarande enkla matcher, bortsett från Spurs. Sen som sagt att han vinner alla 7 är väldigt bra facit givetvis.
Citera
2019-01-20, 19:09
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Ska man försöka se det positiva efter gårdagens match så kan man konstatera att Liverpools förmodligen sämsta insats, åtminstone defensivt, trots allt slutade med vinst. En hel del var mindre bra men i nuläget är det bara 3-poängare som räknas. Skönspel ses som en bonus. Mer stabilitet önskas i backlinjen men det återkommer förhoppningsvis när spelarna återkommer från skada. Jag räknar inte ut Keita än men han har det riktigt jobbigt. Imponerade återigen inte. Fabinho däremot har redan blivit en fanfavorit.

Angående Salah får man ta det för vad det är. Faller han lätt ibland och/eller förstärker? Absolut. Filmar han? Ibland, men inte så ofta som en del vill få det till. Är han ensam om detta? Givetvis inte. Men då Liverpool går bra och Salah är största stjärnan så berör han. Det vill säga han sätts i fokus. Att Liverpoolfans försvarar honom är inget konstigt. Inte heller att motståndarfans kritiserar honom. Hade Salah spelat i en annan klubb hade det varit likadant med deras fans som försvarat honom och motståndarfans, inklusive Liverpoolfans, hade gnällt. Vill folk gnälla på Salah så låt dem göra det.
Citera
2019-01-20, 19:52
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ska man försöka se det positiva efter gårdagens match så kan man konstatera att Liverpools förmodligen sämsta insats, åtminstone defensivt, trots allt slutade med vinst. En hel del var mindre bra men i nuläget är det bara 3-poängare som räknas. Skönspel ses som en bonus. Mer stabilitet önskas i backlinjen men det återkommer förhoppningsvis när spelarna återkommer från skada. Jag räknar inte ut Keita än men han har det riktigt jobbigt. Imponerade återigen inte. Fabinho däremot har redan blivit en fanfavorit.

Angående Salah får man ta det för vad det är. Faller han lätt ibland och/eller förstärker? Absolut. Filmar han? Ibland, men inte så ofta som en del vill få det till. Är han ensam om detta? Givetvis inte. Men då Liverpool går bra och Salah är största stjärnan så berör han. Det vill säga han sätts i fokus. Att Liverpoolfans försvarar honom är inget konstigt. Inte heller att motståndarfans kritiserar honom. Hade Salah spelat i en annan klubb hade det varit likadant med deras fans som försvarat honom och motståndarfans, inklusive Liverpoolfans, hade gnällt. Vill folk gnälla på Salah så låt dem göra det.

Jag var säker på att han skulle gå in och dominera. Han var ju helt fantastisk i bundesliga. Får se vad som händer efter en hel försäsong och inga skador men det känns ju inget vidare..
Citera
2019-01-20, 21:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tycker inte Salah skulle haft straff
Tycker Milners gula kort borde vart rött
Tycker Pogbas straff var korrekt

= Enögd Liverfool med hybris

¯\_(ツ)_/¯
Citera
2019-01-21, 01:03
Medlem
Medves avatar
Vill se milner på mittfälltet i nästa match mot west ham om vi inte har nåt bättre. Dock har jag för mig han spelad vänsterback kanske bra. Om det var förra året eller under hösten. Han är en riktig kämpe.
Citera
2019-01-21, 04:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Varfor valde Manchester United Solskjaer som ny manager?

Jag fattar helt enkelt inte varfor en klubb som United gick for Ole-Gunnar Solskjaer som manager for resten av sasongen nar det fanns klart battre kandidater som var lediga, visst Man Utd har gjort det bra sahar langt under Solskjaer, fast det enda bra laget som de har mott sahar langt ar ju Tottenham och i andra halvan av den matchen sa blev ju United overkorda av Spurs, men bra malvaktsspel fran De Gea och usla avslut fran Tottenham spelarna raddade United fran en klar forlust. Annars sa ar jag inte sa imponerad av Solskjaer´s taktik.. han ger stora ytor till motstandarlaget pa mittfaltet och forsvarsspelet till United under Solskjaer ar som en berg och dalbana.. det verkar aven som att Solskjaer inte har nagon plan B, utan han kor samma taktik genom hela matchen, och jag tycker att han verkar vara en dalig matchcoach. Jag vet att Ole anses som en legendar i Man Utd efter malet i CL finalen i 99.. men vad har Solskjaer for nagra meriter som tillsager att han ar en bra tranare? hans tid som manager for Cardiff var ju som kant inte ngn succe direkt. Man kan undra sig vad ledningen i Man Utd tanker nar de valjer nostalgi istallet for meriter.. aven om det bara ar for en kort period.
Citera
2019-01-21, 04:09
Medlem
om detta finns massor att höra på om på YouTube.

men han och Fergie stod varandra nära.
nu är Fergie nere på träningar m.m
det hade aldrig gått med Mourinho tex
Citera
2019-01-21, 04:22
Medlem
fans och klubbledning ansåg att utd tappat sin identitet.
OGS tränade ju U-laget tidigare och han kan klubben och vad den står för.
han andas utd och Fergie hade nog ett ord med i leken och rekomenderade OGS
helt enkelt.

fina framgångar med Molde hade han ju också.
Citera
2019-01-21, 04:32
Avslutad
So far so good så det var nog rätt beslut att anställa babyface men tror inte ManU kommer ikapp Pool och ManC.
Citera
2019-01-21, 04:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryu-Hayabusa
om detta finns massor att höra på om på YouTube.

men han och Fergie stod varandra nära.
nu är Fergie nere på träningar m.m
det hade aldrig gått med Mourinho tex

Det sags ju att det var Ferguson sjalv som valde ut David Moyes som sin eftertradare.. och vi minns ju alla hur det slutade. Problemet med Man Utd enligt mig ar att de ar lite for nostalgiska och blickar bakat istallet framat.. och det verkar atminstonde som att gode gamla Fergie har mkt att saga bakom kulisserna.. kolla pa Arsenal, nar det blev klart att de skulle ge Wenger kicken efter forra arets sasong, sa blev styrelsen overens om att klubbens nya manager skulle ha en helt annan personlighet och ett annat satt att spela fotboll pa an vad Wenger har/gjorde, och Wenger hade ingenting overhuvudtaget att saga i vem som skulle ta over efter honom som ny manager for Arsenal. Och det sags att Luis Enrique och/eller Thomas Tuchel var styrelsens favoriter att ta over efter Wenger.. men att de bada kravde for hog lon och darfor sa gick istallet Arsenal for det tredje alternativet som var Emery. Jag tycker att det ar dax att Man Utd lagger eran med Ferguson bakom sig och tanker framat istallet for bakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in